Vriend heeft met een ander gezoend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:21

DarkShines schreef:
Wat rot dit ts. Wat ik mij afvraag, wil hij niet van je af? Praten over twijfels, ander meisje zoenen... kan het dat hij de stap niet durft te zetten maar het aan jou over laat om de relatie te beeindigen? Misschien een rare gedachte hoor maar ik vind het apart dat hij alles tot in detail heeft verteld. Iig heel veel sterkte.

Dit is ook al in mij opgekomen ja. TS liet merken dat ze afstand wilde/twijfels had en vervolgens is hij gaan nadenken en misschien wel tot de conclusie gekomen dat hij niet zeker weet of dit is wat hij de rest van zijn leven wil.

Het uitmaken is moeilijk, over de schreef gaan en vervolgens begrip tonen dat de ander het uitmaakt is misschien iets makkelijker.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:30

Kimbers schreef:
Eenmaal een vreemdganger, altijd een vreemdganger' vind ik altijd zo'n dooddoener. Mensen maken fouten, oliebol happens. En dat hij met een ander gezoend heeft hoeft niets te maken te hebben met zijn liefde voor jou. Snap nu ik dit topic lees ook wel waarom zoveel mensen scheiden. Men is vergeten om moeite voor elkaar te doen, te vechten voor hun relatie. Zo zonde, want fouten maken een mens geen vreselijk persoon.

Ts het is aan jou of jij denkt de energie te hebben om te investeren i n jullie relatie. Uiteraard mag je ook een hoop van hem verwachten. Je vertrouwen is beschaamd en vertrouwen terug krijgen kan een moeilijke weg zijn. Is hij jou die moeite waard? Lastig..

Maar waarom wil hij een ander? Dat moet je je als eerste afvragen als je wil lijmen. vind je het dan de moeite waard om jezelf en hij zichzelf te veranderen? Mijn antwoord; nee!
Want dan ziet hij wel weer een ander gat. Hij moet mij nemen zoals ik ben met al de ogen en haken, anders wil ik uberhaupt niks beginnen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:31

Pff jeetje, ik word altijd zo verdrietig van dit soort topics. Helaas weet ik nooit goed wat ik moet zeggen, behalve dan dat ik je een hele dikke knuffel wil geven en je veel sterkte wil wensen. Daarnaast hoop ik voor dat je dat dit uiteindelijk afloopt op de manier die jou het gelukkigst maakt. Wat dit uiteindelijk zal wezen zal je zelf mogelijk nog niet eens weten. Maar ik gun het je. :(:)

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:34

Misschien kan je het toch uitmaken, maar niet het contact verbreken. Zo hebben jullie allebei de ruimte voor andere dingen(al dan niet romantisch) Mochten jullie uiteindelijk toch het idee hebben dat het nog steeds kan werken, dan doe je dat.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:35

sallandval schreef:
DarkShines schreef:
Wat rot dit ts. Wat ik mij afvraag, wil hij niet van je af? Praten over twijfels, ander meisje zoenen... kan het dat hij de stap niet durft te zetten maar het aan jou over laat om de relatie te beeindigen? Misschien een rare gedachte hoor maar ik vind het apart dat hij alles tot in detail heeft verteld. Iig heel veel sterkte.

Dit is ook al in mij opgekomen ja. TS liet merken dat ze afstand wilde/twijfels had en vervolgens is hij gaan nadenken en misschien wel tot de conclusie gekomen dat hij niet zeker weet of dit is wat hij de rest van zijn leven wil.

Het uitmaken is moeilijk, over de schreef gaan en vervolgens begrip tonen dat de ander het uitmaakt is misschien iets makkelijker.

Precies, die gedachte had ik eerlijk gezegd ook.. Het feit dat hij het heeft verteld vind ik ook niet danig in zijn voordeel spelen hoor.. Sommige mensen zullen zijn eerlijkheid prijzen. Evenwel heb ik de indruk dat de drijfveer om iets dergelijks op te biechten vaker het verminderen van eigen schuldgevoel dan altruïsme is.

