jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:10

Haha gelukkig delen meer mensen mijn wolken-trauma :P

En ik heb er nog een. Ik had vroeger heel trots een slak gevangen en wilde die als huisdier gaan houden. Dus ik vroeg aan mijn (tweeling)broertje wat een slak nu precies eet. Hij zei dat ze zout wel lekker vonden. Dus nadat het schaaltje water in de bak stond, hij moest tenslotte drinken, rende ik al naar de keuken. Heb zout over de slak heen gegooid en moest vervolgens natuurlijk keihard huilen. Oeeh wat was ik boos. Doei slak :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:12

Ik vond het raar dat er zoveel plaatsen in Duitsland Ausfahrt heette. :')

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:12

Ik dacht ook dat er wolkenfabrieken waren. En als het onweerde hadden de wolken ruzie :j
En ik had ook twee magen, een normale maag en een toetjesmaag.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:17

Petrichor schreef:

Herkenbaar :j

Mijn vader heeft me vroeger wijs gemaakt dat je wolken kon vangen. Toen we ooit in Frankrijk op vakantie waren en op een hoge berg stonden heb ik dus met een zak in het rond gerend en de hele weg naar huis de zak heel stevig dicht gehouden. Ik was vervolgens ontzettend verdrietig toen de wolken toch ontsnapt bleken te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:17

Petrichor schreef:

Hahahahahahaha :')

Ik dacht tot minimaal mn 10e dat baby's er aan de achterkant uitkwamen. Dat een vrouw een baby uitpoepte zeg maar :')

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:19

Mijn moeder had me wijsgemaakt dat je goed moet sturen met die auto'tjes in een pretpark, omdat je zo van de baan af zou kunnen rijden.. Ik geloofde het en vond het altijd zooo spannend als we daarin gingen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:21

Petrichor schreef:

_O- _O- _O-

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:36

Margoooo schreef:
Mijn moeder had me wijsgemaakt dat je goed moet sturen met die auto'tjes in een pretpark, omdat je zo van de baan af zou kunnen rijden.. Ik geloofde het en vond het altijd zooo spannend als we daarin gingen :')

Jaaa dat dacht ik ook! Als ik samen met mijn zusje in zo'n auto ging dan zorgde ik ervoor dat IK het stuur vast hield want zij was nog te jong om door de bochten te sturen.

Ik was er ook van overtuigd dat mensen die een bonte pony of een bont paard hadden niet genoeg geld hadden om een heel gekeurd paard te kunnen kopen.

HorseTimeXL

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:50

Ik had een bed waar ik altijd 's nachts als ik moest plassen een enorme sprong uit maakte, omdat ik echt dacht dat er spoken onder me bed zaten :')

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:57

Tot ik een jaar of vier was vond ik het heel vreemd dat er ook mensen buiten Nederland woonde.

En mijn ouders zeiden altijd we willen op vakantie naar een land met een wit stand en een blauwe zee. En er moesten okergele tropische beertjes zijn die je kon knuffelen. Tot een paar maand geleden gedacht dat die echt bestonden... Mijn wereld stortte in :')
Laatst bijgewerkt door __laura op 20-01-15 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:57

Dat mensen die zongen in videoclips elke keer maar weer live zongen en ik vond het altijd zo knap dat het elke keer precies weer gelijk ging als de vorige keer dat ik die clip zag!

Wist ik veel dat ze het gewoon inzongen en playbackten en er een video van maakten :') ik was echt in de heilige veronderstelling dat elke keer als ze gedraaid werden, ze opgebeld werden en ze weer voor de camera moesten staan en moesten zingen :')

Mijn broer vond het hilarisch om mij te vertellen dat ik geadopteerd was (ben een nakomertje) Echter heb ik hem nooit geloofd, hoe vaak hij het ook probeerde :')

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:06

Mijn broer had me ooit wijs gemaakt dat je pokémons kon vangen in Spanje en ik geloofde het ook nog. Dus ik helemaal enthousiast tegen m'n moeder: 'ik wil naar Spanje!' 'waarom dan?' 'Ja dan kan ik pokémons vangen!'
Ik was dan ook erg teleurgesteld toen ik hoorde dat die niet bestonden :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:09

Ik heb heel lang gedacht dat mijn knuffels snachts tot leven kwamen, want elke ochtend lagen ze weer anders.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:11

Oh ik ken er ook 1 !

