Bitchy Resting Face support group.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Foaly schreef:Is het niet gewoon dat er van vrouwen altijd 'verwacht' wordt dat we blij kijken en altijd goedlachs, vriendelijk, weet ik het zijn? En als dat een keer niet zo is, dat mensen dan gelijk daar een negatieve associatie mee hebben?
Ik bedoel, het valt me gewoon op dat een 'resting bitch face' alleen van vrouwen wordt gezegd, terwijl er ook zat mannen zijn die héél eng kunnen zijn als ze hun gezicht gewoon ontspannen.
Vind trouwens die opmerking 'jij hebt flink gefeest gisteravond' wel heel erg kwalijkVoor hetzelfde geld is er iets heel ernstigs gebeurd waardoor je een nacht niet/slecht hebt geslapen, komt iemand zich er ook nog even lekker bevooroordeeld tegenaan bemoeien
petraaken schreef:MayDayParade schreef:Haha, regelmatig tijdens het rijden. Dan ben je gewoon even geconcentreerd, en dan roept er een of andere vader van iemand langs de bakrand "Wat kijk je boos!!" Ik kan er heel slecht tegen...
Ik heb hetzelfde. Als ik geconcentreerd bezig ben kijk ik blijkbaar boos volgens sommigen. Geen idee hoe ze daar bij komen.
Een mens mag blijkbaar niet meer neutraal kijken en zou dus altijd met een big smile op zijn gezicht moeten hebben.
Aleeneh schreef:Ik haal regelmatig een keer diep adem (krijg anders denk ik gewoon niet genoeg lucht binnen ofzo, doe het absoluut niet bewust) en hoe vaak mensen wel niet boos op me worden... "Zit eens niet zo te zuchten!" "Als het je niet aanstaat ga je maar weg!" "Nou ja, laat dan maar zitten hoor als het zo moet!"
En dan sta ik echt te kijken van "what the hell just happened??"
Geen boos gezicht dus per se, maar wel vergelijkbaar
Hoor heel vaak van mensen (bekenden) dat ik altijd zo boos kijk, haha.

Nadat ik een brillie
had gekregen, kreeg ik ook de welbekende sjaggo uitdrukking.
.
. Je leert er langzaam maar zeker van zelf mee leven. Lekker negeren die hap, laat ze je dag niet verpesten! Foaly schreef:Is het niet gewoon dat er van vrouwen altijd 'verwacht' wordt dat we blij kijken en altijd goedlachs, vriendelijk, weet ik het zijn? En als dat een keer niet zo is, dat mensen dan gelijk daar een negatieve associatie mee hebben?
Ik bedoel, het valt me gewoon op dat een 'resting bitch face' alleen van vrouwen wordt gezegd, terwijl er ook zat mannen zijn die héél eng kunnen zijn als ze hun gezicht gewoon ontspannen.
Vind trouwens die opmerking 'jij hebt flink gefeest gisteravond' wel heel erg kwalijkVoor hetzelfde geld is er iets heel ernstigs gebeurd waardoor je een nacht niet/slecht hebt geslapen, komt iemand zich er ook nog even lekker bevooroordeeld tegenaan bemoeien
Mijn gezicht staat nu eenmaal niet vrolijk en ik hoef ook niet altijd vrolijk te kijken. Dikke doei.