Reden dat ik zo laat ben is heel simpel; ik had geen geld. Door paarden, studie en een hoop plezier (reizen, feesten enz.) Ik heb daar totaal geen spijt van en heb het al 25 jaar heel gezellig met mijn ouders
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. We zitten middenin een verbouwing en dit is dan wel zo praktisch. Ik vind het hartstikke gezellig bij m'n ouders, maar het vooruitzicht om met een maand of wat weer ons eigen plekje te hebben is ook erg fijn.
en dan lees ik jullie bokkers bijna allemaal met 18 er al lekker op uit.
lieveli schreef:Maartje1990 schreef:Ik zelf heb een beetje moeite met mensen die boven de, nou zeg 20+ nog thuis wonen. Dan ben je toch echt wel op een leeftijd dat je de vleugels eens moet uit slaanUiteraard is dat aan iedereen (zowel kind als ouder) om dat zelf te beslissen. Maar van mij mag m'n kind dan echt wel het huis uit hoor!
Hoezo heb jij daar moeite mee? Heb je er last van?
Ik vind dat je niet kunt en mag oordelen, iemand zal er wel z'n redenen voor hebben. Ook als jij straks moeder bent weet je niet hoe het gaat lopen, of er dan überhaupt wel woonruimte of werk is. Bovendien ontwikkelt niet iedereen zich even snel en sommige ouders zijn gewoon hartstikke chill om bij te blijven wonen.
Je bent niet per definitie afhankelijk of een uitzuiger als je nog bij je ouders woont op je 25e, we krijgen nu eenmaal niet allemaal dezelfde kansen.
_Ashii_ schreef:oh my... ben 22 en woon nog thuisen dan lees ik jullie bokkers bijna allemaal met 18 er al lekker op uit.
Maar heb er helaas geen financiële mogelijkheid naar. Werk helaas maar 24 uur de week en moet alles zelf betalen ( auto, verzekeringen, hobby's, kleding en noem maar op ) betaal ook maandelijks kostgeld aan me ouders voor de boodschappen
Ben dus meteen na de middelbare school uit huis gegaan en gaan studeren. Geen moment spijt van gehad
Sizzle schreef:_Ashii_ schreef:oh my... ben 22 en woon nog thuisen dan lees ik jullie bokkers bijna allemaal met 18 er al lekker op uit.
Maar heb er helaas geen financiële mogelijkheid naar. Werk helaas maar 24 uur de week en moet alles zelf betalen ( auto, verzekeringen, hobby's, kleding en noem maar op ) betaal ook maandelijks kostgeld aan me ouders voor de boodschappen
Dat kostgeld heb je dan natuurlijk niet meer, dat geef je dan zelf uit aan boodschappen.
Verder is het een kwestie van prioriteiten. Ik heb ook een tijd op 12 m2 gewoond, had geen auto, kocht hooguit 1x per jaar wat kleding in de uitverkoop, had geen mobiele telefoon, geen TV, geen internet etc etc.
Ik was toch echt liever daar dan weer thuis bij mijn ouders die 20 km verderop woonde.
Ik vond het vooral heel denigrerend als mijn ouders zeiden, kom je het weekend naar huis of blijf je op je kamer. Voor mij was dat woninkje zo klein als het was gewoon MIJN huis en mijn ouders het huis van mijn ouders.