Je vriend(in) of je dier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wie gaat weg?

Dier
111 (21%)
Vriend(in)
411 (78%)

Totaal aantal stemmen: 522

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:53

Majabeestje schreef:
SuperAssie schreef:
Een leven zonder dieren is voor mij geen leven. Mannen genoeg op de wereld :')
Maar serieus, ik zou er een vent om laten lopen als hij té allergisch was voor mijn beesten. Kleindieren(hamsters oid) kan ik nog mee leven maar ik moet ten alle tijden een kat/hond hebben rondlopen en mijn paard gaat ook niet weg(ben ik zelf al allergisch voor :') )

Het wordt minder grappig als je kinderen krijgt die allergisch blijken te zijn.. -O-

zal ik ook nooit last van krijgen. Aangezien ik geen kinderen wil.

Daarnaast ik heb nu helemaal geen tijd voor een vriend. Studeren. Werken en daarnaast train ik met 1 hond ipo. Dus elke dag oefenen en 3 x per week naar de club.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 08:55

Wel leuk om te horen allemaal!
Mijn broer vind beesten prima (als het geen kat is), maar omdat hij mij kent, wil hij geen paardenmeisje :')

Hoewel ik tot nu forever alone ben, zouden mijn beesten ook voor gaan, zonder dier geen leven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:56

Ik ben allergisch voor katten, dit wisten wij pas nadat ik al bijna 2 jaar met vriendlief ging, en hij heeft drie langharige katten. Ja en dan? Ik slik pillen en heb eigenlijk de gehele dag/nacht last van verstopte neus, maar ja, je moet er wat voor over hebben he :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:57

Ja, zonder kinderen is het dan een stuk makkelijker idd:)
Ik wou overigens ook nooit kinderen... Maar dat is een ander onderwerp :+

Mijn man en ik zijn beide overigens best druk met ons eigen ding. Daarbij dus 2 jonge kinderen. Gaat prima hoor, kwestie van plannen.
En mijn dochter is ook helemaal gek van paarden dus die doet lekker met mij mee;)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:59

Mijn vriend heeft de dieren die ik al had er gewoon bijgepakt. Maar nu wil ik nog wat dieren bijhalen, en hij niet. Dus nu krijgt mijn vriend gelijk (voorlopig toch)

wemkelover

Re: Je vriend(in) of je dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:19

Toen ik een relatie met hem begon toen heeft hij mijn beestjes gewoon geaccepteerd die ik had.
Ik heb van hem zelf nog een kat gekregen hahah (eigen wou hij het eerst niet maar hij wist hoe blij ik er van werd). Maar hij heeft nu wel gezegd er komt voorlopig niks meer in huis, en eigenlijk ben ik het wel met hem eens. Nu met kind erbij merk ik wel dat de katjes soms iets minder aandacht krijgen. Al probeer ik altijd wel even tijd voor ze te maken als de kleine slaapt of zelf even beetje speelt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:22

De stelling is te gemakkelijk hij moet zijn: wat als je moet kiezen tussen het leven van je partner of die van je paard?

Dan kies ik toch echt de eerste!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:05

Mn dier gaat voor. Toen ik mijn vriend leerde kennen zei hij altijd: Honden heb ik niks mee ze poepen alleen maar enzo. En wie is er nu zo gek op dat beestje. Hij ja :D

Maar inderdaad als ik al een dier hebt weet hij dat en dan moet ie daarmee leren leven.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:08

uw koffers staan al klaar succes he :wave:

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:12

Iemand die zoiets zou vragen aan me, zou nooit mijn vriend kunnen zijn. (En kent mij waarschijnlijk dan ook niet goed genoeg, anders zouden ze dat nooit vragen :+ )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:14

Tja ik had met mijn ouders afgesproken dat de kat daar zou blijven wonen. Wij waren allebei veel weg en de kat zou dan veel alleen zijn. Bovendien hield mijn vriend niet zo van katten. Daar dacht de kat anders over, we woonden destijds vlakbij mijn ouders en de kat was al snel daar te vinden waar ik ook was :+ Zo is de liefde een beetje gegroeid, want vriendlief vond het uiterst aandoenlijk dat de kat zo aan mij hing. Dus van ach ze mag wel even naar binnen is dat uitgegroeid tot volledig bij ons wonen.
Toen de kat ineens weg was, was hij de eerste die zei: We nemen wel weer een nieuwe kat hoor als deze echt niet terug komt.
Ondertussen hebben we twee katten en een konijn en is hij er helemaal wijs mee.

Maar ik zou niet kunnen samenleven met iemand die niet van dieren houdt :n Dat je om een allergische reactie oid geen dieren kunt hebben is heel vervelend maar is niet anders en makkelijker te accepteren voor mij dan iemand die zegt: nee ik wil geen dieren want ik hou er niet van.
Vaak zijn dat ook mensen die zonder dieren opgegroeid zijn. Ze weten vaak niet wat dierenliefde (beide kanten op) is en IMO is dat prima aan te leren :j

Ik zou nooit mijn dieren weg doen omdat als mijn vriend ze niet zou willen. Ik kan echt niet zonder dieren om me heen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:27

Een leven zonder dieren kan ik me écht niet voorstellen, dus de vriend zou er dan als eerste uitgaan.

