Emigreren naar... jawel: Nederland!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Re: Emigreren naar... jawel: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:04

Mag ik vrtagen waarom perse t westen?
T oosten heeft ook steden haha....

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht hetr is niet niks!

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:12

Misschien is Dordrecht iets voor jou? Het ligt tussen Rotterdam en Gorinchem aan.
Het is een veelzijdige stad met voor elk wat wils. Naast een historische binnenstad (waar je goed kan winkelen en eten), is er ook veel groen en zit je zo op het platteland en in de natuur.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:15

TS is waarschijnlijk nog nooit in de Tarwewijk of in de Oranjeboomstraat geweest in Rotterdam... :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:36

Ik denk dat je je niet blind moet staren op de Randstad. Denk bvb ook eens aan Breda, Tilburg, Zwolle. Ook grote steden maar niet zo massaal als Rotterdam.

En wat bedoel je precies met immo? :o

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:37

Ik zou lekker voor Rotterdam gaan. Ben september op kamers gegaan in rotterdam vanuit een klein stadje in de betuwe en het bevalt super. Het is echt niet allemaal ellende. Ik woon juist een super relaxte groene wijk met het kralingse bos om de hoek.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:46

Gezellig TS!! *\o/* *\o/*

Ik woon al mijn hele leven in Utrecht(21 jaar) en ik vind het echt heerlijk! Een weekje in een rustig dorpje op vakantie vind ik heerlijk, maar dan wil ik ook echt wel weer terug naar de stad :j.

In Amsterdam en Rotterdam kan ik me dan niet echt vinden, maar Den Haag bijvoorbeeld weer wel. Utrecht is een echte aanrader :)).

Succes en hopelijk tot snel!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:48

Belg die in Tilburg woont meldt zich! :D

Ik zou voor geen geld meer terug willen nee.
Ik vind de huizen in BE zo'n warboel, iedereen bouwt maar lukraak wat, terwijl het er hier (qua vooraanzicht) veel meer eenheid in de straat is. Ik vind dat wel prettig.

Maar vooral de mentaliteit hier bevalt me wel.
Denk je wat dan zeg je dat gewoon, niet rond de pot draaien en half zeggen wat je bedoeld _/-\o_ uiteraard wel op een nette, respectvolle manier ;)

Al denk ik dat dat wel gedeeltelijk vast hangt aan Brabant, mensen uit de randstad zijn weer anders denk ik.

Maar ik wens je sowieso veel plezier met je plannen, er is helemaal niks mis met je dromen najagen!
En mocht het niet bevallen dan is je baan en de huur zo weer opgezegd, toch? :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:51

Gorinchem is geweldig (zegt rasechte gorkumse..) dus ik ben misschien bevooroordeeld.
Vooral de kleine dorpjes in de omgeving zijn erg leuk: hoornaar, Noordeloos, Schelluinen, giessen(burg), groot ammers, bleskensgraaf etc.

Helaas ben ik uit die regio vandaan verhuisd vanwege mijn partner, maar ik zou zo weer terug gaan als de mogelijkheid zich voordoet.

Voordeel is ook dat je ditect aan de A15 en a27 zit, dus makkelijk naar de grote steden reist, niet te ver van België zit. Ik zeg: doen!!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:02

Aranel schreef:
Ik denk dat je je niet blind moet staren op de Randstad. Denk bvb ook eens aan Breda, Tilburg, Zwolle. Ook grote steden maar niet zo massaal als Rotterdam.

Met immo bedoel ik de huizenmarkt. Wordt dat in NL niet gezegd dan? Mijn excuses alvast :oo

Winged

Re: Emigreren naar... jawel: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:03

Studeer je nog en heb je de kans om een uitwisseling (half jaar, Erasmus) te doen? Dan zou je eventueel een periode kunnen proefdraaien of het ook werkelijk bevalt ja of nee.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:05

Winged schreef:
Studeer je nog en heb je de kans om een uitwisseling (half jaar, Erasmus) te doen? Dan zou je eventueel een periode kunnen proefdraaien of het ook werkelijk bevalt ja of nee.

