dek bed verschonen nog steeds een drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:08

p.s

woon je in een gelijkvloerse woning.. dan rest je maar 1 ding:

verhuizen zodat je een trapgat hebt om je het leven een stuk makkelijker te maken

ik heb ook een 240 bij 200 dekbed overigens lol.

voor het opvouwen van al die spullen gebruik ik ook het trapgat..

wat boven dan dubbelgevouwen is, is beneden ook het geval (lang leve de zwaarte kracht)..
spul naar je toetrekken tot 1/3.. dubbelvouwen en herhalen.. zodra het spul boven is, nog 1x vouwen et voila

Konstantine

Re: dek bed verschonen nog steeds een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:14

Zo doe ik het meestal ook als er geen hulp in de buurt is :')
Alleen die hoeslakens laat ik gewoon aan de lijn hangen tot iemand anders zich geroepen voelt... O:)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:29

Ayasha schreef:
de binnenstebuiten tip en hoekjes pakken moet je maar eens proberen met een donsdeken van 240*200 als je zelf 1.50m bent ^)
Verrekte donsdeken weegt verdikkeme voor mijn gevoel meer dan de zakken meuslie voor de paarden. :+
Na een half jaar vloeken, schelden en kl*ten (in die mate dat als het een keer goed ging mijn man zei: "hu, is het al klaar? Ik heb je toch niet horen schelden?" want die kwam altijd als ie een "godver..." hoorde effe helpen. :') ) heb ik besloten dat ik het laken op leg en daarop het donsdeken. :+ Ik vertik het van het er nog in te steken.

Boven op het bed gaan staan en dan naar beneden laten hangen :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:38

Lootje1991 schreef:
Ayasha schreef:
de binnenstebuiten tip en hoekjes pakken moet je maar eens proberen met een donsdeken van 240*200 als je zelf 1.50m bent ^)
Verrekte donsdeken weegt verdikkeme voor mijn gevoel meer dan de zakken meuslie voor de paarden. :+
Na een half jaar vloeken, schelden en kl*ten (in die mate dat als het een keer goed ging mijn man zei: "hu, is het al klaar? Ik heb je toch niet horen schelden?" want die kwam altijd als ie een "godver..." hoorde effe helpen. :') ) heb ik besloten dat ik het laken op leg en daarop het donsdeken. :+ Ik vertik het van het er nog in te steken.

dat werkt bij mij ook niet, en ik ben 1.63.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:39

ooo wij verkopen dekbedovertrekken kom maar klagen:).

Maar mijn tip is ook armen erin en overtrek eromheen kieperen. De strook die je overhoud aan het einde is om je dekbed tussen je matras te stoppen(hier denken fabrikanten over na!), zodat je m mooi strak kan leggen. De reden dat je in de zomer soms meer ruimte links en rechts overhoud dan in de winter kan door je seizoenendekbed komen. In de winter is je dekbed dikker en dan moet die er natuurlijk ook in passen!

Dat je molton/hoeslaken voor het bed niet past kan liggen aan het feit dat je een topperhoes hebt gekocht voor matras, te kleine maat, of tja een slechtere kwaliteit heet wassen doet ook niet veel goeds. Soms kan een bed van 220 wel wat meer moeite kosten, ookal zijn ze ervoor gemaakt je stiek zit het strakst op dat formaat, omdat die op kleinere maten ook aan moet sluiten. 220 is een maat die nog niet in gebruik is bij de meeste Nederlanders, maar er wordt steeds meer rekening mee gehouden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:46

Of je hebt een 180 hoes voor een 140 bed. :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:53

Iris82 schreef:
Of je hebt een 180 hoes voor een 140 bed. :o

_/-\o_ _/-\o_ Dat bedoel ik!
Waarom zou je het je zelf zo moeilijk maken als het makkelijker kan?!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:59

T enige nadeel wat ik nu heb is dat mijn dekbed langer is dan dat hij breed is en dat het slecht te zien is wat nou de lange kant is :') bij het zomer stuk kon ik vakjes tellen (11×12) maar het herfst stuk heeft vakjes van 7x7 geloof ik waarbij ik slecht zie wat nou de lange kant is van zo'n vakje :') daar ben ik dus nog wel was wat tijd mee kwijt. Maar het is zo'n fijn dekbed <3

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:00

Wij hebben vorig jaar al het beddengoed vervangen voor nieuw spul van de ikea. Nu dus geen gedoe meer met verschillende maten.

