Gierende babyhormonen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:44

Ik heb hetzelfde, maar echt al jarenlang. Soms vind ik het jammer dat het in onze maatschappij zo normaal is om eerst alles 'perfect' te hebben en dan pas aan kinderen te beginnen. Het is gezonder voor je lichaam om er eerder mee te beginnen, minder gezondheidsrisico's voor zowel kind als moeder.

Ik heb ook helemaal niet de ambitie om eerst carrière te maken. Veel mensen doen altijd net alsof het leven ophoudt als je kinderen krijgt en beginnen er dan pas laat mee. Voor mij zou het juist als een verrijking voelen.. Ik hoef niet bakken met geld uit te geven aan stom duur speelgoed waar in je kind half verzuipt (zoals spelcomputers) of vakanties om een kind gelukkig te houden, mijn eigen ouders hebben het ook nooit breed gehad en ik heb een geweldige jeugd gehad, juist door niet in een rijke buurt opgegroeid te zijn. Ik was altijd hutten aan het bouwen en in slootjes aan het vissen. Er waren in die buurt altijd leeftijdgenootjes om mee te spelen.

Ik vind andermans kinderen trouwens helemaal niet zo leuk, tenzij hun ouders, en dan met name de moederfiguur van het kind er niet bij is. Want dan zijn ze vaak strontvervelend. :P Sterker nog als ik een kind verwend hoor krijsen id supermarkt omdat het z'n zin niet krijgt dan komt er een walging voor dat kind (maar eigenlijk vooral voor de ouder van dat kind) naar boven dat ik soms echt denk dat ik er niet aan zou moeten beginnen.. :D Maar ik weet heel zeker dat ik dat bij m'n eigen niet zou hebben. Ofwel ik zou het nooit zo ver laten komen! En dan zeggen mensen wel gauw van; jaa maar wacht maar totdat je zelf 1 hebt die vervelend gaat doen.. ik denk dat dat id praktijk heel erg meevalt, mijn moeder had 6 kinderen en die heeft nog nooit dat soort jankende kind id supermarkt taferelen meegemaakt. Het ligt er maar aan hoe consequent je bent en niet altijd je koter sussen met snoep en speelgoed.. Gewoon bek houwe & zelfs geen eens een discussie aangaan op gezeur dat nergens over gaat! _O-

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:47

Oh zo herkenbaar! Kinderen staan hier zeker op de planning, maar eerst die basis nog stabieler krijgen. Op persoonlijk vlak moet er nog wat geknutseld worden voordat we een kind een stabiel thuis kunnen geven. Mijn biologische klok tikt al lang, mn eierstokken rammelen al tien jaar. Maar de laatste tijd is het dramatisch, overal zie ik babys, zwangere vrouwen.... Gisteren zei ik nog tegen mn vriend dat ik bijna de neiging krijg een kind uit een kinderwagen te jatten! Echt, wat kunnen die hormonen je overnemen! Ratio? Was da? Baby!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:50

wauw, bestaat er ook een antibaby-hormoon?
Want ik denk dat ik dat heb dan.
Laatste tijd veel babys geboren om me heen, en iedereen wil altijd die kleine spruitjes vasthouden, de fles geven en noem maar op, maar ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik kijk even naar het babytje uit respect voor de ouders, en noem het dan schattig, of mooi, en klein.
Ben oprecht blij voor hen dat ze zo gelukkig zijn met hun kleine, maar echt menen... nee.

Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar of 3 zijn. Dat je ze vanalles kunt leren, en lekker naar het bos kunt en pretparken etc.
Misschien komt het ook omdat ik 3 jaar een relatie heb gehad met een jongen waar ik absoluut nooit mee aan kinderen was begonnen omdat ik toch voelde dat als het hem niet zint, dat ie zonder omkijken weg zou lopen.
Misschien met de juiste jongen, en nadat ik alles op de rit heb qua basis. dan misschien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:55

Hier heb ik er ook een tijd last van gehad, maar als ik nu om me heen kijk denk ik .. neuh..
We hebben zowel links als rechts buren met hele jonge kinderen (van 10 maanden tot 4 jaar) en pfff, wat een gekrijs en een gedoe zeg! 'avonds begint het en 's nachts rond 5 uur hoor je ze ook weer, tot de oudsten naar school gaan. In het weekeinde is het de hele dag feest..
Sure, het zal ook wel aan de opvoeding liggen, maar ik zie mezelf mijn vrijheid en rust voorlopig nog even niet opgeven, misschien in de toekomst ook niet. En de zorgen, kosten, stress en slapeloosheid die je erbij krijgt.. Volgens mensen met kinderen wegen de mooie kanten op tegen de mindere kanten, maar nee, voor mij hoeft het voorlopig niet. We hebben het net even lekker rustig en goed met z'n tweeën. Daar wil ik voorlopig niets aan veranderen :)

Daarnaast komt er autisme voor in onze familie. Ik heb het zelf niet, maar moet je het risico nemen dat je kind het wel heeft?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:58