Ik studeer niet meer en ben werkzoekend nu. Dat maakt de situatie er inderdaad niet makkelijker op he...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:19

Evelien__ schreef:
Aranel schreef:

Met immo bedoel ik de huizenmarkt. Wordt dat in NL niet gezegd dan? Mijn excuses alvast :oo

Hihi geeft niks hoor! Ik dacht dat het een afkorting was van immobiliteit of zo, vond het al zo raar in deze context :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:22

Misschien eens een tijdje een kamer/appartementje huren (waar dan ook) en dan bekijken of het je écht bevalt??? Dat je van 1 weekendje heel enthousiast bent kan ik begrijpen, maar of het echt een goede graadmeter is??

Als ik 2 weken in Griekenland ben geweest wil ik ook niet meer naar huis en lijkt het me er heerlijk om te wonen. Zo relaxed, mooi weer, mooie natuur etc. etc. Idem voor andere landen.

Dat is een beetje kenmerkend aan "vakantie". Heel veel mensen hebben dan het gevoel "wat zou ik hier graag willen wonen".

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:24

Joh, als zij graag in de randstad wil wonen, why not? Zij voelt zich daar als een vis in het water. Leuk TS, dat je naar NL wil komen!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:25

Ik zou voor geen goud bij de randstad willen wonen.
Veelste druk, kijk eens rond in Gelderland.
Heb je ook leuke steden zoals Arnhem en Nijmegen.
Maar ook lekker de rust van de gezellige dorpjes er om heen.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:27

Ik geef je een tip: Groningen! Je hebt een grote stad, maar niet zo druk als in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht etc.
Wij hebben ook hele mooie huizen, van herenhuizen tot heerlijke afgelegen boerderijen :)

Ik vind Groningen toch echt een van de leukste hoofdsteden ( ik woon er ook al 20 jaar, maar nog altijd verliefd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:28

Iris82 schreef:
Ohh, ik zou wel zeker heel erg goed rondkijken voordat je zomaar besluit in Rotterdam te gaan wonen. := Brrr. Echt, Nederland heeft zoveel meer te bieden.

Absoluut mijn idee :=

TS, niet om je luchtbel kapot te prikken, maar als je nu in België zit, waarom zou je dan in Rotterdam willen wonen :') Ik woon dan niet in Rotterdam, zit er net naast (Schiedam) maar woon dus ook direct aan het centrum. Echt, het is hartstikke leuk dat alles binnen 5 minuten bereikbaar is hier.. Alleen het is dus áltijd binnen 5 minuten bereikbaar; ook 's nachts als je liever had gehad dat de bus voor één keer niet zou rijden := Ik kan juist niet wachten tot we naar een rustigere omgeving verkassen :')

Het enige leuke wat ik de afgelopen 20 jaar heb ontdekt in Rotterdam is de Markthal.
En die is er pas sinds dit jaar :=

Nu is het ook maar net waar je interesses liggen natuurlijk, maar ik zou voor geen goud meer in zo'n drukke omgeving willen wonen. Volgende huis wordt dan ook echt vrijstaand in een normale, boerse omgeving in plaats van de binnenstad :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:28

Ik woon vlak onder Gorinchem, ben er met de auto met 10 minuten en fiets 20 minuutjes. Je kunt ook met de pont.
Waar ik woon is Sleeuwijk, we hebben ook veel nieuwbouw en een nieuw winkelcentrum!

Ligt heel centraal in Nederland, je bent zo in Gorinchem, Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Den Bosch, Breda en Dordrecht!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:29

Voor de mensen die mijn keuze van "omgeving" wat meer willen begrijpen: ik zat net op Funda te kijken naar immo en daar zag ik (de) Tanthof (+ Oost en West welliswaar) in Delft. Dit is het soort omgeving waar ik graag zou wonen. Qua huizenbouw en groen en de verdeling van die twee tov mekaar. Gezellige buurt lijkt me? Of vergis ik me hierin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:33

Iris82 schreef:
Ohh, ik zou wel zeker heel erg goed rondkijken voordat je zomaar besluit in Rotterdam te gaan wonen. := Brrr. Echt, Nederland heeft zoveel meer te bieden.

