Leuke hobby, vriend meer loslaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:53

Wil je ruilen, ik heb teveel interesses en hobby's :P
Er is zoveel mogelijk, ik dacht dat je al aan paardrijden doet aan je avatar te zien.
Handwerken zoals haken, uitgebreid koken, bakken, als ik me echt verveel ga ik vaak een heel eind fietsen of wandelen. Sporten, cursus volgen, vrijwilligerswerk, oude meubels verven/opknappen en weer verkopen, muziek maken.

Supervixen

Re: Leuke hobby, vriend meer loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:58

Geocachen? Mijn vriend had nooit echt hobby's, maar sinds hij dit heeft ontdekt gaat hij er vaak op uit om dit te doen.
Als je niet weet wat dit is moet je even googlen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:03

@ Gucci, ik heb een jaar of 10 gereden en een paar jaar een eigen paard gehad bij mijn ouders. Ik vind buitenzijden erg leuk, maar mijn moeder durft op ons paard niet naar buiten, waardoor ik haar ook niet meer rijd. Paard staat bij mijn ouders en mijn moeder rijd wel dagelijks. Het is dus wel mogelijk om dit op te pakken, maar dan moet ik van wat angst af.

Koken, bakken vind ik erg leuk dus dat is een goede.

Eind fietsen vind ik ook lekker, doe ik nu regelmatig met mijn werk, gehandicaptenzorg.

Naar vrijwilligerswerk of een cursus ga ik ook nog verder naar kijken.

Geocachen lijkt me leuker samen met iemand.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 17:58

Welke website is handig om een penfriend te vinden?
Ik nu naar globalpenfriends.com

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:07

En dansles volgen? Die lessen vallen heel vaak 's avonds, en zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen. Van dansen word je vast ook heel goed gehumeurd; ik vind het altijd zo opbeurend werken :):)

Of je nu een goede danser bent of niet maakt niets uit, want je leert het :)

(Zelf kan ik je ballet van harte aanbevelen; daar ben je makkelijk een uur of zes per week mee zoet).

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:08

Klinkt pokert leuk, ben me nu aan het registreren bij de website voor penfriends

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:30

Als je facebook hebt,daar heb je heel veel snailmail groepen (snailmail = penvrienden maar dat het engelse woord).
Je hebt ook email groepen,daar heb ik ook een aantal van.

Edit: heb je dit topic al door gelezen? [LZP] Snail mail

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:21

Heb me nu aangemeld bij globalpenfriends. Dat wacht ik eerst ven af.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:35

Borduren. Met een groot project ben je makkelijk een jaar bezig :+

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:43

Borduren vind ik te precies werken, niet echt wat voor mij.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:52

Aan je avatar te zien heb een hond. Misschien is agility een idee.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:14

Ook bij mijn ouders. Met mijn vriend heb ik geen huisdieren.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:24

Een instrument leren bespelen? :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 03:06

De keuze is reuze! :j

ik heb teveel hobby's, er zit er vast een bij die je ook leuk vind :p

- Koken/bakken, als ik niet met koken/bakken zelf bezig ben kan ik hele avonden spenderen met het zoeken naar nieuwe recepten, programmas kijken over Koken en bakken, mijn receptenboek bijwerken, recepten uitwisselen etc. Daarbij is het ook nog een leuke bijkomstigheid voor vriendlief, de mijne offert zich maar al Te graag op om mijn probeersels Te proeven :D

- breien, het is even een gedoetje Om het Te leren, maar het is heel fijn, en je kan het combineren met kijken van programmas :j

- lezen, ik heb een hele berg boeken, maar heb nu ook geinvesteerd in een kindle, hartstikke fijn!

- films/series, vind er een die je echt leuk vind en word heel fanatiek!!

- make up, kijk youtube channels van make up artiesten en ga zelf aan de slag, is leuk, en je gaat je er ook nog top door voelen!!

- sport, vind een sport die je echt leuk vind Om Te doen, leer je nieuwe mensen kennen, het voelt niet als een verplichting, en je blijft ook nog in shape!

- muziek, ik speel 3 instrumenten en zing, je kan op les gaan of het je zelf aanleren met filmpjes, houd je bezig en het is leuk!

