Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:20

Jee wat een aso := zoiets heb ik nog nooit gehoord..
Ik zou er boven staan, em iets van een euro bij de action kopen, van die bonbons ofzo, em hartelijk bedanken voor de beurs.. en dan evt stiekem hopen dat ie geen chocolade lust :+!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:21

Wow wat een aso.

Hij zou van mij een dikke vinger krijgen en een schop onder zijn gat. Asogedrag. Ik zou hem niets meer geven...

10% vindersloon. Is dat een ongeschreven regel? Wat een raar iets.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:22

Ik zou hem mooi een kaartje sturen en daar op bedankt zeggen. Zou hem echt niks geven. Wat vreselijk asociaal zeg!

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:22

Bah, wat zijn sommige mensen toch brutaal,
je krijgt gewoon een ongemakkelijk gevoel van die man omdat je onderhand "gedwongen " wordt om hem iets te geven.
Dat doosje Mercie is nog de beste optie, maar eigenlijk verdient hij _-:(

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:23

Tazzey schreef:
Je hebt er idioten tussen. Zo heeft mijn vriend eens per ongeluk zijn portemonnee in de auto laten liggen. 's Nachts hebben ze de auto opengebroken, portemonnee, autoradio waren weg. Een dag later worden we gebeld dat een meneer om de hoek de portemonnee gevonden had en dat alles er nog in zat (hoe weet hij dat). Hij gaf z'n adres dus wij ernaar toe met een beloning. De beste man vond de beloning vriendelijk maar we konden de portemonnee terug kopen voor een X bedrag. Waarop mijn vriend zegt 'Stop die portemonnee maar waar de zon niet schijnt'. Het aanschaffen van een nieuwe, aanvraag rijbewijs en dergelijk was duurder maar voor hem was het een principe kwestie geworden.

We hebben wel aangifte gedaan. Toeval wil dat de beste man in de weken na dit verhaal een autoradio op Marktplaats zet, en laat dat nu exact dezelfde zijn als die wij kwijt zijn. Politie is erop af gegaan en het was inderdaad onze radio.

P.S.: de beloning is mee terug naar huis gegaan en die hebben we lekker zelf opgegeten en in een vaas gezet. :o

Afgezien van dat hij later die radio bleek te hebben, is zo iemand niet strafbaar als hij jouw bezit weigert terug te geven? Dat is dan toch gewoon stelen ofzo? Had de politie toen al niet kunnen ingrijpen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:24

Wow echt, hij stond ineens in de woonkamer :oo Daar zou ik toch helemaal niet blij mee zijn en dat zou ik hem zeggen ook.

Hij zou van mij dus helemaal niks meer krijgen :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:24

jilleroo schreef:
Afgezien van dat hij later die radio bleek te hebben, is zo iemand niet strafbaar als hij jouw bezit weigert terug te geven? Dat is dan toch gewoon stelen ofzo? Had de politie toen al niet kunnen ingrijpen?
Dat klopt maar de politie hier in de buurt geeft voorrang aan koffiedrinken. (geen grapje, meer info daarover via PB)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:26

Wow! Wat onbeschoft. Het lijkt steeds maar gekker te worden qua brutaliteit. Maar zo te lezen heb je zijn adres. Mocht hij nog eens een gokje wagen om je huis in te komen, bel je gewoon de politie kunnen zij mooi even bij hem aankloppen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:27

Getver, wat een akelig figuur zeg :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:31

amado7 schreef:
Ik zou hem mooi een kaartje sturen en daar op bedankt zeggen. Zou hem echt niks geven. Wat vreselijk asociaal zeg!

Dit was mijn gedachte ook :j Die durft zeg! Een kaartje zou ie niet eens horen te krijgen na dit opdringerig gebeuren, maar die zou ik dan weer wel sturen onder het mom van "Hier heb je je bedankje en meer krijg je niet"..
Alleen nog een pakkende tekst :+

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:32

Ik heb niet alles gelezen. Maar 10% vindersloon is zelfs verplicht en zou je via de rechter op kunnen eisen. Maar uit fatsoen doe je dat natuurlijk niet. Hij had best nog even kunnen afwachten..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:34

Het vindersloon heeft hij recht op, de wet zegt echter niets over de hoogte daarvan, dus die 10% is misschien gewoonte maar geen wettelijk voorschrift.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:35

Onvoorstelbaar zeg!!
Zou hem een bosje vergeet-me-nietjes geven..... (en laten bezorgen, want voor geen goud zou ik hem nog een keer willen zien/spreken...)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:36

