Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:33

Of mensen die niet weten hoe ze het (met mate) moeten gebruiken, of het ze staat oid.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:33

viavialover schreef:
SindyKaya schreef:
Ik snap wat je bedoelt hoor, soms zie ik ook wel eens foto's op Facebook of instagram voorbij komen en dat ik dan denk " jeetje meid dit kan wel wat minder" maar goed eigen keuze.
Ik ben 15 en draag ook wel make-up, foundation, concealer, mascara, oogpotlood en wenkbrauw poeder.
Waarom? Omdat ik dat mooi vind. Zelf heb ik ook een hekel aan die meiden die gewoon dikke stepen op hun hoofd hebben staan. Bah zo lelijk! Maar ik gebruik wel wenkbrauw poeder om het enkel egaal te maken, en dat is net zo met foundation :)

hehe iemand die me een beetje snapt
ik denk bij die meiden die wenkbrauwen tekenen echt zo van serieus wrm??
mr laten we het ff op het topic houden

Ik had het over de OP van TS...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:33

Ik draag geen make-up. Hooguit wat mascara + oogschaduw naar mijn werk, maar verder nooit. Ik vind dat k t niet nodig heb. Foundation laat iedereen eruit zien als een gladgestreken stukje plastic. Ingetekende wenkbrauwen maken je gezicht veel te hard. Geëpileerde wenkbrauwen zijn al helemaal vreemd: 2 van die altijd verbaasde boogjes, dingen met onnatuurlijke puntjes erin etc.

Daarbij snap ik echt niet waarom je er zó onnatuurlijk uit zou willen zien. Behalve een enkeling die het voor elkaar krijgt om make-up daadwerkelijk een aanvulling te laten zijn vind ik het eigenlijk altijd zonde van de persoon.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:34

nienke555 schreef:
BaileyMix schreef:
Uitzonderingen daargelaten, uiteraard. En het hoeft er niet meteen onverzorgd uit te zien, maar ik vind dat vaak toch wel zo. Ook hier op bokt zie ik toch vaak dat mensen staan te dringen om maar als eerste te kunnen roepen "Ik draag niks/nauwelijks!!" en dan denk ik, wáárom!?

Als je gezegend bent met een mooie huid is dat inderdaad een groot geluk :j Bij mensen zonder make up denk ik me trouwens direct geitenwollensokken mensen in. Die echt helemaal geen make up dragen dan hè.

Vreemde reactie.... Ik draag ook geen make-up, heb ik ook nog nooit gedragen trouwens. Maar ik ben toch echt geen geitenwollensokken mens hoor... Beetje vreemd om iedereen die geen make-up draagt over één kam te scheren.

Ik zeg ook niet dat alle mensen die geen make up dragen geitenwollensokkenmensen zijn, ik zeg dat ik gelijk het beeld van een geitenwollensokkenmens voor me krijg als ik denk aan 'geen make up mensen'. En mijn gedachten werken soms nogal raar haha :D

nienke555

Ess_Ramona schreef:
Er zijn mensen die allergisch zijn, of er niks om geven.
Dan zijn het toch geen geitenwollensokken mensen?

Dat vind ik ook....

Ghostattack

Ik vraag me af waarom de 'vrouw' geacht wordt make up te dragen. Tuurlijk kan het hartstikke mooi zijn. Maar om nou meteen te zeggen dat je zonder make up onverzorgd eruit ziet of een geitenwollensok type bent, nee sorry. Ik ben een doodnormale 19 jarige die gewoon niks heeft met make up, maar dat maakt mij geen geitenwollensok. Ik wil mijn geld er niet aan uitgeven en ik zie er met make up nou niet bepaald anders uit. Alleen dat ene extraatje voor een gala vind ik prima, verder zul je mij nooit zien met make up.

Zoals Vjestagirl ook zegt, ik vind ook dat ik het niet nodig heb.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:35

Wat is er mis met wenkbrauwen tekenen? :')
Mijn wenkbrauwen zijn erg licht, dus ik ga er altijd met een iets donkerder potloodje overheen, zodat ik niet wenkbrauwloos lijk.
Wat een vooroordelen hier allemaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:35

Cinderella schreef:
Mijn wenkbrauwen zijn erg licht, dus ik ga er altijd met een iets donkerder potloodje overheen, zodat ik niet wenkbrauwloos lijk.

