ongezonde relatie vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 07:42

Poiuytrewq schreef:
Verhaal van 1 kant is lastig een mening over te hebben. Al is mishandeling nooit goed te praten er moet toch een reden zijn waarom hij dit doet.
Goed dat ze naar een maatschappelijk werker gaat en ik hoop dat ze gewoon eerlijk alles verteld.
Politie maakt alles alleen maar erger.
Zelf zou ik gewoon een poging wagen en naar die vriend gaan. Ik zou zeggen dat ik zie dat ze onder de blauwe plekken zit, is afgevallen, depressief doet en er als een junkie bij loopt. Of er misschien iets speelt en dat je wil helpen ofzo als er wat is. Kijken wat ie zegt, ff praten en gauw weer pleiten. Als je tot vervelends toe blijft doorgaan word je zwaar vervelend en mept ie jou dadelijk het huis uit. :+
Maar al is het alleen maar dat het hem opvalt dat de buitenwereld het ook ziet.

Verder hoop ik dat ze goede hulp krijgt . Is therapie niets? Ik denk ook niet dat hij dit voor zijn lol doet. Als de oorzaak boven water is kan ze zelf oordelen of de relatie wel of niet te helpen is.

Hier wil ik even op reageren. En dan op het stuk van het twee kanten verhaal. Ze zijn namelijk allebei agressief naar elkaar. Alleen is zij de zwakkere van het stel. Ze geeft hem net zo goed een klap met een vlakke hand. Laatst was dat ook de reden dat hij haar op haar neus sloeg. Echter vind ik het geen excuus.

Deze gozer is nooit slecht geweest maar de combinatie met haar maakt hem het slechtste van zichzelf. Hij wil al een tijd de relatie verbreken wat zij tegen houdt door te smeken waarna hij toegeeft en het sneu vind denk ik. Daarbij een hypotheek achterstand, credit card achterstand, andere schulden, een werkloze vriendin die de afwas laat staan zodat hij na een lange werkdag alsnog staat te ruimen... hij is denk ik ook moe.

Ik praat niks goed maar tuurlijk zal hij zijn redenen hebben voor dit gedrag. Daarom kunnen ze beter uit elkaar gaan maar dat wil ze niet.

Het komt van twee kanten. Ze was eerst de dominante. Ze krabbelt en knijpt venijnig als ze haar zin niet kreeg onder het mom grapje maken. Ze zijn er in door geslagen en ondanks dat zij lang niet zo hard slaat als hij, hebben ze beide niet meer door wat ze elkaar en zichzelf aandoen.

Gisteren hebben we het er niet over gehad. Ik had het zelf even gehad en was blij dat ze vrolijk was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:10

Poiuytrewq schreef:
Verhaal van 1 kant is lastig een mening over te hebben. Al is mishandeling nooit goed te praten er moet toch een reden zijn waarom hij dit doet.
Goed dat ze naar een maatschappelijk werker gaat en ik hoop dat ze gewoon eerlijk alles verteld.
Zelf zou ik gewoon een poging wagen en naar die vriend gaan. Ik zou zeggen dat ik zie dat ze onder de blauwe plekken zit, is afgevallen, depressief doet en er als een junkie bij loopt. Of er misschien iets speelt en dat je wil helpen ofzo als er wat is. Kijken wat ie zegt, ff praten en gauw weer pleiten. Als je tot vervelends toe blijft doorgaan word je zwaar vervelend en mept ie jou dadelijk het huis uit. :+

Verder hoop ik dat ze goede hulp krijgt . Is therapie niets? Ik denk ook niet dat hij dit voor zijn lol doet. Als de oorzaak boven water is kan ze zelf oordelen of de relatie wel of niet te helpen is.

