Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Hiervoor heb ik een Knorrie aangeschaft en dit spaar ik echt buiten mijn normale spaarrekening om. Dus echt gewoon ff lekker een extraatje.
Yv_ schreef:Ik doe (samen met bokkers trouwens, er is een topic over) aan "bingo- sparen", doel is in november lekker shoppen met Black Friday in New York. Hiervoor heb ik een Knorrie aangeschaft en dit spaar ik echt buiten mijn normale spaarrekening om. Dus echt gewoon ff lekker een extraatje.
. 
Moonlight17 schreef:Helaas momenteel geen inkomen. Ja mensen ik leef van een heel lief vriendje.
Maar nog zoveel om voor te sparen.
Mijn lange lijst:
Eigen paard
Dressuurzadel met toebehoren
Passier hoofdstel en borsttuig in bijpassende kleur van mijn springzadel + springsingel
Nieuwe trailer
E rijbewijs
2de Auto met Trekhaak
Eigen huis
Studieschuld aflossen (heb al wat op de spaarrekening om af te lossen, maar wil zodra ik vast werk heb snel mogelijk gaan aflossen)
Mijn grootste probleem: Heb een beetje een voorkeur voor dure merk spullen bij de paardjes en als ik dan wat compleet heb gespaard, dan geef ik het ook meteen aan die kleinere dingen op mijn lijst waardoor je niet bij de grote komt.

eenitraM schreef:Moonlight17 schreef:Helaas momenteel geen inkomen. Ja mensen ik leef van een heel lief vriendje.
Maar nog zoveel om voor te sparen.
Mijn lange lijst:
Eigen paard
Dressuurzadel met toebehoren
Passier hoofdstel en borsttuig in bijpassende kleur van mijn springzadel + springsingel
Nieuwe trailer
E rijbewijs
2de Auto met Trekhaak
Eigen huis
Studieschuld aflossen (heb al wat op de spaarrekening om af te lossen, maar wil zodra ik vast werk heb snel mogelijk gaan aflossen)
Mijn grootste probleem: Heb een beetje een voorkeur voor dure merk spullen bij de paardjes en als ik dan wat compleet heb gespaard, dan geef ik het ook meteen aan die kleinere dingen op mijn lijst waardoor je niet bij de grote komt.
En dat helemaal onderaan...
Dat jouw vriendje zo gek is zeg.![]()
Zelf zou ik me kapot schamen en ondanks dat ik van iemand zou houden gaat er geen haar aan mijn hoofd er aan denken om hem te onderhouden.
Ik ga een nieuwe rekening openen waar ik alle auto's op laat afschrijven\wat mijn spaarrekening gaat worden

Nachtlampje schreef:eenitraM schreef:
En dat helemaal onderaan...
Dat jouw vriendje zo gek is zeg.![]()
Zelf zou ik me kapot schamen en ondanks dat ik van iemand zou houden gaat er geen haar aan mijn hoofd er aan denken om hem te onderhouden.
Ik ga een nieuwe rekening openen waar ik alle auto's op laat afschrijven\wat mijn spaarrekening gaat worden
Afhankelijk of Moonlight17 al die paardenspullen van haar vriendjes salaris krijgt, ben ik het met je eens
Als dat niet zo is.. Mijn vriend onderhoudt mij ook grotendeels. Ik kreeg stufi en gaf dat voor het overgrote deel aan hem, en nu ik geen stufi meer krijg ga ik werken zodat ik hetzelfde aandeel kan leveren. Maar ik vindt het niets om voor te schamen om je partner te onderhouden of andersom.
Nette spaarrekening opgezet, we mogen max. 600E per jaar sparen erop maar daar staat wel een flinke rente tegenover en op z'n 18e krijgt ie daarmee 1000E kado op z'n rekening van de bank als we ieder jaar 600E sparen. Moet te doen zijn 
)
)