Abortus, adoptie, naar trotse moeder!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Abortus, adoptie, naar trotse moeder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:05

Jeetje wat een verhaal. En wat beN jij sterk. Geniet lekker van je mooie kereltje . Prachtige naam.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:11

Joyce wat ontzettend knap dat je dit hier hebt neer kunnen zetten. En ik heb viavia natuurlijk wel een en ander meegekregen maar het uit jouw mond horen is nog veel erger dan ik dacht. Wat een angst moet jij gevoeld hebben :(:)

Ik word elke keer weer blij als ik je foto's op FB zie met je knappe mannetje :+:
Je hebt de juiste keuze gemaakt en ik ben supertrots op je +:)+

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:13

Jeeetje wat een verhaal, knap zeg! Je mag oprecht trots op jezelf zijn :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:16

Ik heb maar een woord voor je: RESPECT!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:17

Heel eerlijk gezegd heb ik ook nogal eens moeite met zulke enorme lappen tekst, maar de jouwe heb ik met groeiend afgrijzen, verwondering en bewondering ademloos in één ruk gelezen ....

Wat heb jij een hoop doorstaan en wat ben je er goed uitgekomen!

Heel veel geluk samen met je knappe mannetje :+:

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:20

Wow wat een verhaal. Ik ben helemaal onder de indruk!!

Jouw zoontje boft maar met zo'n sterke mama +:)+
En wat fijn dat het zo goed gaat tussen jou en jouw ouders.

Geniet van je kleintje, op de foto's in je profiel is die in ieder geval uber cute <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:28

Wat een verhaal en wat dapper dat je dit openbaar durft te delen in de hoop dat anderen er wat aan hebben.

Jij hebt van al deze ellende in ieder geval een prachtige zoon overgehouden (heb even in je profiel gespiekt of hij erbij stond).
Het zal vast nog wel eens moeilijk zijn, om je zoon alleen op te voeden.
Maar je krijgt er ook iets prachtigs voor terug.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:37

Poeh, heftig verhaal..! Stoer dat je er zo open over bent om anderen te helpen. Heel veel geluk gewenst verder samen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:37

Ach wat een lief manneke en wat ben jij dapper ts, je hebt de goede keuze gemaakt, wees maar trots op jezelf.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:39

Wat ene heftig verhaal en wat dapper dat je dit online hebt durven zetten.
Heel veel geluk en plezier voor nu en de toekomst samen met je knappe zoontje :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:55

Wauw, wat een prachtig verhaal ! & wat ben je sterk ! Petje af.
Ik wens jullie beide het allerbeste voor de toekomst !

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:57

Knap, respect en dapper! Dat zijn de woorden die bij me opkomen! Geniet van je zoontje! :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:01

Wauw, wat heb jij een heftig jaar achter de rug.. Ontzettend knap en dapper dat je het allemaal aan bent gegaan, je zoon boft met zo'n sterke moeder!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:09

tessyke schreef:
Wat een verhaal, wat een gevecht!
Is het normaal dat vrouwen hun kind niet meteen meekrijgen als je besluit dat je toch geen adoptie wil?
Het lijkt me niet goed voor alle partijen op deze manier?

Je bent een ongelooflijk sterke dame en ik hoop dat je nog veel geniet gaat hebben van je kleine ventje :j

Op zich snap ik dat wel, TS heeft de hele zwangerschap volgehouden dat ze het niet wil, uiteindelijk voor abortus gekozen. Ik snap best dat ze wat terughoudend zijn als de moeder 'ineens' aangeeft alles wel zelf te willen doen. Normaal leef je in een zwangerschap er naar toe en verdiep je je overal in, TS had dat niet. Vind het juist erg goed dat er zoveel begeleiding op is :)

Maar TS; serieus, echt respect hoe je het allemaal doet :j !!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:39

Het lot bestaat wel degelijk :j
wat een mooi en emotioneel verhaal. Geniet van je prachtige mannetje, er is niets zo mooi als mama zijn <3

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:16

Wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte en zag dat je al mee kletste in het topic bevallen in 2014.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:23

Wauw wat een keuzes meid!
Heel veel geluk samen :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:39

Heel goed dat je uiteindelijk toch je gevoel hebt gevolgd. Meestal is dat de beste raadgever.

Heel veel geluk met je zoon!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:59

Één en al respect!

Dat je al je gevoelens zo durft open te gooien!
Veel meisjes die zwanger zijn (geweest) zullen veel van je gevoelens herkennen. Jij hebt uitgesproken wat bijna niemand durft te zeggen en dat maakt je verschrikkelijk sterk!

