"Wat kijk je boos"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:47

Bitchy Resting Face support group. :D

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 12:49

lieveli schreef:
Ik heb dat ook wel eens TS, dan weet ik dat het tijd is om mijn wenkbrauwen te laten doen :')

_O-

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 12:51

Foaly schreef:
Is het niet gewoon dat er van vrouwen altijd 'verwacht' wordt dat we blij kijken en altijd goedlachs, vriendelijk, weet ik het zijn? En als dat een keer niet zo is, dat mensen dan gelijk daar een negatieve associatie mee hebben?

Ik bedoel, het valt me gewoon op dat een 'resting bitch face' alleen van vrouwen wordt gezegd, terwijl er ook zat mannen zijn die héél eng kunnen zijn als ze hun gezicht gewoon ontspannen.

Vind trouwens die opmerking 'jij hebt flink gefeest gisteravond' wel heel erg kwalijk :n Voor hetzelfde geld is er iets heel ernstigs gebeurd waardoor je een nacht niet/slecht hebt geslapen, komt iemand zich er ook nog even lekker bevooroordeeld tegenaan bemoeien -O-

Ik heb inderdaad nog nooit gehoord dat een man zulke opmerkingen kreeg. En opvallend genoeg krijg ik de opmerkingen ook alleen van mannen :Y)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:52

Oeff eindelijk lotgenoten *\o/*
Ik hoor het ook dagelijks, echt heel erg vervelend. Meestal reageer ik er gewoon niet eens meer op.
Vooral als ik aan het werk ben (horeca) is het heel erg moeilijk om je gezicht in een beetje vrolijke plooi te houden. Veel mensen denken dat ik mijn werk helemaal niet leuk vindt terwijl ik het juist hartstikke leuk vindt :\
Het helpt wel dat ik nu mijn wenkbrauwen een stuk dunner heb gemaakt en in model houdt met gel, ik krijg het nu iets minder vaak te horen :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:53

petraaken schreef:
MayDayParade schreef:
Haha, regelmatig tijdens het rijden. Dan ben je gewoon even geconcentreerd, en dan roept er een of andere vader van iemand langs de bakrand "Wat kijk je boos!!" Ik kan er heel slecht tegen... -O-

Ik heb hetzelfde. Als ik geconcentreerd bezig ben kijk ik blijkbaar boos volgens sommigen. Geen idee hoe ze daar bij komen.

Een mens mag blijkbaar niet meer neutraal kijken en zou dus altijd met een big smile op zijn gezicht moeten hebben. :roll:

En als je dan eens vrolijk kijkt krijg je: 'wat valt er te lachen?' :')

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:54

Amanda schreef:
Mayflower_ schreef:
Herkenbaar. Ik roep dan altijd maar: " Zo zit mijn gezicht het lekkerst''. :D

Ik ken het probleem. En dit is inderdaad ook standaard mijn antwoord :+

Dit is ook mijn standaard antwoord.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:56

Kirsha schreef:
En als je dan eens vrolijk kijkt krijg je: 'wat valt er te lachen?' :')

_/-\o_ _O- Herkenbaar

Sica
Moderator Over Paarden

Re: "Wat kijk je boos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:06

Hier nog een lotgenoot, compleet met boze frons als ik geconcentreerd bezig ben of nadenk... Misschien is de tip van wenkbrauwen dunner maken wel een idee, die van mij zijn heel donker dus dat maakt extra bitchy }>

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:08

Ik heb een beetje het tegenovergestelde, ik lach of grinnik vaak dus dan nemen mensen je niet zo serieus.. Owja en ik krijg dan ook wel eens de vraag of ik dronken ben terwijl ik nuchter ben.. :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:17

Zoooo herkenbaar! Vroeger tijdens het stappen kreeg ik bijna altijd die opmerking naar mijn hoofd van wildvreemden. Waar bemoei je je mee?!

Nu heb ik het tijdens mijn werk vaak. Sta ik ergens gewoon even random te kijken tijdens een horecadienst (politie), moet er weer zo'n dronken gedrocht komen melden dat ik niet sta te lachen.

Alsof je alles maar de hele dag lang leuk moet vinden en overal om moet lachen en zo.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:45

Kreeg op een wedstrijd als opmerking: "iets meer lachen, je kijkt een beetje boos." >;)
Heel herkenbaar

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:50

Mayflower_ schreef:
Herkenbaar. Ik roep dan altijd maar: " Zo zit mijn gezicht het lekkerst''. :D

Die ga ik onthouden. Op mijn werk zeggen ze het ook elke keer, terwijl ik echt niet boos ben. :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 13:58

oh ja, ik hoor het ook regelmatig.
ik zeg dan vaak: zo kijk ik op mijn makkelijkst....

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:02

Haha hier ook redelijk herkenbaar!
Probeer er soms wel op te letten maar moet eerlijk toegeven dat ik het vrij ongemakkelijk vind
om een 'fake' smile gezicht op te houden en ook pijn in mijn kaken krijg.

