Collie2008 schreef:Nee ik zou de verkoper inderdaad begrijpen, maar wel balen natuurlijk
handel = handel vind ik
dit
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shiloh schreef:Maar goed, ik zeg dan ook nooit meteen dat ik het bod accepteer, maar altijd dat ik het een schappelijke prijs vind en stel vervolgens vragen om tot een akkoord te komen.
Kanzi schreef:Gek eigenlijk dat zo'n overeenkomst alleen bindend lijkt te zijn voor de verkoper.
Als iemand ergens een bod op plaatst dat wordt geaccepteerd, dan zit de koper nergens aan vast.
Die zegt dan gewoon sorry, ik zie er toch vanaf, of ik ben al voorzien.
Arc_En_Ciel schreef:Ik zou tegen de persoon van €50,- zeggen dat hij/zij is overboden en de kans geven om hoger te bieden of €100 te bieden en het kleed dan opsturen.
Het is internet en die mensen zie je nooit meer terug. Het enige verschil is dat je met €100 of €50 zit.
Edit: Ik hoop voor je dat ze hem in het echt niet mooi vindt!
juliomariner schreef:Kanzi schreef:Gek eigenlijk dat zo'n overeenkomst alleen bindend lijkt te zijn voor de verkoper.
Als iemand ergens een bod op plaatst dat wordt geaccepteerd, dan zit de koper nergens aan vast.
Die zegt dan gewoon sorry, ik zie er toch vanaf, of ik ben al voorzien.
Dat is dus niet waar, in principe zit de koper net zo vast aan de koop echter hij/zij heeft wel als machtsmiddel niet betalen maar in principe kun je een koper aan de koop houden.
Vind sommige reacties hier trouwens behoorlijk schokkend, afspraak is dus blijkbaar niet altijd afspraak in Nederland
Citaat:Vraag: "Is een bod op Marktplaats bindend?"
Antwoord: Marktplaats is een advertentiesite, met mogelijkheden om te bieden en in contact te komen met kopers en verkopers. Een bod is daarom niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.
Verder hanteren wij geen sluitingstermijnen en na het verwijderen van een advertentie worden eventuele biedingen daarop verwijderd.
Kiwipitje schreef:Wat reageren mensen hier zuur zeg.. net of ze jaloers zijn. Ik zou contact opnemen met diegene van het hoogste bod en daarna zou ik een berichtje sturen aan het lagere bod dat je een hoger bod hebt gehad en dan voor het hogere bod gaan
Had er nog een doosje merci bij gegeven, omdat ze naar mijn idee net zo makkelijk voor meer geld hadden kunnen gaan.
Kirsha schreef:Het punt is een beetje dat Marktplaats daar zelf anders over denkt...Citaat:Vraag: "Is een bod op Marktplaats bindend?"
Antwoord: Marktplaats is een advertentiesite, met mogelijkheden om te bieden en in contact te komen met kopers en verkopers. Een bod is daarom niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop.
Verder hanteren wij geen sluitingstermijnen en na het verwijderen van een advertentie worden eventuele biedingen daarop verwijderd.
http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005107
Collie2008 schreef:En wat dan als jullie een auto te koop hebben en de eerste bieder bied 1000 (akkoord voor jullie ) en een andere bied 2500 (vanwege wat voor reden dan ook )....weet zeker dat het gros hier dan ook voor de hoogste bieder gaat
Zwerte schreef:Arc_En_Ciel schreef:Ik zou tegen de persoon van €50,- zeggen dat hij/zij is overboden en de kans geven om hoger te bieden of €100 te bieden en het kleed dan opsturen.
Het is internet en die mensen zie je nooit meer terug. Het enige verschil is dat je met €100 of €50 zit.
Edit: Ik hoop voor je dat ze hem in het echt niet mooi vindt!
Dit kan ik dus echt moeilijk begrijpen. Ik zou moeite met mezelf hebben als ik mensen zou bedriegen. Maar voor jou telt blijkbaar alleen de pakkans? Je ziet ze nooit weer dus wat maakt het uit? Mij zou het dus wel uitmaken, ik haat oneerlijkheid en behandel mensen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Maar ik geloof dat ik daar steeds meer een uitzondering in ben....
piezze schreef:Kopen is pas kopen vind ik op het moment dat er daadwerkelijk een afspraak is over leveren en betalen. De koper die niet snel genoeg reageert, of misschien helemaal niet meer reageert op jouw mail dat je het bod zou willen accepteren heeft gewoon pech als iemand anders in de tussentijd overbiedt. Beter zet je vast in je advertenties dat je een product niet vasthoudt zonder handgeld en dat een beller sneller is. Ik zou me er niet schuldig over voelen maar wel meteen laten weten natuurlijk dat je inmiddels een hoger bod hebt, heeft diegene alsnog de kans om toch te kopen. Anders vind ik het op het moment dat de koper terug heeft gereageert dat hij het daadwerkelijk komt halen of wil laten opsturen, dan kan je er in mijn ogen nirt meer onderuit, woord is woord.

piezze schreef:Kopen is pas kopen vind ik op het moment dat er daadwerkelijk een afspraak is over leveren en betalen. De koper die niet snel genoeg reageert, of misschien helemaal niet meer reageert op jouw mail dat je het bod zou willen accepteren heeft gewoon pech als iemand anders in de tussentijd overbiedt. Beter zet je vast in je advertenties dat je een product niet vasthoudt zonder handgeld en dat een beller sneller is. Ik zou me er niet schuldig over voelen maar wel meteen laten weten natuurlijk dat je inmiddels een hoger bod hebt, heeft diegene alsnog de kans om toch te kopen. Anders vind ik het op het moment dat de koper terug heeft gereageert dat hij het daadwerkelijk komt halen of wil laten opsturen, dan kan je er in mijn ogen nirt meer onderuit, woord is woord.