"My Life Sucks"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:58

DynamiteS schreef:
Oef dat hoor ik hier veel, vooral BSO (laagste niveau). Stoor ik me zo ontzettend aan! Ben zelf 15 maar mij hoor je het niet zeggen hoor. Is hier op school (vooral meiden met lager IQ zegmaar) echt zo van 'oh het regent en nu gaat mijn kapsel naar de knoppen. fiets my life!' Die zou je toch wat doen... :n

Ha! Dat zeg ik ook :') Maar ik meen het dan ook echt :+.
Maar wat wil je die mensen gaan doen dan die dat zeggen ? :')

En '' vooral meiden met een lager IQ''.. ?
Dit komt ook over alsof jij door regen, weer en wind een perfect kapsel hebt en op gymnasium zit?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 10-11-14 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:58

DynamiteS schreef:
Oef dat hoor ik hier veel, vooral BSO (laagste niveau). Stoor ik me zo ontzettend aan! Ben zelf 15 maar mij hoor je het niet zeggen hoor. Is hier op school (vooral meiden met lager IQ zegmaar) echt zo van 'oh het regent en nu gaat mijn kapsel naar de knoppen. fiets my life!' Die zou je toch wat doen... :n

Dat zeg ik even goed. Ben 18 en heb havo gehaald, dus zo laag is mijn IQ niet. Heeft er ook helemaal niks mee te maken..
Wat er nou zo erg aan is snap ik niet :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:59

Ja, ik ben een schuldige aan deze zin, maar dat is omdat er meer speelt dan het 'even' voor de lol dit zeggen. ;)

Goof schreef:
Sababber schreef:
Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..

Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.

Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..

Ik heb enkele klassen van wie de leerlingen iedere dag van 8.15 tot 15.30 op school zitten, maar...... ze maken dan ook nog huiswerk tot 22.00 of 23.00 uur in de avond omdat wij als docenten echt heel veel van ze vragen.
Zij zuchten en steunen echt wel eens dat ze hiervan balen en ik kan niet anders dan ze groot gelijk geven. Ik hoop dat zij voorlopig even niet hoeven te werken in hun weekenden, maar ook nog even lekker mogen genieten van het puber zijn, want dat is belangrijk!

Jup, ik blijf meestal tot een uurtje of 4 op school, uurtje fietsen, eten. 7 uur tot 1 nog huiswerk maken dus op zich, ja, ik kan wel zeggen dat ik soms mezelf even de put in werk. Door de week maar ook in het weekend. Maar dit is niet de directe reden dat ik zoiets zou zeggen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:01

Waarom erger je je daaraan? Mensen mogen toch gewoon zeggen wat ze willen?
Het schaadt jou niet, het schaadt en ander niet en het is niet beledigend of schokkend... Als zij zoiets willen zeggen is dat hun keus :)

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:01

ik zij dit vroeger heel vaak..
tot ik eringing geloven idd ging zuipen enzo met vrienden omdat ik dat stoer vond
uiteindelijk ben ik bij lucertis beland en nu denk k er net zo over als de ts

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:02

cindypony123 schreef:
tot ik eringing geloven idd ging zuipen enzo met vrienden omdat ik dat stoer vond

Vroeger..?
Je.. bent 14..?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:03

cindypony123 schreef:

Ik denk niet dat alcohol drinken direct gevolg is van 'My Life Sucks'. Dat is volgens mij altijd wel een hype geweest. Met een stel vrienden drinken, voelde je je ouder van.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:04

SindyKaya schreef:
cindypony123 schreef:

Vroeger..?
Je.. bent 14..?

klopt maar wel oudere vrienden en had slecht vriendje..
maar het maakt niet uit het is gebeurd
gwn genieten van je leven
ik denk aan yodo
you only die ones je leeft elke dag :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:13

Sababber schreef:
Vaak merk je zelfs dat de mensen die echt wat mankeren dit juist niet willen laten merken..

Onzin, je uitspraak valt voor in de categorie "mensen die écht zelfmoord willen plegen praten er niet over"

TS, vanuit hun referentiekader zullen je klasgenoten hun leven echt als zwaar kunnen ervaren. Hoort bij de leeftijd, gaat meestal vanzelf wel weer over.

Pubers zonder dergelijke uitspattingen, die "al zo lekker jong volwassen zijn", dáár maak ik me eerder zorgen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:19

lieveli schreef:
Ik vond de pubertijd echt verschrikkelijk. Ik was (zonder aanwijsbare reden) echt doodongelukkig. Al die hormonen die door mijn lijf gierden en ik beleefde al mijn emoties door elkaar heen en extra intens. De pubertijd was voor mij echt het ontdekken van mijn eigen grenzen en wat ik nou exact wilde.

