Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Florentine, het is wel zo dat je als werkgever geen beloftes moet doen die je niet na komt. Blijkbaar zijn op het werk van ts de lijnen zo kort dat ts alles weet. Ik kan me dan voorstellen dat je als werknemer, weggelokt bij je andere baan, voor minder uren en minder salaris met de belofte dat bij de eerstvolgende salaris verhoging dit weer rechtgetrokken zou worden en nu gebeurt dit dus niet. Dan voel je je enig sinds belazerd. Aangezien haar baas ook zonder meer zal weten dat ts alles ziet zou ik als ts zijnde gewoon direct naar mijn baas zijn gestapt. Zij doet hier haar beklag en vraagt hoe ze er mee aan moet, ze doet het een beetje krom alsof zij ook recht heeft op verhoging omdat haar baas het ook krijgt, dat is natuurlijk niet zo. In dien ze het topic had geopend met de vraag: Werkgever beloofd loonsverhoging, niet gekregen, wat moet ik nu doen. Dan waren de reacties anders geweest.
Daarnaast krijgt ze meer uren maar blijkbaar ook veel meer verantwoording en dat mag ook beloond worden afhankelijk van de cao's indien aanwezig maar zeker ook op basis van prestatie.
Een gezond en goed bedrijf draait op werknemers die zich met hard en ziel voor de zaak inzetten.
PowerReiner schreef:Correct me if i'm wrong, salarisverhoging heeft toch niets te maken met meer uren werken?
Hij heeft haar die salarisverhoging beloofd op het oude aantal uren neem ik aan. Dan kan ze meer uren gaan werken en daardoor natuurlijk meer verdienen, maar dat staat buiten de beloofde verhoging.

florentine1 schreef:ze had beter het beter luchtig kunnen brengen zo van he joh dacht dat ik ook wat extra's kreeg met een lach erbij dan nu als een klein kind te gaan zitten mokken waar ik nog steeds van vind ze toch een beetje afgunstig t.o directeur overkomt , zo van jij wel en ik niet nu voel ik me minder waard, figuurlijk is dat natuurlijk niet zo maar letterlijk genomen is ts ook in een mindere positie binnen het bedrijf.
Isabonny schreef:Ben blij dat ik het hier heb aangekaart.
Jullie hebben gelijk: je moet de een niet met de ander vergelijken.
Ik doe administratief werk, werk alleen, dus prestatieloon /bonus bij meer omzet of iets dergelijks is hier niet van toepassing.
In mijn contract staat niets over jaarlijkse verhoging, maar mij viel opeens wel weer wat in:....ik ben begin afgelopen jaar van een ander bedrijf overgenomen naar dit bedrijf (hij was voorheen ook directeur van dat andere bedrijf en vertrok een jaar eerder en hij vroeg me later of ik naar hem wilde overstappen). Hij kon me dan wel niet voor hetzelfde aantal uren in dienst nemen, maar zei toen wel: met de komende salarisverhoging zul je dan wel weer op ongeveer hetzelfde uitkomen. Nou dat tijdstip is NU, dus... heb ik wel een reden om het aan te kaarten zonder meteen over zijn loon te beginnen.
Normaliter geeft hij gewoon een % door van salarisverhoging aan het begin van het jaar. En zou er geen salarisverhoging zijn (dit is 1 keer eerder gebeurt en dat gold ook voor hem), dan wordt er van te voren over gesproken.
PowerReiner schreef:Er staat letterlijk : met de komende SALARISverhoging zul je dan wel weer op opgeveer hetzelfde uitkomen.
Er staat niet dat ze in het nieuwe jaar meer uren gaat werken.
TS, wat is er precise afgesproken? Dat je dus meer uren zou krijgen waardoor je salaris weer normaal uit zou komen of door meer salaris?
Als het over salarisverhoging gaat dan vind ik het niet meer dan terecht dat TS ernaar gaat vragen, hij heeft dan immers een salarisverhoging toegezegd.
Als de werkelijke afspraak over het aantal uren ging wordt het een ander verhaal.
Isabonny schreef:Ben blij dat ik het hier heb aangekaart.
Jullie hebben gelijk: je moet de een niet met de ander vergelijken.
Ik doe administratief werk, werk alleen, dus prestatieloon /bonus bij meer omzet of iets dergelijks is hier niet van toepassing.
In mijn contract staat niets over jaarlijkse verhoging, maar mij viel opeens wel weer wat in:....ik ben begin afgelopen jaar van een ander bedrijf overgenomen naar dit bedrijf (hij was voorheen ook directeur van dat andere bedrijf en vertrok een jaar eerder en hij vroeg me later of ik naar hem wilde overstappen). Hij kon me dan wel niet voor hetzelfde aantal uren in dienst nemen, maar zei toen wel: met de komende salarisverhoging zul je dan wel weer op ongeveer hetzelfde uitkomen. Nou dat tijdstip is NU, dus... heb ik wel een reden om het aan te kaarten zonder meteen over zijn loon te beginnen.
Normaliter geeft hij gewoon een % door van salarisverhoging aan het begin van het jaar. En zou er geen salarisverhoging zijn (dit is 1 keer eerder gebeurt en dat gold ook voor hem), dan wordt er van te voren over gesproken.
florentine1 schreef:PowerReiner schreef:Er staat letterlijk : met de komende SALARISverhoging zul je dan wel weer op opgeveer hetzelfde uitkomen.
Er staat niet dat ze in het nieuwe jaar meer uren gaat werken.
TS, wat is er precise afgesproken? Dat je dus meer uren zou krijgen waardoor je salaris weer normaal uit zou komen of door meer salaris?
Als het over salarisverhoging gaat dan vind ik het niet meer dan terecht dat TS ernaar gaat vragen, hij heeft dan immers een salarisverhoging toegezegd.
Als de werkelijke afspraak over het aantal uren ging wordt het een ander verhaal.
staat er wel in op de 1e pagina er staat letterlijk dat ze minder ging werken en dat het met een salarisverhoging gecompenseerd zou worden, nou nu gaat ze dus meer werken dus dan hoeft het niet gecompenseerd te worden zoals gezegd dan zou baas en meer uren en meer per uur moeten gaan betalen
Pantykous schreef:Misschien moet je zelf iets minder uit de hoogte doen. Hier diverse eigen bedrijven binnen de familie, je bent niet de enige ondernemer op bokt.
Heb op je advies nog even goed gelezen, er staat nergens ter compensatie. Alleen: met de volgende salarisverhoging kom je ongeveer op hetzelfde uit. Niet als compensatie, niet dmv meer uren, nee: je salaris wordt sowieso verhoogt dus zit niet in over het verminderde aantal uur.
Overigens wel met je eens dat het salaris en verloning van de eigenaar/directie niks te maken heeft met de rest van het personeel. Men wil nog wel eens onderschatten wat het is om een bedrijf te hebben/runnen.
florentine1 schreef:[
maar goed dat een echte baas daar toch anders over denkt, dit slaat natuurlijk nergens op , ff goed lezen,
PowerReiner schreef:florentine1 schreef:[
maar goed dat een echte baas daar toch anders over denkt, dit slaat natuurlijk nergens op , ff goed lezen,
Dit klinkt redelijk uit de hoogte, maar dat maakt verder niet uit. Zal niet zo bedoeld zijn.
We kunnen welles en nietes gaan roepen maar als TS geen antwoord geeft blijft dit een discussiepuntje. Wij weten niet exact wat er gezegd is.
.
, behalve de verhoging van de salarissen dit jaar
.
Als jij 1600 verdient is dat een verhoging van 10%. Normaal is 1,5 a 3 %