18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:36

Waar ik me vooral aan erger is het feit dat iedereen altijd zegt "Bij een meisje ben je dan een slet en bij een jongen is het stoer". Eh nou, helemaal niet?
In mijn omgeving word het bij jongens ook echt niet altijd stoer gevonden als je hetzelfde gedrag als een 'slet' vertoond. De term 'man whore' komt dan om de hoek kijken :+ Dus het is echt niet zo dat alleen vrouwen op 'sletterig' gedrag aangekeken worden.

Maar ik weet ook dat 'slet' niet altijd als een scheldwoord gebruikt wordt, maar meer als term dat je lekker bezig bent zeg maar :+ Mijn ding is het ook niet, en ik vind dat er ook een verschil is tussen seks met meerdere jongens hebben omdat beiden partijen dat willen, of seks hebben met jongens en ze daarna als een baksteen laten vallen waardoor je een spoor van gebroken harten achterlaat. Dan vind ik je wel een soort slet, ja.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:39

Slet is een uiting van jaloezie, frustratie of bekrompenheid.
Of je nu wel of niet met veel mensen het bed deelt.

Zelf ben ik niet van de casual contacten, ook gewoon op die manier achter gekomen.
Tuurlijk heb ik een mening en visie op de houding t.o.v. sexbeleving in deze maatschappij, maar daar hoef ik een ander geen slet voor te noemen.
We zijn allemaal liefhebbers van het genre over het algemeen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:49

Wat een leuke discussie is er bezig zeg :D

Baileymix, jij zegt echt precies wat ik denk, dank daarvoor :oo
Seks is toch fantastisch en geweldig enzo, waarom zou je dat niet met meerdere mensen mogen delen? Ik heb al een tijdje terug kunnen concluderen dat ik niet behoefte heb aan "meer" omdat ik bij een ander wat tekort kom, maar omdat die andere persoon óók fantastisch is, en daarna nog iemand die dat ook is. Het heeft bij mij vriendschappen oneindig veel goed gedaan, ik ben er onwijs gelukkig van geworden, waarom moet een ander mij dan als slet gaan zien? Ja het is een mening, ja die mag je hebben, maar ik vind het kwetsend. Met die gedachte zeg je tegen mij dat ik met jan en alleman het bed deel terwijl ik nog nooit van mijn leven een one-night-stand heb gehad. Het zijn altijd goede vrienden geweest bij wie de vriendschap... Tja... Naar een hoger niveau is getild. :)
Het is op een bepaalde manier wel moeilijk, ja, want ik denk niet dat ik ooit nog een "normale" monogame relatie kan hebben :o maar goed, misschien is dat gewoon wel niet mijn ding, en wat algemeen geaccepteerd is hoeft voor mij niet normaal te zijn enzo. Maar ooit ben ik student-af en ik vraag me af wat er dan van mij wordt :o

Ik ga in elk geval wel even opletten wie er met de term "slet" strooit. Degene die er de laatste keer zo stellig over was weet ik van dat ie 22 is en maagd := dus jaloezie is misschien wel van toepassing, ja, hihi.
(Edit: Dit is geen uithaal naar 20+-en-maagd, maar meer van "jeetje, een beetje minder veroordelen mag ook wel")

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:55

Magrathea schreef:

Seks is toch fantastisch en geweldig enzo, waarom zou je dat niet met meerdere mensen mogen delen? Ik heb al een tijdje terug kunnen concluderen dat ik niet behoefte heb aan "meer" omdat ik bij een ander wat tekort kom, maar omdat die andere persoon óók fantastisch is, en daarna nog iemand die dat ook is. Het heeft bij mij vriendschappen oneindig veel goed gedaan, ik ben er onwijs gelukkig van geworden, waarom moet een ander mij dan als slet gaan zien? Ja het is een mening, ja die mag je hebben, maar ik vind het kwetsend. Met die gedachte zeg je tegen mij dat ik met jan en alleman het bed deel terwijl ik nog nooit van mijn leven een one-night-stand heb gehad. Het zijn altijd goede vrienden geweest bij wie de vriendschap... Tja... Naar een hoger niveau is getild. :)
Het is op een bepaalde manier wel moeilijk, ja, want ik denk niet dat ik ooit nog een "normale" monogame relatie kan hebben :o maar goed, misschien is dat gewoon wel niet mijn ding, en wat algemeen geaccepteerd is hoeft voor mij niet normaal te zijn enzo. Maar ooit ben ik student-af en ik vraag me af wat er dan van mij wordt :o