Meid. Je zou een boek moeten schrijven +:)+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 06:49

Ook ik heb bewondering voor je. Wat zal jij een zware tijd hebben gehad zeg! En wat een lieve vriendin dat ze je zo gesteund heeft!
Gelukkig heb je uiteindelijk de juiste keuze voor jezelf kunnen maken en wordt je geholpen Door je ouders! Van harte gefeliciteerd met de kleine man en ik wens jullie veel geluk,liefde en gezondheid toe!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:09

Wat knap dat je dit deelt, ik wens je heel veel geluk.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 09:05

jeetje wat een verhaal.. vooral omdat ik zoveel herkenning lees!! ik was op me 17de zwanger! en de ontkenningsfase wat herkenbaar mijn ouders wisten het wel maar aan vreemden vertelde ik niks. wijde truien en de schaamte!
het is een heftige tijd geweest. en ben wel heel blij dat ik je verhaal gelezen heb dat klinkt raar ik niet de enige ben..

weet niet of jij dat had heb me in me zwangerschap verstopt en geschaamd. maar toen ik eenmaal bevallen was en het besef was er. riep ik ook al zet je me op alle billboards door het hele land met me prachtige zoon ik zou trots zijn!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 10:25

Wow wat een reacties! Dat had ik echt niet verwacht.

Dank jullie wel!

Het hier op internet zetten is de eerste stap. Want ik wil er inderdaad iets mee doen. Al is het in de vorm van een klein boekje of iets inderdaad om herkenbaar te maken wat er allemaal tijdens een zwangerschap door je hoofd kan gaan etc. En hoe je dingen kunt aanpakken. Maar vooral bewustwording en acceptatie van je zwangerschap kan een groot punt zijn.

De schaamte vervloog al snel toen ik ervoor koos om zelf voor hem te zorgen. Ik heb mijn ouders 3 vriendinnen en 2 vrienden het verteld. De rest heeft het op Facebook mogen lezen toen ik de foto´s er daarop knalden. Veel verbazing bij iedereen natuurlijk. Mijn ouders hadden familie al op de hoogte gesteld Maar er waren veel vragen van mensen wat ik hartstikke goed snap. Maar ik had toen nog niet de behoefte iedereen te vertellen hoe het zit. Dus had ik er een gedicht van gemaakt en op fb gezet:

Sommige mensen stellen vragen, andere speculeren en praten. Dat is mens eigen en kunnen we niet laten.
De mensen die het hele verhaal moeten weten, zijn op de hoogte. Ik ben ze niet vergeten.
De hele situatie is bizar, ik was dan ook een tijdje goed in de war.
Maar toen die kleine eenmaal werd geboren, ben ik in één klap moeder geworden.
Het is een gevoel dat ik niet beschrijven kan. Elke dag opnieuw wordt ik gelukkig van mijn kleine man.
Momenteel voed ik hem alleen op, met de hulp van mijn ouders. Die zijn top!
Hij is gezond en wel, Dat is alles wat iedereen hoef te weten, laten we de manier waarop het is gegaan vergeten.

Maar na een tijdje ging ik het steeds meer mensen vertellen, maar ik kies zelf wie ik het waard vind om alles mee te delen. En nu is de trots inderdaad zo veel groter dan die schaamte dat iedereen het mag weten. Zeker ook omdat ik weet dat ik niet de enige ben die het denkt alleen te moeten doen. Daar wil ik andere van behoeden. En het is echt waar; waar een wil is een weg.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:37

Pffff...wat een verhaal zeg.
Ik kan mij helaas niet inleven in je gevoelens een kind niet te willen.
Zelf heb ik een gezonde dochter van 5 jaar en met 22 weken zwangerschap is mijn tweede dochter overleden.
Ook heb ik doen besluiten twee jaar geleden mijn paard te verkopen om zo optimaal mogelijk de zorg voor mijn gezin te dragen

Ik vind je wel erg moedig dat je hulp gezocht hebt en dat je begeleiding hebt gekregen via een pleeggezin.
Maar durfde je het niet aan de je ouders te vertellen?.
Je hebt zo lang met een geheim rondgelopen, wat je letterlijk en figuurlijk alleen hebt moeten dragen.
Ik ken natuurlijk niet de band tussen jou en je ouders.
Maar als je een goede band hebt, dan zullen dat toch juist de twee mensen zijn die je willen steunen.
Wel fijn om te lezen dat je zo'n geweldige zoon hebt.
En nog met een opleiding bezig ook, knap hoor meis.
Heb je Mir trouwens nog?.

Nou succes met alles , jij komt er wel :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:58

Wauuw heftig. Wat reageerden je ouders lief.
Toen ik er achter kwam dat ik weer zwanger was wilde ik het ook gelijk weg laten halen. Want ik heb net een kleine meid uitgeperst, er stond in februari school op de planning, ik heb ook nog een paard en t is zo slecht voor mijn lichaam.. De eerste datum was pas enkele weken later en tegen die tijd zou ik ook 17/18 weken zijn en toen heb ik er ook maar vanaf gezien. Gruwelijk hoe ze dat doen johh.
Nu krijgen we over drie maanden een kleine kerel :D

Idd niets is zo mooi als mama zijn!
Komt wel goed met jullie, je hebt ook lieve mensen om je heen Koester die :D