Sociaal isolement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sociaal isolement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 01:07

Als je graag nieuwe vriendinnen maakt dan raad ik bokt aan, ik heb hier hartstikke lieve mensen leren kennen die mij (ik ben ook nooit betrokken geweest met dingen en zelf was ik te verlegen om te vragen of ik mee mocht) zelfs meevragen om bij een van hun af te spreken etc. Ik ben gek op die meiden!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:15

Nog ff gauw een tip wat betreft stage : Ik heb geen idee hoe je verder in elkaar zit maar hou je sores voor je zelf. Jouw zorgen blijven aan de buitenkant van de voordeur ! Binnen ben je er voor je zorgvragers en voor je collega's.
Het is niet zo hard of banketstaaf bedoelt als dat het hier staat maar het is wel belangrijk. Ga je over de drempel naar binnen: schouders op en een glimlach op je gezicht.
Zo maak je gelijk een goede indruk, ben je benaderbaar (contacten) en stel je, je open voor de mensen die je tegen komt.

Helaas komt het hééél vaak voor dat mensen binnen komen met afgezakte schouders en een ongeïnteresseerde blik. Dat kan van de zenuwen...kan... maar 9 van de 10 x zijn die mensen erg met zichzelf bezig en laten het gauw af weten. Vinden alles te veel, zijn moe, komen te laat en zijn in 10 weken 3x een week ziek !
Wil je een goede indruk maken dan ga je over de drempel naar binnen: schouders op en een glimlach op je gezicht. Kijk de mensen aan en kijk geïnteresseerd.

Dan loopt de rest ook vanzelf !

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:22

Stage in de ouderenzorg is genieten :j
Ik studeerde verpleegkunde en liep voor m'n 1e stage in een verzorgingshuis stage. Niet wat ik later wou gaan doen maja, het moest. Ik ben er open in gegaan en ik heb een ontzettend leuke tijd gehad. Die oudjes komen met zulke leuke verhalen en (de meeste) zijn zo blij om je te zien. Oké, sommige zijn wat ondankbaar en dan is het even slikken. Maar het is veel leuker dan je van te voren zou denken :j

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 12:55

@jobamara, er was idd niet veel tijd voor me paardjes. Het kennismakingsgesprek ging goed. De stage begint dinsdag, dus dat is al vrij snel. Heb er heel veel zin in! Eindelijk niet meer hele dagen op school zitten. Al die reacties hier doen me idd goed, had niet verwacht dat ik er zoveel zou krijgen.

@Danique, Ik heb al wel gemerkt dat dit goed werkt ja, ontzettend veel lieve reacties gehad. :)

@WendyLotte, gelukkig heb ik al wel wat ervaring in de ouderenzorg, maar dan als vrijwilliger. Daar waren ze altijd heel positief over mij, dus als ik er nu hetzelfde in ga moet dat goed komen. Ik ben benieuwd, mijn eerste indruk was iig goed, dus ik denk dat deze stage ook wel goed moet komen!

@MadelonSunny, ik kijk er ook heel erg naar uit. ben benieuwd hoe het gaat zijn. Nog een paar dagen geduld, dan kan ik eindelijk aan de slag. :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:58

Ha top dat je er zin in hebt, en er zaten idd leuke berichten tussen van leeftijdsgenoten in de buurt, je hebt dan al gedeelde interesses bokt :D en paarden.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:18

Wat een lastige situaties. Het kan ontzettend rot zijn geen vriendinnen oid te hebben. Maar met de tijd zal je vanzelf nieuwe mensen leren kennen. Misschien nu niet in de klas maar wie weet tijdens je stage? je werk? Ik heb bijvoorbeeld een hele goede vriendin overgehouden dat eerst een collega was. Dus zo makkelijk kan het lopen. Ik ben er niet mee bezig doordat ik mijn huidige vriendinnen heb. Maar ik denk dat als het je lukt om er minder mee bezig te zijn het vanzelf zal gebeuren. Ik zag dat dat eerder ook is gezegd, doe wat jij leuk/belangrijk vind, dan is het nóg makkelijker contact maken. Het zal even duren maar je komt er vanzelf. :)

Mijn pb staat altijd open :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:32

Heel veel succes morgen. dikke knuf

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 23:23

@jobamara, dankje! Ben benieuwd hoe het zal zijn gaan.