Altijd als we een soort van kramp en kriebels in onze voeten hadden en niet konden lopen (je kent het wel)

Noemde mijn moeder dat ; vogelkriebel. Iedereen noemde het bij ons in huis zo, en nu doe ik het nog steeds

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:16

Wat komen er een leuke verhalen voorbij!

Mijn neefje en ik speelden vroeger vaak. En we waren heel druk. Mijn moeder zei toen; jongens, doe eens even kalm aan! Waarop mijn neefje antwoord: Joostje doet niet kalm aan Joostje doet kalm uit! :')

Ik ben ook een keer als klein meisje de tuin uitgerend achter een luchtballon aan omdat ik dacht dat Pippi Langkous er in zat. Normaal kon je me ergens neer zetten en kwam ik niet van mijn plek af. (Echte pippi langkous fan hier haha)

Oh herinner me er nog een. Mijn moeder zei altijd dat ze aan ons pinkje kon voelen of we gelogen hadden. Dan moesten onze pink uitsteken en zei ze of we gelogen hadden of niet. Ze vroeg toen een keer aan mijn broertje; geef je pinkje eens. Maar inplaats dat hij zijn pinkje gaf drukte hij snel zijn pink tegen zijn voorhoofd om te voelen of mijn moeder ook kon voelen of hij gelogen had _/-\o_

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:21

In groep 2 ging iedereen op vakantie naar Friesland. Dacht dat het een apart land was en dat het daar alleen maar vroor.

En indd ook die wolken fabriek.
En dacht dat vroeger Nederland niet verderging dan waar ik woonde.

En mijn opa reed altijd in een bedrijfsauto en die kwam onze straat in zegt me moeder kijk daar is opa. Ik rende er heen en schreeuwen opaaaa!!! En hij reed gewoon weg :'(. Ik huilen en me moeder lachte me gewoon uit

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:31

Mijn vader moest jaren geleden naar Engeland voor zaken. Toen de dag kwam dat hij vertrok was m'n zusje helemaal over de rooie want papa ging naar t Enge Land. :')

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:36

Als we op het strand waren gingen we altijd een kasteel bouwen of een kuil graven. Mijn opa deed dan altijd luisteren aan de kuil en zei dat hij mensen chinees hoorde praten. Dus wij verder graven en graven en graven maar nooit in China uit gekomen :D

Wat zal hij gelachen / genoten hebben van ons.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:42

Mijn vader had wel een magische afstandsbediening zodat hij alle lichten op groen kon zetten en als dat niet lukte, moest hij vast even de batterij vervangen :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:44

MevrouwtJ schreef:
Ik dacht altijd dat er een mannetje achter de geldautomaat zat die het juiste geld aangaf. Dus je tikte 50 euro in en dan ging hij het briefje van 50 zoeken en stopte het dan door het gaatje :Y).

Jaa dit! :j. Heeft echt tot mijn 11e geduurd ofzo voordat ik het tegendeel leerde :+

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:48

Bassie & adriaan noemde ik pammie. Weet niet waarom maar ik zat altijd te gillen: 'Pammie kijken, Pammie kijken!
Ook een cabriolet was bij mij een omelet en een kogelbiefstuk een kanonsbiefstuk 8-) :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:51

Clemency schreef:
Ik had vroeger altijd heel veel knuffels en ik was er van overtuigd dat ze me 's nachts beschermden tegen monsters enzo. Of op zijn minst dat ze 's nachts leefden. Het was dus ook echt not done als mijn moeder ze in de wasmachine deed. :')

Dit hier heb ik ook zeker tot mijn 12e gedacht :=

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:57

Petrichor schreef:

Een collega van mij maakte het nog erger: 'Goh, Ausfahrt is ook een grote plaats'...

:')

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:59

Ik dacht altijd dat Nederlands de taal was overal. Engels was om te communiceren met mensen die geen Nederlands konden. Nederlands was toen in mijn ogen echt de standaard taal. Moeilijk uit te leggen :Y)

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:17

Mijn moeder had ook voor veel dingen een verzonnen verklaring. Ik werd daar later behoorlijk pissig om. :')
Meeste weet ik niet meer, maar kan me nog herinneren dat alle sterren een overleden geliefde was. En dan natuurlijk de helderste sterren.
En al was ik aan het liegen dan had ik altijd een blauwe streep op mijn voorhoofd. :n