Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:33

Gewoon herrie maken in de winkel als je gelijk hebt, vinden ze nooit zo leuk als het druk is. Dan krijg je gewoon je dingen waar je recht op hebt :')

Kiwipitje

Re: Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:41

Bij de Jumbo waar ik kom roepen ze meteen kassa bij als er een vierde wachtende dreigt te komen maar vervolgens duurt het tot wel 5 volle minuten voordat er ooit iemand bij die kassa zit om mensen te helpen.

Dus ik blijf dan altijd mooi in de rij staan waar ik al sta.. en dat meisje maar roepen.. jaaa kassa 2 is ook open.. Zal best maar er zit dus niemand :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:51

Sammie schreef:
Wij hebben een keer gratis boodschappen gehad, omdat we 4de wachtende waren. En dat werd ons verteld, want zelf zagen we het niet :))

Verder blijf ik het een prutformule vinden. Zeker nu met die hele kerstactie.. Ze gooien ontiegelijk veel boodschappen die nog goed zijn weg, omdat er ook een regel is dat de datum van vandaag en morgen gratis mee mag. Ipv dat dan ook te doen.. halen ze het twee dagen van te voren uit de winkel om in de vuilnisbak te dumpen.. {:)-:(

Dit is in mei al veranderd hoor! Het is nu alleen nog de datum van vandaag, en alles wat we eruit halen gaat naar de voedselbank, dus weggooien doen we nauwelijks nog! :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:02

Ik heb het idd ook een keer gehad.. Durfde idd ook niets te zeggen, en de cassieres waren al bezig met kassas erbij doen, maar waren een beetje aan het kloten, niet goed overleggen en lichtelijk ruzieen over wie er nu wel of niet moest.. Dus had geen zin om ook een snauw te krijgen xD

Maar ik heb ontdekt dat de Jumbo echt ongans duur is.. Aangezien je geen c-merk kan kopen.. Dus dan kan je beter naar de AH of een andere winkel gaan, zodat je wel het c-merk kan kopen :) Want de A merken mogen dan wel goedkoper zijn dan bij een andere supermarkt, maar als ik nooit A merken koop, heb ik er toch niets aan..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:11

Sammie schreef:
Wij hebben een keer gratis boodschappen gehad, omdat we 4de wachtende waren. En dat werd ons verteld, want zelf zagen we het niet :))

Verder blijf ik het een prutformule vinden. Zeker nu met die hele kerstactie.. Ze gooien ontiegelijk veel boodschappen die nog goed zijn weg, omdat er ook een regel is dat de datum van vandaag en morgen gratis mee mag. Ipv dat dan ook te doen.. halen ze het twee dagen van te voren uit de winkel om in de vuilnisbak te dumpen.. {:)-:(

En je laatste uitspraak is gebaseerd op welke voor informatie?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:16

Het kan erger. Heb al vaker meegemaakt dat mensen ergens in een hoekje staan te wachten en opeens naar de kassa stormen en dan roepen dat ze 4de in rij zijn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:25

SdaphneS schreef:
En je laatste uitspraak is gebaseerd op welke voor informatie?

Ik ken meerdere mensen die bij verschillende Jumbo's werken.. Een aantal van hun mocht ook wel eens het eea mee naar huis nemen. Maar 't meeste belandde in de prullenbak. Overigens is het al bevestigd door een collega van je. Alleen die zeg dat het sinds mei veranderd is.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:30

topsylover schreef:
Sammie schreef:

Dit is in mei al veranderd hoor! Het is nu alleen nog de datum van vandaag, en alles wat we eruit halen gaat naar de voedselbank, dus weggooien doen we nauwelijks nog! :)

Spullen die over de uiterste verkoopdatum naar de voedselbank gaan? Dit is bij wet verboden dus dat lijkt me echt stug...
Waar ik werk wordt het dan gewoon weggegooid, heb wel is gevraagd waarom het idd niet naar een voedselbank gaat aangezien de producten gewoon nog goed zijn, en toen zei hij dat dat niet mocht. Het moet zelfs weggegooid worden in vuilnisbakken waarop staat 'Niet voor menselijke consumptie'.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:33

Dan ben je nummer 5 ! Er moeten dus 4 mensen voor je in de rij staan, maar als de cassieres zien dat de rij te lang wordt dan doen ze een extra kassa open. Ik heb dit zo gehoord van een moeder ( die bij jumbo werkt) van een vriendje van mijn zoontje. ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:51

Sammie schreef:

Datum van morgen telt niet meer. Krijgt alleen producten met datum van vandaag gratis. Dus dat scheelt al veel qua weggegooide producten.

