Nog meer mensen alleen met de feestdagen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tien_

Re: Nog meer mensen alleen met de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 20:42

Ai, ja, dat lijkt me heel onrustig. Moeilijk om aan je nieuwe leven te wennen dan.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:50

Vooral dat iets dat gestopt is niet helemaal stopt door blijvende financiele verbondenheid. Drie avonden per week vrij zijn is dan weer wel leuk :-).
Ik ben ervandoor straks. Prettig weekend voor jou en hopelijk nog leuke single bokt initiatieven in het verschiet. In de zomer kan ik misschien ook wel iets organiseren thuis mochten er mensen bereid zijn naar Belgie te komen.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:52

Voor degene die alleen zijn op 2e kerstdag en dat toch liever anders zouden willen bij mij zijn er nog 4 mensen welkom. Ik heb een oproepje staan bij ' boktmeetings', maar geen idee hoe ik een link moet plaatsen hier.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 20:54

Callisto, dat is inderdaad heel vervelend :j
Zomerfeestje zou leuk zijn :):)
Jij ook een fijn weekend gewenst!

Gambler, wat leuk. Ik ga even op zoek naar je topic +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:35

Nog een alleenzitter met de feestdagen meldt zich ... :o
Ik heb buiten mijn vader ( maar die houdt sowieso niet van die feestdagen ) ook geen familie meer. Mijn vriend is 4 jaar geleden overleden, dus de '' schoonfamilie '' is ook helemaal uit beeld verdwenen.

Dus ik zag dit topic en dacht laat ik maar even gaan meekletsen onder die virtuele boom daar ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 06:27

Ik heb helemaal niets nuttigs toe te voegen aan dit topic, behalve dan dat ik even kwijt wil dat ik heel erg blij word van bokt als ik topics zoals deze tegenkom. <3

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 08:52

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 08:55

Pandora, jeetje zeg, dat is ook een heftige situatie :(:) Wel gezellig dat je komt meekletsen :j Heb je al gezien dat er wat topics zijn van Bokkers die wat echte plekjes om hun kerstboom vrij hebben voor mensen die alleen zijn met kerst? Ik ga op eerste kerstdag naar Bellatrix, en Ponyparadijs en Gambler hebben hun huis ook open gesteld. Dus misschien als je behoefte daaraan hebt kun je daarheen. En anders kletsen we elkaar hier de feestdagen door :D

Pniekepnak, geweldig waar Bokt allemaal niet goed voor is he? Word ik ook heel blij van. Dank voor je berichtje en alvast een fijne december gewenst!

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:22

Dank je wel voor het plaatsen van het linkje hier Ayla.

Er zijn 2e kerstdag nog steeds mensen welkom!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:23

Jaaa, ik had de linkjes al gezien, Tien ! Zoooo lief van die Bokkers _/-\o_
Helaas voor mij iets te ver weg om in die donkere wintermaand alleen naartoe te fietsen :D
Dus het wordt voor nu even hier de feestdagen doorkletsen :j
Enne...zo helemaal alleen ben ik nu ook weer niet...lopen hier 3 gezellige poezels rond en met de paarden heb ik dan toch ook weer mijn bezigheden...hoef ik meteen niet zo aan die dagen te denken :+
Ik zag ook wel enkele zomerideetjes voorbijkomen...dat lijkt me wel erg leuk !

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 14:22

O ja, zie nu pas dat je in België woont. Dan is het al snel niet echt naast de deur inderdaad.
Gelukkig heb je je poezels en paarden nog. Ik had ook een pony, maar die heb ik een paar maanden geleden verkocht. Mis haar nu extra veel. Toch weer iets om mee bezig te zijn.
Maar goed, virtueel kerststol eten, glühwein drinken en sterretjes afsteken is ook reuze gezellig :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:57

_Tien_ schreef:
O ja, zie nu pas dat je in België woont. Dan is het al snel niet echt naast de deur inderdaad.
Gelukkig heb je je poezels en paarden nog. Ik had ook een pony, maar die heb ik een paar maanden geleden verkocht. Mis haar nu extra veel. Toch weer iets om mee bezig te zijn.
Maar goed, virtueel kerststol eten, glühwein drinken en sterretjes afsteken is ook reuze gezellig :D

En misschien komt de virtuele kerstman wel langs ! :D

* Zoekt smiley met kerstman op, maar nog niet te vinden *

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 20:40

Virtuele cadeautjes zijn da bomb :))

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:10

Hallo,

Wat een gezellig topic!!
En wat lief van sommige bokkers om hun huis open te stellen, krijg er helemaal een blij gevoel van!
Gelukkig heb ik met kerst al wel wat te doen. Oud en nieuw moet ik nog maar even aankijken.

