grootste december ergernis ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:25

Mars schreef:
Mariah Carey en Wham :j

Ik ook precies deze 2, hahaha {:)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:26

's ochtends vroeg om half 8 door de koude, sterke wind fietsen, soms ook nog eens met regen, of nog erger : sneeuw. en dan heel vrolijk aan komen op school en schreeuwen dat je het gehaald hebt, rennend naar binnen, en dan hard op je bek gaan. meest nare ervaring ever . :') :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:27

Drukte in de winkels, mensen die last-minute nog van alles nodig hebben en boos worden als het er niet meer is.

Verder ben ik dol op de echte winter. Vriezen, schaatsen, sneeuw. Maar de laatste jaren hebben we dat pas eind januari/begin februari en hebben we met kerst gewoon een temperatuur van in de dubbele cijfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 07:18

Kerst kaarten zijn leuk tot het je het als werk hebt , 4 dagen half 8 tot uur of 11 a 12 post sorteren en zetten pff

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 09:44

Mirjamsel schreef:
-al die stomme verplichtingen waarbij je zogenaamd leuk moet gaan zitten doen;
-dat je cadeaus voor Sinterklaas/Kerst moet vragen en kopen en dat dan voor iedereens neus uit moet gaan zitten pakken.
-dat kruidnoten pepernoten genoemd worden
-dat appelbeignets appelflappen genoemd worden

Appelbeignets en appelflappen is toch wat anders? Hier krijg je appelbeignets(meestal rond) én appelflappen(driehoekig) haha

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 09:55

Mars schreef:
Mariah Carey en Wham :j

"Aaaaalll IIIII waaaaant foor Christmaaaaaaaaaaas is youooooouuuuu~!" {:)
Nee, die kan ik idd ook niet meer horen. {:)-:(

Verder vuurwerk (mag van mij verboden worden)
En ook: Goede Voornemens voor het nieuwe jaar. Die kan je wat mij betreft het hele jaar door maken. Vroeger ook bij n bakkertje gewerkt en als we in Januari gebak in de aanbieding hadden, was het altijd: "Nee, doe maar niet; mijn goede voornemen was om dit jaar op dieet te gaan." Als je vervolgens in Februari aan die zelfde klant weer gebak aanbood was het: "Ja doe maar! lekker!" :+ Goede Voornemens stellen niks voor.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:07

Vuurwerk.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:31

De mensen eigenlijk.
Mensen lopen in het algemeen al veel te gestrest en zeurend rond, maar in december is dit nog erger {:)-:(

Hoja werk ik winkel ( allimentatie ) :p

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:57

SuperAssie schreef:
Mirjamsel schreef:
-al die stomme verplichtingen waarbij je zogenaamd leuk moet gaan zitten doen;
-dat je cadeaus voor Sinterklaas/Kerst moet vragen en kopen en dat dan voor iedereens neus uit moet gaan zitten pakken.
-dat kruidnoten pepernoten genoemd worden
-dat appelbeignets appelflappen genoemd worden

Appelbeignets en appelflappen is toch wat anders? Hier krijg je appelbeignets(meestal rond) én appelflappen(driehoekig) haha

Ja, daarom vind ik het zo vervelend dat ze door elkaar gehaald worden. Net als de kruidnoten en pepernoten :P

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:06

Ohh dat jullie dat zo erg vinden... Ik vind het heerlijk.. Voor Sinterklaas komt de boom al in de kamer, heerlijk om die op te zetten. Ik neem me ook elk jaar voor dat ik echt genoeg kerstversiering heb en dat er niks bij hoeft, maar dat is nog nooit gelukt. Elk jaar komt er wel voor ongeveer 100 euro bij ☺️ Ben dit jaar trouwens heel bescheiden geweest. En het liefst met Maria Carey op de achtergrond ja.... En maar meezingen.
Ik ben een vreselijke koukleum en het mag van mij ook best wat warmer zijn maar als het dan toch koud is, maar ik graag van de gelegenheid gebruik om extra veel knuffels bij m'n vriend te scoren, warme chocomel te drinken en heerlijk onder een fleece kleedje op de bank te kruipen. Gister het eerste kerstdiner al gehad, wat erg gezellig was en weer nieuwe mensen leren kennen.
En kerst zelf, verplicht naar familie, tja, bij mijn familie is dat helemaal niet zo, en door de familie van m'n vriend zijn we uitgenodigd om naar hun te komen in Spanje... Dus daar lekker kerst vieren met de schoonfamilie.

Jaaa december is leuk!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:07

Die verschrikkelijke kerstliedjes! :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:54

Vind december en de feestdagen ook heel leuk, alleen vuurwerk en de drukte in de winkels kunnen me gestolen worden. Vind kerst echt het leukste feest van het hele jaar {:) heb normaal een hekel aan foute muziek maar met kerst kan het me niet fout genoeg zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:57

Vanmorgen bij de Appie.
Wou croissantjes halen, had gewerkt van 6 tot 9 en had mama belooft op croissantjes.

Ik heb 20 minuten in de rij gestaan, alle kassa's waren los.
Karren vol spul, en dan die bedragen! Man, die mensen kopen meer dan mijn stufi, zorgtoeslag en salaris samen!