Maar bij ons wordt wel aan 4e wachtende in de rij gedaan, maar caissières kunnen niet altijd gaan tellen tijdens het helpen van klanten, dus klant moet het wel zelf op tijd aangeven,niet pas als ie aan de beurt is.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:35

Floor_x schreef:
topsylover schreef:

Spullen die over de uiterste verkoopdatum naar de voedselbank gaan? Dit is bij wet verboden dus dat lijkt me echt stug...
Waar ik werk wordt het dan gewoon weggegooid, heb wel is gevraagd waarom het idd niet naar een voedselbank gaat aangezien de producten gewoon nog goed zijn, en toen zei hij dat dat niet mocht. Het moet zelfs weggegooid worden in vuilnisbakken waarop staat 'Niet voor menselijke consumptie'.

Nee, alleen de producten met de datum van vandaag gaan naar de voedselbank. Producten die bedorven of over datum zijn gaan uiteraard in een container. We mogen zelf niks mee naar huis nemen oid.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:43

Ik werk ook bij de jumbo, maar dat verschilt wel heel erg per filiaal zeg..
Bij ons tellen alle 7 zekerheden, gewoon altijd. Product tot vandaag? gratis. Product gevonden dat over datum is? ander product gratis. 4e wachtende in de rij? boodschappen gratis. Is iets er niet? krijgt u het van een ander merk, gratis. Bij ons wordt daar echt strikt aan gehouden.

edit; zelfs als de schapprijs en die in de kassa verschillen krijg je het zelfs gratis mee.

En bij ons werden laatst wel degelijk nog goede producten uitgezocht om naar de voedselbank te gaan.
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 12-12-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:48

Jillsil schreef:
Wij waren ook een keer de 5de in de rij. Dus nummer vier roept naar de cassiere "deze mensen zijn nummer vijf! " Wat leuk ze krijgen de boodschappen gratis!
Nou niet dus er kwam een onsamenhangend verhaal over zelfs scan kassa's en een andere kassa die open was (die ging spontaan open toen de nummer 4 riep dat wij de 5de waren)
Geen zin om een hele scene te schoppen daar maar beetje triest was het wel.

En gister zat de caissière te mopperen dat ze moest blijven zitten terwijl ze eigenlijk terug naar de broodafdeling wilde maar dat het steeds zo druk was bij de kassa. Uhhh, tja beter druk als geen werk zou ik zeggen.

5 in de rij, jumbo wees blij! *\o/* ;-)

Bij ons komt het ook wel eens voor dat mensen van de broodafdeling kassa bij moesten draaien omdat het onverwachts heel druk werd, maar die mensen hebben ook eigen taken dat die dag af moet hé. Laat staan dat er eventueel broodjes in de oven zitten, of mensen daar iets willen bestellen. Dus ik snap wel goed dat diegene terug wilde.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:56

Ik heb ook meegemaakt dat ik vijfde in rij was. Dus ik zei dat maar niemand reageerde. Toen liep er een jumbo medewerker langs, dus ik zei hee kijk ik ben vijfde in de rij! Ja zei hij, dat klopt,ik zal het even tegen de caissière zeggen. Dus hij zegt dat, waarop de caissière zegt: "ik heb niks gezien". En ik kreeg dus niks gratis.

Ik vind het een stomme regel. Ik ga er helemaal niet vanuit dat ik mijn boodschappen gratis krijg, maar ik raak wel geïrriteerd als ik blij gemaakt wordt met een dooie mus.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:12

-O- wat slordig dat er zoveel 'slechte' filialen zijn.
Wij zijn een franchise, maar er wordt bij ons ook strikt aan de formules gehouden. Wel is het zo dat als het druk is, wij niet altijd goed in de gaten kunnen houden of je de 4e wachtende bent. Wij vinden het juist heel fijn als andere klanten dit voor elkaar in de gaten houden en het aan ons melden, zodat we zelf nog even na kunnen tellen. Plus dat wij niet zo heel moeilijk zijn in gratis boodschappen weggeven.
4e wachtende? Boodschappen gratis. Datum van vandaag? Product gratis. Datum van gisteren? Ander product gratis mee. Kassa verschilt met kaartje voor het schap? Product gratis. Mist u iets? Meld het en wij hebben het binnen een x aantal dagen in huis. Rot fruit/groente? Groente tasje gratis!
Wij hebben heel veel tevreden klanten, zijn ook onwijs druk bezocht, hebben een onwijs goede omzet voor een jumbo in een dorp. Plus we horen bij de beste 20 Jumbo's van Nederland en dat willen we zo houden ook :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:22