Ik ga in elk geval wel even opletten wie er met de term "slet" strooit. Degene die er de laatste keer zo stellig over was weet ik van dat ie 22 is en maagd := dus jaloezie is misschien wel van toepassing, ja, hihi.
(Edit: Dit is geen uithaal naar 20+-en-maagd, maar meer van "jeetje, een beetje minder veroordelen mag ook wel")

Met dat laatste ben jij net zo goed aan het veroordelen, dus dan is er qua dat niemand beter. :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:55

Zou het wellicht niet gewoon leeftijdsgebonden zijn :) ? Iedereen heeft behoeftes..
Snap sowieso niet dat het zo het rondje rond gaat, want zolang je zulke dingen niet aan de grote klok hangt, hoeft ook niemand het te weten.

't Is ook maar net hoe je er zelf mee om gaat denk ik :).

Magrathea

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:59

Tja, misschien wel. Maar je had 'm eens moeten horen...
Je hebt verder helemaal gelijk :) Alleen, ik kan het dus slecht hebben als iemand zo fel is over een onderwerp waar ie verder totaal niks mee heeft, en oordeelt op basis van wat de maatschappij vindt en niet over iemands achterliggende gedachtes.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:01

Magrathea, heel herkenbaar :j Ik ben nu begonnen iets serieuzer te 'daten' met een jongen, omdat ik dat óók gewoon eens wil proberen en hij heeft aangegeven geen losse seks te willen. En ik moet toegeven, ik vind het echt heel moeilijk :o Tot nu toe bevalt het 'vrije' leven me dus stukken beter haha :D
En precies, het is fantastisch en er zijn zó veel leuke personen om een toffe ervaring mee te mogen hebben!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:02

Magrathea schreef:
Tja, misschien wel. Maar je had 'm eens moeten horen...
Je hebt verder helemaal gelijk :) Alleen, ik kan het dus slecht hebben als iemand zo fel is over een onderwerp waar ie verder totaal niks mee heeft, en oordeelt op basis van wat de maatschappij vindt en niet over iemands achterliggende gedachtes.

Weet je wat het is.. Ik zal voor mezelf spreken. Ik heb een mening, maar ik uit deze alleen wanneer ik het nodig acht. Zeer zeker niet met de intentie om iemand te kwetsen. Ik heb die mening misschien wel, maar dat wil niet altijd zeggen dat die waar is (ik vraag simpelweg niet iedereen altijd uit). Zal net zo goed andersom ook zijn. Het gaat er vooral om, wat je met die mening doet. Iedereen heeft oordelen, vooroordelen, meningen, ideeën, waarden en noem maar op. Het gaat er alleen om in hoeverre je daarmee een ander belemmert in zijn oordelen, vooroordelen, meningen, ideeën, waarden en alle andere zaken..

Het gaat om het leven en laten leven, ondanks dat we allemaal mensen zijn met onze goede en minder goede dingen. :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:05

Magrathea schreef:

Precies wat jij nu zegt, zijn ook mijn woorden :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:09

Aan de ene kant snap ik het ook niet zo. Imo moet iedereen lekker kunnen doen en laten wat hij of zij wil, zolang je je er fijn bij voelt natuurlijk. Anderzijds zou ik het ook weer niet zo'n fijn idee hebben als ik iets zou beginnen met een zogenoemde 'man whore' omdat ik dan voor mijn gevoel de zoveelste ben. Lastig :j Ik denk dat het gewoon per situatie verschilt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:15

