Ik ben al aan het aftellen. Vrijdag 5 december schoppen we de sint op de boot en zaterdag gaat mijn kerstknop om.
De kerstmuziek gaat aan, de kerstboom wordt uit de doos getrokken. Even bekvechten met manlief over hoe we de lichtjes om de boom slingeren, en ieder jaar besluiten we het op dezelfde manier te doen dus waarom we bekvechten? Geen idee... Traditie?
De strikjes gaan aan de ballen om er vervolgens 10 minuten voor sluitingstijd achter te komen dat we lint, sneeuw, lichtjes of alle drie missen. Ieder jaar hetzelfde liedje. Dus hup, in de auto in de hoop dat hij het doet want hè het is een Italiaan.
Gauw naar het tuincentrum om erachter te komen dat meer van die dorpsgekken op een gelijke wijze als ons te werk gaan. Met het winkelwagentje als bull-bar gebruikend door de massa's vrolijke dames met geïrriteerde mannen en hysterische kinderen door zigzaggen om erachter te komen dat wat ik nodig heb nu nét is uitverkocht.
Bovenstaand winkel ritueel herhalen we op de winkelboulevard waar het zonodig nóg drukker is want de MediaMarkt heeft gek genoeg op die dagen altijd een gekkenhuis actie.
Eenmaal thuisgekomen bestellen we shoarma en maken we de boel af om vervolgens na een hoop "oh wat gezellig" ons nest in te duiken omdat we moe zijn.
Gelukkig hangt in de slaapkamer een slinger kerstlichtjes om de boekenkast.