Agressieve collectanten/verkopers/donateurwervers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Agressieve collectanten/verkopers/donateurwervers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:16

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:17

Ik had er vorige week ook zo eentje.
Mijn opa was vlak daarvoor in coma geraakt en overleden (dus mijn humeur was toch al niet opperbest) dus ik had er echt geen zin in.
Hij bleef volharden en heb gewoon de deur dicht gegooid... Nee is nee.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:17

Ik was laatst alleen thuis. Kwam er iemand van een energiemaatschappij. Zij: "bent u de hoofdbewoner?" ik: "ja." zij: "hebt u interesse in de goedkoopste, beste, blablabla... ". Ik: "nee." zij: "woont u alleen?" ik: "nee." zij:"wanneer komt de ander thuis?"

Ja hallo 8)7

S avonds rond etenstijd gingen ze nog een x de buurt langs...

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:21

Shadow0 schreef:
MissDD: daarvoor heb je het recht van verzet. https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet

Klopt daar maak ik dan ook direct gebruik van, maar het zijn dan wéér extra handelingen die ik moet doen en daar baal ik altijd ontzettend van.
Ik wil hier gewoon geen tijd aan verspillen. Het is dan ook echt spijtig als de mensen die gewoon hun werk doen, mij treffen aan de andere kant van de lijn.
Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om ze vriendelijk te woord te staan.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:22

Als er een verkoper komt van een energiebedrijf aan de deur komt en je zegt net een nieuw contract te hebben afgesloten van 3 jaar dan zijn ze ook zo weg hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:27

Vergeet niet dat dit studenten zijn die ook hun zakgeld willen verdienen.
Zij zitten vast aan een target, en moeten per uur een x aantal mensen op kunnen schrijven.
Vaak is het ook een wedstrijd om van een volharde nee zegger een ja te kunnen maken.

Mijn moedertje is ook zo'n slechte Nee zegger, die laat zich alles aanpraten helaas.
Ook voor haar heb ik zo'n sticker op de deur aangevraagd.
En NÓG bellen ze aan!

Ik zelf heb wat standaard zinnetjes als
"sorry geen contant geld in huis"
"ik ben al lid"
"nee ik sponsor je baas niet"

en als ze dan nog blijven staan, deur dicht...als ze weer aanbellen... Loop dan eens voor de grap met een kettingzaag naar buiten hahahahahahahahha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:29

Qimm schreef:
'Ik ben al donateur'

Tip: doe dit niet als je een gelovige aan de deur krijgt. Dan ben je alleen nog maar meer tijd kwijt want dan gaan ze je enthousiast overhoren :+

Ik ben in de stad ook wel eens wervers tegen gekomen in clown pakken, die ik dus ook expres vermeed, ik vind clowns gewoon niet prettig, ik vind ze zelfs eng en raar dus ik wou gewoon niet in de buurt zijn. Een van de wervers merkte dat en die kwam dus juist intimiderend met extra veel clownachtige poeha achter mij aan, inclusief roepen e.d.... fijn is dat. Heb hem er ook even op gewezen wat ik op dat moment van hem en zijn gedrag vond, en dat ik hoopte dat hij deze techniek nooit, maar dan ook echt nooit op zieke kinderen met angst voor clowns zou gebruiken.

Voor de rest ben ik over het algemeen heel rustig en vriendelijk, maar dit ging echt te ver.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 13-11-14 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:30

NikkiTazz schreef:
Zij zitten vast aan een target, en moeten per uur een x aantal mensen op kunnen schrijven.
Vaak is het ook een wedstrijd om van een volharde nee zegger een ja te kunnen maken.

Mijn moedertje is ook zo'n slechte Nee zegger, die laat zich alles aanpraten helaas.
En NÓG bellen ze aan!

"ik ben al lid"

en als ze dan nog blijven staan, deur dicht...als ze weer aanbellen... Loop dan eens voor de grap met een kettingzaag naar buiten hahahahahahahahha

Zou ik niet doen, Hoe verleidelijk het ook is. Voor je het weet heb je de politie binnen.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 13-11-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:31