Oh wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb! Sterker nog, bij iedere baby die ik zie krimpen mijn eierstokken geloof ik nog een beetje :')
Godzijdank, want ik ben echt geen kinderliefhebber en zodra het geluid maakt hoef ik het niet meer :o }>

Grapjasjes12

Re: Gierende babyhormonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:24

Nooit gehad, inmiddels wel een baby, gek genoeg :+ Maar ze is inderdaad wél het toppunt van schattigheid :))

Wij hebben alles verre van perfect, zelf ben ik ook in een imperfecte situatie opgegroeid en ik doe het prima. Als je geen idioot bent komt het vanzelf allemaal wel goed.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:43

Ik dacht al dat ik tot het uitschot van de maatschappij behoorde haha.. Gelukkig lees ik hier dat er meer meiden zijn die er niks van hoeven te weten!

Ik heb niks met baby's en dat heb ik nooit gehad ook. Nou ben ik pas 23 maar mijn vriend is ouder (29) en zijn vrienden krijgen wel al allemaal kinderen. Ik ga braaf heen met een cadeautje en ik roep oeh en ah en wat lief en wat schattig. Maar ik ben blij dat ik het kind weer kan inleveren en lekker naar huis kan gaan haha :o

Geef mij maar mijn labrador van bijna 9 maanden waar ik lekker jachttraining mee doe, later een leuk paard en een huisje met een flinke tuin (Wonen nu in een appartement) Kinderen heb ik echt he-le-maal geen behoefte aan. Ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan voelt als je eierstokken dan klapperen haha. Kan wel genieten hoor van kinderen en hun onbevangenheid maar moet er niet aan denken.

Het enige wat me dan wel grappig lijkt als ik dan toch een kind zou krijgen is met halloween in een minionpakje te proppen en dan foto's maken voor "later" maar goed, dit is waarschijnlijk de verkeerde reden om kinderen te krijgen :D :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:47

Je weet ook dat baby's spugen, kwijlen, kotsen, poepen, schreeuwen, huilen en een hele berg geld kosten? :D

Denk daar maar aan de houden de rammelende eierstokken wel op. :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:53

Ik wilde ook nooit kinderen .... Nu moet ik nog 5 weken en dan wordt onze dochter geboren ,
Mijn vriend wilde heel graag een kleine ... Tja dan ga je op een gegeven moment toch een keuze maken....
Ik heb een 2,5 jarige ruin in de opfok staan ...dus ik roep nu steeds " ik heb zo meteen een paard en Bas ( m'n vriend ) een baby :D ... We zijn er wel allebei over uit dat het er bij 1 blijft , het is inderdaad allemaal erg duur en ik wil m'n paard ook houden, ben erg ambitieus met rijden en hoop ook weer met deze de subtop te halen :o

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:55

Ik kreeg er al last van op mijn 19e.
Jarenlang gehad, maarja sowieso geen relatie, dus dan word het al lastiger.

Totdat ik 1,5 jaar geleden therapie kreeg voor mijn depressie.
Sinds ik lekker in mijn vel zit is die kinderwens een heel eind verdwenen.
Helemaal weg is het niet, maar ik heb er nu niet echt behoefte aan.
Ik vind het veel te fijn om met niemand rekening te houden.

Dat mijn broer een kindje heeft gekregen werkt er ook wel aan mee.
Het is een geweldig kind, maar zo dichtbij dan zie je pas goed wat het inhoud om een kind te hebben.

Misschien komt het straks weer terug, misschien ook niet. Zolang ik geen relatie heb gebeurt het sowieso niet en ook daar heb ik momenteel absoluut geen behoefte aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:04

Sterkte ts!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:50

moniek21 schreef:
Ik wilde ook nooit kinderen .... Nu moet ik nog 5 weken en dan wordt onze dochter geboren ,
Mijn vriend wilde heel graag een kleine ... Tja dan ga je op een gegeven moment toch een keuze maken....
Ik heb een 2,5 jarige ruin in de opfok staan ...dus ik roep nu steeds " ik heb zo meteen een paard en Bas ( m'n vriend ) een baby :D ... We zijn er wel allebei over uit dat het er bij 1 blijft , het is inderdaad allemaal erg duur en ik wil m'n paard ook houden, ben erg ambitieus met rijden en hoop ook weer met deze de subtop te halen :o

Als mijn vriend zo graag een kind wil dan houd het voor mij op. Ga geen kind nemen omdat mijn partner het wil. Vind wel dat je er beide 100% achter moet staan..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:58

Sammie schreef:
Sterkte ts!

