Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:20

PeerAppel schreef:
xBeauuu schreef:
Jaa hier ook via een HK topic. Ik woon zelf in zuid-limburg en mijn vriendin (PeerAppel) in groningen. Toen ik wedstrijd in haar buurt had was ze komen kijken, en sindsdien zoeken we elkaar in vakanties soms op met de trein en blijven we een paar dagen bij elkaar slapen :D
We begonnen met whatsappen 2 jaar geleden. Elke keer als we elkaar zien voelt het alsof we elkaar al jaaaaren kennen, dus ook wel speciaal *D ik ben 15 en zij 16.

Merleeeeeee dit bewijst dus maar weer onze afschuwelijk rare telepathie want ik zag dit topic en moest echt ons verhaal vertellen. :+:

Zelfs ik dacht aan jullie bij dit topic _O-

Mijn beste vriendin heb ik niet via bokt leren kennen, maar gewoon in de sociëteit van onze studentenvereniging. We waren allebei een beetje in de steek gelaten door onze vrienden dus we gingen elkaar maar vervelen en zijn daar sindsdien eigenlijk niet meer mee gestopt :D Het was echt bizar, beetje het soulmate-idee maar dan in de vorm van vriendschap. Helaas hebben we elkaar dus leren kennen in Leeuwarden en is zij nu gestopt met de opleiding en terug naar naar ouders in Noord-Brabant -O- Maar ik weet zeker dat onze vriendschap stand blijft houden :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:35

xmichxrocky schreef:
ik heb een bijzondere vriendschap met Ayla hier op bokt, we kennen elkaar al vanaf we 3/4 jaar oud zijn! We wonen bij elkaar in de straat, hebben jaren later samen verzorgshetjes gehad en ze ging ook regelmatig mee naar mijn pony.
We kunnen elkaar tijden niet spreken, maar we gaan altijd verder alsof we nooit anders doen! Is voor mij altijd een bijzondere vriendschap geweest, konden elkaar af en toe de haren wel uit het hoofd trekken, maar ook samen ontzettend lachen en samen huilen!
Ze is zo een persoon waar van je weet dat je altijd terecht kan, en zij ook bij mij! Dus bij deze Ay, dank ik je voor onze vriendschap al die jaren, en hoop dat 2015 veel leuks voor ons in petto heeft!
<3 !

Bambolina

Re: Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:57

Ik heb een bijzondere vriendgroep, waardoor ik onvergetelijke avonturen heb beleeft die anders nooit zo gelopen zouden zijn.
Naar aanleiding van die vriendschappen ben ik onder andere 2 keer op een afterparty geweest van mijn favoriete band, heb een aantal legendarische artiesten (Damon Albarn, Bobby Womack, De La Soul, Paul Simonon en Mick Jones en nog meer) ontmoet, ben bij de wereld premiere van de laatste harry potter film geweest, meerdere keren naar Engeland kunnen gaan wat ik anders niet had kunnen betalen toen, en heb deze zomer in Amerika op een sportstal gewerkt.

En dat allemaal omdat ik als 15 jarig meisje besloot om me aan te melden op een slecht onderhouden, gedateerd fan forum.
Het forum bestaat inmiddels niet meer en een deel van de contacten is stilletjes aan verwaterd, maar ik ben ze eeuwig dankbaar voor wat ze allemaal voor me gedaan hebben. Stuk voor stuk zulke lieve, bijzondere mensen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:59

Hier een super vriendin via netlog leren kennen toen ik 11/12 jaar oud was. Zij had een pony die ze verzorgde en ik toen mijn vorige tinker, gewoon toegevoegd omdat ze iets met paarden had. Maar stil aan begonnen we meer en meer te chatten, dan msn, dan toen ik facebook had terug facebook en het klikt gewoon tussen ons. Haar pas na enkele jaren ontmoet en soms hoor ik haar een eindje niet om dan vervolgens terug door te gaan op het punt dat we waren gebleven. Ondertussen al een jaar of 6/7 goed bevriend met elkaar en hoop het zo te houden. Ben ook blij dat ondanks ik meer voor western ben en zij meer voor dressuur we dit van elkaar geen enkel probleem vinden :). We praten over alles met elkaar, zonder schaamte of veroordeling :) .