Vorig jaar zou ik het met wat vrienden vieren, had zelf oliebollen gebakken en lekkers in huis gehaald, was er klaar voor. Bellen ze allemaal op de zelfde avond af....zat ik daar helemaal in m'n eentje.
Was echt zo verdrietig.

Dit jaar heb ik dus nog niks in de planning staan, dus misschien dat ik hier gezellig mee kan kletsen :-)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:06

Pandora2 schreef:
Helaas voor mij iets te ver weg om in die donkere wintermaand alleen naartoe te fietsen :D
Enne...zo helemaal alleen ben ik nu ook weer niet...lopen hier 3 gezellige poezels rond en met de paarden heb ik dan toch ook weer mijn bezigheden...hoef ik meteen niet zo aan die dagen te denken :+

Ook uit België? In de zomer als de ex met de kinderen op vakantie is bijvoorbeeld heb ik het rijk (nu ja :-)) voor mij alleen en zou ik wel graag een feestje geven. Maar als je met de fiets moet komen is België nog groot natuurlijk. Maar er is een treinstation in de buurt :-). Er loopt hier trouwens een pony rond met de naam Pandora :-).

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 22:14

Nienke, oh, wat sneu, dat er na al je moeite niemand kwam opdagen :-(
Als je dit jaar nog niks te doen hebt, ben je hier van harte welkom met O&N. Jij de oliebollen, ik de champagne? :))

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:25

Callisto04 schreef:
Ook uit België? In de zomer als de ex met de kinderen op vakantie is bijvoorbeeld heb ik het rijk (nu ja :-)) voor mij alleen en zou ik wel graag een feestje geven. Maar als je met de fiets moet komen is België nog groot natuurlijk. Maar er is een treinstation in de buurt :-). Er loopt hier trouwens een pony rond met de naam Pandora :-).

Aaaah, da's een leuk idee Callisto, we zullen alvast goed weer bestellen ! :j
Ik woon in de buurt van Kampenhout, maar ik heb wel een auto hoor, dat gaat vlotter dan overal per fiets naartoe :D :D
Hier loopt ook een Pandora rond...groot paard dan :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:13

niet fijn dat iedereen je liet zitten Nienke :(:)

idd leuk dat er onmiddellijk zoveel initiatieven zijn. Een pluime voor bokt +:)+

@Callisto: maakt dat om de beurt in "jullie" huis wonen dat het moeilijk "af te sluiten is? Ik zou denk ik gek worden... Alvast succes met het maken van nieuwe vrienden (of vriendinnen :P)

Nog een vraag 2de kesrt is toch 26/12, niet? heb het idee dat dat in mijn regio (prov ant/vl brabant) niet echt "gevierd" wordt maar eerder kerstavond en kerst..
Hier zal het voorlopig O&N met mijn vrijgezelle nicht worden en/of mijn ma :+ Mijn single vriendinnen hebben hetzelfde probleem als ik, ze kunnen hun honden niet alleen laten en 8 honden samen om te gaan wandelen is toch net iets anders dan allemaal samen in de woonkamer :=

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:04

petitparis schreef:
niet fijn dat iedereen je liet zitten Nienke :(:)

idd leuk dat er onmiddellijk zoveel initiatieven zijn. Een pluime voor bokt +:)+

@Callisto: maakt dat om de beurt in "jullie" huis wonen dat het moeilijk "af te sluiten is? Ik zou denk ik gek worden... Alvast succes met het maken van nieuwe vrienden (of vriendinnen :P)

Nog een vraag 2de kesrt is toch 26/12, niet? heb het idee dat dat in mijn regio (prov ant/vl brabant) niet echt "gevierd" wordt maar eerder kerstavond en kerst..
Hier zal het voorlopig O&N met mijn vrijgezelle nicht worden en/of mijn ma :+ Mijn single vriendinnen hebben hetzelfde probleem als ik, ze kunnen hun honden niet alleen laten en 8 honden samen om te gaan wandelen is toch net iets anders dan allemaal samen in de woonkamer :=

