En anoniem, niemand die jou er verantwoordelijk voor houdt, zullen ze dan hooguit ook doen bij de rest van de buurt... En dan kan je het weer melden bij de politie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Riddershow schreef:Vuurwerk mag pas de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Het enige wat je in de winkel nu kunt kopen is nep-vuurwerk. Vuurwerk mag ook alleen maar oude jaars avond vanaf 6 uur worden afgestoken. Alles wat eerder afgestoken wordt is strafbaar; die jongen krijgen daar gewoon een taakstraf voor, dus vooral de politie tippen....
). Word ook een beetje gek ervan.... Janine1990 schreef:Het probleem van het verbieden van vuurwerk is dat het vuurwerk steeds zwaarder wordt... Men gaat nu al massaal naar België om knalvuurwerk...
Niks aan, gewoon siervuurwerk is tenminste nog leuk om naar te kijken en carbid is wat gezelliger en onschuldiger hard knallen...
Maar sinds wij een hond hebben gehad die als de dood was voor vuurwerk.... Is vuurwerk niet meer leuk hoor.. Hij leeft al anderhalf jaar niet meer, maar als hier geknald word schrikken wij nog elke keer. En worden we nog een soort van verdrietig omdat hij zo angstig werd... Zoveel impact heeft dat gehad. Ik geloof niet dat wij vuurwerk ooit nog leuk gaan vinden...
.iirrssjjee schreef:Vanaf 10 uur 's morgens mag dat al!
Maar ook hier word al aardig wat afgeknalt.... En dan op een leeftijd dat je je afvraagt of ze al wel alleen naar school mogen fietsen (ik woon in ene dorp, voor het beeld met alleen naar school fietsen). Word ook een beetje gek ervan....
keona schreef:Niet verkeerd bedoeld maar als jullie schrikken en angst tonen,kan ik me voorstellen dat de hond ook bang is geworden.heb 2 honden waar ik gewoon mee door het knallende vuurwerk kan lopen.nu hebben we 1 pup er bij en met deze ga ik ook geen problemen zien.
verder vind ik knalvuurwerk niks aan,maar siervuurwerk vind ik prachtig zou het jammer vinden als ik niks meer kan aflaten
keona schreef:Wat een onzin,dadelijk mogen we niks meer in het o zo vrije nederland.sorry maar zo iets gaat me te ver
Zoolgangster schreef:keona schreef:Wat een onzin,dadelijk mogen we niks meer in het o zo vrije nederland.sorry maar zo iets gaat me te ver
Ja laten we vooral vrij blijven elkaar levenslang te verminken. Ik heb een familielid zonder oog. En ik heb een gat in iemands lichaam gezien, kon er mijn vuist in laten verdwijnen, leuk joh, vuurwerk, vrijheid blijheid, en weet je, dat gat zal altijd te zien blijven. En dan zal dat vast door illegaal vuurwerk zijn, maar hoe toevallig is het dat ze daar dan pas in november/december mee beginnen, dan heeft het toch iets met de aanloop naar oud en nieuw te maken.
Ze knallen zelden in maart/april bijvoorbeeld.
Riddershow schreef:Vuurwerk mag pas de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Het enige wat je in de winkel nu kunt kopen is nep-vuurwerk. Vuurwerk mag ook alleen maar oude jaars avond vanaf 6 uur worden afgestoken. Alles wat eerder afgestoken wordt is strafbaar; die jongen krijgen daar gewoon een taakstraf voor, dus vooral de politie tippen....
keona schreef:Als iemand illegaal vuurwerk koopt en zich verminkt moet hij toch zelf weten.de ongelukken gebeuren meestal altijd bij de persoon die het aflaat.ik vind dat we inderdaad zelf mogen beslissen of we vurwerk fsteken,wil je geen ongelukken steek je toch niks af
. Van mij betreft mogen die gasten een paar uur met een oranje vestje lopen, ik ben er klaar mee blegh
.