Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:49

Regallie schreef:
Meer arretjescake eten? :P

_/-\o_ zeker genoeg calorieën maar om nu voor mezelf (en een iets te dikke vriend) een arretjescake te maken :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:49

Mango is een fruitsoort die erom bekend staat niet heel mager te zijn. Als je dat lekker vind zou ik er ook lekker elke dag 1 eten als ik jou was.

Vervang je zuivelproducten voor roomboter en volle melk ipv light en halfvolle varianten. Roomboter is tevens een veel puurder product dan margarine dus nog gezonder ook (ook voor je vriend).

Als lunch: maak lekker pastasalade als je je brood niet weg krijgt. Neem 75gr ongekookte pasta en vul de salade aan met olijfolie, avocado en een gekookt ei. Je kunt natuurlijk elke keer iets anders maken door tomaat en andere rauwkost toe te voegen. Let wel: de pasta levert je koolhydraten, de rauwkost levert weinig calorieën. (Maar is natuurlijk wel gezond.) Drink er lekker een glas volle melk bij.

Verder zou ik lekker kant-en-klaar noodles en cup a soup achtige dingen vermijden ivm de enorme hoeveelheden troep die erin zit.

Ontbijt met volle yoghurt en muesli met fruit is natuurlijk helemaal prima. Evenals de verse jus.

Hou je van smoothies? Lekker om 4u of vlak uit je werk (of om 10 als je 'm mee wil nemen naar werk) een smoothie met volle yoghurt en fruit. Een handje ongebrande noten erbij of wat amandelschaafsel/kokos erdoor. Heerlijk!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:50

troi schreef:
Overigens relativeerd iedereen dat het voor de baby niet erg is, die neemt wel. Dat klopt idd zolang alles goed gaat. Maar als er iets niet goed gaat heb jij geen reserves meer en kan dit wel degelijk tot problemen leiden, ook voor de baby!

Ik zou er dus ook behoorlijk haast mee gaan maken.

Ik wil hier toch even op reageren. Bij mij werd toch echt aangegeven dat het geen probleem was.
Ondanks dat ik al 6 kilo ben afgevallen tijdens zwangerschap.
met wel de kanttekening dat ik wel moet gaan opletten als ik zelf extreem moe wordt.

_Nelleke_

Re: Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:52

Arretjescake is overigens met rauw ei dus dat mag je voorlopig ook niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:52

_Nelleke_ schreef:
Mango is een fruitsoort die erom bekend staat niet heel mager te zijn. Als je dat lekker vind zou ik er ook lekker elke dag 1 eten als ik jou was.

Vervang je zuivelproducten voor roomboter en volle melk ipv light en halfvolle varianten. Roomboter is tevens een veel puurder product dan margarine dus nog gezonder ook (ook voor je vriend).

Als lunch: maak lekker pastasalade als je je brood niet weg krijgt. Neem 75gr ongekookte pasta en vul de salade aan met olijfolie, avocado en een gekookt ei. Je kunt natuurlijk elke keer iets anders maken door tomaat en andere rauwkost toe te voegen. Let wel: de pasta levert je koolhydraten, de rauwkost levert weinig calorieën. (Maar is natuurlijk wel gezond.) Drink er lekker een glas volle melk bij.

Verder zou ik lekker kant-en-klaar noodles en cup a soup achtige dingen vermijden ivm de enorme hoeveelheden troep die erin zit.

Ontbijt met volle yoghurt en muesli met fruit is natuurlijk helemaal prima. Evenals de verse jus.

Hou je van smoothies? Lekker om 4u of vlak uit je werk (of om 10 als je 'm mee wil nemen naar werk) een smoothie met volle yoghurt en fruit. Een handje ongebrande noten erbij of wat amandelschaafsel/kokos erdoor. Heerlijk!

Cup a soup heb ik nooit gegeten (zout en niet zo gezond) maar dat was een manier om die boterham weg te krijgen.

Smoothie meenemen is ook wel een goeie! Als ik thuis kom van het werk begin ik met koken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:53

_Nelleke_ schreef:
Arretjescake is overigens met rauw ei dus dat mag je voorlopig ook niet.