@Like_peres, dankje, ik hoop het! Het ging voor mij nooit zo makkelijk, dus ik ben benieuwd of het me straks wel gaat lukken.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:41

Volgens mij ga je het prima naar je zin hebben. Als ik je eerdere ervaringen lees bij de ouderen. Zal aan je denken.
Succes dikke knuf

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:26

Ben zo benieuwd, is het bevallen?

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 20:10

Het is vermoeiend, maar verder wel leuk. :) Ik heb ook heel afwisselend werk omdat ik de ene keer in de zorg sta en de andere keer bij de activiteiten begeleiding. Ik moet alleen nog een beetje mijn weg zien te vinden. Jammer dat de stage maar 2 maanden is. Als ik eenmaal gewend ben zit het er al weer op.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:58

Het is best een hele omschakeling he, Toen ik ooit begon met werk nam ik de 3e middag al vrij omdat ik het zooo erg wennen vond :D. Maar heb daar 16 jaar gewerkt.
Wel leuk dat je zowel zorg als activiteiten doet zorgt inderdaad voor afwisseling en een betere kijk op hetgeen wat er allemaal te doen is.
Wat vind je tot nu toe leuker?
Misschien kan je in vakanties invallen, als het je bevalt. Heel veel succes nog, en blijf maar posten hoe het gaat he.
Groetjes

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:16

Succes alvast weer voor de komende week he. Heb je al met mensen uit dit topic contact gemaakt, :o.
Komt vast helemaal goed met je hoor.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:43

waarom zoek je zelf geen psychiater of psycholoog om aan je problemen te werken. Vrienden zoeken helpt niet. Je zou aan je problemen kunnen werken. En je historie kun je noet meer veranderen alleen je toekomst. Ik zou zeggen, grijp em bij z'n ballen en ga ervoor!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:58

Wel hoor lekker nieuwe vrienden zoeken, komt wel goed hoor

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 01:05

Fred_Kroket schreef:
waarom zoek je zelf geen psychiater of psycholoog om aan je problemen te werken. Vrienden zoeken helpt niet. Je zou aan je problemen kunnen werken. En je historie kun je noet meer veranderen alleen je toekomst. Ik zou zeggen, grijp em bij z'n ballen en ga ervoor!!

Dan mag jij mij eens uitleggen waarom vrienden zoeken niet helpt..... >;) en zoals in de OP staat heeft ts al professionele hulp.. Ik ben van mening dat vrienden je echt wel kunnen helpen bij een isolement..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:22

xLeoniee schreef:
Fred_Kroket schreef:

Dan mag jij mij eens uitleggen waarom vrienden zoeken niet helpt..... >;) en zoals in de OP staat heeft ts al professionele hulp.. Ik ben van mening dat vrienden je echt wel kunnen helpen bij een isolement..

Ik geef mijn mening. Zoek iemand die je een op een kan begeleiden met je hulpvraag. Vrienden zijn leuk en kunnen je soms inzichten geven. Uiteindelijk moet je het zelf doen.

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 12:50

Ik ben al ruim 4 jaar in behandeling bij een psycholoog en psychiater. Daarnaast heeft iedereen iemand nodig om iets leuks mee te doen etc. Daar kan mijn psycholoog mij verder niet bij helpen. Ik zal zelf uit het sociaal isolement moeten komen en daar heb ik verder anderen mensen bij nodig.

@jobamara, ik ga over 2 weken met iemamd naar de bios! :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:51

Ha dat is leuk, welke film???

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:51

Ik zit nog te denken heb nog bonnen liggen vd jumbo avondje uit korting als je er iets aan hebt stuur maar hoeveel en een adres vind het super hoor dat je dat hebt afgesproken. +:)+