Gelukkig zijn mijn vriend en ik allebei hartstikke gek op dieren. Hij heeft zijn hond meegenomen toen we gingen samenwonen en ik mijn paard. Later zijn daar nog 2 honden en 2 fretten aan toegevoegd :+

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:31

Ik zou niet aan iemand beginnen als die geen dierenliefde heeft ook als die alergisch is dan zet ik er een punt achter. Je ben toch dan in de begin fase dus nog op tijd om er mee te stoppen :P

Ik wil ook geen kinderen stel je voor dat het kind alergisch is.. Je kan moeilijk je kunt de deur uit doen :') ... Pff nee dat risico wil ik echt niet lopen :+ ... Als dat risico er niet was wilde ik nog geen kinderen hoor :D ik krijg meer mamma gevoelens bij een pup dan bij een baby _O- sterker nog bij een baby voel ik helemaal geen aaaaah wat lief gehalte

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:45

Ik zou nooit een dier weg doen voor een vent, als hij verder geen dieren zou willen zou ik daar wel mee kunnen leven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:49

Ligt aan de reden, als hij ernstig allergisch is (zoals bij ons nu) dan komen er geen katten en honden in huis :n dus dan doe ik met pijn in mijn hart eerder het dier eruit dan mijn man. Ik zou minder verdriet hebben om een dier, dan om een scheiding met mijn man met wie ik niet voor niets samen oud wil worden. Dieren kunnen altijd nog, maar mijn topvent... Daar is er maar 1 van voor mij <3

Mijn man staat op de eerste plek voor mij :j

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:50

..... heb perongelijk op dier gestemd dacht dat de vraag was wie er blijft :+

Nee maar ik zou mijn dieren nooit weg doen voor mijn vriend en gellukig is mijn vriend dol op mijn dieren dus komt dat goed uit :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:51

teiger150 schreef:

Nee maar ik zou mijn dieren nooit weg doen voor mijn vriend en gellukig is mijn vriend dol op mijn dieren dus komt dat goed uit :j

precies dit bij het stemmen :')
ik zou mijn dieren ook nooit wegdoen

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:52

Ook ik stemde verkeerd. Dier was er eerder, dus die blijft.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:53

Xfjord schreef:
teiger150 schreef:

precies dit bij het stemmen :')
ik zou mijn dieren ook nooit wegdoen

Ik ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:54

vuurneon schreef:
Ligt aan de reden, als hij ernstig allergisch is (zoals bij ons nu) dan komen er geen katten en honden in huis :n dus dan doe ik met pijn in mijn hart eerder het dier eruit dan mijn man. Ik zou minder verdriet hebben om een dier, dan om een scheiding met mijn man met wie ik niet voor niets samen oud wil worden. Dieren kunnen altijd nog, maar mijn topvent... Daar is er maar 1 van voor mij <3

Mijn man staat op de eerste plek voor mij :j

Hier ben ik het geheel mee eens. Ik denk dat het echt enorm aan de situatie ligt, en of het al 'serieus' is of niet. Zo riep ik voorheen ook altijd dat een vent mijn grote dierenhobby maar heeft te accepteren, maar nu ben ik toch wel tot de conclusie dat ik geen dierentuinwensen meer heb; hier ook een vriend die allergisch is, en dat is prima te doen (tot op zekere hoogte), maar 1 of 2 katten in huis is echt de max denk ik van wat gaat lukken. Het wordt gelukkig wel steeds beter met z'n allergie en we wonen nu ruim een jaar samen, waardoor het aanschaffen van (in)huisdieren dus in overleg gaat, en wat niet gaat; dat gaat dan niet.

Heb ook aan het begin van de relatie gezegd "ik wil later een dierentuin" en toen riep hij ook heel hard nee, maar ik ben wel erg blij dat ik daar doorheen heb kunnen kijken ipv hem gelijk eruit te hebben getrapt, aangezien hij ook niet wist dat huisdieren zo leuk konden zijn :+

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:55

xChantal94 schreef:
Zo iemand zal nooit mijn vriend worden :') . Dus voor die keuze zal ik nooit staan _O-

Dat inderdaad. Kan me niet eens een leven voorstellen zonder dieren en het liefst hamster ik er zoveel mogelijk m'n huis/tuin in :+ waar m'n vriend dan overigens wel wat over te zeggen heeft :p
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 31-10-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:56

Als ik mijn dieren langer heb dan vriend, dan is het :evaw: vriendje!
Tenzij hij ernstig allergisch is..

Toen we net wat kregen heb ik tegen hem gezegd:"Mijn pony was er eerder dan jij, dus ik kan wel eens niet op zondag langskomen of op zaterdag stappen ivm wedstrijd".

Dat vond ie niet erg, en nu is zelf ook gek op paarden!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:59

Gelukkig heb ik die keuze nooit hoeven maken, iedereen in mijn omgeving die ik ken houdt van dieren (op 1 oom na) :j .
Alleen in geval van erge allergie zou ik kijken voor een nieuw goed baasje...liefst gewoon binnen de familie of kijken of de dieren niet gewoon buiten ergens te houden zijn i.p.v. in huis.
Grond en plaats genoeg voor eventueel een hondenren buiten te maken. De konijnen zitten al in een buitenhok.
Ik denk dat er bij ons wel een mouw aan te passen valt.

In geval vooraf gezegd zou worden: weg met dat beest, want daar heb ik geen zin in, dan was het bye bye love :P .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:00

Iemand die niet van dieren houdt zal nooit een vriend worden, laat staan mijn partner. Ook iemand die het dier wel 'gedoogd' zal mijn partner niet zijn. Juist het stukje dierenliefde maakt iemand speciaal voor mij.

Als iemand zwaar allergisch zou zijn en ik weet dat al heel pril in d relatie dan zet ik de relatie denk ik niet door. Misschien best erg :+ Maar ik wil geen leven zonder dieren :+

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:12

hahaha.. doei vriend *\o/*