Nog iemand leren kennen in het middelbaar die mij door pestperiode's heeft geholpen en ik dus ook alles aan kan vertellen. Is ook een bijzondere vriendin geworden.

Sinds kort ook nog iemand leren kennen onverwacht waarmee het ook enorm klikt, ik kan alles vertellen aan 'm wat enorm aangenaam is je gevoelens eens uitstorten. Ben benieuwd hoe die vriendschap gaat evolueren in de toekomst. Wie weet verwaterd dat terug of wordt het dubbel zo sterk, ik ga het zien :).

:)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 06:06

Aha! Dit deed me meteen denken aan hoe ik en mijn beste vriendin elkaar hebben leren kennen.

Ik tennis al ruim 7 jaar en speel veel wedstrijden. De eerste dag van de middelbare school (ruim 3 jaar terug) kwam er opeens een vrolijke blondine mijn klas binnengerend en riep naar mij "JOU KEN IK!" en maakte snel een hoe gaat het- praatje en liep toen weg. In de pauze hebben we veel gekletst en het bleek dus dat ik ooit tegen haar had getennist :+ . Had haar nooit herkent, maar ben nu wel ónwijs blij dat zij mij wel herkende! <3

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:03

Wauw TS, ik vind het grappig hoe dichtbij ik woon :=

Ik heb zelf iemand leren kennen via een online community, in 2008.
Ze woont ver weg, maar in 2010 kon ik eindelijk naar haar toe.
Sindsdien dragen we allebei een ring met onze naam erin, just like bestfriends.
Omdat ze zo ver weg woont is contact onderhouden erg moeilijk.
In 2008 was ik nog maar 12 ofzo, toen had ik geen druk leven en Skypete we elke dag ongeveer.
Nu spreek ik haar vrijwel niet meer, maar als we tijd hebben dan praten we zoals altijd!
Ik weet ook dat ze altijd in m'n leven zal blijven, althans dat hoop ik en zo voelt het wel.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:37

Wat een verschrikkelijk leuk topic!

Ik vind ons verhaal ook wel apart. We kennen elkaar via een paarden rpg, toen we nog 11/12 waren. Aan de praat geraakt via MSN. Jaar niet gesproken. Weer tegen gekomen op een rpg, weer gechat, weer een tijd niet gesproken. Nog een keer. Enkele keer op een meeting gezien. Tot, na zo'n 5/6 jaar het contact niet meer vervaagde.

Nu spreek ik haar al drie jaar (als ik goed tel...) bijna dagelijks, proberen we ondanks drukke levens toch af en toe een gaatje te vinden voor elkaar en kan ik me écht niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien als ik haar nooit had ontmoet.

Mooie verhalen hier!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:45

Mijn vriend was op uitzending en via internet kwam ik in contact met andere thuisfronters. De man van één van die meiden was op dat moment ook uitgezonden (paar weken na mijn vriend vertrokken) naar hetzelfde land, alleen andere locatie. Wij spraken eens af en het klikte. Onze mannen hoorden natuurlijk van ons over de ander en over elkaar en bijzonder genoeg moest haar man weleens op locatie van mijn vriend zijn. Die mannen hebben elkaar daar dus ook ontmoet. Bij thuiskomst voor verlof van haar man (paar dagen voor mijn vriend thuiskwam) ben ik meegegaan hem ophalen. Klikte direct ook met hem. Paar dagen later kwam mijn lief thuis en het weekend dat aansluitend aan zijn thuiskomst volgde verbleven we allemaal op hetzelfde vakantiepark. Wij een weekje, zij een weekend. Hadden afgesproken dat we met elkaar op zouden trekken wanneer we dat wilden, maar dat als we even tijd samen met onze mannen wilden dat ook prima was. Resultaat was dat we het hele weekend met z'n vieren dingen hebben gedaan.

Bij vertrek en definitieve thuiskomst van haar man zijn wij dus ook beiden aanwezig geweest. En nu heel goed bevriend met z'n allen en vieren nu al drie jaar oud en nieuw samen (eerste jaar ik en vriendin samen omdat de mannen weg waren, vorig jaar en afgelopen jaar met z'n vieren (en inmiddels ook met hun kindje en volgend jaar met ons kindje erbij).