Alsnog heel moeilijk hoor. Sterkte. :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:42

Hvelreki schreef:
Precies, die gedachte had ik eerlijk gezegd ook.. Het feit dat hij het heeft verteld vind ik ook niet danig in zijn voordeel spelen hoor.. Sommige mensen zullen zijn eerlijkheid prijzen. Evenwel heb ik de indruk dat de drijfveer om iets dergelijks op te biechten vaker het verminderen van eigen schuldgevoel dan altruïsme is.

Alsnog heel moeilijk hoor. Sterkte. :(:)

Ik krijg ook vaak het idee bij dit soort dingen dat mensen denken 'zolang het maar wordt opgebiecht, dan maakt dat het vreemdgaan minder erg'. In mijn ogen zorgt dit er echter voor dat je niet een tweede probleem veroorzaakt, namelijk dat de ander én is vreemdgegaan én dit verzwijgt voor zijn of haar partner. Het eerlijk zeggen lost het eerste probleem niet op en maakt het ook niet minder erg. Althans, zo denk ik erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:43

Helaas is het onmogelijk een pasklare oplossing te geven, er zit maar één ding op: afwachten!
In zo'n situatie is je eigen gevoel toch nog het sterkst, en of dat dan goed of slecht is, dat zal later blijken. Wat je ook doet, praat er wel samen over, over àlles, hoe meer hoe liever.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:53

Iedereen heel erg bedankt voor al jullie lieve/eerlijke berichtjes.

Sowieso heb ik besloten nog niks te besluiten na mijn tentamens, en dan een heel goed gesprek aan te gaan. We zullen wel zien hoe het loopt.. Als mijn vriend dan nog zoveel twijfels heeft, maak ik het sowieso uit, ik trek het niet om over twee maanden nog een keer zo verdrietig te zijn. En verder weet ik het zelf echt nog niet, emoties vliegen alle kanten op. Het ene moment wil ik hem niet kwijt, omdat we het zo fijn samen kunnen hebben etc, hij mij kan laten lachen op momenten dat ik zo verdrietig/gestresst etc. ben, dat ik denk dat het niet eens zou kunnen, maar hij het toch voor elkaar krijgt, ik nog steeds uitkijk naar wanneer ik hem weer zal zien na een week Gent etc.
Maar wetende dat hij twijfelt zet ik er het liefste nu een punt achter om mezelf nog meer verdriet te besparen en omdat het mijn gevoelens compleet overschaduwt. Maar ik weet dat als ik hem zie, ik het heel moeilijk ga vinden. Tijd zal het leren en die ga ik mezelf ook voldoende geven. Hij mag zich best nog wel even wat langer rot voelen, hij heeft het tenslotte zelf veroorzaakt.

Die gedachte dat hij misschien dit heeft gedaan zodat ik het uit zou maken, is ook door mijn hoofd geschoten. Heb het hem ook gevraagd gisteren, meerdere malen, maar hij zegt dat dit absoluut niet het geval is.

Amber_VZ

Re: Vriend heeft met een ander gezoend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:59

Ik heb precies het zelfde meegemaakt, alleen hoorde ik het na een jaar, van iemand anders in een 'break' die we hadden.
uiteindelijk goedkomen en verder met elkaar gegaan. Maar ik merkte dat ik heel achterdochtig werd.
Hij was alleen het weekend thuis en ging doordeweeks wel eens stappen met vrienden, ik heb mijzelf echt helemaal gek lopen maken en daar werd hij ook weer gek van. Ik ben op dat gebied al aardig onzeker en het werd allemaar erger!

Uiteindelijk is het toch uitgegaan (nu net een week).