:')

Maar nu lijkt het leuk. Je hebt moeders die hun baby wat aan doen uit pure frustratie. stopt niet met janken. Om aan te geven hoe irritant het moet zijn. Mijn moeder heeft ook wel eens toegegeven dat ze best geïrriteerd raakte soms :+

Maar als het jouw droom is, go for it!! *\o/* wel knap dat je ook wacht op de juiste situatie. Zie je ook niet altijd!
Laatst bijgewerkt door Raineri op 27-11-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:00

Oh ik herken mezelf in je verhaal! Sinds een paar maanden zijn mijn eierstokken ook aan het rammelen geslagen. Vriend en ik hebben allebei werk, wonen in een appartement en hebben het goed samen. Heb 2 neefjes waar ik regelmatig op pas dus weet ook dat het niet altijd even leuk is. Vriend en ik willen toch eerst een huis maar zodra we die hebben zal het niet nog jaren duren. Ik ben nu alleen nog te gehecht aan het uitslapen in de weekenden en in het spontaan weg gaan dus staat het nog allemaal on hold. Maar nu 2 vriendinnen van me ook nog zwanger zijn rammelt het helemaal! We wachten toch nog braaf even maar zou ook graag een hummeltje van ons samen in mn armen willen hebben!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:47

Laat mijn collega nu net een uur geleden ineens uit het niets zeggen:
'oh, *naam*, ik ben trouwens zwanger'.

En mijn eerste reaktie: ONEEHE!

(gelukkig kent ze me langer dan vandaag haha)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:33

Heeel herkenbaar! Ik ben alleen nog maar 17, dus het is voorlopig nog totaal niet aan de orde :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:36

Ik ben trouwens 33 (volgende week 34 :P ) en de tijd tikt dus wel.
Mijn moeder zit ook te wachten tot ze oma wordt. Van mijn broers hoeft ze het niet te verwachten, dus ik sta ook niet onder druk ofzo :=

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:39

Er is altijd wel minimaal één goede reden waarom je beter nog zou wachten. Nu heb je nog geen eigen woning, maar als je die straks wel hebt ben je nog niet klaar met opfrissen. Of jullie budget is even wat krapper omdat de auto stuk ging. Of misschien zou je beter nog even afwachten of die promotie er komt, of dat vaste contract of tot je paard verkocht is, of tot de hond dood is of tot de jongste van je (schoon)broer/zus wat ouder is of ...

Een écht ideaal moment is er volgens mij nooit. Wij zijn er uiteindelijk vroeger aan begonnen dan wat "men" goed had gevonden, maar we hebben er nog geen minuut spijt van gehad :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:19

Er zal altijd wel iets niet ideaal zijn inderdaad :j

Maargoed, een bepaalde basis voor elkaar hebben moet je toch wel nastreven als je een beetje verantwoord en met oprechte liefde en de beste bedoelingen aan een kindje wilt beginnen vind ik. Alleen maar omdat je het zo graag wilt dat is weer het andere uiterste :)

Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan nadat je zwanger bent geworden, dat risico hou je toch :j

Maar van die meiden die gewoon dolgraag een levende pop willen terwijl ze zelf nog niet zelfstandig hun eigen plekje hebben en hun eigen broek op kunnen houden....pfffft.

Een geschikt eigen plekje, stabiel lijkend inkomen en de relatieve zekerheid van minstens 1 iemand (bij voorkeur de pappa natuurlijk :P ) stand-by voor hulp bij de verzorging vind ik toch wel het minste dat je voor elkaar moet hebben hoor voordat je er bewust aan begint.... vind dat je dat verplicht bent aan je kindje om dat voor elkaar te hebben voordat je het op de wereld kwakt :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:32

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn :j
En misschien moet ik daar ook maar aan toevoegen dat met 36weken nog op een halve bouwwerf wonen ook niet iets is wat ik iedereen zou aanraden :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:34

Hihi. Dat wilde ik ook echt niet... aan de andere kant: als je een rustig plekje hebt om te slapen en iets van badkamer....dan worden ze ook wel groot. Maar voor jezelf lijkt het me zo lastig en bij wachten loop j natuurlijk altijd het risico dat het "later" niet meer wil lukken :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:37

Ik herken het heel erg.

Ben op dit moment alleenstaande mamma met peuter, maar ik word gewoon kotsmisselijk van de hormonen. Ik wil ook zoooooo graag. Maar het valt heel erg tegen om weer een nieuwe partner te vinden want ik zou niet weten waar ik de tijd voor het daten vandaan haal. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:38

bakkabouter schreef:
toevoegen dat met 36weken nog op een halve bouwwerf wonen ook niet iets is wat ik iedereen zou aanraden :+

Tja ja.. Mensen kondigen tegenwoordig met trots aan dat ze aan klussen zijn, dus em.. jouw partner heeft dat gewoon heel letterlijk genomen :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:39

het lijkt allemaal erg leuk, en ja, er zijn echt mooie momenten, maar pffff,,,,, ik slaap al 10 maanden niet door een jankende baby , heb een puberende kleuter die niks anders doet dan schelden en zijn zin doordrammen... Kom eens oppassen hier, dan ben je er zo van die babydrang af

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:41

Jankende baby? Whats wrong?