Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En inderdaad wat morganlefay zegt, kerstmis was vanuit de oorsprong een lichtfeest als je kijkt naar de heidenen van vroeger. Voor de christenen heeft het met de geboorte van Jezus te maken, maar de benaming lichtfeest komt van de heidenen.
Ann_moi schreef:Ik ben ook 21 december gek. Ik kijk er altijd vanaf dat het donkerder wordt naar uit dat het ook weer lichter zal worden.En inderdaad wat morganlefay zegt, kerstmis was vanuit de oorsprong een lichtfeest als je kijkt naar de heidenen van vroeger. Voor de christenen heeft het met de geboorte van Jezus te maken, maar de benaming lichtfeest komt van de heidenen.
.Dagmar80 schreef:Voor mijn gevoel is het nog maar net winter en dan gaan de dagen straks alweer langzaamaan langer worden... Maar ja, ik hou ook niet van die donkere dagen, dus wat dat betreft helemaal goed natuurlijk! :p
het wordt alleen maar kouder helaas, maar wel met licht
Eight schreef:Dagmar80 schreef:Voor mijn gevoel is het nog maar net winter en dan gaan de dagen straks alweer langzaamaan langer worden... Maar ja, ik hou ook niet van die donkere dagen, dus wat dat betreft helemaal goed natuurlijk! :p
Als de dagen lengen gaat de winter strengenhet wordt alleen maar kouder helaas, maar wel met licht