marleen_88 schreef:Ik woon in Noord Holland Noord, we willen samenwonen in Gemeente Velsen. (Vriendlief woont daar al en wil daar niet weg.)
no offence, maar misschien moet vriendlief toch even z'n prioriteiten aanpassen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maartje1990 schreef:marleen_88 schreef:Ik woon in Noord Holland Noord, we willen samenwonen in Gemeente Velsen. (Vriendlief woont daar al en wil daar niet weg.)
no offence, maar misschien moet vriendlief toch even z'n prioriteiten aanpassen
zonnebloem18 schreef:Wat is er mis met particuliere huur? Het is enkel ter overbrugging.
In het noorden heb je gelukkig met 3 jaar al voldoende punten voor sociale huur, moet er niet aan denken dat wij nog duurder zouden moeten wonen, dan kan ik beter weer bij mijn ouders op zolder gaan zitten.
) Sheran schreef:Sorry, maar een dergelijk tussengat vind ik wel een luxepositie. Want je hebt het geld gewoon. Misschien hou je minder over en voelt dat vervelend, maar je hebt genoeg voor normaal levensonderhoud.
Sheran schreef:Sorry, maar een dergelijk tussengat vind ik wel een luxepositie. Want je hebt het geld gewoon. Misschien hou je minder over en voelt dat vervelend, maar je hebt genoeg voor normaal levensonderhoud.
silversomali schreef:Dan zou ik toch nog even thuis blijven wonen. En dan wellicht direct kijken voor een koophuis. Die zijn daar in de omgeving wel voor hele redelijke prijzen
marleen_88 schreef:silversomali schreef:Dan zou ik toch nog even thuis blijven wonen. En dan wellicht direct kijken voor een koophuis. Die zijn daar in de omgeving wel voor hele redelijke prijzen
En dan zitten we nog 3 jaar thuis... Na 3x een jaarcontract volgt (hopelijk) een vastcontract. Nou sorry maar dat gaat echt niet gebeuren. Ik ben dan bijna 30!
marleen_88 schreef:Sheran schreef:Sorry, maar een dergelijk tussengat vind ik wel een luxepositie. Want je hebt het geld gewoon. Misschien hou je minder over en voelt dat vervelend, maar je hebt genoeg voor normaal levensonderhoud.
We verdienen teveel voor sociale huur, te weinig voor vrije sector via de woningbouw en kunnen niet kopen. Vind ik toch een redelijk 'gat' hoor, wat overblijft is wetleegstand of particuliere huur.
Wetleegstand hebben we voor gekeken, maar de kans dat je binnen 2 maanden, bij verkoop, op straat staat is groot en heb je nog niks. Particuliere huur kunnen we in de omgeving die wij zoeken nauwelijks vinden.
Goh goh, wat zitten wij in een luxe positie.
joke165 schreef:Ik werk bij een woningcorporatie. Eerst even over de genoemde bedragen die ik in dit topic zie staan. De huurtoeslaggrens voor sociale huurwoningen lag in 2014 op 699,48 en in 2015 op 710,68.
Bij een jaarovergang wordt er geïndexeerd, daar komen de 2 verschillende bedragen vandaan.