hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 07:24

Sorry, kan hier ook niets positiefs in zien.

Heb zelf een heel lastige tweeling zwangerschap waar voor ik meer in het ziekenhuis ben als thuis. Mijn paard zie ik weinig, erg weinig. Toch communiceer ik veel met de stal eigenaresse en hebben we financieel duidelijke afspraken waardoor we alletwee wel weten waar we aan toe zijn. Waar en hoe ik me ook bevind. Zij zorgt fantastisch voor mijn paard, en dan is dat het minste wat ik terug kan doen!

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 07:33

ydnew schreef:
vanaf het begin tot ze werd gebracht veel contact... meteen de zelfde dag antwoord van beide kanten. ook tussentijds met hoe het gaat met haar, meteen reactie... tot mijn laatste reactie op hun mededeling dat het langer ging duren. Vanaf toen, 10 dagen terug niks meer.

Dat doet mij dan toch echt denken dat er iets aan de hand is..

Anoniem

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 07:38

Hebben die mensen een profiel op social media? Twitter of Facebook bijvoorbeeld? En kan je zien of ze daar actief zijn? Kan je vinden waar ze werken? Want dan zou je daarheen kunnen bellen.
En heb je al gebeld vanaf een ander gsm nummer? Een nummer dat ze niet herkennen als de jouwe?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:03

Zou je geen ultimatum kunnen stellen. Dat als zij niet laten weten wanneer ze de hond komen halen, dat je er vanuit gaat dat hij er de rest van de maand nog is en die maand ook in rekening brengt, omdat je geen andere honden kunt aannemen. Ongeacht of ze hem eerder dan het eind van de maand komen halen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:16

Polly schreef:
Ineke2 schreef:
Ja Polly en dat is inmiddels al 10 dagen geleden. Je kan mij echt niet wijsmaken dat je dan gewoon al die tijd helemaal niet reageert op emails, sms en telefoon van de TS die voor jou hond zorgt!

Dan hoop ik voor jou dat jij nooit in de situatie komt waarin ik mij bevond, ik heb mijn dieren toen bij een goede vriendin achtergelaten omdat ik vermoedde dat het weleens heftig kon worden, gelukkig heb ik dat haar kunnen vertellen. Op dat moment was ik dan ook in het geheel niet bezig met mijn dieren, wetende dat ik die in goede zorg had achtergelaten. Oordeel niet zo hard zonder dat je weet wat er aan de hand is.
Ik heb respect voor jou dat jij je op dat moment bezig kon houden met je dieren maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen.

Ik wil mezelf zeker geen slechte baas noemen, ik had ze tenslotte in goede zorg achtergelaten maar helaas weet ik nu wel dat er voor mij mensen zijn die belangrijker zijn dan mijn dieren en dat wil niet zeggen dat ik niet om ze geef.

Je snapt het niet, het is heel anders, je hebt het bij je vriendin achtergelaten en ze al van te voren op de hoogte gebracht en die weet ook waar je woont etc.

Wat de klant nu doet bij TS, dat kan gewoon niet en is onacceptabel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:05

Shiloh schreef:
Zou je geen ultimatum kunnen stellen. Dat als zij niet laten weten wanneer ze de hond komen halen, dat je er vanuit gaat dat hij er de rest van de maand nog is en die maand ook in rekening brengt, omdat je geen andere honden kunt aannemen. Ongeacht of ze hem eerder dan het eind van de maand komen halen?

Dan moet je ze natuurlijk wel eerst weten te bereiken en laat dat nou net het probleem zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:10

Kan je niet het telefoonnummer of het emailadres googlen.
Heb je een voor en achternaam?

En anders de politie om advies vragen.
En wat je weet doorgeven dat hun op onderzoek uitgaan.
Er kan natuurlijk ook wat gebeurd zijn met deze mensen.

En als je belt gaat de telefoon nog wel over nu of nog steeds uit?
Als de telefoon al een tijd uit staat komen je smsjes ook niet aan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:26

Polly schreef:
ydnew schreef:
vanaf het begin tot ze werd gebracht veel contact... meteen de zelfde dag antwoord van beide kanten. ook tussentijds met hoe het gaat met haar, meteen reactie... tot mijn laatste reactie op hun mededeling dat het langer ging duren. Vanaf toen, 10 dagen terug niks meer.