Klopt en val nu ook niet van mijn paard dus hoef het ook niet te maken :o

IrishDraught

Re: Ik moet meer calorieën binnen krijgen wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:56

Plan naar aanleiding van het topic:

O: volle yoghurt/kwark met fruit en verse jus of havermoutmet volle melk en verse jus
T: kiwi en handje nootjes
L: Pastasalade/crackers met kaas en of vlees/ 1x per week koude pannenkoek
T Smoothie maken en meenemen in thermosfles en een notenreep (die houden we erin)
A: volle producten gebruiken en noten gebruiken bij het koken, ook vast rekening houden met lunch volgende dag

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:56

Minstens 6 eetmomenten op een dag, inderdaad dingen nemen als avocado, eieren, noten en zaden, gezonde vetten als roomboter en kokosolie, minimaal 200 gram groente per dag, maar dus vooral: goed (gezond) en regelmatig eten.
Heb je er al eens aan gedacht om ipv roomboter kokosolie op brood te doen?
Je kan ook als lunch ontbijtmuffins, hartige muffins, een stuk quiche of omelet oid meenemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:57

Donna89 schreef:
troi schreef:
Overigens relativeerd iedereen dat het voor de baby niet erg is, die neemt wel. Dat klopt idd zolang alles goed gaat. Maar als er iets niet goed gaat heb jij geen reserves meer en kan dit wel degelijk tot problemen leiden, ook voor de baby!

Ik wil hier toch even op reageren. Bij mij werd toch echt aangegeven dat het geen probleem was.
met wel de kanttekening dat ik wel moet gaan opletten als ik zelf extreem moe wordt.

Afvallen in een zwangerschap is nooit aan te raden, ben benieuwd wie je dit verteld heeft.
Vet is onze grootste opslagplaats van gifstoffen, bij afvallen komen deze gifstoffen vrij en in het bloed. En dus ook in het bloed van de ongeboren foetus. Onze lever kan dit prima verwerken, maar voor een ongeboren kind is dit veel moeilijker.
Daarom wordt afvallen bij een zwangerschap absoluut afgeraden!

Donna89

Goed bezig TS. Ben heel benieuwd of het lukt, hoe het bevalt!

_Nelleke_

Ik zou je ontbijt nog wel aanvullen met iets van ontbijtgranen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:58

Donna89 schreef:
troi schreef:

Precies! Zolang alles goed gaat is het geen probleem. Zijn er tekenen van mogelijk problemen, en dat zie je bijvoorbeeld aan extreme vermoeidheid, dan is het dubbel oppassen geblazen en zijn ze veel voorzichtiger dan bij normaal gewicht zwangeren die extreem moe zijn. Je kan namelijk minder incasseren als je minder 'bevoorraad' bent.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:59

Kokosolie gebruik ik wel om bijv pannenkoeken in te bakken en popcorn te maken.
Groente eten doe ik sowieso al vrij veel (s'avonds) omdat ik aardappels niet echt lekker vind (in stamppot gaat het wel) en meestal maar halve portie vlees eet.
Gekookt eitje vind ik wel lekker maar dacht altijd dat je maar 1 ei per week mocht (vroeger van moeder geleerd)

Moet dus nog 1 eetmoment bij.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:59

_Nelleke_ schreef:
Ik zou je ontbijt nog wel aanvullen met iets van ontbijtgranen.

Vergeten de muesli te typen :o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:00

Ik val ook niet bewust af maar wat TS ook zegt, de kleine eet mij op.
Bij mij komt dit omdat ik gewoon weg weinig kan eten door de GBP die ik 1,5 jaar geleden heb gehad.
Zoals ik al eerder zei, dit is gezegd door zowel mijn VK als Gyn

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:01

Trouwens complimenten TS voor de manier waarop je alle (verschillende) adviezen tot een menu weet te vormen!

Overigens kan je bij nood altijd nog aan de nutridrink gaan. Dat is enkel via een dokter te krijgen en zijn flesjes zuivel die barsten van de voedingsstoffen en calorien, echt krachtvoer. Zeg maar de seniores priores voor mensen :P
Laatst bijgewerkt door troi op 21-01-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:02

troi schreef:
Precies! Zolang alles goed gaat is het geen probleem. Zijn er tekenen van mogelijk problemen, en dat zie je bijvoorbeeld aan extreme vermoeidheid, dan is het dubbel oppassen geblazen en zijn ze veel voorzichtiger dan bij normaal gewicht zwangeren die extreem moe zijn. Je kan namelijk minder incasseren als je minder 'bevoorraad' bent.