Ik vind dat gewoon bij nagenoeg iedereen ontzettend lelijk.

Als jij er gelukkig van wordt om het wel te dragen moet je het vooral doen: be my guest. Maar ik vind het niet mooi. Hoeft ook niet: jij moet het mooi vinden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-01-15 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:36

Ik draag de laatste tijd helemaal geen make-up meer, maar om dat meteen onverzorgd te zijn? Het is niet zo dat ik mijn gezicht niet meer was.. := Ik heb van mezelf al superlange wimpers en door de foundation heen heb ik nog steeds een rode tomatenkop, bovendien wordt een puistje er niet veel beter van.. :')

Maargoed, ik kom deze meisjes ook vaak tegen op vooral Instagram. Volgens mij gaat het ook vooral om de reacties. Allemaal vriendinnen en viavia kennissen die je laten weten hoe mooi je wel niet op die foto staat. Opzich niks mis mee, maar doe je het niet meer bij iemand, doet die ander het ook niet meer bij jou. Hoe mooi is je foto dan? Ik zet er zelf ook wel selfies op trouwens.. O:) En krijg ook weleens reacties, maar wel van vriendinnen, tevens zijn we vaak minder serieus.. :o

Goof

Meiden van die leeftijd vinden vaak dat ze de wijsheid in pacht hebben en vinden zichzelf vaak al heel volwassen. Hun eerste bijbaantjes, hun eerste vriendjes, hun eerste uitgaanservaringen etc etc. en tja, dan moet je er wel volwassen uitzien natuurlijk :+

Ik ervaar bovenstaande trouwens veel in mijn klassen, ik werk in het middelbaar onderwijs, dus het is niet uit de lucht gegrepen ;)

ElineS

viavialover schreef:
ook ik sluit me hier bij aan ik vind dat er steeds jongere kinderen echt van die opmaak sletjes worden
en dan ook echt dikke laag mascara foudation ens .
of hun kont en tieten forceren denk ik van wil je verkacht worden of is dit om stoer te doen want knapper word je er nie echt op.
zo denk ik er over dit is nog maar het begin maar kan nog meer over die tutmodelen verzinnem maar dat komt later wel.

:n Dus het is de schuld van de meiden dat ze er zo bij lopen, dat ze verkracht worden? Dacht dat de verkrachter nog altijd schuldig was.

Hoe dan ook. Joh, dat is veelal pubertijd. Meiden die er volwassen uit willen zien, maar nog niet helemaal weten hoe de make-up kwast het beste werkt, of dat wel weten, maar een gezicht vol make-up gewoon mooi vinden... En als zij dat mooi vinden, laat ze lekker. Wat is er verkeerd aan veel make-up? Als iemand er zo uit wil zien, 'geplamuurd' zoals sommigen dat hier noemen, een tutmodel blijkbaar, dan laat haar toch lekker. Net zoals iemand die totaal geen make-up draagt of alleen wat mascara. Ieder zijn eigen ding.

Meestal komen ze er op oudere leeftijd wel achter dat zoveel make-up toch hun smaak niet is en dan veranderen ze het wel weer... Of niet. Misschien blijven ze het altijd mooi vinden en blijven ze het dragen. Dat zou niet uit moeten maken.

Je moet doen waar je je goed bij voelt.. En als dat een dikke laag make-up is en uitpuilende borstjes, dan is dat maar zo.. Of een paardenstaart en helemaal niets op het gezicht... Of alleen een eyeliner lijntje en wat mascara.. Dat is ieder voor zich.

We oordelen al genoeg. We oordelen over mensen die te dun zijn, te dik zijn, mensen die teveel make-up dragen, dat is plamuur, helemaal geen make-up dragen, dat is onverzorgd, te bedekkende kleren, te onbedekt... Het is nooit goed.