Het doet mij er eerder aan denken dat men 'even geen geld heeft' en dus gewoon alles negeren om heel eerlijk te zijn..

ze hebben de hond niet ondergebracht bij vrienden, maar bij een kennel.. je weet dat er dan rekeningen komen en dat er iets op stapel stond was ook duidelijk.. als je niet zeker weet hoelang het nog gaat duren, dan maak je de rekening vooruit over in mijn ogen..

en ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten, en had mijn dieren tijdelijk onder de hoede van vrienden gegeven. Toen het langer duurde dan verwacht ben ik toen ik wat kleding kwam halen even langsgereden en heb wat extra geld achter gelaten voor de verzorging en voor het geval er bijvoorbeeld een DA nodig zou zijn.

als er 'wat aan de hand is' dan duurt dat niet 11 dagen (we zijn inmiddels weer een dag verder) waarin je geen enkele mogelijkheid hebt om je mail te controleren of je telefoonberichten te controleren en belangrijke telefoontjes te beantwoorden.. Ik neem aan dat jij toen ook alle belangrijke zaken gewoon beantwoord hebt.. je moet immers ook je huur overmaken op tijd, je gas licht electra.. en als dat automatisch staat dan zul je toch ook bereikbaar zijn voor je huurbaas, of voor je werk..

in mijn ogen staat het welzijn van je dieren kwa 'bereikbaar' zijn, even hoog als bereikbaar zijn voor je huisbaas of werkgever of voor familie.

Nu kun je zeggen.. ja, maar, misschien is dat niet hun hoofdtelefoon en hoofdemailadres.. dan opnieuw, staat het belang van je huisdieren zo laag op de agenda dat je dat via een bijtelefoontje regelt waarbij je misschien belangrijke gesprekken zult missen? In mijn ogen niet..

je huisdieren zijn in principe van zulk belang dat je net zo bereikbaar bent voor hun belang als dat van je naasten of belangrijke zaken in het leven.. of ben ik nu zo gek om dat te denken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:46

Aan de ene kant ben ik het er mee eens dat in het geval van huisdieren je bereikbaar hoort te zijn en te blijven. Aan de andere kant ga ik er van uit dat ik de dieren in goede verzorging achterlaat en ook als er om een andere reden even geen contact is, de verzorging van het dier gewoon door gaat en mag gaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:13

Als je bij een bedrijf een bepaalde periode overeengekomen bent, kun je niet verwachten dat die zonder overleg eindeloos verlengd kan worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:25

Polly schreef:
ydnew schreef:

Dat vermoeden heb ik dus ook.Dat er écht iets ernstigs aan de hand is,met die mensen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:02

Cassidy schreef:
Aan de ene kant ben ik het er mee eens dat in het geval van huisdieren je bereikbaar hoort te zijn en te blijven. Aan de andere kant ga ik er van uit dat ik de dieren in goede verzorging achterlaat en ook als er om een andere reden even geen contact is, de verzorging van het dier gewoon door gaat en mag gaan.

Op het moment dat je dieren achterlaat tegen betaling ( en daar dus verzorging voor terug krijgt) en je komt op geen enkele manier meer in contact met diegene en je betaalt ook geen rekeningen meer dan vind ik het niet reëel dat je er nog van uit mag gaan dat de verzorging gewoon door gaat? En natuurlijk zet ts die hond niet op straat maar het is een zakelijke overeenkomst, ze is geen filantropische instelling dus waarom is het normaal dat zij dan gewoon voor de kosten van die hond moet opdraaien………….

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:08

De vraag dan aan jouw: moet betaling altijd vooraf of mag dat ook achteraf?
Ik heb mijn paard net een week thuis na 3 weken dierenkliniek in Utrecht. Nog geen rekening gezien. Mocht haar wel gewoon meenemen. Heb ook aangegeven dat ik niet duidelijk wist wanneer ik haar op kon halen, omdat ik vervoer moest regelen. Heb echter niet dagelijks gebeld met de mededeling dat het vandaag nou niet niet ging lukken om haar op te halen. En ook een dierenkliniek is geen filantropische instelling. Maar misschien wel een instelling met een financiele buffer om de kosten voor het voeren van de dieren die er langer moeten staan dan voorzien (om wat voor reden ook) te kunnen dragen. Is geen aanval naar ts toe, en in dit geval is het feit dat er geen adres is waar je aan kunt richten om verder dingen kort te sluiten een probleem.

