Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
viavialover schreef:SindyKaya schreef:Ik snap wat je bedoelt hoor, soms zie ik ook wel eens foto's op Facebook of instagram voorbij komen en dat ik dan denk " jeetje meid dit kan wel wat minder" maar goed eigen keuze.
Ik ben 15 en draag ook wel make-up, foundation, concealer, mascara, oogpotlood en wenkbrauw poeder.
Waarom? Omdat ik dat mooi vind. Zelf heb ik ook een hekel aan die meiden die gewoon dikke stepen op hun hoofd hebben staan. Bah zo lelijk! Maar ik gebruik wel wenkbrauw poeder om het enkel egaal te maken, en dat is net zo met foundation
hehe iemand die me een beetje snapt
ik denk bij die meiden die wenkbrauwen tekenen echt zo van serieus wrm??
mr laten we het ff op het topic houden
nienke555 schreef:BaileyMix schreef:Uitzonderingen daargelaten, uiteraard. En het hoeft er niet meteen onverzorgd uit te zien, maar ik vind dat vaak toch wel zo. Ook hier op bokt zie ik toch vaak dat mensen staan te dringen om maar als eerste te kunnen roepen "Ik draag niks/nauwelijks!!" en dan denk ik, wáárom!?
Als je gezegend bent met een mooie huid is dat inderdaad een groot gelukBij mensen zonder make up denk ik me trouwens direct geitenwollensokken mensen in. Die echt helemaal geen make up dragen dan hè.
Vreemde reactie.... Ik draag ook geen make-up, heb ik ook nog nooit gedragen trouwens. Maar ik ben toch echt geen geitenwollensokken mens hoor... Beetje vreemd om iedereen die geen make-up draagt over één kam te scheren.
Cinderella schreef:Wat is er mis met wenkbrauwen tekenen?
Mijn wenkbrauwen zijn erg licht, dus ik ga er altijd met een iets donkerder potloodje overheen, zodat ik niet wenkbrauwloos lijk.
Wat een vooroordelen hier allemaal.

Ik heb van mezelf al superlange wimpers en door de foundation heen heb ik nog steeds een rode tomatenkop, bovendien wordt een puistje er niet veel beter van..
En krijg ook weleens reacties, maar wel van vriendinnen, tevens zijn we vaak minder serieus..
viavialover schreef:ook ik sluit me hier bij aan ik vind dat er steeds jongere kinderen echt van die opmaak sletjes worden
en dan ook echt dikke laag mascara foudation ens .
of hun kont en tieten forceren denk ik van wil je verkacht worden of is dit om stoer te doen want knapper word je er nie echt op.
zo denk ik er over dit is nog maar het begin maar kan nog meer over die tutmodelen verzinnem maar dat komt later wel.
Dus het is de schuld van de meiden dat ze er zo bij lopen, dat ze verkracht worden? Dacht dat de verkrachter nog altijd schuldig was. Cinderella schreef:Wat is er mis met wenkbrauwen tekenen?
Mijn wenkbrauwen zijn erg licht, dus ik ga er altijd met een iets donkerder potloodje overheen, zodat ik niet wenkbrauwloos lijk.
Cinderella schreef:Wat is er mis met wenkbrauwen tekenen?
UhNee schreef:Finliox schreef:Volgens mij denken die meisjes/tieners gewoon dat ze er mooier en volwassener uitzien als ze zich helemaal onder de make-up smeren. Ze zijn ook vaak 12/13/14, daarna wordt het meestal gewoon mascara oid.
Ben zelf 13 en draag helemaal geen make-up. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er verder ook de meerwaarde niet van in zie. Maar als zij zich graag onder willen smeren met troep, who cares
Troep? Oh my god zeg, als meiden lekker make-up op willen doen omdat ze zich er dan mooier uit vinden zien mogen ze dat lekker doen, ook als ze 12 zijn. Ik noem jou ook nier slonzig omdat je geen make-up draagt. Meisjes van die leeftijd zitten in een onzekere periode en willen misschien ergens bij horen, daar hoort ook het expirimenteren met je uiterlijk bij. Wat een gehaat zeg, bah
Ze mogen doen wat ze maar willen. En daar zal ik ze echt niet om beoordelen. Vjestagirl schreef:Ik draag geen make-up. Hooguit wat mascara + oogschaduw naar mijn werk, maar verder nooit. Ik vind dat k t niet nodig heb. Foundation laat iedereen eruit zien als een gladgestreken stukje plastic. Ingetekende wenkbrauwen maken je gezicht veel te hard. Geëpileerde wenkbrauwen zijn al helemaal vreemd: 2 van die altijd verbaasde boogjes, dingen met onnatuurlijke puntjes erin etc.
Daarbij snap ik echt niet waarom je er zó onnatuurlijk uit zou willen zien. Behalve een enkeling die het voor elkaar krijgt om make-up daadwerkelijk een aanvulling te laten zijn vind ik het eigenlijk altijd zonde van de persoon.
Ik heb van nature een onzuivere huid. Een beetje foundation helpt om m'n gezicht er tenminste niet zo rood en vlekkerig eruit te laten zien. Ik vind het niet zo mooi om een monobrauw te hebben of van die lelijke wollige dingen, dus epileer ik ze. En geloof me, ik kijk echt niet 24/7 verbaasd... 
Cinderella schreef:Grappig dat je dat bij iedereen kan vinden Vjestagirl, want waarschijnlijk zie je bij de helft van de vrouwen nieteens dat ze het tekenen. Ik ga alleen met een 'donkerblond' kleurtje over mijn lichtblonde wenkbrauwhaartjes. Lijkt gewoon alsof dat mijn normale kleur is. Verder verander ik niets aan mijn wenkbrauw vorm, dat epileer ik gewoon.
Goof schreef:Meiden van die leeftijd vinden vaak dat ze de wijsheid in pacht hebben en vinden zichzelf vaak al heel volwassen. Hun eerste bijbaantjes, hun eerste vriendjes, hun eerste uitgaanservaringen etc etc. en tja, dan moet je er wel volwassen uitzien natuurlijk![]()
Ik ervaar bovenstaande trouwens veel in mijn klassen, ik werk in het middelbaar onderwijs, dus het is niet uit de lucht gegrepen
Beter dan voor eeuwig kind willen blijven.