Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:09

Ik ben nu bijna 2 maanden verloofd en word volgende week 20.We zijn bijna 5 jaar samen.We hebben een nieuwbouw woning gekocht die eind van het jaar waarschijnlijk af is. We willen begin 2016 gaan trouwen. Ik ben dan (bijna) 21 en mn aanstaande (bijna) 23.
In onze omgeving vond iedereen het erg leuk maar heb ook reacties gehad dat ze ons erg "jong" vinden.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:11

kusvoorjou schreef:
Ik ben 20, mijn vriend 27.
We wonen nu een dik jaar samen en het gaat heel erg goed. We zijn aankomend februari 2 jaar bij elkaar.

Iedereen heeft het over trouwen, het klinkt bijna als iets 'verplichts'

Ik zou best wel willen trouwen maar het is niet iets waarvan ik al jaren droom en dat het echt moet. We zijn super blij met elkaar, verandert er dan na zo'n dag en een ring om je vinger zo veel? Dat vraag ik me dan wel eens af.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het me wel leuk lijkt, en ik alle bruiloften altijd erg mooi vind!

Wij doen ook niks bijzonders. We gaan op een maandag ochtend en familie/vrienden mogen eventueel na een uur of 11 langs komen om te feliciteren. Wel hebben wij trouwringen omdat we dit toch wel een mooi idee vinden :) Ik wil gewoon dat hij mijn man is haha! <3 Wij gaan zelf liever een mooie reis ofzo maken ipv het aan een groot feest etc. uit te geven :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:18

Yucca schreef:
.

Hoe goed ken je elkaar eigenlijk als je niet samenwoont? Ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met diegene waar ik als eerste mee ging samenwonen.

Heel herkenbaar :')
Op m'n 18e smooorverliefd geworden, op m'n 19e gaan samenwonen & bijna 3 jaar later was het alsof ik ineens wakker werd geschud. Ondanks dat we het goed kunnen vinden zijn we allebei heel blij dat we geen relatie meer hebben, we blijken dus helemaal niet bij elkaar te passen! Zaten toen al echt op het punt dat we het over huis kopen en kinderen krijgen hadden, maar gelukkig voor die tijd ineens het besef gekregen dat dat beter van niet was :')

Je klinkt erg happy ts, maar ik ben idd een van die mensen die het erg jong vindt :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:20

Goof schreef:
spatter schreef:
Ik was 22 en mijn man 24 jaar toen we trouwden.
We woonden al 6 jaar samen dus het gaf weinig commentaar, wel dacht iedereen dat we dan aan kinderen zouden beginnen maar dat hebben we nog 6 jaar uitgesteld.
Wel hebben we een jaar later een huis gekocht.

Je ging samenwonen toen je 16 was?

ja, klopt :)
Ik ging voor studie op kamers en ik had mijn man al iets eerder leren kennen omdat we dezelfde opleiding gingen doen, dus eenmaal begonnen zijn we gelijk samen gegaan.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:25

Ik ben nu 24 en anderhalf jaar samen. Moet er nog niet aan denken om te trouwen! Ik ben nog lang niet uit ontwikkeld en verander nog zo veel.. De jongen bij wie ik een jaar of drie geleden perfect paste, past nu totaal niet meer.

Heb zelf ook nooit vroeg/snel willen trouwen. Kom uit een gebroken gezin en weet hoe erg dat is en wat voor impact dat op kinderen heeft. Ik wil eeecht weten dat ik voor de juiste kies, zodat ik mn kinderen niet aan doe wat mijn ouders hebben gedaan. Over een jaar of dire, vier een keer ten huwelijk gevraagd worden, dat lijkt me wel wat :)

Celiien

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:29

Wauw.. Ik zie de leeftijden langskomen en denk, ik moet opschieten :') en een andere minder :')

Haha grapje.
Valt mij overigens echt wel op dat 'ineens' iedereen weer jong gaat trouwen.. Had er laatst een gesprek over. Zeg 20-30 jaar geleden was het 'normaal' om tot later ermee te wachten. Nu is het weer back to the twenties :=

