Ligt dit nou aan mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ligt dit nou aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:29

Ik vind het ook zeer irritant als mensen 's nachts voor ons huis gaan praten. Wonen in een oud huisje. Dus zeer gehorig. En ik ben 's nachts stilte gewend. Dus dan valt het gelijk op als er mensen praten. Vooral dronken lui zijn vervelend.

Zelf zou ik 's nachts er ook rekening mee houden. Dus waarom kan een ander dat niet?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:46

Rustig staan kletsen is een understatement. Het raam zat dicht en ik kon elk woord prima horen. In combinatie met een hoop gejoel over jongens en af en toe een lekkere schaterlach vind ik dat asociaal. Misschien is dat inderdaad persoonlijk en zeur ik, maar dat is dan jullie mening. Ik vind dat je je na middernacht best een beetje gedeisd mag houden in een woonwijk met jonge kinderen ed. Natuurlijk mag je hardop praten, maar niet driekwartier lang met het nodige gejubel erbij.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:52

Ik vind het echt niet normaal om midden in de nacht hardop te staan praten op straat hoor!
Maar zoals al gezegd is, waarschijnlijk hebben de meiden het helemaal niet door dat ze zo luidruchtig zijn. Als je bv in café bent geweest ben je daarna half doof dus dan ga je vanzelf schreeuwen.

Gewoon even je hoofd uit het raam steken en vragen of het wat zachter mag. Doen ze moeilijk dan de politie bellen. Ik zou niet weten wat anderen het recht geeft om mij wakker te houden snachts.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:09

olafgek schreef:
Lara_Silver schreef:
Een topic op bokt plaatsen heeft weinig zin, zelf er op af stappen of de politie bellen wegens overlast (zwaar overdreven vanwege een beetje kletsen) wel. Vanaf 22 u t/m 7u hoort men de rust van de mensen te respecteren dus ik vond je niet overdrijven ofzo, maar hier kan men er weinig aan doen.

rust respecteren betekent in de wet niet over x aantal decibel te gaan. met gezellig rustig kletsen ga je daar dus echt niet over hoor!

Daarom zeg ik dat een topic plaatsen geen zin heeft, er wat van zeggen wel. Die meiden zijn zich namelijk van geen kwaad bewust. Die weten niet dat er naast hun een bokker zich de haren uit het hoofd trekt. Echter weet je niet hoe hard ze praatten, dus over decibel zou ik persoonlijk niet beginnen...

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:28

Een aantal jaar geleden heb ik het eens van de andere kant meegemaakt.
Ik stond altijd op dezelfde hoek (waar zij de ene kant en ik de andere kant op moest fietsen) nog lang (soms wel 1,5 uur!) met een vriendin na te kletsen. Ook over serieuze zaken hoor, maar je komt toch uit de kroeg, hebt wat gedronken en hebt de hele nacht harde muziek gehoord, dus ik kan me voorstellen dat we veel harder praatten dan we zelf dachten.
1 keertje ging er een raam open met de vraag of we ergens anders konden gaan staan. De vriendin waarmee ik was gaf een antwoord terug, dat ze dat niet van plan was, ik begreep de bewoonster wel, want zelf slaap ik ook heel licht. En ik kan me voorstellen dat 1,5 uur naar ons geklets luisteren om 4 uur 's nachts vrij irritant kan zijn :+

Dus ik zou gewoon vriendelijk zeggen dat ze wat hard praten en dat je er niet door kunt slapen. Niet al na 1 minuut, ik zou eerst even afwachten of het gesprek door blijft gaan. Ze hebben het vast zelf niet in de gaten. Maken ze dan problemen, kun je altijd nog maatregelen nemen of je liggen ergeren, maar je hebt het in elk geval geprobeerd.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:03

Hier beginnen ze al rond 03:30 met praten buiten, best lastig als je net thuis bent van de late avond dienst.
Gelukkig niet recht voor de huis maar je hoort ze wel elke keer.

Maar blijkbaar is dat vrij normaal.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:31

Hier geen last van mensen die staan te praten, midden in het dorp rustige straat, maar wél buren die soms echt al om 4 of 5 uur wakker zijn blijkbaar (echt heel vaak terwijl ze pas om 9 uur ofzo naar het werk gaan of de hele dag gewoon thuis zijn :+) en dan gaan ze ruzie staan maken. Ons huis is al super gehorig en dan staan ze daar maar te schreeuwen, ja buiten! Naast waar ik slaap, echt heel fijn dus.... Verschrikkelijk dus ja! M'n moeder heeft er wel eens wat over gezegd, maar ik heb echt de neiging om als het weer gebeurt, het raam open te doen en iets terug te schreeuwen :') Zó irritant !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 01:21

Een huizenblokje verderop bij ons zit vaak een stel aso's de hele avond bier te drinken buiten als het mooi weer is. Zij gaan steeds harder praten..tegen 1 uur 's nachts is dat vaak erg vervelend. Zeker als ze er soms ook nog eens wat fijne hardcore muziek bij aanzetten. En ja, ook door de week. Echt zo irritant! Ik doe dan maar een paar oordoppen in.
Op ze af stappen doe ik niet, want ben al eens bedreigd door iemand van een paar huizen verderop toen ik vroeg of de keiharde muziek wat zachter mocht. Toen konden we geeneens de tv horen met de deuren dicht.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 01:33

Sommige mensen opperen serieus politie?! :n
Als iemand op normaal geluidsniveau spreekt, sturen ze daar echt niet iemand op af.