Dus denk echt aan jezelf, je leeft maar 1 keer in daar moet je het beste maken.

je kan me altijd pben, als je even wil praten!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:14

Zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Als ik een goeie relatie heb met een vent waar ik gek op ben, en hij heeft op een avond lol met een ander meisje (misschien door de alcohol) dan zal ik , als hij niet ineens verliefd is op haar, mij daar niet echt druk om maken. Natuurlijk zou ik me wel gekwetst voelen en is het niet prettig om zoiets te horen, maar wat is er mis met een beetje zoenen?
Het staat volledig los van wie jij bent en wat hij voor jou voelt,zulke dingen gebeuren soms gewoon in het moment, dat heeft niets te maken met of jullie band goed is.

Ik was vroeger ook zo; vreemdgaan is wegwezen. Maar ik ben nu al erg lang vrijgezel en ik heb al verschillende mannen "gehad", en hoe langer ik vrijgezel ben hoe meer ik begin te denken dat monogamie eigenlijk niet bestaat en dat je als partner niemand kan opeisen. Dat je plezier kan hebben met een ander persoon zonder dat de gevoelens voor je eigen partner daarin meespelen.

Laat je niet gek maken , luister naar je eigen gevoel. Als de relatie met jou vriend goed is, dan is die goed, dan betekent een zoen niet ineens dat je relatie slecht is. Hij was meteen eerlijk tegen je, je zegt zelf dat hij om je geeft en dat ook laat merken. Laat je niet beïnvloeden door andere mensen.
Kan jij ermee leven? Kan jij hem vergeven?
Je kiest voor elkaar, omdat je houdt van wie hij is, mensen maken fouten. Ga je hem daarvoor dumpen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:55

Desty schreef:
Kimbers schreef:
Eenmaal een vreemdganger, altijd een vreemdganger' vind ik altijd zo'n dooddoener. Mensen maken fouten, oliebol happens. En dat hij met een ander gezoend heeft hoeft niets te maken te hebben met zijn liefde voor jou. Snap nu ik dit topic lees ook wel waarom zoveel mensen scheiden. Men is vergeten om moeite voor elkaar te doen, te vechten voor hun relatie. Zo zonde, want fouten maken een mens geen vreselijk persoon.

Ts het is aan jou of jij denkt de energie te hebben om te investeren i n jullie relatie. Uiteraard mag je ook een hoop van hem verwachten. Je vertrouwen is beschaamd en vertrouwen terug krijgen kan een moeilijke weg zijn. Is hij jou die moeite waard? Lastig..

Maar waarom wil hij een ander? Dat moet je je als eerste afvragen als je wil lijmen. vind je het dan de moeite waard om jezelf en hij zichzelf te veranderen? Mijn antwoord; nee!
Want dan ziet hij wel weer een ander gat. Hij moet mij nemen zoals ik ben met al de ogen en haken, anders wil ik uberhaupt niks beginnen!

waarom moet je dat afvragen? Soms is het niet meer dan een zoen.. sommige dingen moeten niet groter gemaakt worden dan ze zijn. Zoals ik al zei, en hoe ik het zie.. mensen maken fouten. Doen soms en denken pas daarna. Niet achter alles zit een reden.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:35

Omdat ik door dit soort (domme) dingen al meerdere malen erg gekwetst ben.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:40

Lieve TS,

Je vriend zoent met een ander en twijfelt aan jullie relatie.. Hoe duidelijk wil je het hebben??

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:45

CharlotteCC schreef:
Ik snap je reactie. Ik heb het hem ook gevraagd, waarop hij antwoordde: ik weet nooit meer meemaken hoe schuldig ik mij afgelopen week heb gevoeld, dus ik wil dit nooit meer. Maar hij zegt ook dat hij begrijpt dat dat nogal lastig is te geloven. En dat is dus ook het probleem, het zal nooit meer helemaak worden zoals het was..