Cayenne schreef:
Ja, er zijn al vaker topics over geweest, maar het lijkt wel of ze steeds erger worden :?
Ik kom uit een klein dorpje in Noord Holland en daar hadden we in deze tijd (donkere dagen voor kerst) ook altijd veel huis-aan-huis verkopers, collectanten en donateurwerving, maar nu ik bij mijn vriend in Den Bosch woon... :7
Gisteren stond er één voor Amnesty International aan de deur. Daar heb ik een tijdlang iedere maand automatisch 10 euro voor laten afschrijven, maar na al het gedoe over directeuren die voornamelijk hun eigen bankrekening spekken, ben ik daarmee gestopt.
De jongeman van gisteren wilde alleen geen 'nee, bedankt' horen. Ik kreeg een tirade over me heen dat 'mensen als u die nee zeggen zijn verantwoordelijk voor het sterven van kansarme kinderen'. Ik stond met m'n mond vol tanden, maar ben dan weer te laf om de deur dicht te gooien. ' Toen ik stamelde dat ik die vergelijking wel heel ver vond gaan kwam hij erop terug 'maar denkt u zich dan eens in dat zonder uw gift wij niets kunnen doen voor een onderdrukte vrouw in Pakistan die 100 stokslagen krijgt. Hoe zou u zich voelen als u in haar schoenen stond?'.
-O- Zo ging het even door. Heb echt op allerlei mogelijke manieren geprobeerd om de man vriendelijk te verzoeken zijn weg te vervolgen. 'Eten staat op, Ik ben donateur geweest' etc etc. Het hielp echt niet. Hij had gewoon nog net geen voet tussen de deur staan (had hem ertoe in staat geacht).
Uiteindelijk was mijn vriend (die ziek op bed lag) het zat en heeft het overgenomen, waarna de beste man binnen een paar seconden afdroop. Maar jeetje, wat een figuren zeg := Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit soort ervaringen?

Er komt in ieder geval een briefje op de deur dat we geen collectanten etc meer hoeven en de volgende keer moet ik gewoon harder zijn, dat is wel duidelijk :+

Zoo heej, wat een brutaliteit van die vent!
Volgende keer als er weer zo'n grapjas aan de deur komt: het hoeft geen cent te kosten die arme stokslagen mevrouw te helpen: je kunt gratis een protesthandtekening sturen via de website van AI. (Ik krijg een elektronische nieuwsbrief gratis en voor niets).
Overigens vind ik het gedrag van die man zó zorgwekkend dat je best een klacht mag indienen, deze man doet de zaak meer kwaad dan goed!

Ayasha
Blogger

heidy_wilco schreef:
NikkiTazz schreef:

En NÓG bellen ze aan!

"ik ben al lid"

Zou ik niet doen, voordat je het weet heb je de politie binnen.

Omdat je je haag wilde bij snoeien? :?

Shadow0

NikkiTazz schreef:

Tsja, ik blijf het nog steeds een probleem vinden dat dit soort dingen in Nederland betaald werk zijn. En zorg dan juist weer steeds meer niet. Wat is nou nuttiger voor de maatschappij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:32

heidy_wilco schreef:
NikkiTazz schreef:

En NÓG bellen ze aan!

"ik ben al lid"

Zou ik niet doen, Hoe verleidelijk het ook is. Voor je het weet heb je de politie binnen.

Nog niet gehad, maar ook dan heb ik mijn mondje klaar hoor :D Zit toch niet aan het stopcontact vast... en wat doen mensen aan mijn deur als ik ze al meerdere keren vriendelijk verzoek om weg te gaan.... wie zal de politie dan nog aanspreken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:33

Shadow0 schreef:
NikkiTazz schreef:

Tsja, ik blijf het nog steeds een probleem vinden dat dit soort dingen in Nederland betaald werk zijn. En zorg dan juist weer steeds meer niet. Wat is nou nuttiger voor de maatschappij?

Ik ook... maar bedoel meer te zeggen... het is hun werk, zo worden ze opgeleid... ze doen het vaak niet voor de lol... al staan ze er vaak bij te springen en doen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:34

moyra schreef:
Ik had er vorige week ook zo eentje.
Mijn opa was vlak daarvoor in coma geraakt en overleden (dus mijn humeur was toch al niet opperbest) dus ik had er echt geen zin in.
Hij bleef volharden en heb gewoon de deur dicht gegooid... Nee is nee.

Daar hebben met name Jehova's een handje van... die komen graag bij mensen langs die net iemand hebben verloren... hebben ze meer kans die persoon te beïnvloeden doordat die mensen dan kwetsbaarder zijn.
Het lijkt wel of ze het ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:34

Citaat:
maar denkt u zich dan eens in dat zonder uw gift wij niets kunnen doen voor een onderdrukte vrouw in Pakistan die 100 stokslagen krijgt. Hoe zou u zich voelen als u in haar schoenen stond?

