Genieten.. het lukt me gewoon niet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Genieten.. het lukt me gewoon niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:31

Jeetje Cayenne, goed dat je bent geweest zeg! Fijn ook dat er nu wat meer duidelijk is.
Ik hoop dat de EMDR snel mogelijk zal zijn. Komen jouw lichamelijke klachten (met je polsen) ook deels daar vandaan? Daar hoor ik je eigenlijk niet meer over?

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:36

wat goed! Wat betreft anti-depressiva: als je niet depressief bent nooit doen! (zegt mijn psycholoog). Naast dat het dan niet werkt maar wel de bijwerkingen heeft, is proefdieronderzoek alleen bij mannelijke dieren, en nu blijkt dat dat soort medicijnen bij vrouwen sowieso vaak niet werken. Volgens mijn psycholoog wordt het veel te vaak voorgeschreven, ten onrechte (ook volgens mijn schoonvader, die psychiater is). Dat zou ik je dan dus afraden.
Voor de spanning in het lichaam: heel herkenbaar! Wat voor mij wel werkt, is wat mindfulnesoefeningen. Op internet kun je wat downloaden en dan gewoon op je pc aanzetten, vooral de ademhalingsoefening vind ik leuk. Dan concentreer je alleen op je ademhaling.. in... uit. En dan af en toe een stem die zegt " ben je weer aan het denken? concentreer je weer op je ademhaling.." :D
maar dit lukt mij niet op het moment dat ik weer helemaal vast zit, alleen als het al wat los is. Verder heb ik hele goede ervaringen met cesartherapie, een soort fysio maar dan voor je hele lijf ipv stukjes ervan. Zij kijkt vooral naar ontspanning en ademhaling, pas daarna naar andere oefeningetjes. Daar knap ik elke week enorm van op!
hartstikke goed dat je nou iig een idee hebt hoe het verder moet, succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 19:40

Bedankt voor de lieve reacties!

Iris, ja die lichamelijke klachten kunnen hier inderdaad mee te maken hebben. Ik sta letterlijk stijf van de stress, waardoor mijn spieren verkrampen en omdat ik niet kan ontspannen blijf ik daarin hangen.
Daarnaast heb ik sinds mei geen menstruatie meer gehad. Nee, ben niet zwanger :+ maar volgens de dokter kan dat ook voortkomen uit zeer zware stress

Hasufel, die mindfulness oefeningen zijn een goed idee! Ik ga het eens opzoeken op youtube :)

hasufel

Re: Genieten.. het lukt me gewoon niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:08