Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:32

Dat vind ik nou kinderachtig gedrag. Bij mij zou hij een tijdje in zijn sop gaar kunnen koken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:33

Oh jemig arme jij...
Ik zou ook voorstellen om iig afspraken te maken; bijv de een kookt, de ander doet de afwas. Terwijl persoon A de afwas doet, kan B even stofzuigen bijv. Of samen afwassen en dan de niet-koker even stofzuigen.
Verder voor de grotere dingen die bijv. wekelijks gedaan moeten worden: afspreken dat jullie dat op moment x samen doen; allebei een klus. En complimentjes blijven geven.. Dat je het zo fijn dat jullie het nu zo verdelen/hij zo fijn meehelpt hahaha. Als dit niet werkt, zit er maar een ding op en dat is het slikken en gewoon zelf doen en helemaal niks meer van hem verwachten.

Verder moet ie misschien ook een béétje uhm volwassener worden, als ie van stille hints al beledigd is.... Ik zou daar niet helemaal tegen kunnen.

edit: lees nu je reactie dat ie op bed zit. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. Ik zou fijn iets gaan koken wat ie niet lekker vind :evaw:

Jolien87

Re: Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:35

Ik zit er ook aan te denken om straks soep te maken. Dat vindt hij heel vies. := Eerst even lekker douchen, ik ben behoorlijk van slag nu. -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:35

Cayenne schreef:
Die aanpak vind ik dan weer wat kinderachtig :o

Kinderachtig wel ja, maar het boekt resultaten. Ik zeg ook altijd tegen hem
"Je wilt niet luisteren? Dan maar voelen."
"Ik waarschuw géén drie keer!"
"Lief? Ik vroeg je wat?" *geen antwoord* "Lief?" *geen antwoord* "Prima! Geen avondeten."

En zo heb ik nog wel meer zinnetjes die ik de afgelopen jaar herhaald en herhaald heb, ik voelde me net een kleuterjuffrouw. Als we al kinderen gehad hadden dan was dat heel makkelijk geweest, twee vliegen in één klap. Maar hé, het werkt, en nu hoef ik bijna niks meer te zeggen. Ik vind het top! +:)+

Kinke

Re: Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:37

Misschien kun jij de vriend van TS ff hertrainen KimD :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:39

Kinke schreef:

I rehabilitate dogs uuuuuuh men, and train women! :j

Ts, Call me! <<)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:41

Die van mij heeft net de afwas gedaan...daarna heeft hij de kattenbak verschoond wat ongeveer vijf minuten duurde. Daarna attendeerde ik hem erop dat we zsm naar de stort moeten, want we moeten per 1 jan gaan betalen per keer. En er staat al een paar weken een krabpaal die hij zou wegbrengen naar de stort. Was meneer geïrriteerd bij zo'n overvloed aan huishoudelijke zaken..
Ik kan niet meer dan 2 dingen op een avond van hem verwachten, anders is er kortsluiting ofzo.

Ik heb voor het eten een afwas gedaan van twee dagen en die afwas afgedroogd, de konijnen te eten gegeven en hun hok verschoond, gekookt, daarna bed verschoond, stof gezogen boven, een was opgehangen en de oude eraf gehaald en een paar dingen gestreken. Oh ja ook nog de prullenbakken verschoond.
Oh oh wat heb je het dan zwaar als man! En nu wordt ook nog van me verwacht dat ik de afwas van net afdroog. Pff..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:43

KimD schreef:
Kinke schreef:

I rehabilitate dogs uuuuuuh men, and train women! :j

Ts, Call me! <<)

Volgens mij is hij niet meer te trainen. :n

Ik heb vorig weekend de kerstboom opgezet, maar het komt niet in meneer op om dan de dozen van de Kerstspullen op te ruimen. Dat moet ik schijnbaar ook doen. We hebben dus heel gezellig de boom in de huiskamer staan met daaromheen 2 verhuisdozen.