Klopt troi ik open het topic niet voor niks.
Ik slaap 12 uur per dag als het kan en ben dan nog moe en duizelig en draaierig en wordt letterlijk opgegeten.
En met een niet zwanger lijf van 1.80 en 60 kg is er weinig reserves.

En ik weeg nu nog steeds 60 kg en ben 19 weken.
Krijg wel heel klein beetje een buik maar mijn benen en billen verdwijnen en zelfs mijn normale kleding wordt wijd.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:03

troi schreef:
Trouwens complimenten TS voor de manier waarop je alle (verschillende) adviezen tot een menu weet te vormen!

Overigens kan je bij nood altijd nog aan de nutridrink gaan. Dat is enkel via een dokter te krijgen en zijn flesjes zuivel die barsten van de voedingsstoffen en calorien, echt krachtvoer. Zeg maar de seniores priores voor mensen :P

Dank je! Het is op typisch dat dit topic van mij moet komen en ik een soort eet-blind ben geworden.
Normaal komen topics met lekkere recepten vol adviezen van mij of gezonde snacks bijv.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:06

friesam schreef:
Set_Elkol schreef:
pastasalade mee als lunch? Daar kan je wel dingen instoppen die ongekoeld hoeven.

Groente durf ik nog wel ongekoeld maar vlees en kaas dingen vind ik eng ivm zwangerschap

Bij de hema etc zijn tegenwoordig trommels te koop waar een koelelement inzit. Die leg je van te voren in de diepvries en doe je 's morgens in een apart vakje van de trommel dan blijft je eten tot de lunch wel goed eetbaar.

http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_80681201
Laatst bijgewerkt door genja op 21-01-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:06

Weet niet of het al gezegd is, maar je hebt ook gekoelde broodtrommels. Heb er zelf eentje, ben er heel tevreden over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:07

De oplossing staat in je onderschrift! :D

Nee flauw, ik ken wel iemand die aan moest komen en van die pakjes drinken kreeg waar ze van aankwam.
Is dat geen optie? :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:07

friesam schreef:
Heb vorige week voor het eerst Griekse Yoghurt gekocht, het smaakte zuur en was klonterig dus heb het weggegooid (was niet over datum volgens verpakking) heb ik dan pech gehad?

Ik lunch op kantoor of in de auto en avondeten koud opeten (of achter het stuur) is niet zo'n succes denk ik zo. Bij een klant aan tafel met een kwak macaroni op mijn buik is minder geslaagd.

Dan heb je idd pech gehad..... Griekse yoghurt smaakt voor mij naar hele volle yoghurt zeg maar..
Koud avondeten is dan niet handig nee; geen magentron voor iig de dagen op kantoor?

Ik vind inderdaad ook dat je heel goed alles uit het topic gebruikt!!

Oh en de 1 ei per week is idd een fabeltje.. Gewoon lekker eten :j!!!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:08

Cyella schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar je hebt ook gekoelde broodtrommels. Heb er zelf eentje, ben er heel tevreden over!

Die ga ik sowieso eentje zoeken!

Zwanger of niet van die kaas die half van je boterham weg loopt is niet lekker

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:08

het zou ook niet, onhandig zijn om toch eens bij een diëtiste langs te gaan, die kan je nuttige tips geven, maar je hebt ook grasboter, is roomboter, maar smaakt niet heel erg naar roomboter, en als je pasta en rijst lust, dit bij je avondeten bij voegen en eventueel 1 of 2 keer per week vette vis, zoals zalm, en pudding eten ipv yoghurt zijn allemaal extra's en haal eens brood bij een bakker, brood vult beter dan crackers, ik ben net 3 weken geleden bevallen van een dochter, mij hebben ze de hele zwangerschap niet gewogen, ik ben nu ook lichter dan voor de zwangerschap, maar heb wel gezond gegeten, maar ook gewoon biefstuk, wel doorbakken, en at dus alleen maar wat ik lekker vond,
smoothy,s kan je ook met allerlei groentes en fruit maken, heel gezond en bijv verse spinazie bij zit heel veel ijzer in
succes ermee

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:10

Hahaha nee inderdaad.
Ik moet zeggen dat brood bij mij vandaag ook slecht valt maar een krentenbol wel weer goed.
Je hebt ook diverse soorten nooten en krenten broodjes enz.
Is ook eens het proberen waard