Je kunt ook zeggen:
Ik heb mijn loon nog niet binnen en zoals u kon zien in mijn portemonnee heb ik ook geen contant geld.
Ik moet wachten op mijn salaris en kan niks van mijn rekening halen als er nog niet gestort is. Ik ben u zeer dankbaar dat u mijn portemonnee terug heeft gebracht, u heeft keurig uw burgerplicht gedaan. Maar u zult toch even geduld moeten hebben. Wie weet zet zo'n verhaaltje meneer wel aan het denken en houdt hij op met schooien. Ik vind zelf wel ronduit asociaal. Het is netjes om een vinder wat te geven, maar het behoort geen verplichting te zijn. Hij heeft hem misschien alleen maar terug gebracht omdat er voor hem niks geen waarde in zat. Aan een pasje zonder code heeft hij niks. En aan zijn vraagstelling heb ik ernstig mijn twijfels of hij hem ook had terug gebracht als er wel geld in had gezeten. Ik weet niet eens of ik hem nog wat had gegeven.ja een schop onder zijn ... je weet wel een plek daar waar de zon niet schijnt.

o ja 10% vindersloon van wat? Er zat toch niks geen contant geld in? En een bankpas en id hebben echt niet samen een waarde van € 100,-. Ik denk dat je beide weer hebt voor € 30,- samen, dus 10% er van, geef je meneer € 3,- hihihi
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 27-11-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:36

Wat een zak zeg... Ik heb ook wel eens een portemonnee gevonden, braaf naar de politie gebracht (geen adres) ik zie dat gewoon mijn burgerplicht. Ja een bedankje zou leuk zijn, maar een beloning komen eisen?! Zou aangifte gaan doen van afpersing als iemand zich zo blijft gedragen!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 27-11-14 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:38

Nou die kerel had van mij 1 ding kunnen krijgen, namelijk een deur in zijn gezicht :evaw:
Helemaal niks geven dus, ongelooflijk zo iemand.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:40

ik zou de neiging hebben hem een kaartje te geven met een condoom erin met de boodschap dat dat het enige waardevolle in de portemonnee was en je hem die van harte gunt als dat betekend dat hij geen nageslacht op de wereld zet met hetzelfde gedrag...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:41

Je bent verplicht tot het geven van een vindersloon. Doe je dat niet dan kan de vinder eigenaar van jouw verloren eigendom worden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:41

Nou ik woon ook in Brabant, maar in de woonkamer was ik me toch echt kapot geschrokken en kreeg de beste man helemaal niks meer !

Een beloning is om iemand te bedanken ergens voor, uit vrije wil!
Dit kan je niet afdwingen of kun je niet verwachten zeg...

Je remind me wel even, ik heb van de week precies hetzelfde meegemaakt. Portemonnee op de auto laten liggen na het tanken en weg gereden, stom stom stom natuurlijk!

Krijg ik een berichtje & vriendschapverzoek op fb van een vreemde, of ik mijn portemonnee verloren was. En ja, daar kwam ik op dat moment pas achter. Ik heb hem meteen opgehaald.
En deze mensen vandaag een bloemetje gestuurd :).
Fijn om te weten dat er ook genoeg eerlijk mensen zijn :D !

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:42

Wat een achterlijke regel is dat zeg. :=

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:43

Waaaaaaaaaaauw :wow: Vindt het knap als je hem nog iets gaat geven! Misschien een cursus opvoeding.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:43

renee16 schreef:
Nou ik woon ook in Brabant, maar in de woonkamer was ik me toch echt kapot geschrokken en kreeg de beste man helemaal niks meer !

Je remind me wel even, ik heb van de week precies hetzelfde meegemaakt. Portemonnee op de auto laten liggen na het tanken en weg gereden, stom stom stom natuurlijk!

Krijg ik een berichtje & vriendschapverzoek op fb van een vreemde, of ik mijn portemonnee verloren was. En ja, daar kwam ik op dat moment pas achter. Ik heb hem meteen opgehaald.

Dat is dus niet waar. Zie mijn reactie een stukje hierboven.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:44

ik geloof er niks van dat vindersloon op geëist kan worden er zat immers geen geld in!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:44

Pffff, wat een stomme vent zeg. Hij mag al blij zijn dat je van plan was (want ik neem aan dat je hem nu niets meer geeft) hem een beloning te geven.
Mocht je toch nog wat willen geven, zou ik een kaartje met een vvv-bin van 5 euro door zijn brievenbus duwen. Als ik jou was zou ik hem echt niet meer persoonlijk willen spreken :n

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:45

Tazzey schreef:
renee16 schreef:

Dat is dus niet waar. Zie mijn reactie een stukje hierboven.

En welke wet is dat dan wel niet?
Natuurlijk ben je niet verplicht iets te betalen als iemand je erop wijst dat je iets verloren bent.