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:10

Polivy schreef:
Mijn vriend was op uitzending en via internet kwam ik in contact met andere thuisfronters. De man van één van die meiden was op dat moment ook uitgezonden (paar weken na mijn vriend vertrokken) naar hetzelfde land, alleen andere locatie. Wij spraken eens af en het klikte. Onze mannen hoorden natuurlijk van ons over de ander en over elkaar en bijzonder genoeg moest haar man weleens op locatie van mijn vriend zijn. Die mannen hebben elkaar daar dus ook ontmoet. Bij thuiskomst voor verlof van haar man (paar dagen voor mijn vriend thuiskwam) ben ik meegegaan hem ophalen. Klikte direct ook met hem. Paar dagen later kwam mijn lief thuis en het weekend dat aansluitend aan zijn thuiskomst volgde verbleven we allemaal op hetzelfde vakantiepark. Wij een weekje, zij een weekend. Hadden afgesproken dat we met elkaar op zouden trekken wanneer we dat wilden, maar dat als we even tijd samen met onze mannen wilden dat ook prima was. Resultaat was dat we het hele weekend met z'n vieren dingen hebben gedaan.

Bij vertrek en definitieve thuiskomst van haar man zijn wij dus ook beiden aanwezig geweest. En nu heel goed bevriend met z'n allen en vieren nu al drie jaar oud en nieuw samen (eerste jaar ik en vriendin samen omdat de mannen weg waren, vorig jaar en afgelopen jaar met z'n vieren (en inmiddels ook met hun kindje en volgend jaar met ons kindje erbij).

Wat mooi en bijzonder!

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:20

Ik HAD een super vriendin al bijna 20 jaar. De liefde kwam helaas alleen van mijn kant. Ze heeft me veel spullen en geld afhandig gemaakt.
Ik stond altijd voor haar klaar maar volgens haar niet genoeg. Het houdt een keer op en voor 2 jaar geleden ben ik er mee gekapt. Het voelt goed tot op de dag vandaag. Nu hoor je meer over haar en zegt menigeen dat wij niet bij elkaar pasten. Ze heeft me al die jaren gebruikt.
Hier in de buurt staat ze bekend als iemand die niet goed voor haar paarden is en niet haar rekeningen betaald.

Ik zal hier niet alles neer zetten want ze zit ook op bokt en herkend zichzelf misschien in mijn verhaal. Dit is niet de plek om dat soort dingen te schrijven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:32

Ik ken Valerie van bokt, 5 jaar geleden. Uit een HK en toen zijn we samen naar bevrijdingspop geweest.

Mijn BFF, we kunnen elkaar vreselijk in de haren vliegen maar het is en zal altijd Valerie en Lee VS de wereld zijn. Ik kan met niemand zo goed avonturen beleven als met Vallie.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:45

Ik heb bijna vijf jaar geleden eens via een forum samen met iemand bij een webshop besteld (scheelde verzendkosten :D ), wij zijn inmiddels bijna vijf jaar bevriend. Spreken elkaar dagelijks, zien elkaar wekelijks, ik stond als eerste in het ziekenhuis naast haar bed om haar zoontje te ontmoeten en ben dit jaar getuige bij haar huwelijk. Wat een besparing van twee euro je al niet kan opleveren :D

Ik had overigens die eerste ontmoeting ook nooit gedacht dat dit het resultaat zou zijn. Ze rijdt trouwens in dezelfde auto als jij Pluisje88 :)) maar ander kleurtje.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:33

Niet via bokt maar via MyHorsez een aantal jaar geleden. Bokker Saaams, zij was in de weekenden en vakanties altijd in een dorp vlak naast mijn woonplaats en vlak bij mijn (toen) verzorgpony. Toen heb ik een keer gezegd, ik kom wel langs! Ik weet niet meer precies hoe lang het geleden is, maar het is wel apart :D We zien elkaar niet heel vaak, maar het is altijd super gezellig.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 23:27

Wat een super leuke verhalen hier! Lees het met plezier!
Nog meer van die bijzondere verhalen?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 02:24

esmee1008 schreef:
Toen ik dit topic las moest ik gelijk denken aan mijn beste vriend van nu.

3,5 jaar geleden voor het eerst opgezocht op internet omdat je bij elkaar in de klas komt, dan zonder elkaar gezien te hebben is kletsen via toen nog 'msn'. Daarna zo goed bevriend worden dat het na een halfjaar/jaar overgaat in stiekem flirten en het je beste vriend word waar je stiekem gevoelens voor hebt. Wat tevens van beide kanten was maar lekker eigenwijs niet toegeven en gewoon genieten van de schooltijd.