In het begin toen ik je verhaal las dacht ik, ja de enige die antwoord op je vraag kan geven ben je zelf..
alleen nadat ik bovenstaande las bedacht ik me toch weer anders.
Hij zegt hier eigenlijk dat hij het niet weer zou doen, omdat hij zich niet schuldig wil voelen. Hij had echter in mijn ogen iets moeten zeggen in de trand van: ik zou het nooit weer doen omdat il je geen verdriet en pijn wil doen..

ik zou als ik in jou schoenen stond een hele lange time out nemen, en kijken hoe je er tegenover staat als je iets verder weg van de situatie staat..
ik zou alleen wel alle punten bij elkaar op gaan tellen, 1 jij had al twijfels, 2 hij had al twijfels, 3 er was al een time out en 4 hij zoent met een ander..

Je bent zelf de enige die kan bepalen wat je keuze is, en als jij er toch mee door wil gaan, dan is dat je goede recht, wil je er niet mee doorgaan, is dat ook je goede recht..
succes met je beslissing en keuze TS!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:21

Als ik veel te veel alcohol op heb, ga ik alsnog mijn tong niet in de mond van een ander steken..... meerdere keren.. Als mijn partner wel zo ver gaat is het gewoon einde verhaal, omdat hij er voor gekozen heeft om met een vreemde persoon intieme handelingen uit te voeren die enkel en alleen voor mij bedoeld horen te zijn. En ja, ik heb een goede relatie van bijna 4 jaar en die zou ik inderdaad voor zo iets weggooien. Want als je vriend dit soort onzin uitvreet dan is het geen goede relatie meer, bij mij is het vertrouwen dan weg en zonder vertrouwen is een relatie niks waard. Ik snap dan ook niet dat mensen dit soort zaken kunnen vergeven, hij heeft je letterlijk laten zien dat hij geen enkele klap respect voor jou noch jullie relatie heeft, en vertrouwen en wederzijds respect zijn voor mij toch echt de twee pijler van een relatie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:27

Even een rare gedachtekronkel van mij.

Je schrijft dat hij anders is geworden nu hij weer studeerd.
Zou het kunnen zijn dat hij jullie relatie niet durft uit te maken.
Dat hij hoopt, door het zoenen, dat jij het uitmaakt?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:22

Allereerst, meid jij verdient dit niet!

Het is echt een lastige situatie, hij was dronken en heeft toen met een meid gezoend waar hij achteraf spijt van had, en nu naderen de twijfels alleen maar meer..
Ik vind dronkenschap en zoenen, als hij het eerlijk opbiecht en meent dat hij er spijt van heeft nog niet eens zo ontzettend stom. Maar de twijfels.. hoe serieus zijn die?

Was je vriend niet meer naar dat feestje gisteravond geweest?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:42

Feit dat hij vreemdgaat, wil al zeggen dat er iets niet klopt in jullie relatie(of in ieder geval aan zijn gevoel voor jou). Ja hij houdt van je, en hij zal vast gek op je zijn.. maar blijkbaar ben jij niet voldoende voor hem en heeft hij niet het fatsoen om hier open en eerlijk over te zijn tegen je.

Het punt is, je gaat hem niet meer vertrouwen.
Hij heeft een grote fout gemaakt, en dat zorgt ervoor dat de relatie alleen maar ellendiger wordt als je toch doorgaat.
Ik ken echt geen enkele relatie die écht beter is geworden van iemand die vreemdging.
Dus mijn advies. Kap er nu mee.
Doet heel veel pijn, veel verdriet en gemis, maar het bespaart je enorm veel verder verdriet.
Tranen horen bij het leven, en soms moet je echt voor jezelf kiezen en jezelf sparen.
Elke keer als hij niks van zich laat horen, zegt dat hij naar een feestje gaat of gaat stappen, denk jij dat hij misschien wel met een andere meid is. Dat is geen leven.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:42

Ai TS, wat vervelend voor je. Ik heb alleen je OP gelezen en las toevallig dat je ergens zei dat het je pijn deed dat hij het belangrijker vond om met een meisje te zoenen dan jullie relatie. (even heel krom opgeschreven, hoop dat je begrijpt op welke reactie ik doel.)

