Lastige situatie op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Lastige situatie op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 14:21

Fijne tips Kyno! Lijkt me wel heel erg lastig, maar ik ga het zeker proberen!

Het gaat momenteel heel erg goed. Natuurlijk kan het allemaal zomaar weer mis zijn, maar ik probeer me zo min mogelijk te laten verleiden tot discussie.
Wat wel lastig is, is dat hij af en toe ook zijn ergernis over mijn collega's verteld. Zegt dat hij niet begrijpt dat onze baas/zijn vriend niet collega X ontslaat en daar mijn mening over vraagt.
Ik geef mijn mening niet.

Gisteren als voorbeeld onze jongste monteur (diezelfde die hij ook al eens vreselijk heeft lopen afzeiken), die kan gewoon wat kortaf zijn. Soms ver weg in dromenland en hoort dan echt even helemaal niets. Vind ik geen punt, ik zwaai even voor z'n ogen langs en dan lachen we er om.
Maar collega geeft aan dat hij niet begrijpt dat onze jongste monteur niet wordt ontslagen, hij is altijd negatief en kortaf en blablabla. Nou dat negatieve zie ik niet (ik kan heel goed met hem lachen). Dus heb ik niet te veel op gereageerd, collega gaat er op door en ik heb gezegd: "Ach, zo hebben we allemaal onze negatieve punten." En daarmee was de kous gelukkig af.
Jongste monteur is ook heel onverschillig, vind mijn collega. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je eens per jaar op ski vakantie gaat je niet je meest flitsende outfit uit de kast haalt. Hij gaf dus aan dat hij niets bijzonders heeft en dat ook niet interessant voor hem is. Waar mijn collega weer enorm op reageert met dingen als: "Ja en gewoon op klompen naar de discotheek, wat kan het jou ook schelen." Iets wat er totaal niet mee te maken had... :roll:

Vorige week is me ook ter ore gekomen dat mijn jonge collega's echt wel voor me door het vuur gaan. Toen ik afgelopen zomer een aantal keer huilend door de werkplaats ben gelopen om achter te gaan zitten bellen (baas was toen op vakantie), is mijn ene collega 's avonds naar de oudste monteur gegaan om te zeggen dat hij er iets aan MOET doen als het weer gebeurd, omdat hij het niet mocht toestaan dat ik zo behandeld werd als de baas op vakantie was. Nou werkelijk, zo lief! Ik begon te huilen toen hij dat vertelde. :')

Mijn collega heeft ook iets (kennelijk) verschrikkelijks over mij gezegd tegen de jongste jongen. Beide jongens weten wat er is gezegd, maar de een houdt de ander tegen om het aan mij te vertellen. Kennelijk is het beter om het niet te weten, het siert ze. Maar de jongste vertelde dat hij mijn collega bijna een klap had verkocht omdat hij kookte van woede over wat mijn collega over mij had gezegd.

Laat ik zeggen, ik was behoorlijk onder de indruk van deze twee verhalen. Maar ik laat nergens merken dat ik weet dat dit zich heeft voorgedaan, wees gerust. Ik handel niets anders dan wanneer ik niet had geweten wat er was gebeurd.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:00

Waarom niet eens een werkoverleg met iedereen, inclusief baas. Over de werksfeer en voornamelijk het roddelen. Of uitje teambuilding?
Mis hier het respect voor elkaar. Zou het toch eens opperen naar je baas. Zo van 'joh, er word erg veel geroddeld en dit komt de werksfeer en de productiviteit niet ten goede, kunnen we daar iets mee?'. Daarmee noem je geen namen, maar geef je wel aan wat er aan de hand is.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:06

Niet het respect naar elkaar maar het respect van 1 collega naar de rest. Als zo erg is, snap ik ook dat die collega's niet willen vertellen. Mede na wat er speelde tussen TS en collega.

Ts mijn complimenten hoe je er nu mee omgaat.
Om die klompen naar de disco moest ik lachen... zal iets reageren van: dat zal mijn keuze zijn toch?

Maar een rondje om tafel zal niet eens zo gek zijn... ivm roddelen...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:33

Ik vind de ontwikkelingen zeer positief eigenlijk. Je collega maakt zich bij niemand geliefd met zijn foute opmerkingen en de rest neemt het voor elkaar op. Nog even en hij staat alleen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:03

Met deze laatste ontwikkelingen zou ik zeggen: stap met zn allen naar de baas! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 20:25

We zijn een flink poosje verder, ik wilde het in februari nog niet aangeven.
Maar morgen is mijn laatste werkdag met de betreffende collega. Vanaf donderdag moet ik het allemaal weer zoveel mogelijk alleen regelen.

Ergens natuurlijk een enorme opluchting. Toch ook wel spannend hoe het nu gaat lopen, mijn baas heeft me vrijwel meteen gezegd dat ik meer uren ga krijgen, maar daar heb ik tot op heden nog niet weer van gehoord.

Tegelijk ben ik ook aan het bedenken wat ik met mijn leven wil. Mijn (nu nog) collega heeft er meerdere keren op aangedrongen dat ik ook ander werk zou moeten zoeken. Ik ben niet actief op zoek, maar ik weet wel dat ik mezelf beter wil leren kennen. Wat is er allemaal te doen? Ik weet dat ik op dit moment (HBO Bedrijfskunde) niet voor veel meer in aanmerking kom dan telefonische adviesfuncties bij banken en verzekeraars. Ik kan echter niet de hele dag praten, mijn stem begeeft het na een paar uur weet ik uit een vorige functie.

Ik kreeg onlangs al het advies om het boek 'Lean in' van Sheryl Sandberg te gaan lezen. Deze staat nog steeds op het verlanglijstje. Maar wellicht zijn er hier nog wat meer mensen die goede tips hebben wat dit betreft. Ik weet dat er dingen zijn waar ik goed in ben, maar die vind ik maar moeilijk uit te buiten. Af en toe denk ik er over om iets kleins voor mezelf te beginnen, maar wat? En hoe?