@ts: wat zijn je financiele mogelijkheden in deze? Hoe lang gaat het volgende wetgeving van het land waar jij zit duren voordat je de hond je eigendom mag noemen? Vanaf dat moment een nieuw tehuis voor hem zoeken. Maar mag ik zeggen dat 11 dagen geen contact met eigenaar (is inmiddels meer) niet echt veel is?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:34

Cassidy schreef:
De vraag dan aan jouw: moet betaling altijd vooraf of mag dat ook achteraf?
Ik heb mijn paard net een week thuis na 3 weken dierenkliniek in Utrecht. Nog geen rekening gezien. Mocht haar wel gewoon meenemen. Heb ook aangegeven dat ik niet duidelijk wist wanneer ik haar op kon halen, omdat ik vervoer moest regelen. Heb echter niet dagelijks gebeld met de mededeling dat het vandaag nou niet niet ging lukken om haar op te halen. En ook een dierenkliniek is geen filantropische instelling. Maar misschien wel een instelling met een financiele buffer om de kosten voor het voeren van de dieren die er langer moeten staan dan voorzien (om wat voor reden ook) te kunnen dragen. Is geen aanval naar ts toe, en in dit geval is het feit dat er geen adres is waar je aan kunt richten om verder dingen kort te sluiten een probleem.

@ts: wat zijn je financiele mogelijkheden in deze? Hoe lang gaat het volgende wetgeving van het land waar jij zit duren voordat je de hond je eigendom mag noemen? Vanaf dat moment een nieuw tehuis voor hem zoeken. Maar mag ik zeggen dat 11 dagen geen contact met eigenaar (is inmiddels meer) niet echt veel is?

maar ik neem aan dat de kliniek jou wel ten alle tijden kan bereiken?
want dat is hier juist het issue.

dat jij of die klant niet dagelijks belt is geen probleem.. echter dat een telefoontje met 'dringend verzoek op te nemen' niet wordt beantwoord.. dat is wel vreemd en ook onlogisch..

ik neem aan dat als de kliniek belt met: zou u zo spoedig mogelijk even contact op willen nemen over uw paard.. Dat jij gisteren nog aan de lijn zou hebben gehangen, want wie weet is er iets met je paard.

ik denk ook niet dat het een financieel issue is, maar een issue met 'wtf' is hier aan de hand, is deze hond nu gedumpt hier of niet en whats next.. zoals ik van TS begrijp gaan ze binnenkort? weer terug naar Nederland, dus zou er voor die specifieke hond dan wel wat geregeld moeten zijn..

Je kunt je dier gewoon niet ergens 'dumpen' voor onbepaalde tijd en denken dat het allemaal wel best is, omdat je zelf geen tijd of zin hebt om een telefoontje of mailtje te beantwoorden toch? dat is van je eigen probleem dat van anderen maken zonder overleg.

in jouw geval, jij hebt duidelijkheid gegeven naar de kliniek, dat je geen zekerheid had over de afhaaldatum in verband met vervoer.. en ik neem aan dat je wel gewoon bereikbaar was toen het telefoontje kwam dat hij weer naar huis mocht?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:39

Ik ben er persoonlijk bijgeweest toen het ok kwam om haar naar huis te halen. Ik heb toen aangegeven dat ik vervoer moest regelen. Dat was met 5 dagen geregeld, had ook langer kunnen duren.

Telefonisch ben ik - vanwege mijn werk - heel slecht bereikbaar.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:25

Maar Cassidy: sorry maar vind jouw ervaring toch ook echt anders en niet te vergelijken....

