Goof schreef:Zwerte schreef:Ik geloof meteen dat mensen zulke ervaringen hebben. Ik twijfel echter wel heel sterk aan de verklaringen daarvoor. Ik zeg zeker niet dat er niks KAN zijn, dat laat ik in het midden, maar ik zoek de verklaringen toch echt eerst in rationele zaken ipv geesten. Je hersenen (en zintuigen!) kunnen je echt vreselijk voor de gek houden, veel meer dan de meeste mensen denken. Dat je iets ziet of iets voelt, is geen bewijs dat er werkelijk iets is. Maar die gedachte kunnen veel mensen niet aan, dus zoeken ze het liever in een geestenverklaring of andere vage zaken die je nooit echt kan ontkrachten. Liever een vage verklaring dan geen!
Ik ben supernuchter en denk inderdaad ook altijd dat alles rationeel te verklaren is.
Ik vind het idee van 'geesten' ook doodeng en wil er niet aan denken.
Toen ik echter in mijn huidige woning ging wonen 4,5 jaar geleden had ik de eerste avond al een oude vrouw aan mijn bed staan. Doodeng, maar ik gooide het inderdaad op een nachtmerrie/ enge droom nav stress, drukte, verhuizing etc. Regelmatig bleef ik haar zien/ voelen/ horen, maar ik schoof het van me af.
Totdat er iemand bleef slapen en deze persoon me de volgende ochtend vertelde dat hij zo slecht had geslapen en of ik me er van bewust was dat er een oude vrouw in mijn slaapkamer aanwezig was. Vanaf dat moment kon ik het voor mezelf niet meer verklaren en ben ik maar gaan accepteren dat ze er is. Soms is het heel lang rustig, de laatste tijd is ze er toevallig weer en vorige week zag ik haar zelfs weer.
Het klinkt echt volslagen idioot als ik dit zo neertyp. Ik ben overigens geen hysterisch jong meisje, maar een supernuchtere vrouw van 34.
Oeh dat lijkt me best eng. Maar, wat doe je als je haar ziet? Wegdraaien, tegen haar praten, kijken? Ben wel benieuwd waarom ze er is en wat jij op zo'n moment doet.
Niet alles is even vriendelijk, zelfs aan de andere zijde niet