Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daantj__ schreef:Edit paarden bij je moeder betekent wel het huis uit maar weinig sociale contacten

Delphi schreef:Daantj__ schreef:Edit paarden bij je moeder betekent wel het huis uit maar weinig sociale contacten
Uiteindelijk zijn collega's ook maar collega's. Mensen waar je echt iets mee hebt blijf j0
Goof schreef:Ook mensen die je niet heel dierbaar en nabij zijn (zoals dus je collega's) zorgen voor sociale contacten, voor leermomenten, voor nieuwe meningen en visies, voor lol etc etc.
Margee schreef:Ik krijg hier wel een beetje kromme tenen van, jij krijgt dus kinderen, jij betaald de opvang, jij houdt maar € 500,- over, jij bent dus thuis en je man ziet ze alleen slapend???
Kwestie van keuzes toch....
ingvdh schreef:Weet je, het gaat me ook geen moer aan hoe je het financieel regelt, als je het maar regelt!
Als ik zo jouw situatie zie, man met familiebedrijf, waarschijnlijk wonen op het erf, zie ik het somber in mocht je op straat komen te staan. Geen huis, geen werk en geen inkomen en zie maar eens iets van het vermogen van je man zien te krijgen, dat zit in ene allemaal in het bedrijf en je krijgt geen cent.
Mijn waarschuwing is dus eigenlijk, zorg goed voor jezelf zeker nu alles nog perfect gaat. Mocht het goed blijven gaan hebben jullie een mooie spaarpot voor later.
_lautje_ schreef:Berekening klopt echthou nog geen 500 over. Zou voor drie dagen opvang bij ons 980€ kwijt zijn per maand. Krijg 180,- opvang terug. Dus zou een 470 over houden.
Mijn man kan beslist niet minder werken. Hij heeft een heel groot familiebedrijf en rijdt continu van en naar de locaties bij ons in de buurt naar de locaties elders in er land. Een dergelijk bedrijf vereist dat hij er 6dagen in de week is van 07:00 tot 19;00 en in de avond vaak nog vergaderingen.

_lautje_ schreef:Mijn man en ik hebben een grote kinderwens. Nu alles wat concreter wordt komen ook zaken als kinderopvang, taakverdeling, etc ter sprake.
Nu zit het zo:
Ik ben afgestudeerd aan de universiteit, werk 24uur als jurist en rij zeer fanatiek paard.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt praktisch 24/7.
Mocht er een baby komen zou deze drie dagen naar de opvang moeten. Oma's die oppassen willen we niet. Ene is onpraktisch wegens reistijd. Andere heeft altijd aangegeven niet vast te willen oppassen.
Daarnaast is mijn man van mening het is ons kind, dus ons 'probleem'.
Nu komt de kwestie. 3/4 van mijn salaris zou naar de opvang gaan. Ik zou 24uur werken voor nog geen 500€ per maand.
Nu zullen de meeste zeggen 'mmar je krijgt toch toeslag?'
Die krijgen wij dus nauwelijks.
Ik zou letterlijk werken voor de opvang en betalen van m'n eigen zorgverzekering/mobiel.
Ik overweeg dus om dan te stoppen met werken.
Maar als ik dat noem zegt men wat zonde, niet goed, je komt nooit meer aan de bak, etc.
Zijn er meer dames die in deze situatie zitten/zate ln en wat was jullie overweging om wel of niet te stoppen met werken.
sflj schreef:_lautje_ schreef:Berekening klopt echthou nog geen 500 over. Zou voor drie dagen opvang bij ons 980€ kwijt zijn per maand. Krijg 180,- opvang terug. Dus zou een 470 over houden.
Mijn man kan beslist niet minder werken. Hij heeft een heel groot familiebedrijf en rijdt continu van en naar de locaties bij ons in de buurt naar de locaties elders in er land. Een dergelijk bedrijf vereist dat hij er 6dagen in de week is van 07:00 tot 19;00 en in de avond vaak nog vergaderingen.
Waarom wil zo iemand kinderen?