EskeGirl schreef:Ladybird schreef:nee ik geloof niet dat mensen dieren zijn. Ik geloof dat God ons geschapen heeft zoals we zijn. God heeft mensen en dieren geschapen. God schiep ons mens naar zijn evenbeeld en gaf ons de opdracht om voor zijn aarde te zorgen. (genesis 1:27-28)
Dat wij niet voor de aarde zorgen zoals God voor ogen had is een ander verhaal. Dat wij ons gedragen zoals beesten door alles te vernielen en de macht over elkaar te hebben is ook niet wat God voor ogen had. Dat is de zonde die wij als mensen doen. Maar het blijft zo dat wij Mensen geen dieren zijn.
Mag ik vragen wat er ook alweer precies in Genisis staat? Tijd geleden dat ik die heb gelezenMensen als laatste (Adam uit stof, dan rib uit Adam=Eva), maar staat er specifiek dat ze geen dieren zijn?
In Genesis begint met de schepping van alles. op de 6e dag zegt hij over de mens: Genesis 1:26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen daarna geeft hij de mens een plek op aarde wat ook wel het of van eden/paradijs genoemt word. daarna volgt de zondeval en word de mens de wereld in gestuurd.
Resistance schreef:Ladybird schreef:nee ik geloof niet dat mensen dieren zijn. Ik geloof dat God ons geschapen heeft zoals we zijn. God heeft mensen en dieren geschapen. God schiep ons mens naar zijn evenbeeld en gaf ons de opdracht om voor zijn aarde te zorgen. (genesis 1:27-28)
Dat wij niet voor de aarde zorgen zoals God voor ogen had is een ander verhaal. Dat wij ons gedragen zoals beesten door alles te vernielen en de macht over elkaar te hebben is ook niet wat God voor ogen had. Dat is de zonde die wij als mensen doen. Maar het blijft zo dat wij Mensen geen dieren zijn.
Sorry als dit onrespectvol klinkt, maar serieus... God zegt toch altijd dat mens en dier gelijk is?Of dat God alles liefheeft, etc... En dan opeens zouden wij superieur zijn. Nee, ik geloof er niet in. Vroeger vond ik het nog wel mooi, maar tegenwoordig vind ik de bijbelse verhalen vreselijk egoïstisch. Het is zogenaamd mooi en goed dat God iemand opdroeg om z'n eigen zoon te vermoorden, om te kijken of hij wel loyaal aan hem was. Iemand die een beetje gezond verstand heeft, vindt zoiets toch niet normaal? Als christelijke mensen ziek worden of overreden worden ofzo, wordt er gezegd dat "God het zo heeft gewild". Pardon? Sinds wanneer beslist iemand anders over je leven? Ik weet niet of hij wel of niet bestaat, maar als hij dat doet ben ik er zwaar tegen.
Wij staan boven de mens want God heeft ons gezegd dat wij voor de dieren en de planten moeten zorgen, maar God heeft wel alles lief. God heeft zijn eigen zoon laten sterven voor ons. en niet om te kijken of hij wel loyaal naar hem was. Jezus stierf voor ons. voor onze zonden.
Als iemand ziek word, of overreden is het Gods tijd om ons te roepen en dus Gods wil. Hoe erg het voor ons op aarde ook is. hoeveel verdriet wij ook hebben.
Mensen als laatste (Adam uit stof, dan rib uit Adam=Eva), maar staat er specifiek dat ze geen dieren zijn?
Of dat God alles liefheeft, etc... En dan opeens zouden wij superieur zijn. Nee, ik geloof er niet in. Vroeger vond ik het nog wel mooi, maar tegenwoordig vind ik de bijbelse verhalen vreselijk egoïstisch. Het is zogenaamd mooi en goed dat God iemand opdroeg om z'n eigen zoon te vermoorden, om te kijken of hij wel loyaal aan hem was. Iemand die een beetje gezond verstand heeft, vindt zoiets toch niet normaal? Als christelijke mensen ziek worden of overreden worden ofzo, wordt er gezegd dat "God het zo heeft gewild". Pardon? Sinds wanneer beslist iemand anders over je leven? Ik weet niet of hij wel of niet bestaat, maar als hij dat doet ben ik er zwaar tegen.

Het is niet voor niets het dierenrijk en het mensdom 
Dat is toch niet nodig?