Ik sta nu voor de klas en ik vind oprecht dat leerlingen veel voor hun kiezen krijgen met toetsen en verwachtingen. Nu geef ik les op het VMBO dus qua stof is dat echt geen rocketscience maar sommigen vinden het echt moeilijk om bij te benen. En je bereidt ze voor op het MBO dus je kunt ook niet altijd hun hand vasthouden.

Verder beleven pubers (vaak) de wereld vanuit zichzelf, zo werken de hersenen. Ik hoor dan ook altijd met plezier alle klaagzangen aan en natuurlijk denk ik wel eens bij mezelf dat het een beetje overdreven is, maar dat houd ik voor mezelf.

_O_ Bedankt! Eindelijk iemand die het ook zo ziet, maar dan vanuit het oogpunt van de leraar! Ik vraag me soms echt af of leraren niet doorhebben dat zij niet onze enige leraar zijn en dat ze allemaal evenveel huiswerk opgeven...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:20

cindypony123 schreef:
klopt maar wel oudere vrienden en had slecht vriendje..
maar het maakt niet uit het is gebeurd
gwn genieten van je leven
ik denk aan yodo
you only die ones je leeft elke dag :)

Once* en ik snap niet waarom het fenomeen dat je maar een keer doodgaat te maken zou moeten hebben met je leven 100% leven?

En je bent 14, hoe kon je toen al oudere vrienden hebben en drankproblemen? Bij 'vroeger' denk ik toch wel aan minstens 3 jaar geleden. Elfjarige kinderen zijn nog wel heel erg klein voor dat soort problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:21

RoodZonnetje schreef:
Sababber schreef:
Vaak merk je zelfs dat de mensen die echt wat mankeren dit juist niet willen laten merken..

Onzin, je uitspraak valt voor in de categorie "mensen die écht zelfmoord willen plegen praten er niet over"

TS, vanuit hun referentiekader zullen je klasgenoten hun leven echt als zwaar kunnen ervaren. Hoort bij de leeftijd, gaat meestal vanzelf wel weer over.

Pubers zonder dergelijke uitspattingen, die "al zo lekker jong volwassen zijn", dáár maak ik me eerder zorgen om.

Om mij hoef je je geen zorgen te maken, hoor. :) Ouders zijn nog bij elkaar en hebben het gezellig, het gaat goed op school en daarna wil ik net zoals mijn zus in London gaan studeren, ik rijd fijn paard waar ik veel plezier in heb (en wat ook erg goed gaat) en ga binnenkort weer naar London en Rome. Ik heb niets te klagen. :) Ik weet van mezelf dat als ik mijn huiswerk thuis doe dat ik geen ruk uitvoer en de hele dag series zit te kijken, vandaar dat ik tot 5 uur/half 6 op school zit. Ook heb ik er nog een baantje bij zodat ik alle concerten waar ik heen wil kan betalen.

Ik heb twee jaar geleden wel een hele vervelende ervaring met een jongen gehad (als je het wil weten kan je altijd een PB sturen), maar daar ben ik ook al overheen. Ik heb er veel van geleerd, en zal nooit meer dezelfde fout maken om met zo iemand om te gaan.

Ooit ging het ook een stuk slechter met me, ik bleef in de eerste bijna zitten, in de tweede bleef ik zitten, in de derde zou ik weer blijven zitten (mede door die jongen) waarna ik naar een andere school ben gegaan, en daarna is alles goed gekomen. :) Maar klagen, dat heb ik nooit gedaan.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:25

Resistance schreef:
Robin_S schreef:

Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).

Het mag gezegd worden: het is geen makkelijke leeftijd :(:)

Ik slaap zelf gemiddeld pas rond 1 uur, maar het gaat me heel goed af. :) Zojuist mijn eerste examenperiode afgesloten met hele hoge cijfers. :)

Mijn overgrootvader rookte als een schoorsteen, kreeg geen gezondheidsproblemen en werd ruim 90. Betekent dat dat roken niet ongezond is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:28

Imaginaerum schreef:
Resistance schreef:

Ik slaap zelf gemiddeld pas rond 1 uur, maar het gaat me heel goed af. :) Zojuist mijn eerste examenperiode afgesloten met hele hoge cijfers. :)

Mijn overgrootvader rookte als een schoorsteen, kreeg geen gezondheidsproblemen en werd ruim 90. Betekent dat dat roken niet ongezond is?

