Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
loez schreef:Hem zelf laten betalen! Hij heeft gereden!Dan had hij zich maar aan de snelheid moeten houden!
Ik zou jou eerder voor gek verklaren om de boete half te betalen... Ze mogen jou auto al meenemen!
of dat jij vanaf je bijrijdersstoel het gaspedaal indrukt. 

Maar iedereen kan een foutje maken en vanuit zijn oogpunt had hij die boete niet gehad als hij je niet had geholpen. Ik zou als ik hem was dan wellicht ook achter mijn oor krabben of ik nog wel eens wil chauffeuren als dit me duur kan komen te staan 

sflj schreef:Cayenne schreef:Hoe zit dat eigenlijk met verzekeringen? Als hij een ongeluk in jouw auto krijgt, is dat dan voor jouw no-claim?
Geen idee hoe dat werkt hoor, maar kan me herinneren dat mijn moeders no claim werd aangesproken toen mijn broertje in haar auto een ongeluk kreeg.
Ik dacht dat je helemaal geen auto kon verzekeren, als je geen rijbewijs hebt?
Dus ik betaal sowieso de volle mep per maand.

. Dat is dan wel even flink balen.
Gelukkig herinnerde ik het me weer.. Maar als je dat niet uitvind, dan zit je met twee bestuurders van wie was het nou. ElineS schreef:Ik moet trouwens vanaf nu wel even gaan opschrijven wie wanneer rijd en waarheen etc.. Want het heeft me zeker een dag puzzelen gekost om uit te vinden wie die dag van de boete reed en waarheen en allesGelukkig herinnerde ik het me weer.. Maar als je dat niet uitvind, dan zit je met twee bestuurders van wie was het nou.

zo is iedereen blij denk ik.

maar ik was degene die zo hard reed dus vind het ook mijn fout 
Emita schreef:In dit geval zou ik de rekening ook delen
Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Met een vriendin hadden we zo'n B-rijbewijs busje gehuurd om met onze paarden op vakantie te gaan. Bij het inparkeren -ik zat achter het stuur- raakte ik de dakgoot waardoor er een flinke kras op het busje zat. Dit heeft ons in totaal het eigen risico van €1000 gekocht en ik was al helemaal over de zeik omdat het mijn schuld waa. Gelukkig was mijn vriendin zo lief om aan te bieden de kosten te delen omdat we allebei hadden gehuurd, het voor ons beiden een vreemde hoge bus was en we allebei erin zaten. Ik ben haar hier nog steeds super dankbaar voor.
In jouw verhaal gaat het om een wat kleiner bedrag maar alsnog is dat veel in één keer zomaar! Hij mag je wel extra waarderen als je aanbiedt de kosten te delen
Emita schreef:Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Met een vriendin hadden we zo'n B-rijbewijs busje gehuurd om met onze paarden op vakantie te gaan. Bij het inparkeren -ik zat achter het stuur- raakte ik de dakgoot waardoor er een flinke kras op het busje zat. Dit heeft ons in totaal het eigen risico van €1000 gekocht en ik was al helemaal over de zeik omdat het mijn schuld waa. Gelukkig was mijn vriendin zo lief om aan te bieden de kosten te delen omdat we allebei hadden gehuurd, het voor ons beiden een vreemde hoge bus was en we allebei erin zaten. Ik ben haar hier nog steeds super dankbaar voor.
Je huurt de bus samen, gaat samen op pad etc. Tijdens een actie waar jullie samen plezier van hebben overkomt jou een ongelukje. Dan is het toch logisch dat je dat samen oplost? Kijk, als je nou ontzettend onzorgvuldig rijdt en je vriendin heeft je daar voor gewaarschuwd dan is het anders. Maar zo te lezen is dat niet aan de orde. Een ongelukje gebeurd nou eenmaal soms. Lekkere vriendin ben je dan als je zegt dat betaal je maar helemaal zelf.
Grit schreef:TS, keurig opgelost en gelukkig klinken jullie beide erg redelijk in deze situatie![]()
En als ik sommige reacties hier lees, dan ben ik toch zo blij met mijn eigen vrienden die verder kijken dan hun neus lang is.
Wat ze wel eens zeggen, met zo'n vrienden heb je geen vijanden nodig, beschamend gewoon![]()
Er zit echt wel verschil in de situatie zoals TS die uitgebreid heeft beschreven (en die lang niet elke negatieveling goed heeft gelezen) of een situatie met een bestuurder die te pas en onpas te hard rijd, dit heel goed weet en er ook voor "kiest".

ReJo schreef:Maar dan ben ik daar ook anders in. Als iemand graag het gaspedaal te hard intrapt, dan zeg ik ook dat de bekeuringen voor diegene zijn en dan betaal ik ook echt niet mee.Haha, waarschijnlijk denk ik er daarom anders over. Mijn vriend rijd in mijn auto terwijl ik erlangs zit belachelijk hard. Ik zeg hem dan ook altijd dat hij zelf de boetes kan betalen of gewoon zachter kan gaan rijden..
Maar er zit inderdaad een verschil of zoiets eenmalig voorkomt of vaker.