In den haag hadden ze daar een leuk trucje voor. Daar waren alle kassa's bezet.... Of defect. Te weinig personeel, drukte? Gewoon bordjes met defect er op. Je maakt mij niet wijs dat die kassa's zo vaak kapot zijn, soms spontaan weer gemaakt en de volgrnde dag weer stuk.
Nu woon ik ergens anders, gelukkig met zelfscan. Scheelt me een hoop tijd. Vorigr week crashte de kassa terwijl ze mijn scanner had afgelezen, mocht ik alsnog eerst een tijd wachten en toen naar een andere kassa. Kreeg een bosje rozen cadeau en de koeltas die ik gepakt had voor de vriesspullen mocht ik ook houden. Tja, schrale troost voor 40 minuten vertraging, maar goed, iig netjes op geprobeerd te lossen...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:32

Jumbo verschilt echt enorm per filiaal! Hoor ook van meerdere mensen dat bij sommige filialen ze zo dingen gratis meegeven maar ook dat ze enorm op hun donder krijgen als er 4de in de rij is. Een persoon moet er voor zorgen dat er een kassa bij komt en die is dus ook verantwoordelijk als er z'n 4de wachtende is.
Ach ik er doe soms me boodschappen en maak me er niet te druk om! Er is altijd nog een Appie ;)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Beau_Myrthe op 12-12-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:37

SophieFT schreef:
Jillsil schreef:
Wij waren ook een keer de 5de in de rij. Dus nummer vier roept naar de cassiere "deze mensen zijn nummer vijf! " Wat leuk ze krijgen de boodschappen gratis!
Nou niet dus er kwam een onsamenhangend verhaal over zelfs scan kassa's en een andere kassa die open was (die ging spontaan open toen de nummer 4 riep dat wij de 5de waren)
Geen zin om een hele scene te schoppen daar maar beetje triest was het wel.

En gister zat de caissière te mopperen dat ze moest blijven zitten terwijl ze eigenlijk terug naar de broodafdeling wilde maar dat het steeds zo druk was bij de kassa. Uhhh, tja beter druk als geen werk zou ik zeggen.

5 in de rij, jumbo wees blij! *\o/* ;-)

Bij ons komt het ook wel eens voor dat mensen van de broodafdeling kassa bij moesten draaien omdat het onverwachts heel druk werd, maar die mensen hebben ook eigen taken dat die dag af moet hé. Laat staan dat er eventueel broodjes in de oven zitten, of mensen daar iets willen bestellen. Dus ik snap wel goed dat diegene terug wilde.

Ik snap ook heel goed dat diegene terug wilde naar de broodafdeling, maar dat laat je toch nooit aan een klant merken? Gewoon glimlachen en kassadraaien, niet klagen. Als ik dat had gedaan in mijn supermarkttijd was daar echt wel op terug gekomen in een gesprekje met een bedrijfsleider.

Ik ben geen fan van de Jumbo's in ons dorp, hoewel ze zich wel aan die 7 zekerheden houden, is het merendeel van het personeel niet erg behulpzaam. Of laat ik het zo zeggen, ik heb geleerd om mij op een bepaalde manier te gedragen toen ik in een supermarkt werkte en hier houden ze zich absoluut niet aan. (Ik wil niet zeggen dat, dat zo is bij iedere Jumbo en ook niet ál het personeel bij die in ons dorp, maar er zitten figuren tussen.) Als je bijvoorbeeld als klant vraagt waar iets staat, krijg je over het algemeen een zuchtende en steunende reactie 'Huuuuh... Heb je zelf al wel gezocht? Kijk maar 2 paden verder.' (Toen mijn broertje daar nog eens op reageerde met een, 'Ja ik ben daar al geweest maar ik zie het niet, wil je even meelopen?' Zei het jongetje tegen zijn mede vakkenvullers, 'Zo terug ik moet even met deze dikzak meelopen.') {:)-:(