- talen, op het internet kun je hele cursussen vinden Om een nieuwe taal Te leren, het is leuk en goed voor je carriere!! :D

- vrijwilligerswerk, dit kan letterlijk van alles zijn, tis maar net wat je leuk vind :j

en zo kan ik nog wel even doorgaan, van cursussen in letterlijk alles, tot een complete online studie, vissen, een volkstuintje, babysitten, een kaartclubje, boekenclub, verzamelingen, en al die Andere dingen die je kan doen. Ik hoop dat er iets is wat je echt leuk vind, maar dat lukt vast wel! Zoals ik zei, de keuze is reuze :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 11:10

Wow saddledancer, wat heb jij heerlijk veel hobby's. Dat koken en bakken vind ik leuk om te doen.

Momenteel heb ik me aangemeld bij de website van globalpenfriends, nu even afwachten of er een leuk iemand wil schrijven.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:02

Je kunt ook op instagram een account maken en dan #penpalswanted invullen. Dat is erg makkelijk.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:55

Ik heb net een mail terug ontvangen van een manege hier in de buurt ,,daar ga ik misschien binnenkort een lesje meepakken om te zien of ik het nog leuk vind.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 14:03

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 12:21

Ik ben al een eind verder. Ik ben begonnen met schrijven met een penfriend en heb voor volgende week 3 proeflessen geregeld. Dansen in zevenaar, paardrijden in zevenaar en zumba in arnhem. Voelt goed om actie te ondernemen. Natuurlijk zijn andere leuke tips nog steeds welkom.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:28

Goed bezig TS!
Hopelijk bevalt er iets en ga je daarmee verder :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:32

Goed bezig Ts! :j meteen actie ondernemen voelt al goed, dus laat staan als je straks een leuke hobby gevonden hebt!! :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:37

eroslover schreef:
Kleurboek voor volwassenen heb ik, dat vind ik dan een uurtje leuk en dan moet ik weer wat anders gaan doen. Manegeles of muziekles vind ik leuk, maar wil niet te veel geld uitgeven helaas.

Die wilde ik net voorstellen -O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:39

Ga Hayday spelen op je tablet :')

succes verzekerd

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:39

Ik zit in dezelfde situatie, maar dan omgekeerd. Ik heb veel hobbies en mijn vriend is een echte huismus.
Wat ik me afvraag als ik je zo lees of je wel genoeg sociale contacten hebt. Heb je geen vrienden waar je regelamtig iets mee kunt doen ?
Ik ga bvb regelmatig is wandelen met vrienden en dan de hele dag met home made luxe pick nick op zak.
Probeer iets te vinden die je intresseert. Ik combineer het allemaal en kom steeds maar tijd te kort. Soms vind ik het wel wat irritant als mijn vriend buiten het werk om steeds thuis zit te nietsen. Gelukkig is dat niet altijd zo en doen we ook veel dingen samen, maar uit zichzelf gaat die niet snel iets ondernemen en dat mis ik soms wel. Als je meer afzonderlijke activiteiten hebt, heb je ook meer te vertellen als je bij elkaar bent. Ik vind het wel belangrijk in een relatie dat beiden een eigen bezigheid hebben.
Het paardrijden zorgt ervoor dat ik altijd ergens heen kan en ik ook overal gemakkelijk sociaal contact heb. Ik mag morgen 1000km verder gaan wonen, even de paardenlocaties af en ik heb weer mijn draai. Het neemt heel veel plaats in mijn leven en ik zou niet hetzelfde mens zijn zonder.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 13:04

Bedankt allemaal.

Betaling, ik heb een goede vriendin die ik wel elke maand zie. Die woont op 1,5 uur rijden.
En verder mijn vriend en zusje. Ik woon nu 3 jaar in duiven maar ken er nog weinig mensen. Door dansles of paardrijden hoop ik ook wat meer contacten te krijgen.

En verder nog wat leuke dingen die ik vanuit huis kan gaan doen lijken me ook erg fijn.

Mijn vriend vind het ook erg fijn dat ik nu actief aan het zoeken en proberen ben. Hij heeft altijd wel wat om handen en ik wat minder.