Mijn vriend is niet vreemdgegaan, maar heeft wel gelogen tegen mij over bepaald contact met een meisje, ongeveer een jaar geleden.
Nou ben ik echt de beroerdste niet, van mij mag 'ie alles, maar ik wil dat hij de waarheid vertelt als ik daarom vraag. Dat deed hij toentertijd niet en het heeft mij heel lang bezig gehouden. ''Waarom is contact met dat meisje belangrijk genoeg om te liegen tegen zijn eigen vriendin?'' ''Waarom is zij belangrijk genoeg om voor te liegen?'' En meer van dat soort vragen hebben door mijn hoofd gespookt. (en soms nog steeds.)

Ik kan me ergens dus heel goed voorstellen hoe je je nu moet voelen. En dat is zo'n rotgevoel.
Ik ben niet weggegaan toen, ik vond onze relatie 'te veel' om op te geven voor zoiets. Maar man, wat ben ik boos en gekwetst geweest. Heb hem toen aangegeven dat HIJ degene is die mijn vertrouwen terug moest winnen en eigenlijk de scherven weer een beetje aan mekaar moest lijmen. Is ie een paar maanden geleden pas mee begonnen, maar goed, da's een ander verhaal.

Het is niet mijn bedoeling je topic te vervuilen met mijn ervaring, maar ik hoop dat je er iets mee kunt. Mocht je doorgaan met je vriend, laat hem beseffen dat hij jouw vertrouwen enorm geschaad heeft en dat het pijn doet. En dat vertrouwen komt niet zo 1 2 3 terug, dat duurt lang, heel lang. Ik zou als ik jou was (na je tentamen) heel goed gaan nadenken over wat je wil. Een goede relatie kan een actie als dit overleven, maar dat kost moeite, en jullie gaan er nog ruzie over hebben, en jij gaat er nog vaak over praten. Maar hey, dat is je goed recht. Hij heeft jou gekwetst en dat moet hij doorhebben, zodat hij dezelfde fout niet nog eens maakt. Mijn relatie begint weer langzaamaan beter en stabiel te worden, dat heeft wel een jaar geduurd. En dat heeft vrij veel bloed, zweet en tranen gekost. :j

Lieve TS, ik hoop dat je het allemaal een beetje geregeld krijgt, dat je een goede keuze voor jezelf kunt maken. Als je nog iets wil weten of even je hart wil luchten kun je me PB'en.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:48

Ik geloof niet in ''eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger''. Maar ik geloof wél dat iemand bij de juiste persoon NIET zal vreemdgaan. En als vriend van TS dat bij haar wél doet, dan denk ik dat TS niet de juiste persoon is voor haar vriend. Want bij de juiste persoon zou hij dat niet doen.

Dat is dus mijn mening ik bedoel niet dat dat een feit is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:57

Het zoenen is maar een symptoom van de onderliggende onzekerheid die jullie beiden hebben over je relatie, lijkt me :(:)

Om snel opgebiecht in een openbare ruimte zoenen nu meteen vreemdgaan te noemen vind ik ook wel ietwat ver gaan hoor trouwens :o

Jullie zijn al een poosje aan het twijfelen of er toekomst in de relatie zit, vriend zal daar ook heus wel mee zitten, raakt in de kroeg in gesprek met meisje dat hem zoent en tja als de dingen dan niet helder zijn in je hoofd over of je nog wel een relatie hebt èn er is ook nog alcohol in het spel èn de zoen gaat uit van dat meisje....dan kan ik me best voorstellen dat hij niet direct de boel afkapt maar het een beetje laat gebeuren allemaal.

Want hij zit immers al in een "ik wacht maar af wat er gaat gebeuren" gedachtegang betreffende jullie.