Om in paarden te blijven zou dit een vb zijn:
Ik kom aan bij ( voor mij vreemde) pensionstal of paardenhotel met mijn paard.
Bij pensionstal onder mom van: ben nieuw hier in de buurt / geval pasrdenhotel: ga op vakantie.
Betaal netjes, geef event paspoort oid af en zeg: dan kom ik terug.
Vervolgens laat ik nadat de gereserveerde / gehuurde periode is afgelopen niets meer van me horen, reageer nergens meer op...
Dus zijn er 2 opties:
- of er is iets ergs gebeurd waardoor ik nog niet heb terug gebeld naar ts bijv ziekenhuisopname en niemand van vrienden denkt mee gezien beest oid
- of ik wil bewust niet meer met ts in contact komen
Vind dat toch echt andere situatie dan paard in kliniek en niet meteen weten wanneer je hem ophaalt...

Want als ik in mijn voorbeeld paard / ts geval hond niet terug zou willen, wat dan?
Dat dreigt ts misschien te overkomen...

En ja, bij hotels / bungalows, meeste paardenpensions betaal je vooraf.
Zodat er dus in geval van dieren er voer is aangeschaft / voorzieningen zijn getroffen etc. Bij kliniek is dat achteraf omdat zij van te voren niet kunnen inschatten hoe een persoonlijk verloop ve beest loopt / wat ze nodig hebben aan materiaal ed. Dat alles is bij pension niet aan orde dus ook anders...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:46

weer een paar keer gebeld, maar meteen op voice mail...ook ingesproken. inmiddels mensen in de omgeving gevraagd of ze deze mensen kennen... ik krijg zo een telefoontje terug of iemand die iemand weer kent, deze mensen kent.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:48

Dit begint imo lichtelijk belachelijk te worden :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:56

Die zie je nooit meer terug, daar durf ik om te wedden. Ga maar vast bedenken of je de hond wil houden of weggeeft....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:57

Cassidy, slecht bereikbaar ok..

maar als er op jouw voicemail staat en in je mail dat ze dringend contact met je zoeken, dan mag ik toch hopen dat je daarop reageert?

want dat is hier gaande.. er wordt niet gereageerd.. niet op mails, niet op voicemails

en ik neem ook aan als het langer dan een week was geworden nadat jij verwacht had dat je het paard kon ophalen, dat je de kliniek had laten weten 'sorry, ik kan nog steeds geen vervoer vinden, gaat alles nog goed met mijn dier? en kan ze nog wat langer blijven?'

11, nu bijna 12 is echt absurd lang als je berichten ontvangt dat men contact zoekt.

ik sluit mij bij de voorgaande schrijver aan.. Ik denk niet dat TS nog van deze mensen hoort, dat de telefoon ineens niet meer te bereiken is, of de mail niet meer..

of de eigenaars nemen toch nog contact op, maar de rekening kan niet voldaan worden of zo.

ik ben redelijk goed van vertrouwen, maar geen gekke gerritje lol.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:04

Evelienepien schreef:
Maar Cassidy: sorry maar vind jouw ervaring toch ook echt anders en niet te vergelijken....

Om in paarden te blijven zou dit een vb zijn:
Ik kom aan bij ( voor mij vreemde) pensionstal of paardenhotel met mijn paard.
Bij pensionstal onder mom van: ben nieuw hier in de buurt / geval pasrdenhotel: ga op vakantie.
Betaal netjes, geef event paspoort oid af en zeg: dan kom ik terug.
Vervolgens laat ik nadat de gereserveerde / gehuurde periode is afgelopen niets meer van me horen, reageer nergens meer op...
Dus zijn er 2 opties:
- of er is iets ergs gebeurd waardoor ik nog niet heb terug gebeld naar ts bijv ziekenhuisopname en niemand van vrienden denkt mee gezien beest oid
- of ik wil bewust niet meer met ts in contact komen
Vind dat toch echt andere situatie dan paard in kliniek en niet meteen weten wanneer je hem ophaalt...

Want als ik in mijn voorbeeld paard / ts geval hond niet terug zou willen, wat dan?
Dat dreigt ts misschien te overkomen...

En ja, bij hotels / bungalows, meeste paardenpensions betaal je vooraf.
Zodat er dus in geval van dieren er voer is aangeschaft / voorzieningen zijn getroffen etc. Bij kliniek is dat achteraf omdat zij van te voren niet kunnen inschatten hoe een persoonlijk verloop ve beest loopt / wat ze nodig hebben aan materiaal ed. Dat alles is bij pension niet aan orde dus ook anders...

