[FOTO] Kerstdorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:21

Zijn wij nu de enigen die een dorp van Lego hebben? :+
Wij sparen de kerst-edities van Lego, en maken daar het dorp van. Momenteel nog niets opgebouwd, heb ook geen foto's. Bovendien is de nieuwe editie nog niet leverbaar (was wel even, maar het waren er maar een paar en ik was te laat toen ik het zag -O- ).

Bhriseis

Re: [FOTO] Kerstdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:36

Wat gaaf! Hebben ze die gewoon in de speelgoedwinkels, of bestel je die van de Lego-shop?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:07

Op brickshop. :)
http://www.brickshop.nl/lego/lego-creat ... stman.html is de nieuwe van dit jaar (vooral die rendieren zijn te gek _O- )
Verder hebben we:
http://www.brickshop.nl/lego/lego-creat ... arket.html
http://www.brickshop.nl/lego/factory/le ... cabin.html
http://www.brickshop.nl/lego/exclusives ... kerij.html
http://www.brickshop.nl/lego/feestdagen ... ?Itemid=56
http://www.brickfile.com/blog/2012/06/1 ... -toy-shop/

De vintage market hebben we nog nooit gebouwd, vorig jaar zaten we midden in een verhuizing, toen hebben we niet aan kerstversiering gedaan. Bovendien kwam die doos pas in januari op de markt in Nederland, omdat de lego-voorraden bij de winkels te groot waren. -:(-

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:52

Neonlight schreef:
Op brickshop. :)
http://www.brickshop.nl/lego/lego-creat ... stman.html is de nieuwe van dit jaar (vooral die rendieren zijn te gek _O- )
Verder hebben we:
http://www.brickshop.nl/lego/lego-creat ... arket.html
http://www.brickshop.nl/lego/factory/le ... cabin.html
http://www.brickshop.nl/lego/exclusives ... kerij.html
http://www.brickshop.nl/lego/feestdagen ... ?Itemid=56
http://www.brickfile.com/blog/2012/06/1 ... -toy-shop/

De vintage market hebben we nog nooit gebouwd, vorig jaar zaten we midden in een verhuizing, toen hebben we niet aan kerstversiering gedaan. Bovendien kwam die doos pas in januari op de markt in Nederland, omdat de lego-voorraden bij de winkels te groot waren. -:(-

Wauw! Dit is fantastisch! Hebben hebben hebben! :p

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:12

Waaaah maar dat is gaaf!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:13

Die Lego huisjes zijn echt vet! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:14

Vanmiddag zijn we naar de Intratuin gegaan, daar hadden ze de dorpjes ook weer heerlijk uitgebreid uitgestald. Ik word daar altijd zo blij van. *\o/*
Ooit, oooooit gaat hier ook zoiets komen.

En dat legodorp is ook leuk zeg. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:23

Dat Lego dorp! Wat origineel. :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:44

Super leuk dorpje ts! Ik wilde dit jaar beginnen met een dorpje, afgelopen dagen wat huisjes/accesoires gekocht. Even bij de Tuinland geweest voor inspiratie, geweldig mooie kerstdorpen daar! Met treintjes, kermisattracties etc. Echt heel gaaf<3

Maar ik ben klein begonnen, ziehier mijn mini kerstdorp:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best blij mee :D Misschien ga ik volgende week nog een keer langs tuinland en m'n dorp nog wat uitbreiden, heb nog een boel ruimte over aan de rechterkant...

Vind het zo gezellig staan :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:36

Hadden wij vorig jaar ook gemaakt.
Nu helaas nog geen. (sinterklaas)

Dit jaar komt ie vast weer! :D

(wij hebben de meeste van de action)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:59

Ik ben al aan het aftellen. Vrijdag 5 december schoppen we de sint op de boot en zaterdag gaat mijn kerstknop om.
De kerstmuziek gaat aan, de kerstboom wordt uit de doos getrokken. Even bekvechten met manlief over hoe we de lichtjes om de boom slingeren, en ieder jaar besluiten we het op dezelfde manier te doen dus waarom we bekvechten? Geen idee... Traditie? :o
De strikjes gaan aan de ballen om er vervolgens 10 minuten voor sluitingstijd achter te komen dat we lint, sneeuw, lichtjes of alle drie missen. Ieder jaar hetzelfde liedje. Dus hup, in de auto in de hoop dat hij het doet want hè het is een Italiaan.
Gauw naar het tuincentrum om erachter te komen dat meer van die dorpsgekken op een gelijke wijze als ons te werk gaan. Met het winkelwagentje als bull-bar gebruikend door de massa's vrolijke dames met geïrriteerde mannen en hysterische kinderen door zigzaggen om erachter te komen dat wat ik nodig heb nu nét is uitverkocht. >;)
Bovenstaand winkel ritueel herhalen we op de winkelboulevard waar het zonodig nóg drukker is want de MediaMarkt heeft gek genoeg op die dagen altijd een gekkenhuis actie.
Eenmaal thuisgekomen bestellen we shoarma en maken we de boel af om vervolgens na een hoop "oh wat gezellig" ons nest in te duiken omdat we moe zijn.
Gelukkig hangt in de slaapkamer een slinger kerstlichtjes om de boekenkast.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:06

