Advies gevraagd: Problemen met een goede vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 16:57

En ik maar denken dat ik dat soort dingen snel doorhad :') Vaak wel trouwens, maar in dit geval dus misschien niet.

Ik heb er eens eerder helemaal naastgezeten. Dat was met de bassist van mijn bandje. We reisden veel samen en hij wilde altijd na het repeteren graag nog gezellig samen wat eten, betaalde alles voor mij (wat ik overigens niet wilde, maar hij was mij altijd voor en terugdoen lukte dus gewoon niet) en wij spraken buiten de band nog veel af om samen wat muziek te maken. We hadden altijd enorm veel lol en konden alles tegen elkaar zeggen. Hij maakte mij ook altijd aan het lachen. Ik dacht op dat moment dat hij misschien wel gevoelens voor mij had, maar daar zat ik dus compleet naast :+ Tot mijn grote spijt overigens, want het is wel een hele leuke knul. :')

Hij wilde graag betalen omdat hij een drukke baan heeft en relatief ruim in het geld zit. Ik ben een arme studente en hij wilde mij graag een plezier doen door het een en ander te betalen zodat ik mijn geld voor de nodige dingen kon bewaren. Verder vond hij mij gewoon erg aardig en vond hij het geweldig om samen muziek te maken. :=

Maar dat valt hier helemaal buiten. Nogmaals grote dank voor jullie reacties, het besef dat het niet is zoals het hoort is er hier ondertussen volledig. En ik ben dan ook niet van plan om alles zo door te zetten zoals het de laatste tijd ging. Ik denk dat het een gesprek wordt, of inderdaad de vriendschap af laten zwakken.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:59

Animal schreef:
gekvanfleur schreef:
serieus...hij wil je zoenen 'gewoon' als vrienden en er gaat geen lampje branden?

Die vent in waarschijnlijk stapel op je en idd zijn penopauze komt eraan en ik verwacht eerder een verslechtering komende jaren dan verbetering. Afstand houden en afkappen die handel.

Daar zat een persoonlijke reden achter zoals hij toen vertelde, dus daar is geen lampje door gaan branden. Misschien vreemd, maar ik heb nogsteeds niet het idee dat hij echt stapel op mij is. Dat hij enige gevoelens heeft kan ik nog inkomen, maar stapelverliefd, ik denk het persoonlijk niet. Dan zou ik dat toch wel gemerkt hebben?

Juist omdát je er zo dicht op zit (en het eigenlijk volgens mij ook niet wíl geloven), merk je het niet. We kunnen onszelf heel wat wijs maken als we het andere niet willen geloven.
Ik kan natuurlijk niet zo vanaf hier vertellen dat deze man inderdaad gevoelens voor jou heeft.
Persoonlijk zou ik het gesprek ook alleen met hem voeren (op een openbare plaats, dat mocht het vervelend worden je niet iemand uit je huis hoeft te werken oid) want ik zou me voor het blok gezet voelen als je met z'n 2en komt. Zeker als hij zijn eventuele gevoelens moet gaan opbiechten aan jou én je zusje.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:37

TS ik lees al vanaf het begin mee en zoals ik het een beetje lees, zie jij hem meer als een vaderfiguur, zoals lekker tegenaan kruipen op de bank, terwijl hij daar meer naar kijkt als verhouding partner.

Hij worstelt waarschijnlijk enorm met die gevoelens, wil jou niet kwijt als goede vriendin maar houdt wel van je en dan is het moeilijk om die gevoelens steeds te onderdrukken.
Jij houdt ook van hem maar op een vriendschappelijke manier, niet als partner en dat is voor hem heel verwarrend .

Ik denk dat je een aantal dingen moet veranderen zodat jullie vrienden kunnen blijven.
Minder lichamelijke contact en slaap op je eigen stekkie.
Jullie zijn beide ouder geworden, jij niet meer de tiener maar een volwassen vrouw en hij ook een stuk ouder.
Pas daar de situatie op aan, het zal lucht scheppen tussen jullie en ook duidelijker zijn voor hem.

