Hoe uitgeleend geld terug krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:54

Amaris schreef:
colunder schreef:
Ze heeft nu een berichtje gestuurd dat ze het woensdag in een envelop meeneemt naar het activiteiten centrum.
maar ja,dat zou ze afgelopen woensdag ook gedaan hebben maar toen was
ze"ziek"
eerst zien,dan geloven!

Ik had meteen opgebeld 'ik kom je ophalen hoef je ook niet met dat geld over straat'.

maar nu is het te laat.

dit was ik vandaag van plan maar reageerde dus niet op berichtjes en telefoon.

mijn volgende stap is er heen ggan met een kennis,als dat niet werkt een aangetekende brief met uiterste betaal datum.

Misschien een tip voor de volgende keer.

Amaris

Re: Hoe uitgeleend geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:55

oeh, ik ben benieuwd. Hou je ons op de hoogte?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:56

Ik vrees voor je dat dit een duur lesje wordt dat je nooit mensen op hun blauwe ogen moet vertrouwen...je kan een civiele procedure starten en haar in gebreke stellen..even naar een advocaat daarmee, maar als ze het geld al nodig had om een deurwaarder te batelen dan kom je wel achterin de rij te staan qua aflossingen..succes..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:06

He , ik had een berichtje onder die quot getypt.
ik ga er eerst heen met een kennis,daarna zal ik een aangetekende brief schrijven met een uiterste betaaldatum.

of ze van goede wil is weet ik niet zo zeker.
ik heb op google gevonden dat ze penningmeester is geweest bij een club,maar per direkt op mon actief is gezet
in 2013.
Ook koopt ze gewoon spullen via facebook.

in ieder geval bedankt voor jullie adviezen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:08

Ik denk dat dat je beste tactiek is, en alles wat ze schrijft proberen te bewaren. Als zal het lastig worden om stappen te zetten want dat kost ook geld.

Maar jemig wat balen zeg... het zou mij ook flink zeer doen. Je probeert iemand te helpen en bent goed van vertrouwen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:44

Dat laatste is precies wat ik voel!
dat geld is ook erg,is mijn spaargeld,en ik moet ook rondkomen van een wia uitkering,maar het vertrouwen wat ze geschaad heeft vind ik waardeloos.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:54

colunder schreef:
Vjestagirl, dat durf ik echt niet.

Janne, dat zou ze ook doen, maar er is gewoon nooit wat betaald.
Ja, waarom leen je dat aan iemand?
Ze kwam met zielige verhalen over deurwaarders edg,en ik wilde haar helpen.
Doe ik dus nooit meer,stom, stom, stom.

Zeggen dat ik haar smoesjes wel door heb heb ik ook al meerdere keren gedaan,dan komt er gelijk een volgend smoesje.

Lara-silver, waarom heeft een topic openen geen zin?
Misschien zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt en hebben zij tips voor mij.

Kan ik hier bijv mee naar de poilitie?(ik denk het niet)
Of een andere instantie?

Meid, je hoeft je niet te verontschuldigen waarom je dat geld hebt geleend, nee het was niet slim maar daar heb je nu niets meer aan, daar leer je nu alleen maar weer van.
Dus die opmerkingen van mensen ''waarom'' vind ik niet zo relevant in dit verhaal.

Hoop dat je brief met uiterste betaal datum iets uithaalt :j

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:08

Hoi TS,

Heb je inmiddels (een gedeelte van) je geld al terug? Ik ben benieuwd hoe het nu gaat! :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:20

Heb het hele topic doorgelezen, en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dit is afgelopen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:27

Nee, ze heeft nog steeds het ene smoesje naar het andere.
Deze week zou ik het krijgen want ze had het liggen,als het aan haar lag was ze het wel komen brengen maar ze had geen vervoer(ik had de 25e als uiterste datum datum gesteld).
Gisteren vroeg ze weer om 1 week uitstel omdat diegene waar ze het van zou krijgen zaterdag pas uit het buiten land kwam.
Dus begin van de week had ze het klaar liggen en nu moet ze het ineens nog krijgen :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:28

Dit gaat eeuwig zo door ben ik bang voor je, typische kütsmoesjes van iemand die je keihard zit uit te lachen :(:)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:29

Ik ben er ook bang voor.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:37

Waarom ga je er dan niet gewoon (onaangekondigd) heen?
Woonwagenkamp of niet, ook dat zijn gewoon mensen.