Ja, we wonen inderdaad om beurt in ons huis. Voordeel voor de kinderen dat zij gewoon altijd "thuis" kunnen blijven. Voordeel voor de ex dat ze niet met een beperkt budget op zoek moet naar iets anders voor de tijd die ze met de kinderen is, aangezien er een veel groter deel inbreng van mij in de woning zit. Voor mij is het inderdaad momenteel soms gek worden. Ik laat bijvoorbeeld alles netjes achter, zij laat alles vuil achter. Terwijl er tijdens de dagen dat zij er is, een dag voor het mijn beurt is, een poetsvrouw komt (die we elk de helft betalen). Ook steeds discussie over centen, ze wil de dingen waar zij nu zogenaamd benadeeld is vereffenen, de rest waar het om veel meer geld gaat wil ze niet eens in een overeenkomst gieten (ik vraag niet om nu mijn inbreng in de woning bijvoorbeeld terug te krijgen, maar ga ook geen 200 euro aan haar geven omdat er op mijn zichtrekening 400 euro meer stond toen we uiteengingen). Dus constant discussies, vooral via mail, want ik zie haar gelukkig enkel op zaterdagavond als zij vertrekt en ik terugkom in ons huis. Ik vertrek woensdagmorgen en dan breng ik de kinderen naar school waar zij hen dan na school ophaalt.

Bedankt voor het wensen van nieuwe vrienden en vriendinnen. Vrienden lukt wel vlot, vriendinnen wat minder :-). Het is eigenlijk zo dat de mensen waar ik nu mee optrek vooral naar 1 café gaan. Ik denk dat er ergens een bordje voor de deur staat "verboden voor vrouwen". Ik heb het zelf niet gezien, maar het kan bijna niet anders :-). Dan wordt het ook wel moeilijk om iemand tegen te komen :-). De meeste van die vrienden zijn ook niet single en gaan gewoon eens weg om plezier te maken. Op het werk is ook niet evident, de meesten hebben een partner en kinderen. Om zomaar wat te gaan flirten met iemand die niet alleen is heb ik ook geen zin. Want dat lijkt in meer gevallen dan ik vroeger dacht toch niet zo'n probleem te zijn. Naar discotheken of weet ik veel trekken is ook niet echt mijn ding. Al die datingdingen lijkt mij zo geforceerd. Maar ik ben ook niet gehaast hoor, ik ga ook vooral weg om te babbelen, te lachen :-). Maar ik ga bijvoorbeeld ook graag eens iets eten of naar de film. Dat zie ik mij niet met een man doen, zeker niet met degenen waarmee ik uitga :-).

Jij hebt blijkbaar toch wat vrijgezelle vriendinnen. Dat maakt het wel makkelijker om op feestdagen en zo iets leuk te doen, nee? 26/12 vieren wij hier ook niet (prov Vlaams Brabant op de grens met O-Vl). Ook vooral kerstavond en kerst. Heb jij 8 honden of alle vriendinnen samen 8? Alleszins veel plezier met je nicht of ma :-).

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 15:10

Callisto, wat verdrietig dat het toch bijna altijd zo'n drama wordt als de relatie voorbij is he? ;(

Petitparis, 8 honden in 1 kamer en dan ook nog eens vuurwerk... Lijkt mij inderdaad ook geen goed recept voor een fijne feestavond :=
Hier wordt kerst ook voornamelijk op kerstavond en eerste kerstdag gevierd. De 26e is hier ook meer een luie niksdoedag :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:40

pff nooit eenvoudig, heb met mijn ex ook veel problemen gehad toen we uiteengingen, en het huis waar we woonden was niet eens gezamelijk. Mag er niet aan denken als we dat nog hadden moeten delen... (ik deed moeilijk als ik het afgesproken bedrag wilde afronden, zogezegd 170 euro in mijn voordeel terwijl hij 15000 in mijn zakken gezeten had). Maar soite, gedane zaken nemen geen keer.