In het geval van vakantie, betaal je vooraf.
Maar wat als er onvoorziene omstandigheden komen waardoor je niet terugkunt en ook niet even makkelijk contact op kunt nemen?
In tijden van de aanslag van de Twin Towers in NY, zaten mijn familie en ik in Canada en konden echt niet terug omdat er echt geen vliegtuig ging.
We waren met contact met het thuisfront afhankelijk van internetcafe's en van het feit dat ik de adressen wist van de mensen die ik moest bereiken. Via de mail.
Bij paarden is het makkelijk geregeld, als je een bepaalde periode voor een paard hebt gezorgd gaat het in je eigendom over. Je hebt het paspoort en mag het dier dus doorverkopen, als er geen melding komt van de oorspronkelijke eigenaar.

Ik ga er helemaal in mee dat het in te geval van een zwerver hond die is geadopteerd ia, wat lastiger ligt. Helemaal omdat er dan een finacieel prijskaartje aan hangt dat wat minder is dan dat bij een paard.
Dus wil je echt financieel geen risico lopen, dan zoek na een maand een nieuw baasje.
Als dat niet te vinden is, laat hem desnoods inslapen als het financieel echt niet uitkan.....
En bereid je voor op een heleboel gezeik achteraf als de oorspronkelijke eigenaren toch terugkomen en hun hond terugwillen en deze niet meer in leven blijft te zijn of is doorgegeven....
Ben iig blij dat ik niet in de schoenen van ts sta.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:26

TS ben je niet te lief?
Ik zou niet vragen of het ok is als de hond met een andere hond speelt, lief zijn werkt dus blijkbaar niet..
Dan maar een duidelijke mail sturen waarin je aangeeft binnen een bepaalde periode een reactie te willen, zo niet dan kan je verdere stappen ondernemen.
Wat voor stappen je wil ondernemen is aan jou maar ik zou nu duidelijk laten blijken dat het klaar is en dat je wil weten waar je aan toe bent.
Je zal idd niet de eerste zijn die er een hond bij heeft maar zover is het nog niet.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 23:51

Ik heb nu onderstaande mail gestuurd na vandaag 3 keer te hebben gebeld en elke keer meteen voice mail te hebben gekregen.

ik heb nu al meerdere emails gezonden + sms en voice mail ingesproken maar nu al 11 dagen stilte vanaf jullie mailtje met het verzoek of ze nog langer kan blijven.

Ik moet het nu toch echt zakelijk gaan zien, en verwacht binnen 5 dagen de betaling die is doorgegeven in voorgaande mail a ...,..

Wij hebben meer reserveringen staan en nu een aanvraag die ik morgen moet afwijzen gezien ik niet weet wanneer ...... wordt gehaald, ik ga er dan vanuit dat zij tot einde deze maand hier verblijft, en deze kosten bij jullie moet doorberekenen ongeacht zij eerder wordt gehaald.

Wij gaan zelf 28 november naar Nederland en hebben hier oppas voor onze dieren,Wij hebben rekening gehouden met de "vakantie"naar nederland met betrekking op de bezetting van de kennel.Wij hebben dan liever geen logeer honden ivm de oppas.

Doordat ik al 11 dagen niks hoor na mailtjes van mij e.d.geeft mij dit geen prettig gevoel en ga ik het verblijf van ..... vanaf 7 november, als de betaling uitblijft, geheel zakelijk zien en genoodzaakte stappen ondernemen.

Ik hoop dan ook zeer spoedig van u te horen.

vr. groet wendy
Laatst bijgewerkt door ydnew op 03-11-14 00:10, in het totaal 2 keer bewerkt

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:53

Maar stel nou he, stel dat ze al die andere mails niet hebben kunnen lezen dan lezen ze dit misschien ook niet...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:57

Dat is natuurlijk niet de schuld van TS en in dit geval kan ze zichzelf veilig stellen door een dergelijk bericht te sturen. Als er iets met de eigenaren aan de hand is dan is dat natuurlijk heel vervelend maar TS haar leven en zaken gaan ook gewoon door.

TS, heb je ook ergens algemene voorwaarden staan voor de opvang van honden? Zo niet, zou ik dat toch gaan overwegen. Je weet nooit of een dergelijke situatie zich in de toekomst opnieuw kan voordoen en op deze manier heb je daar zo min mogelijk schade/gedoe van.