Regallie schreef:Meer arretjescake eten?
zeker genoeg calorieën maar om nu voor mezelf (en een iets te dikke vriend) een arretjescake te maken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Overigens relativeerd iedereen dat het voor de baby niet erg is, die neemt wel. Dat klopt idd zolang alles goed gaat. Maar als er iets niet goed gaat heb jij geen reserves meer en kan dit wel degelijk tot problemen leiden, ook voor de baby!
Ik zou er dus ook behoorlijk haast mee gaan maken.
_Nelleke_ schreef:Mango is een fruitsoort die erom bekend staat niet heel mager te zijn. Als je dat lekker vind zou ik er ook lekker elke dag 1 eten als ik jou was.
Vervang je zuivelproducten voor roomboter en volle melk ipv light en halfvolle varianten. Roomboter is tevens een veel puurder product dan margarine dus nog gezonder ook (ook voor je vriend).
Als lunch: maak lekker pastasalade als je je brood niet weg krijgt. Neem 75gr ongekookte pasta en vul de salade aan met olijfolie, avocado en een gekookt ei. Je kunt natuurlijk elke keer iets anders maken door tomaat en andere rauwkost toe te voegen. Let wel: de pasta levert je koolhydraten, de rauwkost levert weinig calorieën. (Maar is natuurlijk wel gezond.) Drink er lekker een glas volle melk bij.
Verder zou ik lekker kant-en-klaar noodles en cup a soup achtige dingen vermijden ivm de enorme hoeveelheden troep die erin zit.
Ontbijt met volle yoghurt en muesli met fruit is natuurlijk helemaal prima. Evenals de verse jus.
Hou je van smoothies? Lekker om 4u of vlak uit je werk (of om 10 als je 'm mee wil nemen naar werk) een smoothie met volle yoghurt en fruit. Een handje ongebrande noten erbij of wat amandelschaafsel/kokos erdoor. Heerlijk!
Donna89 schreef:troi schreef:Overigens relativeerd iedereen dat het voor de baby niet erg is, die neemt wel. Dat klopt idd zolang alles goed gaat. Maar als er iets niet goed gaat heb jij geen reserves meer en kan dit wel degelijk tot problemen leiden, ook voor de baby!
Ik wil hier toch even op reageren. Bij mij werd toch echt aangegeven dat het geen probleem was.
Ondanks dat ik al 6 kilo ben afgevallen tijdens zwangerschap.
met wel de kanttekening dat ik wel moet gaan opletten als ik zelf extreem moe wordt.
Donna89 schreef:troi schreef:Overigens relativeerd iedereen dat het voor de baby niet erg is, die neemt wel. Dat klopt idd zolang alles goed gaat. Maar als er iets niet goed gaat heb jij geen reserves meer en kan dit wel degelijk tot problemen leiden, ook voor de baby!
Ik wil hier toch even op reageren. Bij mij werd toch echt aangegeven dat het geen probleem was.
Ondanks dat ik al 6 kilo ben afgevallen tijdens zwangerschap.
met wel de kanttekening dat ik wel moet gaan opletten als ik zelf extreem moe wordt.
troi schreef:Precies! Zolang alles goed gaat is het geen probleem. Zijn er tekenen van mogelijk problemen, en dat zie je bijvoorbeeld aan extreme vermoeidheid, dan is het dubbel oppassen geblazen en zijn ze veel voorzichtiger dan bij normaal gewicht zwangeren die extreem moe zijn. Je kan namelijk minder incasseren als je minder 'bevoorraad' bent.
troi schreef:Trouwens complimenten TS voor de manier waarop je alle (verschillende) adviezen tot een menu weet te vormen!
Overigens kan je bij nood altijd nog aan de nutridrink gaan. Dat is enkel via een dokter te krijgen en zijn flesjes zuivel die barsten van de voedingsstoffen en calorien, echt krachtvoer. Zeg maar de seniores priores voor mensen
friesam schreef:Set_Elkol schreef:pastasalade mee als lunch? Daar kan je wel dingen instoppen die ongekoeld hoeven.
Groente durf ik nog wel ongekoeld maar vlees en kaas dingen vind ik eng ivm zwangerschap
friesam schreef:Heb vorige week voor het eerst Griekse Yoghurt gekocht, het smaakte zuur en was klonterig dus heb het weggegooid (was niet over datum volgens verpakking) heb ik dan pech gehad?
Ik lunch op kantoor of in de auto en avondeten koud opeten (of achter het stuur) is niet zo'n succes denk ik zo. Bij een klant aan tafel met een kwak macaroni op mijn buik is minder geslaagd.
!!!