Ik associeer het word slet niet alleen met seks, maar ook met gedrag. Als ik uitga met mijn vriend (en nee, wij komen nog niet eens in de buurt van die halve gare uitgaans-gelegenheden zoals het Rotterdamse stadhuisplein. Daar willen we nog niet dood gevonden worden) merk je toch echt een verschil in de mensen. (Groepjes) dames die gewoon op zoek zijn naar een banketstaaf, alles doen voor een gratis drankje en expres aan je vriend gaan zitten en alles doen voor aandacht van mannen. Dat noemen mijn vriend en ik de aandachtssletjes. En 9 van de 10 keer, als ik zo'n dame verdwaald in de Ierse pub tegen kom heb ik medelijden omdat ze na mijn idee zo veel beter kunnen dan zich zo te gedragen.
Maar mijn vriend en ik zijn ook misschien ook gewoon heel ouderwets. :o En wij zien liefde en seks dus ook niet los van elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:16

kimberly1995 schreef:
En seks is niet voor het plezier en de lol. In de eerste plaats is het voor de voortplanting. Dat het daarna ook nog lekker en fijn is, is mooi meegenomen.

Wow.....
Ik hoop van harte voor je dat jij het plezier en de lol in seks nog gaat ontdekken in je leven.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:17

Ik denk dat ik de term slet ook eerder zou associeren met gedrag/manier van kleden dan met de hoeveelheid seks die ze hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:20

Magrathea schreef:
Seks is toch fantastisch en geweldig enzo, waarom zou je dat niet met meerdere mensen mogen delen?

Maar of je dat wil of niet is voor iedereen anders natuurlijk :)
Ik zal nooit iemand slet noemen, ieder mens maakt zijn eigen keuzes en dat veroordeel ik niet. Alleen snappen waarom je met meerdere mensen seks zou willen hebben? Nee, dat kan ik niet. Voor mij hoort seks (en ook zoenen etc) in een relatie.
Ik veroordeel niemand die wel lust en liefde los van elkaar ziet, zoals ik zei, ieder zijn keuze :j Maar laat mij dan ook mijn keuze maken en zet me niet weg als geitewollensok :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:20

Ik negeer even het 18+ in de titel om hier als 17 jarige, bijna 18 jarige mijn mening te gooien hihi :P
in eerste instantie:
Als iemand bv. seks heeft met iemand zonder daar een relatie mee te hebben, moet ik deze persoon daarom een slet noemen? Nee. Het zijn mijn zaken niet wat deze persoon in haar seksleven doet. Betekent dit dat ik hetzelfde zou doen, het eens ben met deze manier van 'handelen'/ omgaan met seks/relaties? Neen. En dat betekent niet dat ik niet mag uitdrukken/ mijn mening geven en zeggen dat ik persoonlijk dit niet zou doen; Maar om daarom meteen met het woord slet te gaan gooien? Er zijn meerder manieren om vriendelijk uit te drukken dat ik dit nooit zou doen omdat dit voor mij bv. een principe is. Mag ik haar daarom niet in een 'kadertje' gooien?

Jawel, je zet die persoon in welke vakje je maar wilt in je hoofd. Maakt niemand iets uit, iedereen doet het. Moet ik daarom anders tegen iemand doen terwijl ik deze persoon nog nooit echt heb gesproken maar ik wel vind dat haar seksleven voor mij niet gepast is? Ook nee. Moeten het daarom 'mijn soort mensen' zijn? nee, natuurlijk niet.

Daarbij kan het perfect zijn dat ondanks dat je deze persoon die bv. met iemand seks heeft zonder relatie, dit wel 'jou soort vrienden' zijn. Je gaat me niet zeggen dat jij het met al je vrienden over alle onderwerpen eens bent? Nee, ook niet. Is dat erg? Nee, zijn het daarom geen vrienden van jou? Ook nee. Alleen is dit onderwerp iets minder geappricieerd in onze samenleving.De 'sletten' ( die dus niet bestaan) worden gewoon helaas door onze samenleving zelf ook nog eens in hokjes gegooid. Wat niet nodig is want in ons hoofd hebben we al genoeg vakjes ;)

Deze persoon in mijn vb. is misschien wel iemand met een heerlijke persoonlijkheid.
steekt het jou/ irriteerd het jou dat deze persoon anders is in zijn seksleven? Wel... dan word je toch gewoon geen vrienden, ga je gewoon niet met elkaar om.
Er word te veel met het woord slet gegooid, omdat een anders seksleven (bij vrouwen meestal :o ) meteen in een kader 'slecht' word gegooid.

