Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shadow0 schreef:MissDD: daarvoor heb je het recht van verzet. https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Qimm schreef:'Ik ben al donateur'

NikkiTazz schreef:Vergeet niet dat dit studenten zijn die ook hun zakgeld willen verdienen.
Zij zitten vast aan een target, en moeten per uur een x aantal mensen op kunnen schrijven.
Vaak is het ook een wedstrijd om van een volharde nee zegger een ja te kunnen maken.
Mijn moedertje is ook zo'n slechte Nee zegger, die laat zich alles aanpraten helaas.
Ook voor haar heb ik zo'n sticker op de deur aangevraagd.
En NÓG bellen ze aan!
Ik zelf heb wat standaard zinnetjes als
"sorry geen contant geld in huis"
"ik ben al lid"
"nee ik sponsor je baas niet"
en als ze dan nog blijven staan, deur dicht...als ze weer aanbellen... Loop dan eens voor de grap met een kettingzaag naar buiten hahahahahahahahha
Cayenne schreef:Ja, er zijn al vaker topics over geweest, maar het lijkt wel of ze steeds erger worden
Ik kom uit een klein dorpje in Noord Holland en daar hadden we in deze tijd (donkere dagen voor kerst) ook altijd veel huis-aan-huis verkopers, collectanten en donateurwerving, maar nu ik bij mijn vriend in Den Bosch woon...![]()
Gisteren stond er één voor Amnesty International aan de deur. Daar heb ik een tijdlang iedere maand automatisch 10 euro voor laten afschrijven, maar na al het gedoe over directeuren die voornamelijk hun eigen bankrekening spekken, ben ik daarmee gestopt.
De jongeman van gisteren wilde alleen geen 'nee, bedankt' horen. Ik kreeg een tirade over me heen dat 'mensen als u die nee zeggen zijn verantwoordelijk voor het sterven van kansarme kinderen'. Ik stond met m'n mond vol tanden, maar ben dan weer te laf om de deur dicht te gooien. ' Toen ik stamelde dat ik die vergelijking wel heel ver vond gaan kwam hij erop terug 'maar denkt u zich dan eens in dat zonder uw gift wij niets kunnen doen voor een onderdrukte vrouw in Pakistan die 100 stokslagen krijgt. Hoe zou u zich voelen als u in haar schoenen stond?'.
Zo ging het even door. Heb echt op allerlei mogelijke manieren geprobeerd om de man vriendelijk te verzoeken zijn weg te vervolgen. 'Eten staat op, Ik ben donateur geweest' etc etc. Het hielp echt niet. Hij had gewoon nog net geen voet tussen de deur staan (had hem ertoe in staat geacht).
Uiteindelijk was mijn vriend (die ziek op bed lag) het zat en heeft het overgenomen, waarna de beste man binnen een paar seconden afdroop. Maar jeetje, wat een figuren zegIk ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit soort ervaringen?
Er komt in ieder geval een briefje op de deur dat we geen collectanten etc meer hoeven en de volgende keer moet ik gewoon harder zijn, dat is wel duidelijk
heidy_wilco schreef:NikkiTazz schreef:Vergeet niet dat dit studenten zijn die ook hun zakgeld willen verdienen.
Zij zitten vast aan een target, en moeten per uur een x aantal mensen op kunnen schrijven.
Vaak is het ook een wedstrijd om van een volharde nee zegger een ja te kunnen maken.
Mijn moedertje is ook zo'n slechte Nee zegger, die laat zich alles aanpraten helaas.
En NÓG bellen ze aan!
"ik ben al lid"
en als ze dan nog blijven staan, deur dicht...als ze weer aanbellen... Loop dan eens voor de grap met een kettingzaag naar buiten hahahahahahahahha
Zou ik niet doen, voordat je het weet heb je de politie binnen.
NikkiTazz schreef:Vergeet niet dat dit studenten zijn die ook hun zakgeld willen verdienen.
heidy_wilco schreef:NikkiTazz schreef:Vergeet niet dat dit studenten zijn die ook hun zakgeld willen verdienen.
En NÓG bellen ze aan!
"ik ben al lid"
Zou ik niet doen, Hoe verleidelijk het ook is. Voor je het weet heb je de politie binnen.
Zit toch niet aan het stopcontact vast... en wat doen mensen aan mijn deur als ik ze al meerdere keren vriendelijk verzoek om weg te gaan.... wie zal de politie dan nog aanspreken?
Shadow0 schreef:NikkiTazz schreef:Vergeet niet dat dit studenten zijn die ook hun zakgeld willen verdienen.
Tsja, ik blijf het nog steeds een probleem vinden dat dit soort dingen in Nederland betaald werk zijn. En zorg dan juist weer steeds meer niet. Wat is nou nuttiger voor de maatschappij?
moyra schreef:Ik had er vorige week ook zo eentje.
Mijn opa was vlak daarvoor in coma geraakt en overleden (dus mijn humeur was toch al niet opperbest) dus ik had er echt geen zin in.
Hij bleef volharden en heb gewoon de deur dicht gegooid... Nee is nee.
Citaat:maar denkt u zich dan eens in dat zonder uw gift wij niets kunnen doen voor een onderdrukte vrouw in Pakistan die 100 stokslagen krijgt. Hoe zou u zich voelen als u in haar schoenen stond?
"
NikkiTazz schreef:Ik ook... maar bedoel meer te zeggen... het is hun werk, zo worden ze opgeleid... ze doen het vaak niet voor de lol... al staan ze er vaak bij te springen en doen
Hij bleef maar doorgaan, toen werd ie boos en liep weg. Doel bereikt
Uiterst onvriendelijke man was dit en ik heb de deur maar dichtgesmeten na 3x te horen te krijgen dat ik 'wel 3 euro per maand heb'.
NikkiTazz schreef:Ooit ook eens gezegd dat ik er geen geld voor had... kreeg ik de vraag: ga je wel eens een patatje halen bij de snackbar? Dus ik: Ja. hij weer: dan doe je dat niet en kan je gaan doneren.
Grrrr