Beetje kortzichtig want er zijn genoeg mensen (waaronder ik) helemaal verliefd op Rotterdam :+ Maar ik kom er vandaan, dus misschien een beetje bevooroordeeld, maar toch.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:49

Achja Rotterdam. You either love it or hate it :D
Overigens vind ik het zelf helemaal geen verkeerde stad. Zou 100x liever in Rotterdam wonen dan in Utrecht of Amsterdam. Witte de Withstraat bijvoorbeeld is erg leuk. En je hebt de Markthal nu natuurlijk!
TS, als je eens een rondleiding wil in de omgeving van Blaak(Markthal) en de andere kant op richting Museumpark, stuur me dan maar een PB'tje. Ik zit op Blaak op school en kom regelmatig in de richting van al die musea.

Omgeving Delft is ook best leuk vertoeven volgens mij.

Jullie kunnen natuurlijk wel om het hardst roepen hoe lelijk Rotterdam is, maar als TS het leuk vindt is het toch prima. Jullie hoeven er zelf niet te wonen :)
Niet iedereen houdt van de stilte en rust van het platteland.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:57

Evelien__ schreef:
Voor de mensen die mijn keuze van "omgeving" wat meer willen begrijpen: ik zat net op Funda te kijken naar immo en daar zag ik (de) Tanthof (+ Oost en West welliswaar) in Delft. Dit is het soort omgeving waar ik graag zou wonen. Qua huizenbouw en groen en de verdeling van die twee tov mekaar. Gezellige buurt lijkt me? Of vergis ik me hierin?

Tanthof is wel aardig wonen denk ik, vlak bij de snelweg dus dat ik ook wel lekker ;) al is het wel erg druk in de spits daar.

Het eerdere genoemde den Hoorn, naast Delft is ook wel leuk, iets rustiger denk ik, ondanks dat het nog geen km verder is denk.

Als je dan iets verder gaat heb je en een beetje ruimte, en je zit in de burt van de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:58

Precies :j
Mijn ouders zijn afgelopen zomer van Gouda naar Hoenderloo verhuisd en ik zou echt voor geen goud mee zijn gegaan. Ja, heel leuk die rust en ruimte, maar nu nog even niet. Ik zou gek worden zonder de drukte om me heen en alles in de buurt en TS geeft aan ook graag in een stad te willen wonen.

Delft ken ik eigenlijk vooral als studentenstad maar lijkt me geen verkeerde plek om te wonen, TS :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:00

Warboel schreef:
Achja Rotterdam. You either love it or hate it :D
Overigens vind ik het zelf helemaal geen verkeerde stad. Zou 100x liever in Rotterdam wonen dan in Utrecht of Amsterdam. Witte de Withstraat bijvoorbeeld is erg leuk. En je hebt de Markthal nu natuurlijk!
TS, als je eens een rondleiding wil in de omgeving van Blaak(Markthal) en de andere kant op richting Museumpark, stuur me dan maar een PB'tje. Ik zit op Blaak op school en kom regelmatig in de richting van al die musea.

Omgeving Delft is ook best leuk vertoeven volgens mij.

Jullie kunnen natuurlijk wel om het hardst roepen hoe lelijk Rotterdam is, maar als TS het leuk vindt is het toch prima. Jullie hoeven er zelf niet te wonen :)
Niet iedereen houdt van de stilte en rust van het platteland.

Dat is ook helemaal persoonlijk. Heeft helemaal geen zin om daarover te discussieren in een topic :D :D

Tanthof is in mijn herinnering een doorsnee woonwijk die je zo'n beetje in elke stad in NL hebt, maar het is een tijd geleden dat ik er geweest ben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:02

LuckyBoy90 schreef:
Misschien is Dordrecht iets voor jou? Het ligt tussen Rotterdam en Gorinchem aan.
Het is een veelzijdige stad met voor elk wat wils. Naast een historische binnenstad (waar je goed kan winkelen en eten), is er ook veel groen en zit je zo op het platteland en in de natuur.

Zat ik ook aan te denken. Een wat kleinere stad, historische bouw, vlakbij Breda en Rotterdam, ook Utrecht is makkelijk aan te rijden. En je zit zo op het platteland, zeker met paard heel handig.
Ik woon zelf aan de andere kant van het water naast Dordrecht in een dorp, maar als ik naar de stad ga is het altijd Dord. Zoveel meer sfeer dan Rotterdam. Nu is dat overigens heel persoonlijk :D