Animal

Re: Advies gevraagd: Problemen met een goede vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:01

Ik zie hem gewoon als goede vriend, niet zo zeer als vaderfiguur eigenlijk. Nu gedroeg hij zich ook altijd relatief jong. Stel dat hij gek op mij is, dan vraag ik mij wel af waarom hij dan juist bijvoorbeeld vorig jaar met die andere meid op stap ging op het festival (i.p.v. met mij mee). Dit jaar hadden we ongeveer dezelfde situatie (voor de stoel zegmaar), hij ging met een meid opstap en vervolgens zijn ik en mijn zusje wat anders gaan doen. Toen we terugliepen naar de tent kwamen we ze weer tegen. In beide gevallen kon hij die meiden niet, pas net ontmoet en waren ze direct dikke maatjes. Als ik gevoelens voor iemand heb zou ik persoonlijk juist wél mee op stap gaan.

Dit vraag ik mij trouwens niet af om het te ontkennen, maar meer om even te kunnen bedenken hoe zijn gedachtengang daarin zou kunnen zijn. Ik zou het namelijk erg lastig vinden om hem in een gesprek te vragen of hij gevoelens voor mij heeft, zonder dat te weten. Dat is nogal een heftige vraag om te stellen als het niet zo blijkt te zijn.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:03

Om zijn gevoelens voor jou te ontlopen. Ik denk dat die andere meiden puur afleiding zijn eerlijk gezegd :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:35

Of hij neemt het niet zo nauw met zijn huwlijk :\

Het zou mijn vent niet moeten zijn die vrolijk met allerlei meiden loopt te feesten terwijl ik er niet bij ben.

Kan ook zijn dat hij hoopte dat je jaloers werd en je toch voor hem zou vallen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 21:09

spatter schreef:
Of hij neemt het niet zo nauw met zijn huwlijk :\

Het zou mijn vent niet moeten zijn die vrolijk met allerlei meiden loopt te feesten terwijl ik er niet bij ben.

Kan ook zijn dat hij hoopte dat je jaloers werd en je toch voor hem zou vallen.

Zijn vriendin houdt zelf niet van festivals, dus die gaat niet mee. Hij doet zelf ook geen rare dingen hoor. Geen drank of wat dan ook, het is meer rustig aan de zijlijn genieten van een concert. Behalve dan bij 'ons bandje', daar zijn een hoop vrienden en staan we pontificaal middenvoor het podium in de hossende bende tussen onze vrienden. Verder echt geen rare dingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:23

Waarom neem je niet eens een flinke periode enige afstand, dus weinig tot geen contact. Dan komt hij zelf wel met de vraag of er iets is en kun jij daar op ingaan. je kunt dan wel Zeggen dat het een goede vriend is maar ik vind het geen vriendschap.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:46

Ik zou er ook voor kiezen om meer afstand te nemen.

Ik heb een beetje het gevoel dat er sprake is van een bepaalde aantrekkingskracht tussen jullie twee. Ik heb ook enkele hele goede vrienden, maar ik vind het zelf toch wel wat raar om op de bank tegen elkaar aan te kruipen 'als goede vrienden'. Het is geen verwijt, maar ik heb het idee dat je toch best veel met hem bezig bent. Je hoeft niet perse lichamelijk tot elkaar aangetrokken te zijn om toch bepaalde gevoelens te ontwikkelen.
De opmerkingen die hij gemaakt heeft over dat je een hele leuke meid bent en zoenen als vrienden, verraden voor mij dat hij zich toch wat aangetrokken/geprikkeld voelt tot/door jou.
Weet je zeker dat jullie niet wat rond elkaar aan het draaien zijn? En dat hij jou misschien afstoot en op afstand gaat houden op het moment dat het wat gevaarlijk wordt?

