Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kusvoorjou schreef:Ik ben 20, mijn vriend 27.
We wonen nu een dik jaar samen en het gaat heel erg goed. We zijn aankomend februari 2 jaar bij elkaar.
Iedereen heeft het over trouwen, het klinkt bijna als iets 'verplichts'
Ik zou best wel willen trouwen maar het is niet iets waarvan ik al jaren droom en dat het echt moet. We zijn super blij met elkaar, verandert er dan na zo'n dag en een ring om je vinger zo veel? Dat vraag ik me dan wel eens af.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het me wel leuk lijkt, en ik alle bruiloften altijd erg mooi vind!
Ik wil gewoon dat hij mijn man is haha!
Wij gaan zelf liever een mooie reis ofzo maken ipv het aan een groot feest etc. uit te geven
Yucca schreef:.
Hoe goed ken je elkaar eigenlijk als je niet samenwoont? Ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met diegene waar ik als eerste mee ging samenwonen.

Goof schreef:spatter schreef:Ik was 22 en mijn man 24 jaar toen we trouwden.
We woonden al 6 jaar samen dus het gaf weinig commentaar, wel dacht iedereen dat we dan aan kinderen zouden beginnen maar dat hebben we nog 6 jaar uitgesteld.
Wel hebben we een jaar later een huis gekocht.
Je ging samenwonen toen je 16 was?
en een andere minder 

). Ben nog volop met andere dingen bezig, daarna zien we wel verder

Sting schreef:Loveskary schreef:Ik was 19 jaar toen ik trouwde had me reden ervoor en een koets met friese paarden en een speciale trouwjurk voor mij ik was 13 jaar toen ik me trouw jurk kocht mooi moment om even aan terug te denken.nu bijna weer 32 jaar oud.
Hoe kom je erop om op je 13e al een trouwjurk te kopen?Daar dacht ik écht nog niet over na toen
.
Hier nog niet getrouwd, al had ik wel graag jong moeder willen worden (en nee, oke, dat hoeft niet samen te gaan, maar qua huisje-boompje-beestje is dat toch de ideale lijn). Hopelijk binnenkort aan de fatsoenlijke relatie en dan zien we wel weer hoe het loopt.
.
.
Lous schreef:De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.
elizexbeau schreef:rienne schreef:Ik ben 23(volgende maand 24)en in mei alweer 3 jaar getrouwd met een oudere mandit jaar zijn we 7 jaar samen en wonen 5 jaar samen. En ons eerste kindje is op komst
Hoe oud is je man, als ik vragen mag?
. Trek mij vrij weinig aan wat mensen ervan vonden. Celiien schreef:Valt mij overigens echt wel op dat 'ineens' iedereen weer jong gaat trouwen.. Had er laatst een gesprek over. Zeg 20-30 jaar geleden was het 'normaal' om tot later ermee te wachten. Nu is het weer back to the twenties
Einde van het jaar erop zijn we getrouwd toen was ik net 22. Inmiddels hopen we eind dit jaar de 25 jaar te halen.Celiien schreef:Wauw.. Ik zie de leeftijden langskomen en denk, ik moet opschietenen een andere minder
Haha grapje.
Valt mij overigens echt wel op dat 'ineens' iedereen weer jong gaat trouwen.. Had er laatst een gesprek over. Zeg 20-30 jaar geleden was het 'normaal' om tot later ermee te wachten. Nu is het weer back to the twenties
Moet er nog niet aan denken, nu al zo 'vast zitten ' (zo voel ik het heh, niet vervelend bedoeld). Ben nog volop met andere dingen bezig, daarna zien we wel verder
Wij wonen nu een jaar samen en daar voel ik me hartstikke goed bij. Huisje, boompje, beestje, heerlijk! Die zekerheid en rust die we elkaar geven is me echt kostbaar. Ik studeer nog, maar krijg van mijn vriend ook alle ruimte om dingen op mezelf te doen. Ik zit niet ineens gevangen als we straks getrouwd zijn. Al heeft dat volgens mij niks met leeftijd te maken, als je 40 bent moet je elkaar die ruimte nog steeds kunnen geven. Het verschilt natuurlijk per persoon waar je je goed bij voelt, maar ik kan niet wachten om te trouwen!