jorretje schreef:Ik vind blote benen (als in blote huid, dus zonder panty), blote tenen en / of blote schouders echt not done op een begrafenis.
Voor de rest moet het een beetje stemmig zijn. Grijs of donkerblauw kan ook prima hoor. Heb je geen beetje nette spijkerbroek? Dan hoef je daar alleen een net vestje of blazer op te zoeken.
Het jurkje wat je op het oog hebt kan prima, als jij je daar lekker in voelt. Zou er een panty onder aan doen en nette zwartje flatjes, pumps of laarsjes met of zonder hak, wat je zelf fijn vind.
Ik heb zelf een nette zwarte jurk tot op de knie met lange mouwen, daar draag ik dan een panty en zwarte pumps onder. Dat jurkje draag ik verder eigenlijk niet, maar kan wel prima, is alleen heel zakelijk.
Nee hé dat vind ik ook niet daar ik me ook zwaar aan ergeren. Daarom heb ik ook nu een met mouwen! 
liliekska schreef:Allereerst gecondoleert
ik heb dit jurkje gekocht bij de H&M
http://www.hm.com/nl/product/57343?article=57343-A Niet heel duur, als je daar een panty onder doet en nette schoenen en dan evt nog een vestje erop (bijvoorbeeld van kant ofzo)
Oei die is wel kort
wel mooi!