Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:07

Neon schreef:
Stroomdraad spannen bij de bak waar ze er doorheen komen.... Dikke kans dat je honden wel aanslaan als ze gevloek horen...

Hier moest ik even smakelijk om lachen :Y)

Ik denk dat die potten en pannen niet zo'n slecht idee zijn. En ik weet niet of het voor particulieren vrij toegankelijk is, maar zag laatst op tv ietset UV-spray? Maar dat was best ingewikkeld :+

Sjors

Re: Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 09:15

Hoe is het gegaan vannacht?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:01

garny95 schreef:
ze heeft een buitenbox dan moet hij al buiten hangen kiwiwitje, ik weet niet of dat kan en dat is volgens mij ook zichtbaar

Het zijn in principe 2 mini kastjes/blokjes.. Denk 3 cm dik en 6 lang ofzo. Die gaan ergens op de muur bijna op de grond.. En er mag een best lange afstand tussen zitten dacht ik.. Word heel veel gebruikt bij poorten, terreinen en loodsen vooral met lange afstanden tussen de plek waar mensen binnen komen en waar je zelf zit

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:06

Bij Action verkopen ze ook allerlei soorten alarmsystemen. Geen idee of ze echt goed werken, maar ze zijn zeer betaalbaar.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 10:15

goed gegaan, gelukkig helemaal niks vanacht, ik dacht dat ik niet kon slapen maar ben toch vrij snel in slaap gevallen, Ze zit al weer aan haar hooitje buiten en ze was een heel stuk beter dan hoe ik haar gisteren aantrof. Ik ga vandaag me verdiepen in een camerasysteem en we gaan stroomdraad aanbrengen langs de bak. We hebben een buurtapp en de buren gaan me voortaan gewoon wakker bellen als ze denken iets te zien of te horen, liever 10 x te vaak dan een keer tekort.

Dank je kiwiwitje, ik denk dat er ook wel iets voor buiten moet zijn inderdaad en ik weet al waar ik dat hebben wil :)

Elcid, we gaan naar de spyshop, mijn buurman heeft het ook al een tijd over een camerasysteem en we duiken er samen in.

Bij ons op de zaak hadden we vroeger een systeem van Elro, toen er iemand met een heftruck een brok muur afreed stond dat niet op de film en niemand had het gedaan, we hebben daar dus nu een heel professioneel systeem. Tegenwoordig is het allemaal niet zo heel erg duur meer en via internet ( hoop ik )

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:20

Een alarm (sirene) met een zwaailicht plaatsen. Zwaailicht ergens hoog bevestigen zodat eventuele buren ed ook opvalt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:21

Alleen een camera ophangen heb je weinig aan. Wel fijn om tussendoor even te kijken maar dan moet je net op het goede moment kijken als er iets is. Dus je zal wel moeten gaan zoeken naar iets wat je ook melding geeft dat er iets is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:54

denk bij een camera systeem, dat je er vrij weinig aan hebt als je het niet terug kan kijken dus dat je ook aan een recorder "moet" denken. De meeste systemen worden verkocht zonder recorder, of zonder terug kijk mogelijkheid. Vaak kun je dan alleen via de app "live" mee kijken. Mocht er iets gebeurd zijn wil je het natuurlijk terug kunnen kijken. O.a als bewijs. Je zal ook een bordje op de gevel/poort moeten hangen dat er camerabeveiliging is. En ik zou een bordje daarbij hangen met "verboden voor onbevoegden. Artikel......." zo'n simpel bordje van de bouwmarkt bijv.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 13:36

klopt komt een recorder bij, alleen aan live heb je niks, je moet terug kunnen kijken idd.
Ik vind haar toch wel erg sloom, ik heb er wel vertrouwen in maar het zint me niet helemaal

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:38

kiwiwitje schreef:
denk bij een camera systeem, dat je er vrij weinig aan hebt als je het niet terug kan kijken dus dat je ook aan een recorder "moet" denken. De meeste systemen worden verkocht zonder recorder, of zonder terug kijk mogelijkheid. Vaak kun je dan alleen via de app "live" mee kijken. Mocht er iets gebeurd zijn wil je het natuurlijk terug kunnen kijken. O.a als bewijs. Je zal ook een bordje op de gevel/poort moeten hangen dat er camerabeveiliging is. En ik zou een bordje daarbij hangen met "verboden voor onbevoegden. Artikel......." zo'n simpel bordje van de bouwmarkt bijv.

En uiteraard "betreden op eigen risico"

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:50

palousa_boy schreef:
kiwiwitje schreef:

En uiteraard "betreden op eigen risico"

Daar heb je helemaal niets aan. De Nederlandse wet is zo raar dat je je waakhonden 's nachts moet opsluiten voor het geval ze een inbreker grijpen. En als een inbreker op jouw terrein ergens over struikelt, is het nog jouw schuld ook...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:52

Hier is het mooi je eigen schuld als inbreker, risico van het vak zullen we maar zeggen :D

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 15:55

mijn grote herder is geen waakhond maar een huishond en hij luistert uitstekend ( heel belangrijk om te zeggen 100 % onder controlle is ), ik hoop niet dat ik ooit in een zo'n situatie kom, maar bij het hek en bij het huis hebben we waarschuwingen voor de hond. Ik ga me nu echt niet druk maken om wat er eventueel kan gebeuren met een inbreker. Straks komt er iemand aan de deur met een nota omdat hij door een paard geschopt of platgedrukt is, dan laat ik meteen ook die hond op hem los :)

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:04

garny95 schreef:
Straks komt er iemand aan de deur met een nota omdat hij door een paard geschopt of platgedrukt is, dan laat ik meteen ook die hond op hem los :)

Dat zou wel handig zijn, dan kunnen we hem/haar met z'n allen levend fileren ~~}>

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:09

Els1984 schreef:
garny95 schreef:
Straks komt er iemand aan de deur met een nota omdat hij door een paard geschopt of platgedrukt is, dan laat ik meteen ook die hond op hem los :)

Dat zou wel handig zijn, dan kunnen we hem/haar met z'n allen levend fileren ~~}>

~~}> mag ik me melden?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:17

Verschrikkelijk. Veel goede ideeen gegeven. Ik dacht dat als de persoon in kwestie een trap heeft gehad hij wellicht een ander slachtoffer gaat zoeken..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 16:33

Ja klopt munnie, dar ben ik ook bang voor.

En mocht ik hem hier ooit weer eens treffen met mijn hond, dan bind ik hem vast in mn lege stal en mogen jullie allemaal langskomen, bij deze beloofd :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:57

Hoop dat die het gewoon helemaal niet meer durft en anders dat jij hem hebt voordat die bij je paard is.

Hoop dat je vannacht weer beter slaapt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:59

Munnie schreef:
Hoop dat die het gewoon helemaal niet meer durft en anders dat jij hem hebt voordat die bij je paard is.

Hoop dat je vannacht weer beter slaapt.

Weet je wat ik hoop, dat de trap zo goed is geplaatst dat hij helemaal niets meer kan!!!!Nooit meer.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:46

****** dat is wel heel dichtbij!!

Sterkte