zoiets heb ik nog nooit gehoord.. Ik zou er boven staan, em iets van een euro bij de action kopen, van die bonbons ofzo, em hartelijk bedanken voor de beurs.. en dan evt stiekem hopen dat ie geen chocolade lust
! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tazzey schreef:Je hebt er idioten tussen. Zo heeft mijn vriend eens per ongeluk zijn portemonnee in de auto laten liggen. 's Nachts hebben ze de auto opengebroken, portemonnee, autoradio waren weg. Een dag later worden we gebeld dat een meneer om de hoek de portemonnee gevonden had en dat alles er nog in zat (hoe weet hij dat). Hij gaf z'n adres dus wij ernaar toe met een beloning. De beste man vond de beloning vriendelijk maar we konden de portemonnee terug kopen voor een X bedrag. Waarop mijn vriend zegt 'Stop die portemonnee maar waar de zon niet schijnt'. Het aanschaffen van een nieuwe, aanvraag rijbewijs en dergelijk was duurder maar voor hem was het een principe kwestie geworden.
We hebben wel aangifte gedaan. Toeval wil dat de beste man in de weken na dit verhaal een autoradio op Marktplaats zet, en laat dat nu exact dezelfde zijn als die wij kwijt zijn. Politie is erop af gegaan en het was inderdaad onze radio.
P.S.: de beloning is mee terug naar huis gegaan en die hebben we lekker zelf opgegeten en in een vaas gezet.
jilleroo schreef:Dat klopt maar de politie hier in de buurt geeft voorrang aan koffiedrinken. (geen grapje, meer info daarover via PB)Afgezien van dat hij later die radio bleek te hebben, is zo iemand niet strafbaar als hij jouw bezit weigert terug te geven? Dat is dan toch gewoon stelen ofzo? Had de politie toen al niet kunnen ingrijpen?
amado7 schreef:Ik zou hem mooi een kaartje sturen en daar op bedankt zeggen. Zou hem echt niks geven. Wat vreselijk asociaal zeg!
Die durft zeg! Een kaartje zou ie niet eens horen te krijgen na dit opdringerig gebeuren, maar die zou ik dan weer wel sturen onder het mom van "Hier heb je je bedankje en meer krijg je niet"..
.
! renee16 schreef:Nou ik woon ook in Brabant, maar in de woonkamer was ik me toch echt kapot geschrokken en kreeg de beste man helemaal niks meer !
Een beloning is om iemand te bedanken ergens voor, uit vrije wil!
Dit kan je niet afdwingen of kun je niet verwachten zeg...
Je remind me wel even, ik heb van de week precies hetzelfde meegemaakt. Portemonnee op de auto laten liggen na het tanken en weg gereden, stom stom stom natuurlijk!
Krijg ik een berichtje & vriendschapverzoek op fb van een vreemde, of ik mijn portemonnee verloren was. En ja, daar kwam ik op dat moment pas achter. Ik heb hem meteen opgehaald.
En deze mensen vandaag een bloemetje gestuurd.
Fijn om te weten dat er ook genoeg eerlijk mensen zijn!
Tazzey schreef:renee16 schreef:Nou ik woon ook in Brabant, maar in de woonkamer was ik me toch echt kapot geschrokken en kreeg de beste man helemaal niks meer !
Een beloning is om iemand te bedanken ergens voor, uit vrije wil!
Dit kan je niet afdwingen of kun je niet verwachten zeg...
Je remind me wel even, ik heb van de week precies hetzelfde meegemaakt. Portemonnee op de auto laten liggen na het tanken en weg gereden, stom stom stom natuurlijk!
Krijg ik een berichtje & vriendschapverzoek op fb van een vreemde, of ik mijn portemonnee verloren was. En ja, daar kwam ik op dat moment pas achter. Ik heb hem meteen opgehaald.
En deze mensen vandaag een bloemetje gestuurd.
Fijn om te weten dat er ook genoeg eerlijk mensen zijn!
Dat is dus niet waar. Zie mijn reactie een stukje hierboven.