Geniet er maar gewoon van zoals iedereen je hier zegt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Al ben ik wel heel erg van verantwoordelijkheid nemen, individuele ontwikkeling en stimuleren om het meeste uit jezelf te halen. De invulling hiervan is voor iedereen anders.
Ik lees uit je post geen profiteur die de hele dag op haar gat zit en haar ouders het werk en de financiën laat opknappen. Misschien is dat het beeld wat mensen hebben bij jong volwassenen die nog thuis wonen? Ik zou zeggen: zolang je nog gelukkig bent met deze situatie en dit naar jezelf (!) kunt verantwoorden, dan zit je toch prima thuis
GirlinBoots schreef:Ik ben namelijk 28 jaar, woon wel op mijzelf, maar heb geen vaste baan, geen relatie en dus ook geen trouwplannen of kinderplannen.
Terwijl mijn vriendinnen wel die trouwplannen hebben, of getrouwd zijn en dus met een dikke buik lopen of al een kleintje hebben.
Alleen dan in mijn geval 26.... En net vorige week mijn jongere nichtje 'ik ben zwanger.' Leuk voor haar, maar toen twijfelde ik toch wel even flink aan mijzelf 

Vind het nu wel lekker om op mijzelf te zitten, maar was wel heel stil in het begin 
x_spekkie_x schreef:Leven en laten levenAl ben ik wel heel erg van verantwoordelijkheid nemen, individuele ontwikkeling en stimuleren om het meeste uit jezelf te halen. De invulling hiervan is voor iedereen anders.
Uit jouw situatie begrijp ik dat je voorziet in je eigen levensonderhoud door te werken, een financiële bijdrage te leveren aan het huis en ook je eigen huishouden draait. Dit laat zien dat je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen leven, ondanks dat je nog bij je ouders thuis woont.
Daarnaast ben je bezig met een opleiding en werk je doelgericht naar het opstarten van je eigen bedrijf.
Ik zie alleen maar positieve ontwikkelingenIk lees uit je post geen profiteur die de hele dag op haar gat zit en haar ouders het werk en de financiën laat opknappen. Misschien is dat het beeld wat mensen hebben bij jong volwassenen die nog thuis wonen? Ik zou zeggen: zolang je nog gelukkig bent met deze situatie en dit naar jezelf (!) kunt verantwoorden, dan zit je toch prima thuis

Poiuytrewq schreef:Meid ik heb een collega gehad die op zijn 55e nog bij zijn moeder woonde.
Nooit uit huis geweest, geen relatie, geen kinderen, nooit op vakantie ..niks.
Die heeft ook gewoon nooit geleefd zegmaar.
. Maar dat vind ik dan wel een beetje ver gaan 
Poiuytrewq schreef:Meid ik heb een collega gehad die op zijn 55e nog bij zijn moeder woonde.
Nooit uit huis geweest, geen relatie, geen kinderen, nooit op vakantie ..niks.
Die heeft ook gewoon nooit geleefd zegmaar.
Klinkt heerlijk zo, mega huis samen met je moeder. Als jij werkt en kan genieten van alles wat je lief is zou ik het zo laten (en sparen, nu kan het goed) tot je misschien onbezorgd een huis kunt kopen, misschien samen met een grote liefde.
Bij iedereen is het anders, ik ben 23 en ons tweede kind is op komst, de ander gaat met 30 het huis uit. Zou me er niet al te druk om maken als ik jou was. Tenzij je op je 50 nog thuis woont, dat blijf ij toch wel erg "bijzonder" vinden.
Poiuytrewq schreef:@geerke als je naast je baan alleen maar in je uppie thuis zit voor je tv zit, eet, slaapt en echt nooit iets onderneemt vind ik niet echt dat je leeft nee. Ik maak dat niet voor anderen uit, dat is gewoon een mening. Soort kluizenaar idee heb ik daar bij
en inderdaad ze hebben altijd wel wat aan te merken; nu heb ik een eigen huis, auto en ben getrouwd; gaan ze mekkeren wanneer de kinderen komen
vuurneon schreef:Ook ik heb lang thuis gewoon, tot eind 20. En ja, ik durf hardop te zeggen dat ik het fijn vond. Daardoor heb ik kunnen sparen en nu met mijn man een huis gekocht![]()
En wat anderen ervan vonden? Schijt eraan. Ik was gelukkigen inderdaad ze hebben altijd wel wat aan te merken; nu heb ik een eigen huis, auto en ben getrouwd; gaan ze mekkeren wanneer de kinderen komen
![]()
Dus men is nooit tevreden over jouw leven, maar dat hoeft ook niet; als jij maar tevreden bent!