Anoniem

Hoeken erin proppen, hoes er half over en dan de rest erin schudden lukt hier dus niet. Valt het in de lengte goed, dan zitten de zijkanten nog steeds gepropt ergens in het midden. En dan moet ik er toch echt wel half (of volledig) in gaan kruipen om die alsnog goed te krijgen.

Kan natuurlijk ook dat er een dunner dekbed in moet en dat het dan wél zou lukken, maar datgene dat er nu ingaat is maar zomergedeelte van zo'n dubbel seizoens dekbed...

meganproperx

Bed opmaken geleerd van mijn vader.. Hoor hem nu vaker schelden en vloeken tijdens het bedopmaken dan als ik mijn bed doe :+ (en daar komt bij dat ik hem moet helpen :') )

Volgensmij is deze manier al genoemd, maar prop je hele dekbed erin, zorg dat je de 2 punten voor bij het voeteneinde even vast houd. stop die in de daarvoor bestemde hoeken en schud alles uit. 2x flink hard schudden en hij zit goed *\o/*

ennuh met een hond die nog wel eens zijn plasje wil laten lekken en persé in bed wil liggen.. (die je moeilijk uit je bed kan schoppen als je op school zit, ja deur dicht doen..dat vergeet ik nog wel eens in de ochtend stress :+ )
Ik pak altijd de grootste matrashoesdingen die ik kan vinden, dan heb je de ruimte. Heb je geen gedoe met dat je hele matras ombuigt omdat ie te klein is. En als je dan aan 1 kant van het bed gewoon alle overgebleven stof onder de matras propt is het ook strak opgemaakt!

Ik heb trouwens een 2 persoonsbed :D

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:05

Hoezen heb ik geen last mee, de 1 persoons van de kinder niet en de grote van onszelf ook niet.
Misschien scheelt het dat ik een poos in de huishouding van een verzorgingshuis heb gewerkt en er handigheid in heb gekregen. :D
Leg de hoezen op het bed, de onderkant waar het dekbed in moet leg ik open, pak de punten van het dekbed en een tip in het midden dat doe ik in de hoes, 1 punt eerst dan de andere punt. hou het ondertussen vast. Pak de tip van het midden en trek het recht. Opschudden vanaf de kussen kant, zeg maar. En recht trekken aan het voeteneind, stuk wat over is instoppen onder je matras en klaar.
De hoes binnenstebuiten punten pakken en omslaan, vind ik persoonlijk zwaarder.
Onderlakens neem ik altijd een maat groter, heb een 1.60 bed en koop voor 1.80. Past ook fijner vind ik zelf.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:22

Huh? Dit is me allemaal totaal onbekend.. Ik heb Ikea en Zeeman beddengoed en dit past allemaal correct.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 01:27

Zeikerss, ik doe die van mij (240x200) elke week helemaal alleen :')
Maar goed ik heb wel een leuk trucje. Dekbedden waarvan de bovenste twee hoekpunten, aan de zijkant open gesneden zijn. Kannje dus de hoeslaken er doorheen pakken en zakken ze ook niet weg. Heb er eentje van, de rest ook zo open gewerkt O:)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 03:02

Overigens, moet ik wel zeggen voor sommige mensen dat vooral H&M en Ikea van redelijk recent tot enkele jaren geleden geen Nederlandse maten verkocht, maar Scandinavische. Daar kan dus een probleem in zitten. Ondertussen is dit volgens mij bij beide bedrijven verbeterd.