Weggebokt

Cinderella schreef:

Helemaal niks, maar sommige draaier er eruuug bij door. Dikke strepen op het hoofd en het liefst nog zwart

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:37

Cinderella schreef:

Inderdaad... Best veel vooroordelen.
Omdat ik een wenkbrauw van twee centimeter heb ongeveer en dan ook nog eens heel lichtblond, teken ik bij, op een natuurlijke manier.

Het lijkt net alsof iedereen hier het beeld van een make-up dragend persoon ziet als iemand met dikke vegen eyeliner, drie stokjes wimper door mascara en een pot foundation.
Nee hoor, heel naturel hier.

Felicxa

UhNee schreef:
Finliox schreef:
Volgens mij denken die meisjes/tieners gewoon dat ze er mooier en volwassener uitzien als ze zich helemaal onder de make-up smeren. Ze zijn ook vaak 12/13/14, daarna wordt het meestal gewoon mascara oid.

Ben zelf 13 en draag helemaal geen make-up. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er verder ook de meerwaarde niet van in zie. Maar als zij zich graag onder willen smeren met troep, who cares :D

Troep? Oh my god zeg, als meiden lekker make-up op willen doen omdat ze zich er dan mooier uit vinden zien mogen ze dat lekker doen, ook als ze 12 zijn. Ik noem jou ook nier slonzig omdat je geen make-up draagt. Meisjes van die leeftijd zitten in een onzekere periode en willen misschien ergens bij horen, daar hoort ook het expirimenteren met je uiterlijk bij. Wat een gehaat zeg, bah :(

Haat? :')

Ik vind make-up troep, ja. Maar waar zeg ik dat meisjes van twaalf het niet mogen dragen? Oh, nergens dus :D Ze mogen doen wat ze maar willen. En daar zal ik ze echt niet om beoordelen.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 03-01-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessica_1998

ik gebruik ook haast geen make up, als ik een puistje ofzo heb doe ik weleens een beetje concealer op, en heel soms een minilaagje foundation, maar vaak niet, omdat ik er geen zin in heb haha. en mascara heb ik alleen op bij speciale gelegenheden, omdat ik t haat om met iets bij mn oog te komen, en als ik t doe is het wel een bescheiden klein laagje, hooguit 2 laagjes. en mn haar zit eigenlijk altijd in een staart omdat t altijd pluist enzo, als t los is ontploft t altijd haha.
Maar ik draag niet dagelijk make up want daar kan mijn huid ook slecht tegen.

met foundation heb ik hetzelfde als wat Benice zegt, t maakt t bij mij echt niet beter haha.

vaak denk ik bij veel meiden van mijn leeftijd ook wel wow t mag wel wat minder maarja..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:38

Grappig dat je dat bij iedereen kan vinden Vjestagirl, want waarschijnlijk zie je bij de helft van de vrouwen nieteens dat ze het tekenen. Ik ga alleen met een 'donkerblond' kleurtje over mijn lichtblonde wenkbrauwhaartjes. Lijkt gewoon alsof dat mijn normale kleur is. Verder verander ik niets aan mijn wenkbrauw vorm, dat epileer ik gewoon.

viavialover

ik trek me meningen terug :( jammer dat ik me mening niet mag uiten

LadyMadonna

Overigens heb ik een x een workshop "dagelijkse make up" gevolgt, van het merk wat ik in mijn nagelsalon ook verkoop. Toen dacht ik jeetje! Als ik dat elke dag moet doen moet ik een uur eerder m'n bed uit! :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:39

Mijn dochters van 12 en 14 dragen een beetje make-up.Vriendin van 12 is al dicht geplamuurd.Dames waren naar de stad geweest en de vriendin van 12 had een kanten bhtje en een kanten string ding gekocht.Ik was gewoon geschokt.Mijn dochters dragen nog degelijke onderbroeken.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-01-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Vjestagirl schreef:
Ik draag geen make-up. Hooguit wat mascara + oogschaduw naar mijn werk, maar verder nooit. Ik vind dat k t niet nodig heb. Foundation laat iedereen eruit zien als een gladgestreken stukje plastic. Ingetekende wenkbrauwen maken je gezicht veel te hard. Geëpileerde wenkbrauwen zijn al helemaal vreemd: 2 van die altijd verbaasde boogjes, dingen met onnatuurlijke puntjes erin etc.