Ik voel me steeds verdrietiger worden. Waarom kan er nooit iets normaal worden besproken?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:47

Ik weet precies hoe je je voelt. Hier hetzelfde verhaal..
Mijn vriend was van augustus tot vorige maand werkloos maar ik hoefde er niet op te rekenen dat er ook maar iets in huis was gebeurt of dat er een aardappel geschild was voor het avondeten, laat staan dat het eten klaar stond.
Wat hij wel deed was met de hond uit, en ik appte hem smiddags of hij alvast vlees uit de vriezer wou halen voor het avondeten. Maar stofzuigen, of opruimen.. Dat kon ik na het werk nog doen. En idd. ook zijn eigen rommel laat hij gerust drie weken liggen als ik het ook niet opruim.

Ik heb een keer gevraagd of hij het eten klaar wou hebben als ik thuis kwam, toen ik thuis kwam was hij nog niet begonnen met als excuus " ik vind het gezelliger om met z'n tweeen te koken" uiteraard heb ik (weer) zelf gekookt. -O-

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:47

:(:) Jolien.. Ik zou daar ook heel verdrietig van worden.
Heb je wel eens een gesprek gehad met hem over waarom hij zo reageert? Het is niet echt de manier waarop de meeste 34jarigen om gaan met problemen volgens mij.
Of is dat niet mogelijk?
Ik snap dat bij zo iemand verwijten helemáál niet aankomen, maar als je het verpakt "ik zou het zo fijn vinden als jij dit of dat" of ik voel dit of dat oid? Zeg maar de officiele gespreksregels gebruiken haha.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:48

Jolien87 schreef:
Waarom kan er nooit iets normaal worden besproken?

Dat lijkt me wel iets wat je bespreekbaar moet maken :(:)

Edit: nadat jij soep hebt gegeten.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:48

Je hebt er niets aan ts, maar o, wat ben ik blij dat mijn vergelijkbare ex inmiddels mijn ex is! En dat mijn huidige vriend het merendeel in het huishouden doet; de was, vaatwasser, kattenbakken, vuilnis, enzovoorts, dat doet ie allemaal uit zichzelf! Nu ben ik degene die me wel eens schuldig voel omdat ik niet zoveel doe in het huishouden...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:49

Bij mij precies zo jolien. Als ik het aankaart heb ik altijd bonje. Ook al zeg ik het zo neutraal mogelijk. Ik snap het ook niet.
Die van mij is trouwens 36 en communicatie is niet zijn sterkste kant. Ik ben veel mondiger dat is het ook wel.

Als ik bij die van mij aan het begin van het weekend vraag of hij dit, dat en dat wil doen is het goed. Zolang hij het maar op zijn eigen momentje kan doen en het vooral niet nu meteen moet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:51

Supervixen schreef:
Bij mij precies zo jolien. Als ik het aankaart heb ik altijd bonje. Ook al zeg ik het zo neutraal mogelijk. Ik snap het ook niet.

Als ik bij die van mij aan het begin van het weekend vraag of hij dit, dat en dat wil doen is het goed. Zolang hij het maar op zijn eigen momentje kan doen en het vooral niet nu meteen moet.

Ik heb ook al meermaals geprobeerd om dan maar niks te zeggen maar dan ga ik het opkroppen. Dan komt het er een paar weken alsnog uit. Dan moet ik aan mijn vriend gaan uitleggen waarom ik er niets van heb gezegd en je raadt het al: dat vindt meneer niet goed. Volgens hem moet ik het zeggen als het me dwarszit, maar het feit dat hij vrijwel altijd aangevallen reageert is voor mij niet echt een aanmoediging om altijd bij hem aan te kloppen als iets me dwarszit.
Sjonge wat ben ik toch blij dat Bokt er is in dit soort situaties.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:52

Wat bij mij ook wel eens werkt is om een lijstje op tafel te leggen met daarop de dingen geschreven die moeten gebeuren.
Dan met elkaar overleggen wie wat gaat doen. Dan kan hij zelf bepalen wat en wanneer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:52

Die van mij voelt zich ook altijd aangevallen. Echt vreselijk is dat.