Als je wilt herkennen op welke manier je dekbed moet liggen of je hoeslaken, zoek het kaartje op! Zorg dat het kaartje van je dekbed altijd linksboven ligt en ook bij het hoeslaken van je matras aan de binnenkant kijken waar kaartje zit. Gaat t nooit meer fout!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 03:58

ik heb er dagen bij dat ik ruim 40 bedden verschoon.. de eerste dag was het echt waardeloos maar nu heb ik het binnen no time klaar :) vraag me niet wat ik anders doe dan normaal want dat weet ik niet haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:17

De dekbedovertrekken van H&M zijn geweldig, met van die openingen in de bovenhoeken om het dekbed doorheen vast te pakken als je het erin stopt en drukkertjes van onderen om te zorgen dat je dekbed niet ontsnapt. :))
Die van Ikea heb ik ook nooit problemen mee, maar mijn dekbed komt daar dan ook vandaan :P
Vroeger waren de kussenslopen van Ikea wel te klein, 50×60 in plaats van 60×70. Dat is tegenwoordig gelukkig ook niet meer zo :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:47

voor degene die een topper hebben en steeds zitten te knoeien met hoeslakens die niet blijven zitten.

ik had niet eens hoeslakens voor onze topper, die is een andere maat dan de matrassen (later gekocht bij bva veiling) ik heb daarom heen gewoon wat oude dekbedhoezen, is een ellende om er om te krijgen maar blijft de hele periode strak zitten. even de onderkant lostornen als die nog niet helemaal open is.
zo hebben oudere dekbed hoezen die niet zo mooi meer zijn een 2e leven.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:54

Eerst lukte mij dat ook nooit, nu wel :')
Heb alleen tegenwoordig dus een tweepersoonsbed en mijn kamer is maar iniminie wat resulteert in het feit dat ik in en uit mijn bed moet via een 80/90cm bij het voeteneind :')
Dus ook het verschonen. Mijn bed veranderd dus in een worstelring met mezelf en vooral de slopen voor de matrassen haha. Wat een gedoe :')
Hoezen van de dekbedden gaat heel snel en makkelijk bij mij.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:42

Ik heb hier werkelijk nooit last van :')
Ik koop de maten die mijn matras en dekbed ook hebben en dat past perfect...

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:39

Eleionomae schreef:
T enige nadeel wat ik nu heb is dat mijn dekbed langer is dan dat hij breed is en dat het slecht te zien is wat nou de lange kant is :') bij het zomer stuk kon ik vakjes tellen (11×12) maar het herfst stuk heeft vakjes van 7x7 geloof ik waarbij ik slecht zie wat nou de lange kant is van zo'n vakje :') daar ben ik dus nog wel was wat tijd mee kwijt. Maar het is zo'n fijn dekbed <3

Zet er een pijltje op met watervaste stift :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:51

Ik wordt gewoon in en in gelukkig van dit topic! :D

Dacht dat ik de enige neuroot was die zich zo ergerde aan beddengoedtoestanden. Soms loop ik mn slaapkamer op, trek even aan het dekbed en eindig ermee dat ik 10 minuten later nog steeds alles recht en opgevuld probeer te krijgen.

En ik maar denken dat ik een neuroot was. hahaha!

I am not the only one!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:52

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:23

Lootje1991 schreef:
Ayasha schreef:

Al geprobeerd, dat resulteerde er in dat mijn man me gefrustreerd en moe terug vond ín de overtrek terwijl ik op adem aant komen was. En toen in toen akelig kalm (aldus mijn man) zei 'als jij dat deken in die hoes wil doe je het vanaf nu zelf.' Heeft hij het goed gestoken en vanaf toen ligt het er onder. _O-

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:39

Eleionomae schreef:
Ik heb nergens last van. Gewoon de hoes binnenstebuiten hebben. In de hoes met je armen en dan de punten van je dekbed vastgrijpen en dan de hoes om je dekbed heen schudden. Het liefst in het trapgat (ik ga gewoon op mn bed staan, mijn trap loopt verkeerd haha) dan nog ff de punten er goed in en opschudden vanaf de onderkant :))

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgemaakt :')

Ik doe het ook op deze manier.
Word helemaal gek van dekbedovertrekken die aan de onderkant helemaal open zijn. Niet tijdens het opmaken maar tijdens het slapen _-:( het lijkt net alsof dat dekbed 's nachts uit dat overtrekt sluipt argh met als gevolg dat het dekbed er 's ochtends half uithangt super irritant!! Ik kan er sowieso heel slecht tegen als er ruimte in de overtrek vrij blijft.