In haar oogpunt is het misschien niet slecht, wil ze dit niet doen voor de slechte redenen bv. iemand gebruiken enz. Als beiden kanten het niet erg vinden en je de volgende dag geen 5 smekende gemiste oproepen van je gisterenavond lover hebt die ochtend nadat je bent weggesneekd. :') is er toch ook gewoon geen probleem?

Natuurlijk valt er dan weer verder te disscusiëren over het in iemands opinie goede bedoelingen..
Maargoed mijn tekst is nu al veeeeeeeels te lang :o

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:21

miss_lizje schreef:
Ik associeer het word slet niet alleen met seks, maar ook met gedrag. Als ik uitga met mijn vriend (en nee, wij komen nog niet eens in de buurt van die halve gare uitgaans-gelegenheden zoals het Rotterdamse stadhuisplein. Daar willen we nog niet dood gevonden worden) merk je toch echt een verschil in de mensen. (Groepjes) dames die gewoon op zoek zijn naar een banketstaaf, alles doen voor een gratis drankje en expres aan je vriend gaan zitten en alles doen voor aandacht van mannen. Dat noemen mijn vriend en ik de aandachtssletjes. En 9 van de 10 keer, als ik zo'n dame verdwaald in de Ierse pub tegen kom heb ik medelijden omdat ze na mijn idee zo veel beter kunnen dan zich zo te gedragen.
Maar mijn vriend en ik zijn ook misschien ook gewoon heel ouderwets. :o En wij zien liefde en seks dus ook niet los van elkaar.

Dat vind ik al een stuk begrijpelijker klinken, maar nog steeds een beetje gek. Want hoezo 'kunnen ze zich zoveel beter gedragen' en heb je dan medelijden met ze? Is echt een oprechte interesse vraag. Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf juist vaak dat ik medelijden heb met mensen in een relatie :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:23

Kaat; Even inhaken op jouw stukje, ik heb bijvoorbeeld een aantal redelijk zwaar christelijke vrienden. Die zijn het totaal oneens met mijn keuzes op gebied van seks/relaties, maar wij voeren daar dan gewoon een lekkere discussie over en gaan verder met de vriendschap. De vriendschap wordt niet minder omdat we het over sommige dingen niet eens zijn, we vinden elkaars standpunten juist interessant.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:24

Goof schreef:
kimberly1995 schreef:
En seks is niet voor het plezier en de lol. In de eerste plaats is het voor de voortplanting. Dat het daarna ook nog lekker en fijn is, is mooi meegenomen.

Wow.....
Ik hoop van harte voor je dat jij het plezier en de lol in seks nog gaat ontdekken in je leven.

Whahahaaha, erg kortzichtig van jou zeg. :') Het is gewoon een feit dat seks in het leven is geroepen voor voortplanting hoor.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:24

Een vrouw heeft af en toe ook jeuk en moet zich af en toe ook laten krabben. Dat diegene die de vrouw krabt nu elke keer een ander is, moet ook niets uitmaken. Je moet toch je vis uit proberen voordat je hem volledig binnenhaalt?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:26

eenitraM schreef:
Een vrouw heeft af en toe ook jeuk en moet zich af en toe ook laten krabben. Dat diegene die de vrouw krabt nu elke keer een ander is, moet ook niets uitmaken. Je moet toch je vis uit proberen voordat je hem volledig binnenhaalt?

:+ Award voor beste beeldspraak gaat naar jou haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:29

kimberly1995 schreef:
Goof schreef:

Wow.....

