Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:25

Aria_zz schreef:
Vind dat het ook niet gaat over het feest haten, maar eerder de commerce er rond. Het hoeft toch idd niet zo wit-rood te zijn?
Het mag toch gezelliger en minder bling bling?
En minder: koop zoveel je kan in zo'n kort mogelijke tijd en de inhoud doet er minder toe zolang het maar groots en veel is.

Juist! Gezellig bij elkaar zijn oke.. maar de rotzooi er om heen..

Lekker op de bank kruimeltje kijken en een potje kaarten! Prima.

Maar ik heb het gevoel dat het niet meer draait om de inhoud. De jarige zijn we vergeten en het gezellig samen zijn word ik een gedwongen hokje geduuwd. Het lijkt te gaan om zo veel mogelijk herrie maken. En dát stoort me.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:29

Oh ons eerste overleg is ook al weer geweest. Waar gaan we? Brunch of diner? Eerste of tweede? :z en daar gaan we nog heel veel over bellen appen en mailen. En als we er uit zijn dan is de locatie waar we heen willen vol :+ . En dan komt er plan B. Maar gelukkig is het dan ook snel 1 januari. Dan is alles weer normaal en zitten we aan de goeie kant van de winter.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:31

high five sisters! Ik haat kerst, maar aan de andere kant...ik haat al die verplichte pest dagen. Verjaardagen eveneens. Al die dagen waarop je ineens saamhorig moet zijn en familie moet liefhebben die je anders nooit ziet hoort of spreekt.
Al de commercie er omheen nekt het nog wel meer voor mij ook... :r

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:35

Ik ben er niet voor maar ook niet tegen. In mijn opvoeding is er nooit verplichting geweest over welke feestdag dan ook. Ook niet met verjaardagen. Toen we klein waren, was er wel een boom en aten we in de kamer in plaats van in de keuken. Met een mooi gedekte tafel. Wel gewoon aardappelen, groente en mijn moeder maakte zelf stoofperen. Toen we ouder werden, hoefde we nooit mee te doen, maar waren wel welkom. Ook aten er wel eens mensen mee die alleen waren en dan pakte mijn moeder gewoon een extra bord uit de kast.
Ik doe de feestdagen eigenlijk niets anders dan anders. Kerstboom heb ik al jaren niet meer. Ik ben blij dat mensen de kerst met veel plezier vieren en ik vier het bijna niet. Boerenkool met een lekker toetje erna :9 . Dan is het voor mij mooi genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:36

Zwerte schreef:
Het enige wat je daarvoor moet veranderen, is ophouden met je aan te passen aan wat 'hoort' of wat anderen willen. Vul het in zoals jij dat wil en kerst is ineens weer leuk!

Dit inderdaad. :j
Mijn schoonfamilie is nogal van 'hoe het hoort' en toen ik jankend op de bank zat voordat we er met Kerst heen 'moesten' ging bij mij de knop om. Zo is het niet bedoeld, zonde van alle stress en energie. Dus nu gaat mijn man alleen een middag/avond met Kerst terwijl ik me op de bank nestel met een paar dvd's. De andere dag gaan we samen iets gezelligs doen en extra lekker koken. Aan verplichtingen en verwachtingen wil en hoef ik niet meer te voldoen, en dat geeft rust maar ook een oprecht leuke Kerst!

lor1_1984

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:27

Enerzijds vind ik de kerst best gezellig omdat we dan standaard met iig ons deel vh gezin gaan gourmetten of fonduen en gezellig muziekje erbij en kletsen en daarna lekker uitbuiken op de bak met een schaaltje ijs oid. :)
Soms zijn stiefpaps en de jongens+aanhang er ook bij, dan is het dolle boel want de honden komen ook mee dus zitten we met 7-11 man (waaronder 2 kinderen) en 4 honden in een flat. :+
Uiteraard blijft alles ook overnachten dus das dan verdelen over 2 flats en proppen maar. :')

Anderzijds boeit de kerst me niet zo, ben ook dik tevreden met een broodje en een kop soep en dvd's kijken in bed ofzo en de katten erbij. :)
Vorig jaar had ik besloten kerst niet te gaan vieren en toen kwamen m'n moeder, zusje en neefje me 'kidnappen'. :+
Voor dit jaar weet ik het nog niet, m'n zusje wil het heel graag vieren, m'n moeder zit wsl bij stiefpaps en ik zit een beetje met een doodsbange kat door al het vuurwerk :(:) en woon inmiddels 100km verderop.
Als ik ga dan wsl maar 1 dagje, maar ik neig sterk naar lekker thuis blijven en tegen de familie te zeggen dat ze maar naar mij toe komen ofzo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:52

RedPassion schreef:
Zwerte schreef:
Het enige wat je daarvoor moet veranderen, is ophouden met je aan te passen aan wat 'hoort' of wat anderen willen. Vul het in zoals jij dat wil en kerst is ineens weer leuk!

