Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ydnew schreef:vanaf het begin tot ze werd gebracht veel contact... meteen de zelfde dag antwoord van beide kanten. ook tussentijds met hoe het gaat met haar, meteen reactie... tot mijn laatste reactie op hun mededeling dat het langer ging duren. Vanaf toen, 10 dagen terug niks meer.
Polly schreef:Ineke2 schreef:Ja Polly en dat is inmiddels al 10 dagen geleden. Je kan mij echt niet wijsmaken dat je dan gewoon al die tijd helemaal niet reageert op emails, sms en telefoon van de TS die voor jou hond zorgt!
Dan hoop ik voor jou dat jij nooit in de situatie komt waarin ik mij bevond, ik heb mijn dieren toen bij een goede vriendin achtergelaten omdat ik vermoedde dat het weleens heftig kon worden, gelukkig heb ik dat haar kunnen vertellen. Op dat moment was ik dan ook in het geheel niet bezig met mijn dieren, wetende dat ik die in goede zorg had achtergelaten. Oordeel niet zo hard zonder dat je weet wat er aan de hand is.
Ik heb respect voor jou dat jij je op dat moment bezig kon houden met je dieren maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen.
Ik wil mezelf zeker geen slechte baas noemen, ik had ze tenslotte in goede zorg achtergelaten maar helaas weet ik nu wel dat er voor mij mensen zijn die belangrijker zijn dan mijn dieren en dat wil niet zeggen dat ik niet om ze geef.
Shiloh schreef:Zou je geen ultimatum kunnen stellen. Dat als zij niet laten weten wanneer ze de hond komen halen, dat je er vanuit gaat dat hij er de rest van de maand nog is en die maand ook in rekening brengt, omdat je geen andere honden kunt aannemen. Ongeacht of ze hem eerder dan het eind van de maand komen halen?
Polly schreef:ydnew schreef:vanaf het begin tot ze werd gebracht veel contact... meteen de zelfde dag antwoord van beide kanten. ook tussentijds met hoe het gaat met haar, meteen reactie... tot mijn laatste reactie op hun mededeling dat het langer ging duren. Vanaf toen, 10 dagen terug niks meer.
Dat doet mij dan toch echt denken dat er iets aan de hand is..

Polly schreef:ydnew schreef:vanaf het begin tot ze werd gebracht veel contact... meteen de zelfde dag antwoord van beide kanten. ook tussentijds met hoe het gaat met haar, meteen reactie... tot mijn laatste reactie op hun mededeling dat het langer ging duren. Vanaf toen, 10 dagen terug niks meer.
Dat doet mij dan toch echt denken dat er iets aan de hand is..
Cassidy schreef:Aan de ene kant ben ik het er mee eens dat in het geval van huisdieren je bereikbaar hoort te zijn en te blijven. Aan de andere kant ga ik er van uit dat ik de dieren in goede verzorging achterlaat en ook als er om een andere reden even geen contact is, de verzorging van het dier gewoon door gaat en mag gaan.

Cassidy schreef:De vraag dan aan jouw: moet betaling altijd vooraf of mag dat ook achteraf?
Ik heb mijn paard net een week thuis na 3 weken dierenkliniek in Utrecht. Nog geen rekening gezien. Mocht haar wel gewoon meenemen. Heb ook aangegeven dat ik niet duidelijk wist wanneer ik haar op kon halen, omdat ik vervoer moest regelen. Heb echter niet dagelijks gebeld met de mededeling dat het vandaag nou niet niet ging lukken om haar op te halen. En ook een dierenkliniek is geen filantropische instelling. Maar misschien wel een instelling met een financiele buffer om de kosten voor het voeren van de dieren die er langer moeten staan dan voorzien (om wat voor reden ook) te kunnen dragen. Is geen aanval naar ts toe, en in dit geval is het feit dat er geen adres is waar je aan kunt richten om verder dingen kort te sluiten een probleem.
@ts: wat zijn je financiele mogelijkheden in deze? Hoe lang gaat het volgende wetgeving van het land waar jij zit duren voordat je de hond je eigendom mag noemen? Vanaf dat moment een nieuw tehuis voor hem zoeken. Maar mag ik zeggen dat 11 dagen geen contact met eigenaar (is inmiddels meer) niet echt veel is?

Evelienepien schreef:Maar Cassidy: sorry maar vind jouw ervaring toch ook echt anders en niet te vergelijken....
Om in paarden te blijven zou dit een vb zijn:
Ik kom aan bij ( voor mij vreemde) pensionstal of paardenhotel met mijn paard.
Bij pensionstal onder mom van: ben nieuw hier in de buurt / geval pasrdenhotel: ga op vakantie.
Betaal netjes, geef event paspoort oid af en zeg: dan kom ik terug.
Vervolgens laat ik nadat de gereserveerde / gehuurde periode is afgelopen niets meer van me horen, reageer nergens meer op...
Dus zijn er 2 opties:
- of er is iets ergs gebeurd waardoor ik nog niet heb terug gebeld naar ts bijv ziekenhuisopname en niemand van vrienden denkt mee gezien beest oid
- of ik wil bewust niet meer met ts in contact komen
Vind dat toch echt andere situatie dan paard in kliniek en niet meteen weten wanneer je hem ophaalt...
Want als ik in mijn voorbeeld paard / ts geval hond niet terug zou willen, wat dan?
Dat dreigt ts misschien te overkomen...
En ja, bij hotels / bungalows, meeste paardenpensions betaal je vooraf.
Zodat er dus in geval van dieren er voer is aangeschaft / voorzieningen zijn getroffen etc. Bij kliniek is dat achteraf omdat zij van te voren niet kunnen inschatten hoe een persoonlijk verloop ve beest loopt / wat ze nodig hebben aan materiaal ed. Dat alles is bij pension niet aan orde dus ook anders...