Deze jongen kon ik echt alles vertellen, ieder detail ging naar hem, kon alles met hem bespreken, kon met hem kroelen als t tegenzat. Hoefde hem maar aan te kijken en wist dat het goed kwam. Wat was ik trots dat hij mijn beste vriend was en wat had ik het getroffen met hem.

& Helemaal trots kan ik zeggen dat mijn beste vriend nu ook mijn vriend is sinds 6.5 maand. De vriendschap is zo bijzonder, heb het idee dat het mijn beste vriend is, mijn zielsverwant, mijn vriend, de vriendschap maakt het perfect!

Vriendschap is het belangrijkste wat er is in het leven! Tussen mensen maar ook tussen mens en dier. *\o/*

Iemand ook zo'n soort ervaring? Of die misschien in het schuitje zit waar ik een aantal jaar geleden in zat? Zin om te pb'en!

Ik zit op dit moment in een zelfde soort situatie
heb een hele goede vriend via school leren kennen had toen wat met een klasgenoot van hem.
wij zijn uit eindelijk uit elkaar gegaan maar bleef die vriend telkens spreken,
en wij gingen elkaar alles vertellen echt hij weet de details van mijn relaties beter als mijn exen zelf haha en ik die van hem.
op een bepaald moment kreeg ik gevoelens voor hem en hij voor mij,
hij had een relatie van al 2 jaar en woonde samen en wou dit niet op het spel zetten voor die gevoelens die misschien wel niks zouden voorstellen.
uit eindelijk (ja heel stom van mij) heb ik hem dus een keer gezoend want ik wou weten of het klikte in dat idee hij deed gewoon mee en na een tijdje ging zijn relatie uit.
maar ja dan ben ik het type die hem niet meer wil als het eindelijk kan want hij had 2 maand daarvoor ook voor me kunnen kiezen dus heb hem afgewezen.
tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van :(
onze vriendschap is minder geworden we hebben elkaar na mijn afwijzing niet of nauwelijks meer gesproken.
maar daar is nu weer verandering in aan het komen want ik heb er echt heel erg spijt van en mis hem :(

voor het topic
hele speciale vriendschap met een jongen gekregen die ik tegenkwam in parijs beide onze bus gemist en er was geen hotel meer te krijgen dus op straat geslapen hij kwam uit libanon en ik kende wat arabische woorden dus de hele avond daar gezellig over gepraat en gelachen inmiddels half jaar geleden. en nog steeds heel leuk contact met hem en we praten ook overal over dus zeker een bijzondere vriendschap geworden!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 02:30

Ik heb sinds deze zomer een bijzondere vriendschap erbij. Eigenlijk een soort zus.
Eenitram is nu zelfs mijn huisgenote geworden officieel sinds 1 januari delen we samen een huis.
Zo gek dat het kan lopen.

Aangezien ze deze zomer ook op de camping kwam bij zwarte cross kwamen we bij elkaar te staan en zo leuk gehad. Later elkaar bij toeval weer tegen gekomen en nu dus huisgenoten. Nooit gedacht dat het zo zou gaan lopen, maar het is echt fantastisch. En dat door bokt! :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:42

Mijn twee beste vriendinnen heb ik 4 jaar geleden leren kennen via de Twilight Hyves.
We schreven daar met zijn 3en verhalen en raakten zo met elkaar aan de praat, nu 4 jaar later kan en wil ik ze niet meer uit mijn leven denken :+:
Het enige jammere is dat ze aan de andere kant van het land wonen, maar aan de andere kant maakt dat het extra speciaal om elkaar weer eens te zien :))

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:09

Toen ik mijn hondje vorig jaar kreeg, spraken een oudklasgenoot/paardrijles genoot een keer af om samen te wandelen met haar hond. We konden op school en stal toendertijd wel goed met elkaar maar waren niet echt heel erg bevriend ofzo.
Grappig dat mijn hondje Woezel heette en die van haar Pip..
Hondjes vonden elkaar fantastisch. Dus wij spraken vaker af.
T noodlot sloeg toe en mijn 11 maanden oude hondje overleed. Woezel is er dus niet meer, maar zij is een vriendin voor het leven. Doen alles samen, en ze staat altijd voor me klaar.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:18