Wat is het plan nu de uiterste betaaldatum verlopen is als ik vragen mag?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:46

Als ik het deze week niet krijg ga ik er met een vriend heen(telefoon op opneemstand in mijn borstzak van mijn jas).
Daarna,ga ik een aangetekende brief sturen met een nieuwe datum en dan kijken wat ik verder kan doen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:57

Je hebt toch al een aangetekende brief verstuurd? Wat heb je daarin als ultimatum gesteld?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:07

Kom op TS even een schop onder je kont, want van jouw kant lees ik ook wel een beetje uitstelgedrag. (Kan mij het wel voorstellen, maar het schiet niets op) Als je je geld terug wil zul je er helaas toch echt zelf achteraan moeten gaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:10

Idd komop. Ken je echt niet 3 a 5 stoere mannen die allemaal ook nog 1 of 2 vrienden hebben? Optrommelen en langsgaan. Dat is het enige wat die mensen verstaan. Het is niet netjes en het hoort niet maar vreemd genoeg legio succesverhalen na dit soort acties.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:15

Ofwel ga je langs, desnoods met hulp, ofwel accepteer je dat je opgelicht bent en neem je je verlies.
Meer opties zijn er niet. Dit is al zo lang aan de gang, die meid lacht gewoon in haar vuistje want behalve wat lief aandringen doe je toch niets. En van een brief zijn zulke figuren ook vaak niet onder de indruk. Als je al een uiterste datum hebt gegeven is het ook geen goed idee om nog eens een brief te sturen met een nieuwe datum, want dan denkt ze gewoon "oh leuk, weer uitstel, als ik nog wacht krijg ik gewoon wéér een brief met nog eens een latere datum". Nee je wou het geld toén terug dus kom hop, hier met dat geld tout de suite. Niet denken "als ik deze week...maar ze heeft beloofd dat ze volgende week...", die kans heeft ze al lang gehad.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:20

Ik snap ook niet waarom het je zolang op zijn beloop laat.. Ik snap dat een "woonwagenkamp" je misschien wat angst inboezemt maar mensen van het kamp zijn ook gewone mensen hoor. Dus geef jezelf een trap onder je kont, neem een vriend of vriendin mee en ga daar naar toe. Nogmaals als ze zelf niet thuis is leg de situatie uit aan degene die de deur open maakt. Vette kans dat ze flink op haar kop krijgt dat ze het nog niet heeft terugbetaald. En dat je misschien dezelfde dag of in de loop van de week je geld krijgt. Behandel die mensen net zoals je zelf behandeld wilt worden.. Ik snap echt niet wat je probleem hierin eigenlijk is..

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:39

Die mensen vreten je niet op! Ga heen en haal het op. Kom op zeg, kom es op voor je centen. Ikhad ze allang gehaald. Geef jezelf eens een flinke schop onder je kont

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:41

Vjestagirl schreef:
Voor de deur gaan staan en zodra ze open doet naar binnen stappen en zeggen dat je niet weg gaat zonder t geld.

Dat vind ik een goed plan! Heb ik ook wel eens gedaan met iemand die iets van mij had geleend, werkt prima :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:03

Als je naar binnen stapt niet vergeten je schoenen uit te doen ;)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 14:47

Ik snap jullie reakties wel, maar wat heeft het voor zin om langs te gaan als ze het geld niet heeft liggen,dan kan ik mijn voet wel tussen de deur zetten en zeggen dat ik niet wegga voor ik mijn geld heb,maar dat werkt dan niet.
als ik het deze week niet heb ga ik er heen met een vriend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:55

colunder schreef:
Ik snap jullie reakties wel, maar wat heeft het voor zin om langs te gaan als ze het geld niet heeft liggen,dan kan ik mijn voet wel tussen de deur zetten en zeggen dat ik niet wegga voor ik mijn geld heb,maar dat werkt dan niet.
als ik het deze week niet heb ga ik er heen met een vriend.

Zodra zij verteld dat het voor je klaar ligt moet jij al zeggen, Ik kom er aan , ben het heel hard zelf nodig, tot zo!! En wat iemand hier zei, dat woonwagenbewoners zeer zeker een eergevoel hebben, dat klopt. Dus ze zal zeker niet alleen wonen en jij neemt iemand mee en staat voor de deur en verkondigd vrolijk en luidkeels dat je je geld komt halen wat ze je nog schuldig is. En vooral even een bewijs meenemen want de dame zal waarschijnlijk alles ontkennen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:04

Het heeft nog minder nut om het maar uit te stellen. Ze gaat niet opeens het geld halen, ze gaat gewoon lekker verder. Maar als je nog enige kans wil maken om het te krijgen, moet je langsgaan. Eens zien of ze opeens toch geen extra portemonne in huis heeft. Of iemand anders in huis het heeft, of ze opeens toch vlug naar de bank kan gaan. Dat zij het maar oplost, jij hebt lang genoeg gewacht.