Halloooooo :').

mignonne2403

Re: grootste december ergernis ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:04

Ooooh.... waar zal ik beginnen :+
Ik heb een hekel aan vuurwerk
En aan het gevreet alsof ze een jaar niet gegeten hebben ......
Aan alle reclames met vlees en alles aanbieden oh wat fantastisch (Ik eet vega)
En het gesleep overal heen, alles moet eigenlijk, alle feesten etc.

De vakantie vind ik dan wel weer heel fijn :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:08

De verplichte familie gezelligheid, breng m'n kerst liever op stal of in bed door.
Het weer is echt verschrikkelijk enn het eten tot je er bij neer valt vind ik ook niks..

Ohja en vuurwerk, daar heb ik echt een hekel aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:10

Oooh, met kerst gaan wij lekker met de hond naar de paarden.
Lekker stukje wandelen ofzo, vinden ze heerlijk!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:17

de hele maand kan me gestolen worden, maar oud&nieuw vind ik het allerergste: mijn paarden staan in the middle of nowhere (de politie noemt het "een naar stukje niemandsland") precies tussen 3 dorpen in, dus ik breng oud&nieuw al jaren bij ze door. Ik vind het zo triest: mijn paard staat zich in een hoekje af te sluiten, je ziet alleen de berg mest achter hem groeien en het is afwachten wat de ezel gaat doen. Vorige jaren had hij steun van de pony, die vond vuurwerk geweldig, maar de pony is helaas hemelen.....

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:20

Vuurwerk, verplichte familiebezoekjes en dat eeuwige volgeprop, met vooral vlees. Echt walgelijk. 3 normale porties in hun bek stoppen en dan klagen over dat men vol zit. 'Oh lekker doe nog maar een stukje', walgelijk vind ik het. Als vegeterarier vind ik het echt verschrikkelijk. Ik maak voor mijn vriend regelmatig een stukje vlees, maar dat zinloze geprop en dan uitgebreid zitten mekkeren en watertanden hoe lekker dierenlijk smaakte, bah.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:33

Waar ik me het hompeschompes aan erger:
- Vegetariërs die mopperen dat er geen rekening met hen gehouden wordt - er wordt met Pasen ook geen rekening gehouden dat ik allergisch ben voor eieren en daar werkelijk van gruwel... Alleen de geur al...
- Vuurwerk en vooral het dierenleed wat er (bewust) mee veroorzaakt wordt
- Het verplichte schoonouder bezoek (wat dit jaar niet doorgaat WHOEHOE! Waardoor ik eens met 1ste kerstdag lekker bij mijn pa kan zijn)
- Het beduidend mindere geduld van onze klanten in de winkel en dat alles NU moet en dat ze ALLE aandacht van ons willen, met het daarbij serieus onbeschofte gedrag die blijkbaar normaal is in deze tijd van het jaar, terwijl het bij de kassa echt hélemaal vol staat. En ja dat is erger in deze tijd van het jaar dan normaal. Ik kan hier dermate slecht tegen, dat mijn lijf me halverwege ook altijd een keer goed platlegt met ziek zijn.
- Sneeuw na een week. De eerste paar dagen is het nog mooi en puur, maar na een paar dagen wordt het een vieze grijzige papperige zut en is er geen doorkomen meer aan met de auto.
- Ritueel van kerstbomen verbranden. Ik kan daar niet bij... De hele planeet loopt te mopperen om klimaat veranderingen en CO2 vervuiling en hoe vreselijk belangrijk bomen hierin zijn. Kappen we per jaar duizenden bomen om ze langzaam versierd dood te laten gaan en vervolgens staan we 1 januari met z'n allen doodleuk die duizenden bomen weer te verbranden.

Verder ben ik gek op de kerst! De teruggetrokken, even voor jezelf, intiem samen zijn, jaar verhalen delen, hou ik wel van.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:46

Kala schreef:
Waar ik me het hompeschompes aan erger:
- Vegetariërs die mopperen dat er geen rekening met hen gehouden wordt - er wordt met Pasen ook geen rekening gehouden dat ik allergisch ben voor eieren en daar werkelijk van gruwel... Alleen de geur al...
.

Oja, want vegetariërs moeten maar gewoon niets hebben he, want, ze kunnen toch wel aardappeltjes eten? Nogal logisch dat erover gezeurd wordt, er is genoeg waar geen vlees in zit, mensen zijn te beroerd zich daarin te verdiepen.

Ik wil graag keuze hebben in wat ik eet en net zo lekker kunnen eten als andere mensen, die dan toevallig wel vlees eten.

Nu erger je je waarschijnlijk ook aan mij maar dat is dan maar zo :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:51

Mijn grootste ergenis ... mensen die alleen maar zitten te klagen over kerst. Gewoon jezelf volproppen en extra leuk en aardig doen, meer wordt er niet van je gevraagd xd

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:53

xEmily schreef:
Mijn grootste ergenis ... mensen die alleen maar zitten te klagen over kerst. Gewoon jezelf volproppen en extra leuk en aardig doen, meer wordt er niet van je gevraagd xd

Vooral dat laatste vind ik erg lastig bij kerst.

:')

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:56

Donker weer en vuurwerk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:09

Mensen die hun vuurwerkrommel niet opruimen.
Verder erger ik me niet zo snel.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:19

Vuurwerk.

En misschien de overdosis aan kerstmuziek op de radio (ik kan een beetje kerstmuziek best waarderen rond deze tijd van het jaar, maar ik hoef het écht niet de héle tijd te horen :') )