Dat hij het daarna opbiecht en zich er klöte over voelt, eerlij zegt dat hij het ook geen excuus vindt allemaal en dat hij twijfelt over jullie relatie (door alles dat er al was en nu ook nog dat signaal dat van dat kussen uit gaat) is toch alleen maar heel eerlijk juist en geeft wat mij betreft blijk dat hij gewoon in alle openheid samen met jou wil bepalen hoe jullie nu verder gaan vanaf hier.

Het kan zijn dat jullie teveel uit elkaar gegroeid zijn en dat je beter elk je eigen weg kan gaan.
Het kan ook zijn dat jullie gewoon een periode van twijfels hebben en even het geoel voor elkaar kwijt zijn geraakt waarom jullie bij elkaar horen. Dat de banden weer even aangehaald moeten worden om dat gevoel weer terug te vinden :)

Of misschien zitten jullie wel op een punt in je leven dat het beter is om je eigen dingen te doen, een stukje leven zonder elkaar in te vullen en dan over een tijd elkaar toch weer tegenkomen en dan jullie levens beter bij elkaar passen als dat nu op dit moment niet op een leuke manier te realiseren is door drukte, twijfel of afstand :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:13

Ik gooi even een andere kant er in, aangezien niet alle mannen eikels zijn :D Ik weet niet hoe gevoelig je vriend is, maar ik herken de situatie wel van mijn eigen situatie.
Je schrijft dat je vaak niet bij hem kan zijn als hij gelegenheden heeft die voor hem belangrijk zijn, je schrijft dat het zoenen met dat meisje ook is gebeurd tijdens zo'n gelegenheid. Mijn vriend deed en doet dit ook en in het verleden heb ik het daarom meerdere malen uitgemaakt en "troost gezocht" bij andere mensen. Eigenlijk wilde ik bij hem zijn maar hij was er niet dus nam ik genoegen met iemand die er op dat moment wel was en interesse toonde zonder dat ik eigenlijk wist waarom. Is hij veranderd in het opzicht dat hij meer toenadering en nabijheid wil, dit niet uit durft te spreken omdat hij weet hoe druk je het hebt en je niet wil belasten en dat de combinatie van drank en een gevoel van gemis op die avond heeft geleid tot iets wat hij zelf ook als fout voelt?

Je gevoel en je verstand zeggen verschillende dingen, ik zou geen keuze maken totdat je een goed gesprek hebt gehad.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:38

Sorry dat ik niet op ieder persoonlijk reageer, maar ik waardeer al jullie reacties heel erg!

Het gevoel begint steeds meer te komen dat het inderdaad een actie was, omdat hij niet meer genoeg voor mij voelt. Dat hij eigenlijk heel graag van het vrijgezelle leven wil genieten. Hij zegt van niet, maar ik denk dat hij mij ook eigenlijk niet kwijt wil, maar ook niet meer een vaste relatie wil.
Want ja, hij heeft heel erg spijt, maar ik merk het niet tot nauwelijks. Hij zegt dat het door de twijfels komt. Eigenlijk zouden we pas na mijn tentamens praten, maar ik kan het gewoon niet loslaten, en daarom gaan we vanavond praten.

Gisteravond dan ook in een verdrietig moment hem gestuurd dat als hij niet gaat laten merken hoe belangrijk ik voor hem ben, ik voor mezelf ga kiezen. Niet zozeer de zoen zit mij dwars, maar de manier waarop hij met de situatie omgaat. Hij doet afstandelijk en geeft mij het gevoel dat ik iets fout heb gedaan. Hij zegt dat hij dit niet bewust doet, maar ja, onbewust dus wel. Ik moet hem gaan loslaten, hem maar naar mij toe laten komen.. Ik vind het ontzettend moeilijk, want ik ben onwijs gek op hem en ben bang dat hij het niet zal doen. Maar ik wil geen relatie met iemand die er maar met één been in staat.

Dus hij moet vanavond echt laten zien dat hij er voor de 100% voor wil gaan. Anders is het wat mij betreft klaar..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:41

Heel goed, en blijf voor jezelf staan! :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:44

Heel veel succes en sterkte vanavond..