Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dagmar80 schreef:@ Jessix: Ik geloof dat er dan ook een uur of 8 aan slapen afgaat op een dag... Of slaap jij nooit?![]()
Maar met een goede planning kom je een heel eind lijkt me! Nou ben ik daar zelf ook geen ster in, niet mijn ding het huishouden... Ik kan heel goed plannen, maar me eraan houden...
Doet dan nog steeds niets af van mijn verhaal. Op een vrije dag heb je 24 uur de tijd om je dag zo in te delen als jij het wil.
Ladyson schreef:Ik werk niet standaard 40 uur en ik heb ook geen kinderen, wel een chaotisch en onregelmatig leven. Stofzuigen doe ik bijna nooit of even snel, de robotstofzuiger doet dagelijks zijn werk (eenmalig 100 euro). Elke dag koken is zonde van je tijd, kook voor meerdere dagen, haal af, gebruik kant-en-klaar maaltijden. Bezorgservice van de AH kan tijd schelen. Stop zoveel mogelijk in de droger, was ophangen kost tijd. Overhemden in de droger kost je tijd, strijken daarna is drama. Hond gaat mee naar stal.
Aan schoonmaken ben ik echt heel weinig tijd kwijt. Opruimen doe ik standaard terwijl ik iets doe. Koken en strijken kosten het meeste tijd. Koken doe ik dus niet dagelijks. Strijken doe ik alleen de bovenkleding en elke week.
Ohja, en ik heb een bijrijdster voor 2 dagen. Ik vind dat erg fijn.
Dus investeren in een droger, robotstofzuiger en afwasmachine!
Verder helpt een goede pensionstalling ook. Paard wordt gevoerd en buitengezet. Ik moet mesten en trainen, en heb dus 2 dagen een bijrijdster.
En verder is het gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.
Kinderen lijken me wel een lastig om alles goed mee te combineren, maar die heb je ook niet.

tijdens eten koken de keuken opruimen. en inderdaad als je troep maakt meteen opruimen. 
Ojajoh schreef:Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik mij altijd af hoe jullie de grote dingen doen? Ik lees veel oppervlakkig schoonmaakwerk. Maar grote dingen als achter meubels, achter apparaten, gordijnen wassen ect.... En soms lees ik ook nog veel huisdieren. Ik kom wel eens bij mensen thuis maar krijg er toch vaak de kriebels van
Ojajoh schreef:Als ik dit soort dingen lees dan vraag ik mij altijd af hoe jullie de grote dingen doen? Ik lees veel oppervlakkig schoonmaakwerk. Maar grote dingen als achter meubels, achter apparaten, gordijnen wassen ect.... En soms lees ik ook nog veel huisdieren. Ik kom wel eens bij mensen thuis maar krijg er toch vaak de kriebels van
En afhaalmaaltijden, kant en klaar ect, is echt niet bepaald gezond of zo
Daar merk je nu nog niks van maar op lange duur wel.
Dan toch liever langer bezig maar wel gezond
Maar goed, ik heb makkelijk praten
Zzp'er met eigen indeling en maar 1 kind en 2 katten, en 2 bijrijdpaarden.
Ik doe elke dag het huishouden
Amaris schreef:Misschien is het vloeken in de kerk, maar MOET je elke dag naar paard? Is een avond vrij om wat poetsklussen te doen en daarna lekker op de bank te hangen geen optie?