Moet er nog niet aan denken, nu al zo 'vast zitten ' (zo voel ik het heh, niet vervelend bedoeld ;) ). Ben nog volop met andere dingen bezig, daarna zien we wel verder :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:41

euh, ik ben inmiddels 26 jaar getrouwd en dus al 32 jaar samen :j

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:24

Ik ben altijd vol verbazing als ik de leeftijden lees.
Ik ben 23 en ik voel me echt nog een soort van kind.
Ik ben nog lang niet volwassen, heb mezelf nog niet voldoende ontwikkeld.
Ik zou er dus ook echt niet aan moeten denken om te trouwen, al gaat dat ook wel lastig als je nog niemand hebt om mee te trouwen..
Nou is er in mijn vriendenkring ook nog helemaal niemand getrouwd, bijna niemand woont samen, het gros is gewoon vrijgezel, dat speelt natuurlijk ook wel mee in je eigen leven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:59

Ik ben 23 en 6 jaar samen met mijn vriend. We wonen nu 2,5 jaar samen en hebben onlangs een huis gekocht. Toch nog helemaal geen trouwplannen.. Vind hem mijn vriend noemen ook nog beter klinken dan mijn man, dat klinkt oud! :D

Ik zou wel ooit willen trouwen maar mag best nog even duren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:06

De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:07

Sting schreef:
Loveskary schreef:
Ik was 19 jaar toen ik trouwde had me reden ervoor en een koets met friese paarden en een speciale trouwjurk voor mij ik was 13 jaar toen ik me trouw jurk kocht mooi moment om even aan terug te denken :D .nu bijna weer 32 jaar oud.

Hoe kom je erop om op je 13e al een trouwjurk te kopen? :wow: Daar dacht ik écht nog niet over na toen ;).

Hier nog niet getrouwd, al had ik wel graag jong moeder willen worden (en nee, oke, dat hoeft niet samen te gaan, maar qua huisje-boompje-beestje is dat toch de ideale lijn ;) ). Hopelijk binnenkort aan de fatsoenlijke relatie en dan zien we wel weer hoe het loopt.

Hahah is me wat he ach weet je ik was in de stad en zag de jurk van me dromen.
Dus toen maar gekocht me moeder vond het maar een maf idee ik mis haar wel.
Helaas was ze ziek en is ze niet op me bruiloft geweest. :( .
IK wist ook niet dat ik jaren later al zou trouwen hij is destijds daar in bewaring gebleven.
Toen ik verloofd was ben ik hem gaan halen ik inmiddels wat dikker paste hem niet was ik afgevallen was die weer te groot :D .
Toen op maat laten maken en er waren schoenen die niemand paste vele al geprobeerd.
Ze paste mij en ik kreeg ze er gratis bij.

Volgend jaar al de 12 en half jaar wat gaat het hard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:23

Hier ook, ik ben 3 dagen voor mijn 20e verjaardag getrouwd :)
Over 3 maanden al weer 8 jaar getrouwd <3

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:25

Lous schreef:
De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.

Want als je getrouwd bent mag je niet meer op stap en zit je in een kooi?
Je kan dan nog steeds stappen en/of reizen.

In sommige relaties mag je deze dingen niet meer als je een relatie hebt. Dit is maar net hoe jij en je partner het invullen

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:00

elizexbeau schreef:
rienne schreef:
Ik ben 23(volgende maand 24)en in mei alweer 3 jaar getrouwd met een oudere man :) dit jaar zijn we 7 jaar samen en wonen 5 jaar samen. En ons eerste kindje is op komst

Hoe oud is je man, als ik vragen mag?

Ja hoor dat mag mijn man is 22 jaar ouder dan mij. Had ik dat ooit in gedachten? Nee, maar het voelde goed en ook veel commentaar gehad erover maar hey ik moet er toch mee leven :). Trek mij vrij weinig aan wat mensen ervan vonden.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:08

Wij zijn afgelopen augustus getrouwd op 22 en 25 jarige leeftijd. Woonde al samen. Altijd positieve reacties gehad!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:33

Toen ik 21 was kregen mijn man en ik verkering.
Na precies 3 jaar (woonden al samen in ons eigen huis) zijn we getrouwd.
We wilden graag aan kinderen beginnen en dit wettelijk makkelijker als we getrouwd zouden zijn.
Volgende maand 18 jaar samen en 15 jaar getrouwd.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:48

Celiien schreef:
Valt mij overigens echt wel op dat 'ineens' iedereen weer jong gaat trouwen.. Had er laatst een gesprek over. Zeg 20-30 jaar geleden was het 'normaal' om tot later ermee te wachten. Nu is het weer back to the twenties :=

