Helpen jullie mee met Dorcas dit weekeind of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: Helpen jullie mee met Dorcas dit weekeind of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:11

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Dorcas gehoord. Heb direct even op de site gekeken of er ook supermarkten in Schiedam mee doen. Helaas is het kaartje op de site nogal onbruikbaar, doordat er zoveel items op staan heb je geen idee meer waar je aan het klikken bent. In en uitzoomen of zoeken gaat niet.

Ik vind het een goed initiatief, wel denk ik direct aan de beelden enkele weken geleden over containers in de haven van de Phillipijnen die daar niet weg mochten, omdat er items in zaten die het land niet in mochten. Zo mochten tweedehands kleren van de autoriteiten niet ingevoerd worden. Allemaal spullen die met veel pijn en moeite ingezameld waren. De organisatoren van de hulpacties gingen haast failliet aan de havengelden voor de opslag van de containers. Dat vind ik dan weer triest. Je wil helpen, je zet je met hulp van anderen in, maar uiteindelijk ligt het ontvangende land dwars.

Als ik een dorcas boodschappenlijstje in mijn handen geduwd zou krijgen, dan zal ik zeker wat kopen, maar zoals gezegd. Ik heb ze hier nog nooit gezien.

Wel heb ik eind vorig jaar bij een vergelijkbare actie van de plaatselijke stichting voor klanten van de voedselbank een winkelwagentje met basisproducten en (action) speelgoed afgeleverd. Het speelgoed zou bewaard worden, zodat de kinderen dit jaar een sinterklaaskadootje zouden krijgen. Dit was voor mensen in mijn stad die het financieel moeilijk hebben. Ik vind het fijn om die mensen te kunnen helpen.

XxLMMxX

Re: Helpen jullie mee met Dorcas dit weekeind of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:28

Ik zag ze van het weekend staan.
Er mocht een product gekocht worden of een gelddonatie gedaan worden.
Gelddonaties doe ik niet meer, omdat het meestal niet terecht komt waar het hoort.
Ik ben dus voor een product gegaan.
Dit moest aan eisen voldoen, zo mocht de rijst alleen in kiloverpakkingen ivm de douane.
Er was een lijstje met producten en ik vond smaakjesthee bijvoorbeeld niet echt nuttig, dat is een luxeproduct, ik heb zelf een paar kilozakken rijst gehaald.

Ik heb dit ook weleens voor de voedselbank gedaan en vind een kleinigheidje kopen een lage drempel

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:42

MarlindeRooz schreef:
En als je alleen geld inzamelt krijg je nog niet eens 10% van wat je nu krijgt, want was is de plek waar IEDEREEN komt? De supermarkt! Dus dat is het effectiefst.

Mensen geven sneller een product dan dat ze geld geven. Want een pak rijst kost minder en zo vinden mensen het ook niet zoon ramp om wat te geven :)