Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:45

Dan zou ik het gewoon melden Joolien, klinken niet echt als mensen waar je iets dergelijks mee kan bespreken... :Y) En anoniem, niemand die jou er verantwoordelijk voor houdt, zullen ze dan hooguit ook doen bij de rest van de buurt... En dan kan je het weer melden bij de politie ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:48

Riddershow schreef:
Vuurwerk mag pas de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Het enige wat je in de winkel nu kunt kopen is nep-vuurwerk. Vuurwerk mag ook alleen maar oude jaars avond vanaf 6 uur worden afgestoken. Alles wat eerder afgestoken wordt is strafbaar; die jongen krijgen daar gewoon een taakstraf voor, dus vooral de politie tippen....

Vanaf 10 uur 's morgens mag dat al!

Maar ook hier word al aardig wat afgeknalt.... En dan op een leeftijd dat je je afvraagt of ze al wel alleen naar school mogen fietsen (ik woon in ene dorp, voor het beeld met alleen naar school fietsen :+ ). Word ook een beetje gek ervan....
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 12-12-14 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Janine1990 schreef:
Het probleem van het verbieden van vuurwerk is dat het vuurwerk steeds zwaarder wordt... Men gaat nu al massaal naar België om knalvuurwerk...

Niks aan, gewoon siervuurwerk is tenminste nog leuk om naar te kijken en carbid is wat gezelliger en onschuldiger hard knallen...

Maar sinds wij een hond hebben gehad die als de dood was voor vuurwerk.... Is vuurwerk niet meer leuk hoor.. Hij leeft al anderhalf jaar niet meer, maar als hier geknald word schrikken wij nog elke keer. En worden we nog een soort van verdrietig omdat hij zo angstig werd... Zoveel impact heeft dat gehad. Ik geloof niet dat wij vuurwerk ooit nog leuk gaan vinden...

Niet verkeerd bedoeld maar als jullie schrikken en angst tonen,kan ik me voorstellen dat de hond ook bang is geworden.heb 2 honden waar ik gewoon mee door het knallende vuurwerk kan lopen.nu hebben we 1 pup er bij en met deze ga ik ook geen problemen zien.
verder vind ik knalvuurwerk niks aan,maar siervuurwerk vind ik prachtig zou het jammer vinden als ik niks meer kan aflaten

Es_ther

Officieel 6 uur, maar ze gaan je er niet op beboeten als je het eerder doet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:49

Na een bijna ongeluk een paar jaar geleden (dronken overburen bij vrienden die vuurpijlen richting ons gingen schieten) ben ik helemaal klaar met vuurwerk. Gelukkig zijn de buren hier relatief rustig, maar een straat hier achter is het altijd gezeik en gezeur. Toen ik nog post bezorgde heeft de achterbuurjongen geprobeerd mijn tassen in de hens te zetten door er vuurwerk ik te doen. Dat heeft hij geweten ~~}> .
Zal blij zijn als dat hele vuurwerk lekker word afgeschaft, gewoon shows in de gemeente organiseren en flinke straffen voor mensen die vuurwerk op zak hebben. Zal een hoop geld besparen voor alle reparaties die gedaan moeten worden na 1 januari.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:50

iirrssjjee schreef:
Vanaf 10 uur 's morgens mag dat al!

Maar ook hier word al aardig wat afgeknalt.... En dan op een leeftijd dat je je afvraagt of ze al wel alleen naar school mogen fietsen (ik woon in ene dorp, voor het beeld met alleen naar school fietsen :+ ). Word ook een beetje gek ervan....

Nieuwe regels hoor, mag pas vanaf 6 uur...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:50

keona schreef:
Niet verkeerd bedoeld maar als jullie schrikken en angst tonen,kan ik me voorstellen dat de hond ook bang is geworden.heb 2 honden waar ik gewoon mee door het knallende vuurwerk kan lopen.nu hebben we 1 pup er bij en met deze ga ik ook geen problemen zien.
verder vind ik knalvuurwerk niks aan,maar siervuurwerk vind ik prachtig zou het jammer vinden als ik niks meer kan aflaten

Je dacht dat je me nu iets nieuws vertelde??? :')

NathalietjeB

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:51

Zou lekker politie bellen met zulke etters

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:05

keona schreef:
Wat een onzin,dadelijk mogen we niks meer in het o zo vrije nederland.sorry maar zo iets gaat me te ver

Ja laten we vooral vrij blijven elkaar levenslang te verminken. Ik heb een familielid zonder oog. En ik heb een gat in iemands lichaam gezien, kon er mijn vuist in laten verdwijnen, leuk joh, vuurwerk, vrijheid blijheid, en weet je, dat gat zal altijd te zien blijven. En dan zal dat vast door illegaal vuurwerk zijn, maar hoe toevallig is het dat ze daar dan pas in november/december mee beginnen, dan heeft het toch iets met de aanloop naar oud en nieuw te maken.
Ze knallen zelden in maart/april bijvoorbeeld.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:17