Dat opkroppen doe ik ook wel..ik merk alleen dat ik me er veel minder aan erger als ik goed in mijn vel zit.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 16-12-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:53

Niet klagen, kerels weten niet beter. Die van mij doet helemaal niets binnen(wel de buitenboel, is ook groot) maar de keren dat ik echt ziek was nam hij zonder moeite het hele huishouden incl strijken over. Hij heeft ook een hele drukke baan met lange werkweken dus ik doe de binnen boel ( Ik haat huishouden). Ts, wat helpt is een schema opstellen, maak een overzicht wat er dagelijks en wekelijks moet gebeuren, haal in vervolg één keer per week boodschappen, scheelt veel tijd en geld. En dan stap je naar hem toe en zeg je gewoon dat je het erg vervelend vind dat het huishouden een punt is tussen jullie en dat je het graag opgelost wilt zien. Laat hem zelf zijn klussen uitzoeken en bemoei je daar verder ook niet mee mocht hij ze niet doen zoals jij graag ziet. Geef hem gewoon de keus en het idee dat hij nog wat te zeggen heeft en dan je verleidelijkste setje aan, foto maken en naar hem sturen. Wedden dat het werkt, kerels moet je op hun mannelijkheid aanspreken, iets met oerbewoners of zo iets }> }> }>
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-12-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:53

Heisa schoppen, en niet zo'n klein beetje ook. Volgende keer als je thuis komt na een paar dagen tref je man nog na hijgend met rood hoofd aan op de bank, uitgeput en buitenadem van alles nog snel netjes maken vooor je thuis komt. Want vorige keer.... nou dat weet ie nog wel.

Of niet zeuren en accepteren dat jij de sukkel bent.

Vriendelijke groeten van een sukkel

ps, ik heb het helaas jaren laten versukkelen... Heb vorige keer, na paar dagen weg.... zelfde verhaal.. het volgestouwde aanrecht (pannen, vuile vaat, lege verpakkingen en zooi) in zn geheel door de woonkamer gegooid en ben weer vertrokken..

En dan ben je tien jaar getrouwd... zucht.. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen!
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 16-12-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:55

Goh en nu komt deze afbeelding op facebook voorbij:

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:57

Ja zelf de klussen laten uitzoeken is het beste.
Die van mij doet standaard wel op maandag de badkamer. Dat is een mooi afgebakend stukje en daar bemoei ik me verder niet mee.
Strijken wordt hij agressief van dus dat doe ik sowieso. Zal ik hem nooit vragen.
Hij maait ook altijd het gras en maakt de vijverpomp schoon. Daar heb ik weer een hekel aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:57

Daar kun je altijd nog over nadenken mocht een normaal gesprek niets uithalen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:59

een vuilnisbak op de kamer zetten en al zijn troep daar in tyfen, en ja door elkaar heen, als hij vraagt om zijn spullen hoef je alleen daar maar naar te verwijzen -->

:Y)

Uitleg waarom is maar 1 x nodig, misschien zelfs niet 1 x :P
Uiteindelijk worden ze het zat en gaan ze het toch doen zoals jij dat wil ;)

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:02

Aaargh vreselijk zo'n mannen. De mijne heeft zo zijn dagen. Maar laatst sloeg hij wel alles. Ik doe élke dag de afwas, heel soms een keer helpt hij mee. Met een baby op komst was het toch handig geweest als we een afwasmachine hadden, en ik kaartte het aan. 'Lukt toch perfect zonder? Het gaat nu toch ook.' Ik kon wel uit mijn vel springen, zo kwaad was ik.
Verder doet hij de auto's wel, en het werk buiten. Maar al de rest, koken, kuisen, wassen, strijken, de honden, ... komt allemaal op mij terrecht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:02

_O- _O- _O-
ik lach me echt kapot om sommige droge opmerkingen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 21:02

Dat wordt een grote bak. :')
Even om het beeld te schetsen: ik heb al mijn administratie in mappen zitten met tabbladen, labeltjes, etc. Af en toe kan ik daar ook wel in doordraven. Laat ik het zo zeggen: er zijn momenten dat bij mij de dymotang overuren draait. Daartegenover heb je dan mijn vriend: die heeft al zijn post in een mandje liggen, hoewel dat mandje inmiddels ook weinig nut meer heeft. De stapel die boven de rand uitkomt is namelijk hoger dan het mandje zelf.