Tazzey schreef:
Ik ben al aan het aftellen. Vrijdag 5 december schoppen we de sint op de boot en zaterdag gaat mijn kerstknop om.
De kerstmuziek gaat aan, de kerstboom wordt uit de doos getrokken. Even bekvechten met manlief over hoe we de lichtjes om de boom slingeren, en ieder jaar besluiten we het op dezelfde manier te doen dus waarom we bekvechten? Geen idee... Traditie? :o
De strikjes gaan aan de ballen om er vervolgens 10 minuten voor sluitingstijd achter te komen dat we lint, sneeuw, lichtjes of alle drie missen. Ieder jaar hetzelfde liedje. Dus hup, in de auto in de hoop dat hij het doet want hè het is een Italiaan.
Gauw naar het tuincentrum om erachter te komen dat meer van die dorpsgekken op een gelijke wijze als ons te werk gaan. Met het winkelwagentje als bull-bar gebruikend door de massa's vrolijke dames met geïrriteerde mannen en hysterische kinderen door zigzaggen om erachter te komen dat wat ik nodig heb nu nét is uitverkocht. >;)
Bovenstaand winkel ritueel herhalen we op de winkelboulevard waar het zonodig nóg drukker is want de MediaMarkt heeft gek genoeg op die dagen altijd een gekkenhuis actie.
Eenmaal thuisgekomen bestellen we shoarma en maken we de boel af om vervolgens na een hoop "oh wat gezellig" ons nest in te duiken omdat we moe zijn.

Deze is leuk! :D Ik zie het zo voor me. En herkenbaar is het ook. :j Ga jij maar gauw columns schrijven! _/-\o_

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:10

Samiyah schreef:
Super leuk dorpje ts! Ik wilde dit jaar beginnen met een dorpje, afgelopen dagen wat huisjes/accesoires gekocht. Even bij de Tuinland geweest voor inspiratie, geweldig mooie kerstdorpen daar! Met treintjes, kermisattracties etc. Echt heel gaaf<3

Maar ik ben klein begonnen, ziehier mijn mini kerstdorp:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Best blij mee :D Misschien ga ik volgende week nog een keer langs tuinland en m'n dorp nog wat uitbreiden, heb nog een boel ruimte over aan de rechterkant...

Vind het zo gezellig staan :D

Mag ik vragen waar jij de "sneeuw" weg hebt?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:17

@dejong_wever bij de Welkoop, ze hadden een zak liggen met 70% korting dus hoefde maar 95ct. af te rekenen voor 4L. :) maar zag het ook bij de tuinland liggen.

Maar ik heb alleen bovenop wat van dat nep sneeuw, daaronder een soort wit wattenachtig kleed. Die heb ik ook bij tuinland gehaald.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:40

Da's dan wel een mooie deal. :j
Is het niet heel licht qua gewicht? Dus dat het letterlijk gaat sneeuwen zodra je iets te dicht langs het dorp heen loopt, of valt dit mee?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:44

Het is wel heel licht, maar blijft mooi liggen hoor :) heb dat 'wattenkleed' eerst wat ingespoten met spuitlijm en daarna dus de sneeuw erop. Maar ook stukjes waar het gewoon los ligt en dat blijft ook liggen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:49

oooooooo wat hebben jullie allemaal mooie dorpen, echt geweldig!!
Ik ben iemand die zich elk jaar staat te vergapen bij de intratuin (of hebben we een eurofleur, weet het ff niet ) en denk oooo dat wil ik ook en dan kijkt naar de prijzen en dan denkt nahh toch maar niet.
Maar vind het wel echt heel gaaf

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 07:38

mala26 schreef:
Ik ben iemand die zich elk jaar staat te vergapen bij de intratuin (of hebben we een eurofleur, weet het ff niet ) en denk oooo dat wil ik ook en dan kijkt naar de prijzen en dan denkt nahh toch maar niet.

Valt mee, denk dat die van mij iets van 15 tot 20 euro heeft gekost, alles bij elkaar. Maar heb dan ook niet een hele grote, ivm ruimte.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:24

mala26 schreef:

Wij kopen ze altijd na de kerst, dan heb je hele grove kortingen en blijft het wel leuk om een dorp op te bouwen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:28

Na de kerst is het altijd gekkenhuis bij het tuincentrum, alsof alles dan gratis is. :')
Mijn broer en zwager zijn ook al járen aan het sparen en breiden de collectie ieder jaar met een paar dingetjes uit. Dan is het niet in één keer een gigantische klap geld die je uitgeeft en daarnaast is het op deze manier naar mijn idee veel leuker om het dorp jaarlijks te zien groeien.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:45

Hier staat hij ook weer. Toch iets eerder dan gepland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week bij intratuin hadden 2 halen 1 betalen voor diverse huisjes van hun eigen merk.
Ik heb de kerk en het grote huis verhaal voor maar 15€.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:19

Ik krijg ieder jaar een huisje of iets om mijn dorpje aan te vullen van mijn vriend. Zo spaar ik mijn Lemax dorpje bij elkaar.
Ik wilde het al jaren maar de prijs hield me tegen. Ik kocht toentertijd een kerkje met carollers ervoor. Zo'n plastic ding dus niet de mooiste.

Ik koop mijn Lemax spulletjes online bij iGarden. Die hebben vaak leuke acties.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:00

Wat veel leuke dorpjes zie ik hier voorbij komen, ben er zelf ook helemaal gek van, m'n vriend jammergenoeg iets minder, anders had ikzelf ook allang een heel dorp in elkaar gezet :j
Maar hij belde me net op en zei dat hij toch een leuk kersttafereeltje voor me had gekocht bij de Kruidvat :D
Namelijk dit minidorpje:http://folder.kruidvat.nl/kruidvat-folder-24-november-t-m-7-december/#page/72-73
Over een uurtje is hij thuis en ben heel erg benieuwd!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:26

Ah wat lief van hem zeg, leuk dorpje. <3

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:23

Tazzey schreef:

Ik word hier dus gewoon intens blij van haha, zo herkenbaar!