Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amaris schreef:Deetjeeuh schreef:Ik heb een Archos. Je hebt gewoon allerlei knopjes. Bladzijdes omslaan kan op 2 manieren, 3 manieren. Dus het maakt niet uit of je hem in links of rechts hebt. Vind ik persoonlijk erg fijn!
Verder heb ik een kleurenscherm, kan ik er ook foto's/video's op bekijken en geeft mijn scherm licht. In het donker is dat dus erg fijn!Verder heeft mijn moeder een andere waar je ook op kan lezen als de zon erop schijnt, maar dat vind ik flink tegenvallen.
Mijne is trouwens ook maar €70,-. Maar zoooo fijn!
Moeders heeft ook touch met een pennetje, maar ik zou lekker voor knopjes gaan! Geen vette vingers op je scherm, je kan niet misklikken, slepen naar beneden/opzij etc. gaat niet verkeerd. Als je zoiets wil kan je nog beter een iPad kopen.Ik vind knopjes héél fijn!
Maar is een archos 'ereader' niet gewoon een soort tablet? Met tablet-back-light dus?
Dat is niet te vergelijken met echte ereaders (echt noem ik dus met e-ink techniek)
Ik snap niet precies waarin je er een tablet in terug vind komen? En waarom het niet te vergelijken valt? Sorry, gaat er bij mij echt niet in.
(Tenminste, niet op deze manier, niet vervelend bedoelt.).
Citaat:Verder heb ik een kleurenscherm, kan ik er ook foto's/video's op bekijken en geeft mijn scherm licht.

Tasserd schreef:Ik heb een Kobo Aura en die is vooral heel fijn door de verlichting die er in zit. Of het nu pikkedonker is of de zon staat er fel op, het blijft heerlijk om te lezen, krijg er ook geen last van m'n ogen van. Ook kun je het geheugen met 32GB uitbreiden door middel van een geheugenkaart. En de batterij gaat ook heerlijk lang mee. Nee, mij zie je niet meer met dikke boeken sjouwen.
lieveli schreef:Kindle Paperwhite, dat is de beste die er is. Ik heb hem vergeleken met de Kobo's, maar de Kindle is echt zoveel keer fijner.
Deetjeeuh schreef:Ik heb er zo een: klik
Dan snap ik ook weer waarom jij niet snapte dat wij dachten dat t een tablet was! Indy_Mouse_9 schreef:Deetjeeuh schreef:Ik heb er zo een: klikDan snap ik ook weer waarom jij niet snapte dat wij dachten dat t een tablet was!

Maar het is gewoon zo'n soort ereader zoals de quote van Tasserd in mijn post. Dat beschrijft beter wat ik bedoel. Allienda schreef:Hevonen, waarom de Kindle? Mijn Duitse collega heeft ook een Kindle en is er lyrisch over en heeft idd nog nooit Problemen gehad. Hoe zit het met boeken downloaden etc met de Kindle. Ik lees nooit in het Engels/Duits, moet je de boeken bij Amazon downloaden of hoeft dit niet perse?
Maar het scheelt bomen en boekenkasten als ik veel digitaal lees. Deetjeeuh schreef:Moet wel zeggen dat mijn omschrijving nogal vaag was ja.Maar het is gewoon zo'n soort ereader zoals de quote van Tasserd in mijn post. Dat beschrijft beter wat ik bedoel.
Allienda schreef:quote="MarcoBorsato"
Kindle Paperwhite, dat is de beste die er is. Ik heb hem vergeleken met de Kobo's, maar de Kindle is echt zoveel keer fijner.
/quote
Zou je me eens kunnen uitleggen waarom je de Kindle zoveel beter vind? Mijn collega heeft die ook en neemt 'm maandag mee naar het werk. Dan kan ik eens kijken hoe die werkt

Indy_Mouse_9 schreef:Deetjeeuh schreef:Moet wel zeggen dat mijn omschrijving nogal vaag was ja.Maar het is gewoon zo'n soort ereader zoals de quote van Tasserd in mijn post. Dat beschrijft beter wat ik bedoel.
Check. Maar ik heb m even opgezocht, en je Archos (70, als ik t goed heb) heeft inderdaad geen E-ink scherm, maar een 'gewoon' scherm, dwz met backlight, zoals een tablet ook werkt.

Deetjeeuh schreef:Dat is waar, maar het is zo dat een ander scherm dan e-ink niet slechter is om lezen. Of vermoeiender. Dus in principe maakt dat niet uit, of je nu een E-ink scherm hebt of er en met backlight.
Hevonen schreef:[
Overigens kunnen noch Sony, noch Kobo een serie boeken op volgorde weergeven, althans, ik heb nooit kunnen ontdekken hoe.
Het is dus niet helemaal zwart-wit. Tazzey schreef:Dat is niet helemaal waar. Bewezen is namelijk wel dat backlight vermoeiender is. Ik merk ook wel degelijk verschil. Niet dat het er toe doet want dit is persoonlijk. De ene persoon heeft er meer last van dan de ander.
Voor mij leest de iPad ook vermoeiender, echter vind ik dat niet bij mijn e-reader. Het maakt mij niet uit of het een boek is of e-reader.