Hier in de buurt kon ik al twee weken terug meerdere malen vuurwerk horen :n
Ik vind vuurwerk alleen leuk met oud en nieuw, dan heeft het iets speciaals.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:56

Zoolgangster schreef:
keona schreef:
Wat een onzin,dadelijk mogen we niks meer in het o zo vrije nederland.sorry maar zo iets gaat me te ver

Ja laten we vooral vrij blijven elkaar levenslang te verminken. Ik heb een familielid zonder oog. En ik heb een gat in iemands lichaam gezien, kon er mijn vuist in laten verdwijnen, leuk joh, vuurwerk, vrijheid blijheid, en weet je, dat gat zal altijd te zien blijven. En dan zal dat vast door illegaal vuurwerk zijn, maar hoe toevallig is het dat ze daar dan pas in november/december mee beginnen, dan heeft het toch iets met de aanloop naar oud en nieuw te maken.
Ze knallen zelden in maart/april bijvoorbeeld.

Als iemand illegaal vuurwerk koopt en zich verminkt moet hij toch zelf weten.de ongelukken gebeuren meestal altijd bij de persoon die het aflaat.ik vind dat we inderdaad zelf mogen beslissen of we vurwerk fsteken,wil je geen ongelukken steek je toch niks af

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:10

@keona, de helft van de ongelukken overkomt mensen die zelf geen vuurwerk afsteken. Ze kregen vuurwerk naar zich toegegooid, of keken toe, liepen alleen maar in de buurt of er viel bijvoorbeeld een vuurpijl om.

Dus ook als je geen vuurwerk afsteekt kun je slachtoffer worden. En dat is dus het grote probleem en de reden dat mensen een verbod willen: je kunt zomaar slachtoffer worden, ook als je er niets aan kunt doen, behalve jezelf opsluiten in je eigen huis, maar hoe reëel is dat, mensen moeten tenslotte ook wel eens naar hun werk, de hond uitlaten of boodschappen doen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 12-12-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:14

Riddershow schreef:
Vuurwerk mag pas de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Het enige wat je in de winkel nu kunt kopen is nep-vuurwerk. Vuurwerk mag ook alleen maar oude jaars avond vanaf 6 uur worden afgestoken. Alles wat eerder afgestoken wordt is strafbaar; die jongen krijgen daar gewoon een taakstraf voor, dus vooral de politie tippen....

Oudjaarsdag vanaf 10 uur in de ochtend toch?
In ieder geval, dan gaat het hier los.
Ik keek nu even verder dan me neus langer was.

Buiten dat, ik vind het bloedirritant.
Schrik me elke keer dood als ik op het paard zit en zoiets gaat vlakbij af. Terwijl het paard dapper door loopt en er niet naar piept.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:37

keona schreef:
Als iemand illegaal vuurwerk koopt en zich verminkt moet hij toch zelf weten.de ongelukken gebeuren meestal altijd bij de persoon die het aflaat.ik vind dat we inderdaad zelf mogen beslissen of we vurwerk fsteken,wil je geen ongelukken steek je toch niks af

Waaaauw hoe kortzichtig... Heb je het nieuws de afgelopen jaarwisselingen wel gevolgd???

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:50

Hier zijn een paar weken geleden al wat jongetjes (13-15 jaar) aangehouden met illegaal vuurwerk en is er een paar maand geleden al een jongen (13 jaar) naar het ziekenhuis geraakt omdat die zn hand er af had. En de 'groep' jeugd die 's ochtends zo'n 10 kilometer naar de middelbare school fietst heeft ook al allemaal vuurwerk volgens mij..
Ik woon zelf in de middle of nowhere dus heb er niet veel last van, maar ik heb klachten van mensen gehoord die al een aantal weken overlast hebben..

Vind zelf eigenlijk niks aan vuurwerk, alleen siervuurwerk vind ik mooi, maar al die knalshit heb k echt een hekel aan, alle dieren vinden het ook super eng en ik schrik me zelf ook altijd de pleuris..
Wat mij betreft schaffen ze vuurwerk voor particulieren af en staan ze het alleen maar georganiseerde vuurwerkshows toe, waar alleen mensen met een vergunning oid het mogen afsteken

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:01

Een familielid van mij is een oog kwijt door vuurwerk en die stond alleen te kijken. Iemand hier in de straat is een vinger kwijt, omdat iemand iets in zijn jas gooide en toen hij het er uit wilde halen ontplofte het ding.

Zelf ben ik doodsbang voor het spul, het is blijkbaar leuk om mensen te bekogelen met vuurwerk wat met gemak een gat in de straat slaat. Van mij hoeft het niet meer. Dieren totaal overstuur, vorig jaar nog een paard die dwars door het hek heen ging omdat mensen vuurwerk naar hem gooide. Die moesten ze ook laten afmaken, arm beest. Willen ze zo graag oorlog spelen?