Whahahaaha, erg kortzichtig van jou zeg. :') Het is gewoon een feit dat seks in het leven is geroepen voor voortplanting hoor.

Vanuit de biologie gezien wel ja, maar tegenwoordig geldt seks allang niet meer op de eerste plaats voor voortplanting, maar voornamelijk voor het plezier. Daarom wordt er tegenwoordig uitgebreid gesekst voor het huwelijk, het gaat niet meer om voortplanten alleen.

Overigens dacht ik er op jouw (jonge) leeftijd nog wel een beetje hetzelfde over hoor, maar zoals eerder werd gezegd;'er is zoveel moois op de wereld, daar moet je van profiteren en van genieten'.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:30

WillBokkers schreef:
katja111993 schreef:
Misschien zeg/vraag ik nu wel iets heel doms, maar sommige vinden dus mensen die het vaak doen en met veel man een slet. Wat als je beste vriendin nou ook zo was? Zeg je dan ook; zo ik vind je een slet?

Ligt eraan.
Ik zou sowieso niet direct slet zeggen. Ook niet tegen onbekenden; eerder niet netjes oid.
Maar ik zou het zeker tegen mijn vriendin hebben gezegd.
Beetje afhankelijk van welke vriendin het is, hoe subtiel ik het eruit breng ;)

Daar vind ik dat je nu een goed punt hebt. Ik zou dat ook niet tegen een bekende zo zeggen, ook niet tegen een onbekende trouwens. Ik zou dat anders brengen, en me ook af vragen wat heb ik überhaupt te maken heb met andermans seksleven.. Wat het mij zou uitmaken wat anderen doen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:32

Goof schreef:
kimberly1995 schreef:

Vanuit de biologie gezien wel ja, maar tegenwoordig geldt seks allang niet meer op de eerste plaats voor voortplanting, maar voornamelijk voor het plezier. Daarom wordt er tegenwoordig uitgebreid gesekst voor het huwelijk, het gaat niet meer om voortplanten alleen.

Overigens dacht ik er op jouw (jonge) leeftijd nog wel een beetje hetzelfde over hoor, maar zoals eerder werd gezegd;'er is zoveel moois op de wereld, daar moet je van profiteren en van genieten'.

Nou, seks is er dus toch voor de voortplanting? Zoals ik al zei, dat het mooi en lekker is, is alleen maar mooi meegenomen toch? :') Ik zeg ook nergens dat het alleen om voortplanten gaat, zou lekker zwart-wit zijn.. Ik zie dat 'je moet overal van profiteren en genieten' iets meer genuanceerd.. Ik profiteer en geniet van waar ik me prettig bij voel en anders niet..

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:40

kimberly1995 schreef:
Goof schreef:

Nou, seks is er dus toch voor de voortplanting? Zoals ik al zei, dat het mooi en lekker is, is alleen maar mooi meegenomen toch? :') Ik zeg ook nergens dat het alleen om voortplanten gaat, zou lekker zwart-wit zijn.. Ik zie dat 'je moet overal van profiteren en genieten' iets meer genuanceerd.. Ik profiteer en geniet van waar ik me prettig bij voel en anders niet..

Dan neem ik aan dat je ook niet aan anticonceptie doet? En dat je primaire doel bij seks is om zwanger te raken?
Of heb je dan misschien toch seks met het doel om het leuk te hebben? (Dat is geen schande hoor :+ :Y) )

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:45

Wat ik zo apart blijf vinden aan mensen, is dat ze hun eigen voorkeuren tot norm voor de rest van de mensheid verheffen.

Persoonlijk ben ik strikt monogaam, maar moet ik daarom afkeuren dat andere mensen andere behoeften hebben? Dat is puur omdat dat voor mij het fijnste voelt.

Voor mijn part gaat iemand 4 keer op een nacht de koffer in met een verse aanwinst, waarom zou ik daar überhaupt een mening over moeten hebben, laat staan zo iemand een slet noemen?

Seks is voor iedereen iets anders, dus doe gewoon wat voor jou fijn voelt.