Daarbij snap ik echt niet waarom je er zó onnatuurlijk uit zou willen zien. Behalve een enkeling die het voor elkaar krijgt om make-up daadwerkelijk een aanvulling te laten zijn vind ik het eigenlijk altijd zonde van de persoon.

Wat een ongelofelijke onzin dit, niet normaal :') Ik heb van nature een onzuivere huid. Een beetje foundation helpt om m'n gezicht er tenminste niet zo rood en vlekkerig eruit te laten zien. Ik vind het niet zo mooi om een monobrauw te hebben of van die lelijke wollige dingen, dus epileer ik ze. En geloof me, ik kijk echt niet 24/7 verbaasd... :')

Maar laten we het erop houden dat het een kwestie van smaak is....

Eunomia

Er staat toch dat BaileyMix dan denkt aan geitenwollensokken mensen, ze zegt nergens dat iedereen die zonder make-up rondloopt een geitenwollensokken mens is.

Persoonlijk vind ik een beetje make-up (mascara, eyeliner en eventueel wat foundation) mooi en verzorgd staan, zonder make-up vind ik vaak zelf ook minder mooi. Is gewoon een kwestie van smaak, maar ik vind het er vaak ook wat onverzorgder uitzien en sommige mensen vind ik zelfs ziek lijken zonder make-up. Neemt niet weg dat er ook mensen zijn die het prima kunnen hebben, maar daar ben ik er nog niet veel van tegengekomen.

Teveel make-up vind ik dan weer niet mooi en ik zie dat ook steeds vaker voorbij komen. Zonde denk ik dan, maar als mensen zich daar goed bij voelen moeten ze dat lekker doen. Ik maak me er niet druk om, leven en laten leven.

Vjestagirl

Cinderella schreef:
Grappig dat je dat bij iedereen kan vinden Vjestagirl, want waarschijnlijk zie je bij de helft van de vrouwen nieteens dat ze het tekenen. Ik ga alleen met een 'donkerblond' kleurtje over mijn lichtblonde wenkbrauwhaartjes. Lijkt gewoon alsof dat mijn normale kleur is. Verder verander ik niets aan mijn wenkbrauw vorm, dat epileer ik gewoon.

Dus je veranderd wel wat aan je wenkbrauw vorm :P

Zeeuwsemeid

Mijn zusje heeft er ook een handje van.. Die is 16, draagt een dikke laag foundation, doet er nog poeder op, dan 3 lagen mascara en oogpotlood.. Je ziet van een eindje al dat er make up op zit, maar toch word ze er ouder mee geschat. (ondanks dat ze laatst compleet de verkeerde kleur foundation droeg..) Volgens mij vinden die meiden het zelf mooi die dikke lagen make-up.. Maar ik vind het niks.

Ik moet dan wel eerlijk toegeven dat ik zelf nooit make up draag en ik al snel vind dat iemand te veel make up op heeft.. Ik ben dan 20, maar heb gewoon niks met make-up. Foundation en mascara 1x opgehad en ik had constant het gevoel dat mn gezicht vies was en ik het moest wassen :=

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:40

Goof schreef:
Meiden van die leeftijd vinden vaak dat ze de wijsheid in pacht hebben en vinden zichzelf vaak al heel volwassen. Hun eerste bijbaantjes, hun eerste vriendjes, hun eerste uitgaanservaringen etc etc. en tja, dan moet je er wel volwassen uitzien natuurlijk :+

Ik ervaar bovenstaande trouwens veel in mijn klassen, ik werk in het middelbaar onderwijs, dus het is niet uit de lucht gegrepen ;)

Ach het is toch ook een mooi streven, volwassen willen worden. :D Beter dan voor eeuwig kind willen blijven.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:40

viavialover schreef:
ik trek me meningen terug :( jammer dat ik me mening niet mag uiten

Je mag prima je mening geven, maar onderbouw die dan ook op een juiste en beleefde, beheerste manier. Dat je argument ontkracht wordt... Welkom op Bokt, het discussieforum.