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:16

Oh ik irriteer me er ook mateloos aan!!! Overdag al die kleine jochies inderdaad met wat rotjes. Maar zoals nu. Woon in n klein dorp met een dorpskroeg aan t plein waar wij wonen. Komen ze uit de kroeg 22- 26 jaar en maar van die harde bommen afsteken. En lol joh stelletje kleuters. Vorig jaar waren dezelfde aan het carbiet schieten midden in de woonwijk. Ramen trilde nog net mijn kozijnen niet uit en dan heb ik t niet eens over het gevaar op zo'n klein pleintje midden in een woonwijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 01:19

Jup hier ook, ze gooiden pas vanuit de auto een vuurwerkbom de wei in bij de paarden.. Als ik ze te pakken krijg... {:)-:(

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:28

Hier fietsen vaak jongelui langs die het leuk vinden om rotjes tussen de eenden te gooien.
Alhoewel na de laatste keer ik er bijna geen last meer van ze heb.... :o :D ;)
Hè wat vervelend nou,die jongens belanden ineens in de struiken toen er ineens iemand naast ze op dook....muahahaha

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:40

Verschrikkelijk vind ik het. Gisteren liep ik met m'n nieuwe hond, die ik 'slechts' zes dagen had los bij ons op de dijk. Ging prima, tot dat een grapjes een aantal zeer harde knallen vlak naast haar afstak. Resultaat was dat de hond uit angst weg was gerend, ik in de hoogste versnelling achter die hond aan was gerend. Op m'n bloote knieën god bedankt dat ik haar uiteindelijk voor de voordeur terug heb kunnen vinden, ze wist de weg naar huis al :). Van mij betreft mogen die gasten een paar uur met een oranje vestje lopen, ik ben er klaar mee blegh {:)-:( .

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:48

Ik vind het ook bloedirritant. Vooral omdat mn oudste hond bang is en dus de halve tijd grommend en joekend onder een stoel ligt. Je kunt de politie bellen. Als het me hier te gek wordt doe ik dat ook. Regels zijn er niet voor niets.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:49

Is me gelukkig nog nooit gebeurd en degene die dat ooit denkt te flikken kan maar beter heel hard kunnen rennen.
Zet meestal mn gezicht ook op standje 'murder' als ik met de hond wandel en ik kom figuren tegen die eruit zien alsof ze dat idd wel eens heel grappig kunnen vinden. Tot nu toe werkt het :)

Maar goed; denk dat als je bv in hartje randstad woont dat dat soort figuren meer afschrikmiddel nodig hebben dan een 'I will eat you alive''gezicht.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:54

Hier zijn ze al weer bezig met carbiet afschieten en zelf vuurwerk maken :\

Mijn hond word inmiddels wat ouder en kan er niet zo goed meer tegen...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:57

Pff, hier ook al.. maar echt van die gemene harde knallen.
politie bellen heeft weinig nut.. tegen de tijd dat je je telefoon hebt zijn die rotjochies toch al weer weg.

En als je er iets van zegt krijg je meteen boze gezichten.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:09

Hier zijn ze al weken bezig. Met name 's avonds, heel fijn als je de hond gaat uitlaten die vervolgens met de staart tussen de benen naar huis wil en niets meer doet.
Ik verbaas me altijd over de reacties van de "pro vuurwerk mensen", dat ze van die kul erbij halen " dat ze in dit land al niets mogen en laat mij toch genieten van mijn vuurwerk". Alsof het afsteken van vuurwerk een soort verworven mensenrecht is oid. Overigens vind ik het verbijsterend dat het hele jaar iedereen loopt te mopperen over de economie en hoe ze er op achter uit gaan en dan wordt er vervolgens voor miljoenen de lucht ingeknald. Blijkbaar hebben we het dan eigenlijk helemaal niet zo slecht met zijn allen.
Ik heb veel vrienden in het buiteland in de grotere steden, zoals Londen en die verklaren ons echt voor gek. Die snappen serieus niet dat men vrijwillig in een soort oorlogsgebied wil bivakkeren. Je hebt daar op oudjaarsavond een prachtig professioneel georganiseerd vuurwerk aan de Thames waar iedereen van geniet and that's it. Prachtig feest!
Overigens heeft een vriend van mijn vriend 2 weken geleden zijn hand eraf geblazen, hij is op zijn 32e nog steeds een soort kwajongen en vond het leuk om in een overvol uitgaansgebied een zwaar stuk vuurwerk af te steken. Dit is honderden keren goed gegaan, want hij flikte dit geintje wel vaker. Maar deze keer ontplofte deze "bom" in zijn hand incl metalen aansteker. Mijn vriend , die er absoluut niets mee te maken wil hebben en nog binnen in een horecagelegenheid zat, kwam naar buiten gered en heeft eerste hulp verleend. Andere voorbijgangers wilden hem te lijf gaan ( en terecht!!! je zal maar gehoorbeschadiging oplopen door zo'n k*tgrap) Het bloed spoot alle kanten op. Uiteindelijk is ie 2 vingers kwijt en heeft ie het geluk dat zijn duim die er helemaal aflag weer vast genaaid kon worden.
Maar ik heb dus nul medelijden met hem. Ik ga ervanuit dat hij zijn lesje heeft geleerd!
Dus TS ik vind dat je helemaal niet overdrijft! Het is gewoon ontzettend ASO!