Dat vind ik een hele stomme vergelijking. Sommige mensen hebben gewoon veel minder slaap nodig dan anderen. Als kind sliep ik al veel minder dan anderen, en dat is altijd zo gebleven. Ik heb er verder niets aan overgehouden, ben bijna nooit ziek (hoogstens 1 x per jaar, en dan maar een weekje), en alles gaat me goed af.

StonedRomy

Re: "My Life Sucks"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:44

Ach, ik irriteer me er echt niet aan. Mijn klasgenoten vinden andere dingen erg, ben ik blij mee! Stel je voor, een hele wereld waarin niemand zich bezig kan houden met het feit dat de regen hun kapsel zal verpesten ' omdat ze erger hebben meegemaakt.'
Zou geen vrolijke boel worden...

Zelf moet ik net werken aan het moeilijke in mijn leven benoemen... Maar voor de buitenwereld en ik dat meisje met de pony, het mooie huis in het centrum, ouders die nog bij elkaar zijn, ieder jaar naar Amerika gaat, hoge cijfers haalt en lekker vaak thuis mag blijven. Perfect leven zouden veel mensen het noemen... Maar waarom zou ik daarom niet een heel zwaar leven kunnen hebben? Waarom zou ik daarom niet al meerdere keren door een professor zijn aangesproken met de boodschap ' neem afscheidt van iedereen waar je van houdt.' Of kan ik niet gepest zijn geworden?

Leven en laten leven... En wees blij dat ze hun leven om zo'n ' onbenullige ' dingen al heel zwaar kunnen noemen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:54

RoodZonnetje schreef:
Sababber schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Soms is het een schreeuw om hulp en als die niet gegeven wordt, dan weet zo'n persoon het soms ook niet.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:00

Ik ben zelf 13, en gebruik dit soms wel eens. Maar dan floept het er meer uit, als een leraar bijvoorbeeld veel huiswerk geeft of als het keihard regent en ik geen waterdichte jas heb.
Inderdaad is het stom om zomaar te roepen dat je leven poedersuiker is, ik moet het mezelf eigenlijk ook maar eens afleren ;).

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:01

Wat veel reacties over mensen die materieel gezien schijnbaar alles hebben, dat hun leven niet zwaar/moeilijk zou kunnen zijn.. Je moest eens weten wat er zich achter gesloten deuren af kan spelen, nieuwste I-phone en eigen pony of niet. Dat zegt absoluut totaal niks over dingen die je verder mee kunt maken, over hoe betrokken/liefdevol je ouders zijn, etc.

Verder denk ik dat downdenken wel een beetje bij de puberteit hoort.. Feit is echter wel dat de laatste jaren suïcidaliteit onder jongeren (adolescenten - jongvolwassenen) schrikbarend is toegenomen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met gebrekkige toekomstperspectieven in combinatie met een verhoogde maatschappelijke druk vanwege de crisis waarin we ons momenteel bevinden. Jongeren van tegenwoordig hebben het alles behalve makkelijk. Nu ben ik zelf ook nog een jongvolwassene en ook ik heb last van de crisis, in de zin van belachelijk lange werkweken maken (60-70 uur of meer) voor een karig loontje om zo de benodigde werkervaring voor een échte baan op mijn niveau op te doen, in combinatie met een zeer gebrekkig toekomstperspectief (ongeveer 1 op 200 vindt werk in mijn sector). Maar aan de andere kant ben ik erg positief ingesteld en tel ik mijn zegeningen, want ondanks economische moeilijkheden heb ik alles redelijk op een rijtje. Ik zou nooit de opmerking maken dat het leven zuigt.

Ik denk ook dat mensen die écht denken dat hun leven poedersuiker is en alleen de negatieve kanten lijken te zien, puber of niet, best wel gebaat zouden zijn bij een cursusje cognitieve gedragstherapie.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 10-11-14 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:01

Nayomie schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Soms is het een schreeuw om hulp en als die niet gegeven wordt, dan weet zo'n persoon het soms ook niet.