En haha nee, ik heb gelukkig geen 8 honden, maar 2 vriendinnen met elk 3 honden en ikzelf heb er (gelukkig maar) 2 en een paard (werk en miserie genoeg).
Moet wel zeggen dat tot hiertoe met 6 honden en 3 gierende dames best goed lukt (we wandelen dan alleen maar minimum 3-4 u/dag om de honden moe te krijgen :+ )

en bwa kerst is met familie, wat ik wel ok vind maar oudjaar... Pff 1tje is echt een fuifbeest en de andere eerder een "asociale" op dat gebied. Avondje film en desnoods afhaalmenu en ze is tevreden...
Ik hang er zowat tussenin, ik ga wel eens graag een avondje weg, maar niet echt café hangen of discotheken. Die periode is precies voorbij en in je vast stamcafé lijkt me nu ook niet de ideale plek om iemand te leren kennen :o (of mss is dat mijn beeld)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:13

petitparis schreef:
pff nooit eenvoudig, heb met mijn ex ook veel problemen gehad toen we uiteengingen, en het huis waar we woonden was niet eens gezamelijk. Mag er niet aan denken als we dat nog hadden moeten delen... (ik deed moeilijk als ik het afgesproken bedrag wilde afronden, zogezegd 170 euro in mijn voordeel terwijl hij 15000 in mijn zakken gezeten had). Maar soite, gedane zaken nemen geen keer.

En haha nee, ik heb gelukkig geen 8 honden, maar 2 vriendinnen met elk 3 honden en ikzelf heb er (gelukkig maar) 2 en een paard (werk en miserie genoeg).
Moet wel zeggen dat tot hiertoe met 6 honden en 3 gierende dames best goed lukt (we wandelen dan alleen maar minimum 3-4 u/dag om de honden moe te krijgen :+ )

en bwa kerst is met familie, wat ik wel ok vind maar oudjaar... Pff 1tje is echt een fuifbeest en de andere eerder een "asociale" op dat gebied. Avondje film en desnoods afhaalmenu en ze is tevreden...
Ik hang er zowat tussenin, ik ga wel eens graag een avondje weg, maar niet echt café hangen of discotheken. Die periode is precies voorbij en in je vast stamcafé lijkt me nu ook niet de ideale plek om iemand te leren kennen :o (of mss is dat mijn beeld)

Ach zo, je hebt maar twee honden :-).
Ik ben ook in principe niet zo'n café hanger. Maar suffen voor tv is nog erger vind ik. Aangezien er niemand is om eens naar restaurant, film, optreden, ... te gaan is er weinig alternatief :-). Een tijd geleden met een collega naar een discotheekje in Aalst gegaan. Viel toch een beetje tegen en hoofdpijn de volgende dag :-).

Hier 2 paarden en 2 ponies, 2 katten, 2 kippen en een cavia. Ook werk genoeg :-).

Geld is vaak een discussiepunt. Nu ja, had ze een beetje normaal gedaan daarover was ik geneigd om er heeeel soepel in te zijn. Kans verkeken nu, ik ga voor hetgeen ik juridisch recht op heb. Ze heeft mij genoeg op stang gejaagd en gekwetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:19

Pandora2 schreef:

Ah nee, ik ga juist voor de feestdagen weg uit België dat is jammer van de timing.

Trouwens enorm gaaf dat meerdere bokkers zo'n ontzettend lief initiatief nemen. <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:51

Nienke wat naar zeg, dat ze je vorig jaar lieten stikken met de feestdagen :(:)

Ook veel problemen met ex-en lees ik hier... pffff....nooit leuk natuurlijk. Het emotionele is vaak al zwaar genoeg, als daar dan nog ellenlange financiele en andere discussies bijkomen, is het helemaal klote.

Petitparis zoveel hondjes in een woonkamer kan wel eens heibel gaan geven als er ook nog vuurwerk afgestoken wordt...kan er mij al iets bij voorstellen }>

Callisto lijkt mij geen gemakkelijke situatie zo om beurt in ''jullie '' huis...het heeft natuurlijk wel z'n voordelen voor de kids, maar ik zie het mij nog niet direct doen :n

Judith waarom ontvlucht je Belgie voor de feestdagen ?? :')

Ik zou ook wel ergens naartoe willen vluchten, in the middle of nowhere, waar in geen km's in de omtrek vuurwerk afgestoken wordt....heb er zo'n hekel aan, vooral als mensen dat in hun eigen achtertuin van een zakdoek groot gaan doen _-:(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:59

Haha ik ben blij als ik eens kan suffen voor tv :o
ben 's avonds niet zoveel thuis, dan kan je wel eens genieten van knus in de zetel met een goed boek of film.

Maar weet je wat ik nog erger vind dan de eindejaarsfeesten? Trouwfeesten. Ik ben gezegend met de opdracht: " je kan zien dat je het percentage mannen in onze familie opkrikt tegen onze trouw". :+
stress verzekerd