Dit inderdaad. :j
Mijn schoonfamilie is nogal van 'hoe het hoort' en toen ik jankend op de bank zat voordat we er met Kerst heen 'moesten' ging bij mij de knop om. Zo is het niet bedoeld, zonde van alle stress en energie. Dus nu gaat mijn man alleen een middag/avond met Kerst terwijl ik me op de bank nestel met een paar dvd's. De andere dag gaan we samen iets gezelligs doen en extra lekker koken. Aan verplichtingen en verwachtingen wil en hoef ik niet meer te voldoen, en dat geeft rust maar ook een oprecht leuke Kerst!

Dit dus, allemaal dat 'je moet dit' 'je moet dat' 'je moet zus' 'je moet zo' en alsof dat nog niet genoeg is komt er meestal nog een 'ik verwacht van jullie dit' en een 'ik verwacht van jullie dat'. Ze willen niet begrijpen dat wij liever werken en dubbel betaald krijgen en als we samen vrij hebben liever naar de paarden gaan en even samen willen zijn en ontspannen. Nee want het is een familiefeest en bla bla bla. -O-

Maargoed ze klagen ook dat we niet zondags op de koffie komen, of op de dag van verjaardag niet langs kunnen komen. Dus ja.. hopeloos waarschijnlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:36

Gelukkig zijn mijn ouders en schoonouders nooit klagers geweest en niet van de verplichte bezoeken. Juist daarom mis ik ze met die speciale dagen. Ik heb ook inderdaad de schurft aan de commercie er om heen, vroeger was het een stukje vlees in de oven en een lekker bord groentesoep. En voor de rest gewoon gezellig een aantal uren bij elkaar zijn, zowel bij ouders als schoonouders, die ik ook pa en ma noemde. Niks geen uitsloverij in de keuken en kado's, het ging om het samenzijn en dat mis ik met kerst(en alle andere dagen in het jaar)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:36

Ja tis veel te vaak kerst :+ mag wel eens in de 2 jaar..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:42

Sababber schreef:
Aria_zz schreef:
Vind dat het ook niet gaat over het feest haten, maar eerder de commerce er rond. Het hoeft toch idd niet zo wit-rood te zijn?
Het mag toch gezelliger en minder bling bling?
En minder: koop zoveel je kan in zo'n kort mogelijke tijd en de inhoud doet er minder toe zolang het maar groots en veel is.

Juist! Gezellig bij elkaar zijn oke.. maar de rotzooi er om heen..

Lekker op de bank kruimeltje kijken en een potje kaarten! Prima.

Maar ik heb het gevoel dat het niet meer draait om de inhoud. De jarige zijn we vergeten en het gezellig samen zijn word ik een gedwongen hokje geduuwd. Het lijkt te gaan om zo veel mogelijk herrie maken. En dát stoort me.

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Niks mis met een bescheiden leuke kerstboom en aardig zijn voor elkaar, en een kerstmarkt bezoeken maar je krijgt me helemaal gestoord als je tjing tjing tsjing muziek gaat draaien. Brr de zoetsappigheid. We MOETEN gezellig zijn, teveel eten, elkaar overtroeven met cadeaux, huis en buiten volhangen met kitsch zodat iedereen kan zien hoe GEZELLIG je het hebt gemaakt.

Vorig jaar hebben we ons ultime kerst gehad, we waren de dag ervoor vertrokken met de camper. Kerstavond op de radio serious request gehoord in Sittard en eerste kerstdag doorgebracht rijdend en uiteindelijk ergens oo een rustig plekje gedineerd :+ met een simpele hap. Gehaktballen met aardappelen en sla met tomaat, heerlijk gewoon. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:50

Ik sla kerst liever over net als oud en nieuw!Al dat gedoe met verplichte gezelligheid en het overdreven gedoe met eten,bah!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:26

Eerste kerstdag in pyjama en weet ik veel wat op het menu is super gezellig en ontspannen. Dan zijn we alleen met lover, mijn 2 kids en ik. Tweede kerstdag zijn de kids van lover er ook... Dan is er altijd spanning, jaloerzie en ruzie :r. Dat hele commerciele hoeft van mij echt niet. Het gaat er bij mij om zoals op pagina 1 al beschreven is... De korste dag, zonnewende.. oftewel zoals de Germanen het deden..