Trek of zelf je scheur open tegen die meiden of accepteer de situatie, koop oordoppen, zet Bob Ross aan.....

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 01:35

Ik sta ook rond middernacht wel eens te banketstaaf met iemand op een stoep, maar er is niemand die last van me heeft.
En zodra er iemand z'n slaapkamerraam opentrekt en zegt: heuj ik probeer te slapen.
Ja, dan loop ik ook weg. Maar om daarvoor de politie te bellen...
Die mensen snappen heus wel dat jij wil slapen en dus vertrekken ze wel als je het vriendelijk verzoekt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 05:57

Ik was een keer met een stuk of 5 vrienden in een woonwijk (flattenbuurt, niet de beste buurt maar oke) om 12 uur en we zaten zeg maar tussen 4 flats in maar wel met geruime afstand ertussen (zeg maar 15 meter tussen elke flat). We stonden niet onder ramen en we vielen niemand lastig. We hadden alleen wat lol :+ En toen kwam dus serieus de politie aan omdat ze "klachten" hadden gehad van overlast. Niemand was eerst naar ons gekomen om het te zeggen, we hadden dus geen idee dat wij tot "last" waren bij iemand. Wij waren ook geen hangjongeren (ik iig niet, was eerste x voor mij dan dat we met die groep op die plek zaten) die daar elke avond herrie kwamen schoppen... Vond het dus wel jammer dat niemand even tegen ons had gezegd dat wij te luidruchtig waren, dan hadden we namelijk wel verkast of een toontje lager wezen lachen :+ Maar nee, communiceren is tegenwoordig echt een hele opgave :j Politie word idd meteen maar gebeld...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 08:01

Ik zou eerst gevraagd hebben of ze wilden vertrekken, bij geen reactie zou er hier toch echt een emmertje water uit het raam gaan.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:39

Haha daar kan ik me ook zo aan irriteren zeg := ik ben ook nooit te genieten snachts. Slaap net als jou moeilijk in, werk ook nog is in de zorg. De mensen die het weekend op stap gaan snappen ook nooit dat er ook mensen zijn die snachts om 04.00 willen slapen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:46

Dat gebeurd hier elke week, vooral in de zomer. Ik slaap met oordopjes en hoor het dus niet meer. Ik slaap heel licht en het huis is gehorig, met oordopjes is het prima op te lossen.
Waarschijnlijk hebben ze idd niet in de gaten dat mensen er wakker van worden en denken er niet bij na dat ze overlast veroorzaken.
De politie bellen vind ik zwaar overdreven, vraag ze eerst gewoon netjes of ze wat zachter willen doen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:48

Ze hebben het ws. totaal niet door, dus gewoon even vriendelijk vragen of ze ergens anders verder kunnen praten.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:07

Ik vind het redelijk normaal om in een woonwijk een beetje rekening te houden met mensen die er wonen en gewoon willen slapen. Natuurlijk betekent dat niet dat je er niet mag praten, maar op z'n minst je stem op een normaal niveau houden, of zelfs dempen. Natuurlijk ligt dat iets anders in het uitgaansgebied of kroegen.

Wij hebben hier sinds kort een Volkskrantbezorger, die elke ochtend om half 6 luid bellend in een of andere Arabische taal de straat door loopt. Dus ja, dan staat hij echt gerust 10 minuten recht voor je deur, onder je raam door de telefoon te schreeuwen (we vermoeden een heftige ruzie of een enorm slechte verbinding :+ )

Ts, ik zou toch maar eens gewoon op een vriendelijke manier vragen of ze dat ergens anders kunnen doen. Zeker als het vaker voorkomt.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:34

Verschrikkelijk, ik ben het helemaal eens met de tp starter, gisternacht nog wakker geworden van een jongen die het nodig vond te bellen met een vriend onder ons raam. Geen probleem was het niet dat die vriend hem ook denk ik woordelijk kon verstaan zonder telefoon want hij was zowat zes dorpen verder te horen! Wij wonen aan een doorlopende weg naar en van de kroeg en er is bijna geen nacht in het weekend dat ik niet wakker word van luid zingen,schreeuwen,bellen, mensen die luide muziek op de fiets aan hebben, ruzie of juist heel veel lol. En ja ik ben ook jong geweest maar dit gedrag heb ik nooit vertoond dacht toch altijd wel aan mijn slapende medemens. Zo gauw onze kinderen uit huis zijn verhuizen wij naar achteren in de hoop wat meer rust te vinden.