Maar misschien zit ik er compleet naast hoor :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:10

Delphi schreef:
Ik zou er ook voor kiezen om meer afstand te nemen.

Ik heb een beetje het gevoel dat er sprake is van een bepaalde aantrekkingskracht tussen jullie twee. Ik heb ook enkele hele goede vrienden, maar ik vind het zelf toch wel wat raar om op de bank tegen elkaar aan te kruipen 'als goede vrienden'. Het is geen verwijt, maar ik heb het idee dat je toch best veel met hem bezig bent. Je hoeft niet perse lichamelijk tot elkaar aangetrokken te zijn om toch bepaalde gevoelens te ontwikkelen.
De opmerkingen die hij gemaakt heeft over dat je een hele leuke meid bent en zoenen als vrienden, verraden voor mij dat hij zich toch wat aangetrokken/geprikkeld voelt tot/door jou.
Weet je zeker dat jullie niet wat rond elkaar aan het draaien zijn? En dat hij jou misschien afstoot en op afstand gaat houden op het moment dat het wat gevaarlijk wordt?

Maar misschien zit ik er compleet naast hoor :D

Je zit er naast. :j Ik zie hem echt gewoon als goede vriend, meer niet. En ik heb hem ook nooit anders gezien. Ik zou echt niet willen denken aan meer dan vriendschap of een relatie met hem.
Waarom ik dan wel eens tegen hem aan kruip op de bank? Geen idee, ik ben nogal knuffelig ingesteld en heb nog twee vrienden waarbij ik dat wel eens doe. Voor die vrienden heb ik ook geen gevoelens. Ik denk dat dat gewoon een beetje aan mij ligt. Ik kruip ook nog wel eens lekker tegen mijn moeder, vader of zusjes aan op de bank. Tja, ik vind dat gewoon fijn bij iemand die ik aardig vind en ik vertrouw. :o
Maar ik kan mij wel voorstellen dat het bij iemand anders heel anders kan overkomen.

Over wat een periode contact verbreken betreft. Dit gebeurt best wel vaak eigenlijk. Tussen oktober en april spreken we elkaar amper, het is echt vooral in het festivalseizoen dat we elkaar zien. We zijn dus ook tevens collega's op vele festivals.

Verder ben ik ook niet echt heel veel met hem bezig hoor, maar het kan heel goed zijn dat dat via mijn berichten zo overkomt. Ik ben een enthousiasteling en als ik iets doe ben ik daar volop mee bezig. Zo ook met het typen van dit topic. Als ik eenmaal begin blijven de woorden maar komen. Op dit moment spreken we elkaar eigenlijk vrij weinig. Begin september heb ik hem 2 dagen gezien, de Whatsappjes waren begin oktober (berichtje of 4) en gisteren dus het bericht van het aquarium. In de zomer is dat anders, dan zien we elkaar eigenlijk wel twee weekenden per maand omdat we collega's zijn en ook samen naar concerten gaan. Alhoewel we dit jaar ook maar 2 optredens gezien hebben samen, voorgaande jaren waren dat er altijd meer. Ik zie gewoon de vriendschap afnemen en steeds meer vervelende momenten verschijnen. Nu heeft hij natuurlijk ook een dochter, dus waarschijnlijk ook wel wat meer aan zijn hoofd.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:17

Als je het dan nu zo laat en ervoor zorgt dat je elkaar zo min mogelijk spreekt en in April weer eens kijkt hoe het nu is?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:22

Ladybird schreef:
Als je het dan nu zo laat en ervoor zorgt dat je elkaar zo min mogelijk spreekt en in April weer eens kijkt hoe het nu is?

Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Eigenlijk gebeurt dat ieder jaar wel op die manier.
Nu ik er eens over nadenk zijn ook alle vervelende gebeurtenissen aan het einde van het jaar geweest. (vakantie in oktober, festival eind juli (daarna pas weer iets in september, we zien elkaar tussen begin en eind juli het meest) etc.). In het begin van het seizoen zijn er eigenlijk nooit problemen. Misschien zien we elkaar dan toch te veel en raakt hij mij zat? Zou ook geen heel raar idee zijn overigens, we zijn allebei behoorlijk eigenwijs en ik kan in een enthousiaste bui ook best heel vermoeiend zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:05

Nu betrek je het weer op jezelf, raakt hij mij zat, rare opmerking. Zeg dat je het aquarium niet hoeft en laat het wezen de eerste maanden. En je kunt dan wel een knuffel zijn, niets mis mee maar dan kunnen er best lichamelijke reacties bij één van de twee optreden die eigenlijk niet moeten spelen tussen vrienden. Je komt over als een naief, onzeker persoon. Misschien moet je het toch maar eens anders aanpakken en hem minder als vriend maar meer als kennis zien ondanks dat je familie ook veel met hem omgaat.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 00:23

bigone schreef:
Nu betrek je het weer op jezelf, raakt hij mij zat, rare opmerking. Zeg dat je het aquarium niet hoeft en laat het wezen de eerste maanden. En je kunt dan wel een knuffel zijn, niets mis mee maar dan kunnen er best lichamelijke reacties bij één van de twee optreden die eigenlijk niet moeten spelen tussen vrienden. Je komt over als een naief, onzeker persoon. Misschien moet je het toch maar eens anders aanpakken en hem minder als vriend maar meer als kennis zien ondanks dat je familie ook veel met hem omgaat.

Onzeker ben ik niet hoor, maar ik vraag het mij gewoon af. Er zal een reden zijn dat hij zo reageert en dat zal gegarandeerd met mij te maken hebben, anders had hij het niet zo gedaan. Ik zou het gewoon zeer jammer vinden als de vriendschap die we hadden écht verleden tijd is. Naïef kan ik wel zijn inderdaad, maar ik bekijk gewoon het liefst de goede kant van mensen en gebeurtenissen en ik vertrouw bij mensen die ik ken heel goed. In de andere aspecten van naïviteit kan ik mij dan weer niet vinden.

Dat het aquarium niet hoeft heb ik hem gisteren direct al gemeld, nog voor het topic geopend werd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:19

Waarom heeft het "gegarandeerd" met jou te maken?
Maak je het weer jouw probleem.

Ik zou me als ik jou was wat minder als zand gedragen waar water naar behoefte geultjes in kan maken.

Ben je hartstikke lief voor iedereen behalve jezelf.. Animal kan lekker stikken?

Een goede vriendschap kenmerkt zich o.a. door je op je gemak voelen (doe je niet)en jezelf zijn (doe je ook niet) want je durft je eigen wensen en gedachten niet uit te spreken.

Als jij bang bent dat jullie vriendschap eraan gaat wanneer jij je ongemakkelijke gevoelens tegen hem verteld.. (Je komt op mij erg lief en sociaal voor anderen over dus dat gaat vast op een normale toon)..
Zou ik mij gaan afvragen wat jullie vriendschap eigenlijk echt inhoud..

Maak van je eigen principes nou eens grote rotsen.
Knots van een kei nummero 1: respect ervaren
2: veilig voelen
3: communicatie

Etcetera...
Die stenen kan ik niet voor jou maken.
Water mag naar behoeften stromen.. Maar die keien he.. Die blijven liggen waar jij ze neer legt! Basta! Hallo bouwstenen van Animal!!
Daar omheen nog genoeg zand over voor hier en daar wat nieuwe geultjes.

Mogen goede vrienden eens bij jou gaan kijken wanneer ze hun tenen stoten aan een dikke rots wanneer ze pogen dat ding te verplaatsen.
"Hee.. Ik merk dat ik je net gekwetst hebt of dat je geschrokken bent of dat je wat stiller dan normaal over komt".