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:38

Laat mij maar werken met kerst! ! Lekker rustig. Geen gedoe mooie escape voor het zogenaamd gezellig doen.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:08

Ik heb ook een.hekel aan kerst!
Stomme irritante muziekjes, bewegende poppen rendieren whatever
Overdreven versiering en verplicht familiebezoek! Bah..

Helaas ben ik de enige in de familie die er zo.over denkt, bij mij in huis geen kerst rommel.. Nu niet en nooit niet haha

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:12

Ik zorg gewoon dat ik moet werken :D

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:18

Ha, ik meld me hier ook. Ik heb ook echt een hekel aan Kerst. Alles is zo ongelofelijk nep eraan. En alle commercie eromheen, echt ver-schrik-ke-lijk. :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:10

Barbabientje schreef:
Ik zorg gewoon dat ik moet werken :D

dat verdiend nog lekker ook :Y)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:16

Jeetje jongens, ik zou haast zeggen kom hier eens kerst vieren :').

Niks verplichtingen, niks geen tranen en geruzie :=
Gezelligheid en veels te lekker eten :j. En als ik geen zin heb, dan niet, even goeie vrienden :).
Maar ik heb altijd zin :)). Alleen vorig jaar geen kerstboom neergezet omdat ik ff niet in zo'n beste periode zat. Nja, dan niet hoor :). Paar jaar terug zat ik in verbouwing, ben gewoon in mn verf-joggingsbroek naar het kerstavondje gegaan hoor :D. Zal mij een worst wezen, gaat om de gezelligheid en die is er heus wel.. Ook met joggingsbroek :+

Enneh... Niet zeuren over kerstliedjes he... Flappie is the best 8-) !!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:21

bigone schreef:
Voor iedereen hier die met Kerst ouders en schoonouders vervloekt omdat je weer moet opzitten en pootje geven!!!!! Geniet ervan, voor je het weet zitten je kinderen bij jou voor het kerstdiner en wou je dat je ouders schoonouders er nog waren.

Precies! Het leven duurt best wel kort... Ik ben blij dat ik mijn (schoon) ouders allebei nog heel veel kerstdagen in levende lijve heb mogen meemaken.
Maar het zal schelen of je relatie goed is of niet. :Y)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:25

Zoolgangster schreef:
bigone schreef:
Voor iedereen hier die met Kerst ouders en schoonouders vervloekt omdat je weer moet opzitten en pootje geven!!!!! Geniet ervan, voor je het weet zitten je kinderen bij jou voor het kerstdiner en wou je dat je ouders schoonouders er nog waren.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben dankbaar dat ik kerst nog met mijn familie kan vieren.
Het is altijd heel erg gezellig. Niks rechtop zitten en pootje geven. Nee hoor, alles kan, alles mag.
Bij ons is het leuk en gezellig :)

En natuurlijk niet vergeten... Heerlijk eten :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:26

maar dat wil toch niet zeggen dat het niet leuk en heel onecht moet zijn -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:28

Heb er geen hekel aan, maar ik en mijn vriend gaan niet rennen en vliegen en lekker alles op het gemak doen en anders houdt het op voor ons en is het niet leuk meer maar een hele verplichting met een hoop stressssss en gedoe.

Ben heel blij met dat mijn ouders dat heel goed begrijpen en ze het ook niet nodig vinden om te gaan rennen en te vliegen, maar ook alles op het gemak doen en er zitten geen vaste tijden aan.

Puur genieten dit en zo vieren we heel graag elk jaar 2 kerstdagen met z'n allen! Heeeerlijk en vooral veel gezelligheid.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:31

Ben sowieso allergisch voor de combinatie kerst/familie/gezellig.... :r

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:32

Ik vond kerst altijd geweldig, maar nu ik een schoonfamilie heb waarbij ik me niet zo fijn voel omdat ik weet dat ze niet blij met me zijn waardoor de laatste 2 jaar toch wel erg stom waren heb ik ook liever dat het allemaal weer voorbij is :P

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:33

Ik heb er de schurft aan maar je ontkomt er gewoon niet aan om er mee geconfronteerd te worden. Gisteren moest ik heel even iets kleins bij Intratuin halen. Om de winkelroute te kunnen nemen was ik verplicht om de hele kerstmarkt erbij te nemen. Mij zien ze daar niet meer voor januari. :r