Mooi antwoord voor de volgende keer; "Dan ga je zelf toch naar Pakistan om die stokslagen op te vangen? :+ "

Hier gelukkig nog geen last van, wel een hoop telefoonverkopers maar verder valt het gelukkig nog mee.. Voordeel is wel dat we eigenlijk amper thuis zijn, en de bel is nog steeds kapot; héérlijk rustig :+

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:36

Studenten kunnen ook op een andere manier hun zakcentje verdienen. Dus als ze dan toch voor dit werk kiezen, hebben ze kans dat ze mij aan de lijn krijgen...... _-:(
Risico van het vak.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:41

NikkiTazz schreef:
Ik ook... maar bedoel meer te zeggen... het is hun werk, zo worden ze opgeleid... ze doen het vaak niet voor de lol... al staan ze er vaak bij te springen en doen

Tja, ik vind nog steeds, ook al doe je het niet voor je lol en is het je werk, dat je dan niet anderen een schuldgevoel hoeft aan te gaan praten wat ze vervolgens bij jou kunnen afkopen. -O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:31

Ja soms zijn ze echt heel brutaal. Ik geef alleen aan collectes wat geld en de rest heeft gewoon dikke pech. Als ik een andere energieleverancier wil, zoek ik dat zelf wel uit op internet en als ik donateur wil worden van een goed doel net zo.
Ik teken niks en geef geen naam/adres e.d. af aan de deur. Kunnen ze heel moeilijk en brutaal doen, maar dat is echt niet mijn probleem.
Laatst nog wel aan een jongen gevraagd welk deel van NEE hij niet begreep :+ Hij bleef maar doorgaan, toen werd ie boos en liep weg. Doel bereikt :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:38

Ik heb thuis altijd geleerd, als ik alleen thuis ben en er komt zo'n figuur langs, niet open doen. Als iemand mij nodig heeft, is het de post of een bekende wel. En desnoods bellen ze mij maar. Zelfde verhaal met reclame via de telefoon (niet dat ik dat heb). Als iemand mij nodig heeft, bellen ze op mijn mobiel maar. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:42

Paar weken terug had ik er 1 voor de deur, geen idee meer welke stichting. Man, wát een verhaal had hij zeg. Ik heb doodleuk gezegd "ik heb geen geld om te doneren". En hij bleef maar doordrammen "Je hebt toch wel 3 euro per maand?". Wat begrijp jij niet aan 'geen geld'? _-:( Uiterst onvriendelijke man was dit en ik heb de deur maar dichtgesmeten na 3x te horen te krijgen dat ik 'wel 3 euro per maand heb'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:46

Lange tijd geleden ben ik een keer aangehouden door iemand die mensen werfte voor de nierstichting. Ik geef nooit aan doelen omdat ik mijn eigen goede doel heb, mijzelf. Toen ik die jongen vertelde dat ik niks gaf werd ik agressief benaderd door hem met de mededeling dat ik egoïstisch was en niks wilde geven. Ik was absoluut niet gediend van zijn manier en heb 's avonds gebeld naar de nierstichting om mijn klacht in te dienen, ik heb die jongen ook nooit meer gezien daar.

Daarom geef ik ook iedereen de tip om te bellen als ze zich onjuist benaderd voelen en het gevoel hebben dat ze agressief worden benaderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:54

Ooit ook eens gezegd dat ik er geen geld voor had... kreeg ik de vraag: ga je wel eens een patatje halen bij de snackbar? Dus ik: Ja. hij weer: dan doe je dat niet en kan je gaan doneren.

Grrrr

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:54

Collectanten geef ik altijd wat, maar verkopers voor energie, internet, glasvezel, donateurschap en andere abonnementen ben ik ook beu. Ik val hun altijd in de rede dat ik geen interesse heb in verkoop aan de deur. Komen ze meteen met:

'Wilt u geen gratis Ipad?'
'Wilt u geen goedkopere energie? Al uw buren willen dat wel'

Ze praten altijd door...dus ik zeg: "Fijne dag nog!" En....deur dicht! :evaw:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:04

NikkiTazz schreef:
Ooit ook eens gezegd dat ik er geen geld voor had... kreeg ik de vraag: ga je wel eens een patatje halen bij de snackbar? Dus ik: Ja. hij weer: dan doe je dat niet en kan je gaan doneren.

Grrrr

Zou bij mij het antwoord zijn: weet u wat, rantsoeneert u dan ook voor mij en doe jij er maar drie euro bij per maand

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:11

Nu we het toch over bedelen hebben, straks komen de folderbrengers weer met de kaartjes voor geld. Geven jullie aan hen wel? En dan ook aan de folderbezorgers waar je niet om hebt gevraagd?
Hier komen er echt bergen weekkrantjes voorbij. De pakketbezorger wil ik dan weer wel iets geven, want hij bezorgt hier nogal wat. Maar die wil ik dan een doos Merci geven.
Maar al die folders en weekkranten vraag ik niet om en belanden direct in de krantenbak. Ook zo zonde -O-