Ik kan er niet zoveel aan doen dat mijn gezicht er zo uit ziet. :+
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 24-11-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:02

Heel herkenbaar en idd heel irritant.. Heb het ook op een vorig baantje gehad dat mn manager vond dat ik vrolijker moest kijken haha. Hoe dan :P voelt zo nep aan als je de hele tijd met een glimlach op je gezicht geplakt rondloopt.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:03

Mijn gezichtsuitdrukking zegt niets over mijn gemoedstoestand :)

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:07

Aleeneh schreef:
Ik haal regelmatig een keer diep adem (krijg anders denk ik gewoon niet genoeg lucht binnen ofzo, doe het absoluut niet bewust) en hoe vaak mensen wel niet boos op me worden... "Zit eens niet zo te zuchten!" "Als het je niet aanstaat ga je maar weg!" "Nou ja, laat dan maar zitten hoor als het zo moet!"

En dan sta ik echt te kijken van "what the hell just happened?? ;( "

Geen boos gezicht dus per se, maar wel vergelijkbaar :+

Dit. Precies dit. Mijn vriend vraagt soms echt 80x op een avond of er echt niet wat is omdat ik zo loop te zuchten. Tel daar mijn bitchy resting face bij op: ik ben zelf gewoon verbaasd dat niet iedereen een hekel aan me heeft :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:08

Inderdaad herkenbaar :x Hoor heel vaak van mensen (bekenden) dat ik altijd zo boos kijk, haha.
Heb trouwens nog nooit gehad dat een onbekende er iets over zei tegen me. Misschien durven ze dat niet door m'n boze blik :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:10

Die mensen willen mijn gezicht miet zien als ze het zeggen.. Dan kijk ik volgens mij gewoon kwaadaardig :')

Ook als ik leuke dingen doe, kijk ik altijd 'boos', ja ik ben vaak erg geconcentreerd, dan ga ik niet op letten of ik 'blij' kijk.. Alleen maar afleiding :')

En wie weet ben ik wel boos? _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:13

wahahaha ik ben duidelijk niet de enige die hier tegenaan loopt. :D
Van onbekenden heb ik idd ook nog nooit die opmerking gekregen, die zullen niet durven ofzo. _O-

MorrieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:13

Ik ben vroeger een keer de les uitgestuurd omdat ik "die grijns niet van m'n smoel wilde doen" maar die "grijns" kwam omdat ik gewoon slechte ogen had _O- Nadat ik een brillie B-) had gekregen, kreeg ik ook de welbekende sjaggo uitdrukking.

Dit was zo'n 40 jaar geleden, tegenwoordig ben ik zeer geoefend in een neutrale blik, zowel in mijn werk als bij mijn paarden bleek dit zeer nuttig te zijn :P

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:26

Hallo lotgenoot!

Ik heb het helaas ook. Ik heb op school regelmatig van leraren gehoord dat ik chagrijnig en ongeïnteresseerd was, terwijl het juist mijn geïnteresseerde look is B-)

Op straat wordt ik ook regelmatig aangesproken en ook een paar keer door groepjes met meiden die zeggen dat ik hun arrogant aankijk :o? .

Mijn hoofd zit gewoon super lekker zo! |o. Je leert er langzaam maar zeker van zelf mee leven. Lekker negeren die hap, laat ze je dag niet verpesten!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:17

Foaly schreef:
Is het niet gewoon dat er van vrouwen altijd 'verwacht' wordt dat we blij kijken en altijd goedlachs, vriendelijk, weet ik het zijn? En als dat een keer niet zo is, dat mensen dan gelijk daar een negatieve associatie mee hebben?

Ik bedoel, het valt me gewoon op dat een 'resting bitch face' alleen van vrouwen wordt gezegd, terwijl er ook zat mannen zijn die héél eng kunnen zijn als ze hun gezicht gewoon ontspannen.

Vind trouwens die opmerking 'jij hebt flink gefeest gisteravond' wel heel erg kwalijk :n Voor hetzelfde geld is er iets heel ernstigs gebeurd waardoor je een nacht niet/slecht hebt geslapen, komt iemand zich er ook nog even lekker bevooroordeeld tegenaan bemoeien -O-

Ding ding ding. Dit is echt zo.

Mijn moeder zegt het ook heel vaak tegen mij. ''Kijk eens wat vrolijker. Zo kom je nooit aan een vent.'' of dan doet ze alleen maar de vingers aan haar mondhoeken zetten en trekt het omhoog. :roll: Mijn gezicht staat nu eenmaal niet vrolijk en ik hoef ook niet altijd vrolijk te kijken. Dikke doei.

In de kroeg kreeg ik ook eens een opmerking van een kerel dat ik moest glimlachen naar hem. Heb hem even duidelijk gemaakt dat, zodra ik zijn kop zag, het lachen mij verging.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:24

Same here. Ik trek me er alleen weinig van aan bij vreemde :')

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:52

Herkenbaar :))

Krijg het voornamelijk in de kroeg te horen. Als ik me door de menigte probeer te proppen om bij de wc te komen.
Logisch dat ik dan niet lach hé?!