Volgens mij was het 20-30 jaar geleden nog 'erger' wat betreft gaan trouwen voor je ging samenwonen hoor. Mijn ouders zijn ook vroeg getrouwd (mijn moeder was net 20, mijn vader net 25) en zij 'moesten' ook trouwen omdat ze een huurhuis hadden gekregen. Dat is inmiddels 36 jaar geleden.
Ik was ook graag nu al getrouwd, maar ja, heb geen vriend, dus dat maakt het wel lastiger ;-)

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:57

Wij zijn gaan samenwonen in ons stage jaar van de HTS ik was toen nog net 20 nadat we elkaar ahum een paar weken ervoor hadden leren kennen op een stagecursus. Heel praktisch om het laatste HTS jaar samenwondend af te sluiten. voor mij dichtbij omdat school 4 km verderop zat, manlief moest van Venlo naar Den Haag met de trein voor zijn laatste jaar. :+ Einde van het jaar erop zijn we getrouwd toen was ik net 22. Inmiddels hopen we eind dit jaar de 25 jaar te halen.

Voor toen inderdaad heel erg jong, nu is het alweer wat normaler.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:07

Celiien schreef:
Wauw.. Ik zie de leeftijden langskomen en denk, ik moet opschieten :') en een andere minder :')

Haha grapje.

Moet er nog niet aan denken, nu al zo 'vast zitten ' (zo voel ik het heh, niet vervelend bedoeld ;) ). Ben nog volop met andere dingen bezig, daarna zien we wel verder :))

Ik was 21 en mijn (inmiddels ex) was 20. Wij waren inderdaad 1 van de weinige van onze leeftijd die gingen trouwen. Ook snel kids, mijn oudste is dus 23 en al bijna 3 jaar getrouwd en kreeg afgelopen november op zijn eigen 23ste verjaardag zijn 1e dochtertje. Ik ben dus oma op 45 jarige leeftijd.. heel leuk! en nergens spijt van hoor.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 09:18

Ik denk dat het ook wel heel erg ligt aan hoe jij je voelt op je 20ste. Veel mensen voelen zich nog kind maar dat heb ik eigenlijk niet.
Ik ben vorig jaar een ouder verloren en had daarom heel erg het gevoel dat ik graag een eigen plekje wou. Mijn thuis was niet meer als normaal mijn thuis.

Sommige zeggen dat je niet meer mag/kan feesten na het trouwen, maar ben van mening dat dat prima kan. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:22

Ik was 23 toen we trouwde en mijn man 24, we waren toen 5 jaar samen.
Dit jaar zijn we 15 jaar getrouwd

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:40

Het hangt allemaal heel erg van jezelf en je relatie af :j Wij wonen nu een jaar samen en daar voel ik me hartstikke goed bij. Huisje, boompje, beestje, heerlijk! Die zekerheid en rust die we elkaar geven is me echt kostbaar. Ik studeer nog, maar krijg van mijn vriend ook alle ruimte om dingen op mezelf te doen. Ik zit niet ineens gevangen als we straks getrouwd zijn. Al heeft dat volgens mij niks met leeftijd te maken, als je 40 bent moet je elkaar die ruimte nog steeds kunnen geven. Het verschilt natuurlijk per persoon waar je je goed bij voelt, maar ik kan niet wachten om te trouwen! :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:46

Ikzelf was 21, manlief 23 jaar. Met 23 jaar zwanger van eerste kind en 27 tweede. Inmiddels zijn wij 26 jaar zeer gelukkig samen. Ik vond mijzelf helemaal niet zo jong toen. Onze dochter is nu echter 21 jaar geworden en als ik nu naar haar kijk, vind ik haar nog wel heel jong! Moet er nog niet aan denken om over 2 jaar oma te zijn, terwijl ik zelf dus wel op die leeftijd moeder werd!

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:50

Ik was net 20 toen wij trouwden, mijn man was toen 34.

Wij verloofden ons toen we 2,5 maand samen waren en zijn getrouwd toen we bijna 11 maanden samen waren :D

Ik heb me nooit druk gemaakt om eventuele commentaren van anderen; die we uiteraard kregen vanwege het snelle trouwen en het leeftijdsverschil :D

We zijn nu al weer 11,5 jaar gelukkig getrouwd! <3

Overigens was ons trouwen niet omdat het "moest" en omdat wij het graag wilde!! <3

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:53

Ik was 19 toen ik trouwde.
We hebben het 16 jaar volgehouden. :D