+-1
Mijn hulpkreten werden ook alleen maar gehoord door mijn huidige vriend. Mijn ouders (met name mijn pa) keek amper naar me om. Mocht doen wat ik wou zolang ik hem maar niet stoorde. Mijn ma daarentegen liet amper iets toe, werd snel kwaad of lastig en bij meningsverschillen tussen haar en ons pa kwam ze altijd aan mij vragen of zij geen gelijk had. Ik kropte alle stress zodanig op dat ik gewoon met mijn hoofd tegen de deur of muur ging kloppen.
Ik had nl niemand om mee te praten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:23

Volgens mij heb ik me niet goed uitgedrukt, want ik bedoel juist dat die uitspraak ("mensen die er over praten doen het niet") onzin is. Veel mensen blijken juist wel (maar niet altijd even direct duidelijk) om hulp te vragen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:27

Ah kijk, dat maakt het al iets duidelijker. :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:28

Oh ja je hebt helemaal gelijk! Op school komt dit zovaak voor. Maar ik vind mijn leven wel goed. Heb een fijne hobby, paarden, vriendinnen,...:)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:28

MaricoGraphy: dat is iets wat je meer ziet ja. Ik klaagde al maanden over vermoeidheid, mijn ouders reageerden zoals zoveel in dit topic: 'jij, moe? Zoveel doe je helemaal niet, en daar ben je nog veel te jong voor'. In de tussentijd stortte ik met regelmaat in bij mijn vriend, en trok ik alles steeds minder. Emotioneel veel heftiger reageren, noem maar op. Pas op het moment dat alles tijdens het kerstdiner :+ uitbarstte bij mij, zagen mijn ouders dat het niet goed ging.

Ja, ik vind veel kinderen tegenwoordig strontverwend. Maar ik heb (dankzij mijn studie ook) veel geleerd over de veranderingen waar pubers mee te kampen hebben. En dat is niet niks, van zichzelf al niet. Tel daarbij een maatschappij op waarin steeds meer druk op je wordt gelegd om te presteren. Steeds meer prikkels, steeds gehaaster. Dat is ook lastig om mee om te gaan.

Veel kinderen die zwaar gestresst raken (en van daaruit rol je vrij makkelijk in een depressie), hebben op het oog alles. Zo'n kind was ik ook (oke, bij mij kwam alles rond mijn 20e pas): ouders bij elkaar, bezig met studie (stapje terug van uni naar HBO), lekker thuis wonen dus veel ruimte, luxe, genoeg geld om me geen zorgen te hoeven te maken, eigen paard, leuke vriend (gelukkig nu nog), noem maar op. En tóch ging het niet goed. Waarom? Druk. Druk om te presteren, alles goed te doen. Zelf erg perfectionistisch (en daaruit volgend faalangstig), en ouders die ook willen dat ik het goed doe.
Af en toe is het fijn om je druk te maken om kleine dingen, dingen die er eigenlijk niet toe doen. Want, zelfs als je grotere problemen hebt, is het fijn om even te doen alsof die kleine dingen het ergste zijn waar je mee hoeft te dealen.

Ik kan inmiddels steeds vaker, als ik kinderen over zulke dingen hoor klagen, tegen mezelf zeggen 'goh, wat fijn dat dat het enige is waar hij/zij zich zorgen over hoeft te maken'. Tegelijkertijd vraag ik mij ook af of dat écht het ergste in hun leven is.

Het kan geen kwaad dat mensen zich beseffen dat bepaalde uitspraken op een bepaald moment niet meer serieus genomen worden (en daarmee wanneer het wel serieus is, mensen je niet meer geloven), of gedacht wordt dat iemand zich aanstelt. Maar inmiddels weten we veel over de ontwikkelingen die tieners doormaken, en zij denken nou eenmaal vrij egocentrisch. Dat zien ze zelf niet, omdat zij zelf in dat moment zitten. Is niet erg, de meesten groeien er wel overheen ;) .

Waar ik wel heel slecht tegen kan zijn van die 'hippe' uitspraken die helemaal in zijn, zoals yolo. Te pas en te onpas wordt het geroepen, en de betekenis van de woorden heeft eigenlijk geen betekenis meer. Dáár moet je voor waken, dat door uitspraken als 'my life sucks' de échte noodkreten niet meer gehoord worden 'want iedereen roept dat'.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:32

Ik vind dat Merileth het netjes omschreven heeft. Daarbij wil ik nog een toevoeging geven. Hoe jongeren onderling met elkaar omgaan, maakt het soms ook niet altijd makkelijk.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:57

Ik vind ook wel eens dat mensen snel zeuren en klagen.
Of veel medelijden met zichzelf hebben.
Het zou fijn zijn als je kijkt naar wat je wel hebt.

Je merkt wel dat de wereld verandert. Er is weinig ruimte voor rust. En dat al op jonge leeftijd. Door het gebruik van mobiel, laptop e.d.
En dat zal sommigen best opbreken.