Op mijn eerste schooldag op het HBO werd ik gebeld dat mijn vriend in het ziekenhuis lag, ik was zwaar in paniek maar kende daar niemand en had dus ook niemand om naartoe te gaan. Een meisje uit mijn klas merkte dat er iets was en kwam naar me toe, heeft me opgevangen. We trokken steeds meer naar elkaar toe en toen zij op 19 jarige leeftijd ongewenst zwanger raakte zijn we onafscheidelijk geworden. Inmiddels kennen we elkaar 4 jaar en is haar zoontje 2, hebben we al ontzettend veel samen meegemaakt maar onze vriendschap overleeft alles. Ik vind dat echt heel bijzonder.

Verder nog een vriendin via Bokt leren kennen, vind ik ook bijzonder omdat ik slechte ervaringen heb met Internet meetings. Kwamen erachter dat haar verzorgpaard naast de mijne op de wei staat, besloten af te spreken, het klikte en nu spreken we zeer regelmatig af.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:45

Ik heb een goed vriendinnetje leren kennen via een fotomeeting twee jaar geleden :Y) (Emm voel je aangesproken als je dit leest)
En mijn vriend heb ik weer via haar leren kennen een jaar geleden (haar neef), thanks Bokt :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:13

Via de thuiszorg waar ik werkte kwam ik bij een mevrouw van 92.Het klikte zo goed tussen ons dat we vriendinnen werden.Ze had zelf geen kinderen en toen onze dochter geboren werd,zag ze haar als haar kleinkind.Foto in huis enz.Ze verheugde zich zo op onze tweede baby maar 2 weken voor de geboorte van dochter 2 is ze overleden.Ik mis haar nog wel eens.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:55

Wat een bijzondere verhalen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:03

Ja! Hier ook. :D

Tegengekomen op een online paardenspel. Zij maakte toen mooie bewerkingen, en dat wilde ik ook wel! Haar gevraagd om hulp, na wat heen en weer pb'en elkaar toegevoegd op skype. Dat klikte onwijs goed, dus we praatten meer en meer. Niet meer alleen daarover, maar ook over andere dingen, meer prive dingen etc.
Ondanks ons leeftijdsverschil van 4 (!) jaar, wat in onze leeftijdscatogorie een enorm verschil is, zijn we nu wel al 4 jaar lang vriendinnen. :D Na 2 jaar hebben we eens gemeet, en dat was ontzettend leuk. Dit jaar hebben we zelfs al 3x gemeet, en dat terwijl we ruim anderhalf uur rijden uit elkaar wonen.
Meestal is het zo dat wanneer je eenmaal hebt gemeet de klik er niet altijd meer is, maar ondanks dat we nu al veel hebben gepraat en gemeet valt het nooit stil en is het nooit awkward (wanneer er eens een stilte is).
Wat wel handig is met ons leeftijdsverschil is dat ze me altijd mooi met mijn huiswerk en school kan helpen. :)) Gelukkig hebben we ook nog eens veel dezelfde hobbies!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:06

Er was laatst een topic met een meisje die een penvriendin die zocht. Nou toen wouden er wel heel veel mensen :P dus toen werd er een groepswhatsapp aangemaakt en ik zag dat het allemaal meiden van mijn leeftijd waren, dus ik dacht ik stuur een pb, en een paar dagen later kwam ik erachter dat een meisje in die groep zowat een tweeling was! Paar dagen ouder, zelfde interesses enz. Nu ga ik haar binnenkort ontmoeten (met nog wat anderen) dus ik dankdat daar ook wel een bijzondere vriendschap uit zal onstaan

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:13

Britta31 schreef:
Via de thuiszorg waar ik werkte kwam ik bij een mevrouw van 92.Het klikte zo goed tussen ons dat we vriendinnen werden.Ze had zelf geen kinderen en toen onze dochter geboren werd,zag ze haar als haar kleinkind.Foto in huis enz.Ze verheugde zich zo op onze tweede baby maar 2 weken voor de geboorte van dochter 2 is ze overleden.Ik mis haar nog wel eens.

Wow, dat is zeker bijzonder. En enorm waardevol, ook al is ze er nu niet meer.