Bij ons was het normaal om ook al ben je vrij en op weg naar de uitgang in je werkkleding en wordt er voor de 30e keer die dag aan je gevraagd waar de aardappelpuree staat, dat je dan met diegene meeloopt en beleefd doet. De enige reden dat ik nog bij de Jumbo in ons dorp kom is voor de producten van de vegetarische slager, zodra die bij de Appie in het assortiment komen zet ik er geen voet meer binnen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:09

Ah oke nee dan begrijp ik het! Als wij zoiets doen dan krijgen we het inderdaad ook echt te horen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:16

Ik had gisteren ook geluk, maar dat was aan dit topic te danken. Had er anders niet bij stilgestaan. Ik was 5e in de rij en ze waren druk bezig om wat te regelen, en in de rij naast me werd wat bombarie gemaakt 'jaaa 4e in de rij blablabla..'
Dus ik heb netjes gewacht tot ik aan de beurt was en gevraagd hoe het precies zat met de boodschappen gratis met 4e in de rij. Meisje gaf aan dat ik dat op dat moment zelf aan had moeten geven en ik zei dat er al zoveel geroepen werd dat ik m'n mond maar eens een keer hield. :+ Kreeg mooi mijn boodschappen voor niks. :))

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:23

Ik heb een poosje geleden gehad dat ik een hele berg boodschappen gratis kreeg, ik had het zelf niet eens door maar was inderdaad nummer zoveel in de rij. De cassiere zei het zelf. Vond het haast een beetje genant want ik stond gewoon te dromen en netjes op mijn beurt te wachten. 'Ja mevrouw, u krijgt al uw boodschappen gratis'... Hele winkel (voor mijn gevoel) kijkt mij jaloers aan.. Ik snapte er eerst niets van :+

Maar vond het zo netjes van de jumbo!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:35

Ik heb ook een keer mijn boodschappen gratis gekregen. Ik moest er wel voor roepen. De vrouw achter de kassa deed alsof ze niets hoorde, maar uiteindelijk kreeg ik mijn boodschappen toch gratis mee. Producten aan de datum worden ook meestal zonder probleem meegegeven. Laatst had ik ook een product waarvan de prijs niet klopte. Dat kreeg ik gewoon gratis mee.

Een medewerkster zei laatst dat alle producten die aan en over de datum zijn gewoon weggegooid worden en niet naar de voedselbank gaan. Waarom de Jumbo geen producten gratis meegeeft die over de datum zijn, is omdat zij altijd aansprakelijk zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:37

De voedselbank accepteert geen producten die over de datum zijn. Ook ivm de aansprakelijkheid.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:42

Ik werk ook bij de jumbo en ik verbaas me echt over de diverse reacties in dit topic.

Onze Jumbo houdt zich prima aan de regels.
4e wachtende in de rij komt bij ons eigenlijk nooit voor. Als het wel voor komt dan wordt dat echt niet gewaardeerd :') Ik zorg er altijd voor dat ik op tijd mensen bij roep aan de kassa, maar soms kan dit voor de nodige stress zorgen...

Bij ons het ook nog steeds zo dat je datum van morgen gratis mee krijgt. Maar dat is dus eigenlijk afgeschaft? Producten die over datum zijn mogen we gewoon niet meegeven i.v.m. aansprakelijkheid.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:55

xMyrth schreef:
Ik werk ook bij de jumbo en ik verbaas me echt over de diverse reacties in dit topic.

Onze Jumbo houdt zich prima aan de regels.
4e wachtende in de rij komt bij ons eigenlijk nooit voor. Als het wel voor komt dan wordt dat echt niet gewaardeerd :') Ik zorg er altijd voor dat ik op tijd mensen bij roep aan de kassa, maar soms kan dit voor de nodige stress zorgen...

Bij ons het ook nog steeds zo dat je datum van morgen gratis mee krijgt. Maar dat is dus eigenlijk afgeschaft? Producten die over datum zijn mogen we gewoon niet meegeven i.v.m. aansprakelijkheid.

Ja dat is afgeschaft. Om de regels overzichtelijker te maken voor zowel personeel als klanten, omdat er anders teveel uitzonderingen waren. Is alleen nog maar datum van vandaag, en producten die dus over datum zijn (dat je een product met goede datum gratis krijgt).
Heel raar dan dat jullie jumbo dat nog wel doet... ?