Dit zou ik dus nooit doen.
Grote kans dat de man alleen maar flipt omdat ze het aan anderen verteld heeft/niet der best doet om het te verbergen. En geloof me, dan gaat die niet de persoon slaan die verhaal komt halen, maar wel z'n vriendin.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:10

Urion schreef:
Poiuytrewq schreef:

Hier wil ik even op reageren. En dan op het stuk van het twee kanten verhaal. Ze zijn namelijk allebei agressief naar elkaar. Alleen is zij de zwakkere van het stel. Ze geeft hem net zo goed een klap met een vlakke hand. Laatst was dat ook de reden dat hij haar op haar neus sloeg. Echter vind ik het geen excuus.

Deze gozer is nooit slecht geweest maar de combinatie met haar maakt hem het slechtste van zichzelf. Hij wil al een tijd de relatie verbreken wat zij tegen houdt door te smeken waarna hij toegeeft en het sneu vind denk ik. Daarbij een hypotheek achterstand, credit card achterstand, andere schulden, een werkloze vriendin die de afwas laat staan zodat hij na een lange werkdag alsnog staat te ruimen... hij is denk ik ook moe.

Ik praat niks goed maar tuurlijk zal hij zijn redenen hebben voor dit gedrag. Daarom kunnen ze beter uit elkaar gaan maar dat wil ze niet.

Het komt van twee kanten. Ze was eerst de dominante. Ze krabbelt en knijpt venijnig als ze haar zin niet kreeg onder het mom grapje maken. Ze zijn er in door geslagen en ondanks dat zij lang niet zo hard slaat als hij, hebben ze beide niet meer door wat ze elkaar en zichzelf aandoen.

Gisteren hebben we het er niet over gehad. Ik had het zelf even gehad en was blij dat ze vrolijk was.

Dit werpt wel een ander ligt op de zaak. Als je het zo stelt is hij eigenlijk slachtoffer die een keer zn geduld is verloren. Dit had je er voor de duidelijkheid wel bij mogen vermelden. Niet dat ik geweld goedkeur hoor!

miccamaaike

Re: ongezonde relatie vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:23

Lees al even mee, was erg benieuwd hoe het met je vriendin zou gaan.
Je laatste bericht doet voor mij wel het eea veranderen. Zij is dus net zo goed schuldig aan de hele ellende. agressie is nooit goed te praten, maar zij gaat dus ook zeker niet vrijuit hierin.

Ik hoop dat ze de juiste keuze kan maken en voor zichzelf kan kiezen, maar als ik je verhaal zo lees is ze hier wel behoorlijk star in..

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:52

Wat een ellende zeg!
Kan je haar niet uitleggen dat mensen nog zoveel van elkaar kunnen houden maar dat het voorkomt dat je elkaars slechte eigenschappen versterkt ipv juist het goede in elkaar naar boven haalt? En dat dit overduidelijk aan de hand is bij haar en haar vriend? Op die manier veroordeel je haar vriend ook niet meteen want dan is de kans groot dat ze jou als 'vijand' gaat zien en jou ook niks meer verteld.
Als ik je laatste post zo lees weet haar vriend ook best dat dit niet kan, anders zou hij niet weg willen gaan bij haar, maar zit hij er ook in vast. Helemaal als je meerekend dat er schulden/achterstanden zijn. En als zij zich zo opstelt, kan ik me voorstellen dat hij zo terug doet. Idd alleen een beetje jammer dat mannen vaak meer kracht hebben en zich daar ook niet eens bewust van zijn.
Het komt op mij over dat zij zich vastklampt aan het enige vaste in het leven dat ze voor haar gevoel nog heeft. Ik denk dat je niet veel meer voor haar kan doen dan er met haar over praten en er voor haar zijn. En als je met haar praat duidelijk aangeven wat jij zou doen als je in zo'n situatie zou zitten. Ook zou ik aangeven dat jij je heel veel zorgen over haar maakt, maar dat je niet de situatie kan veranderen, dat ze dat toch zelf of samen met haar vriend moet doen.
En voor jou ts, probeer er niet te veel zorgen over te hebben, hoe moeilijk dat ook is. Je bent immers ook nog zwanger! Daarover gesproken, ik wens je een fijne zwangerschap toe en een mooi, lief en leuk kindje straks!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:06

Dit zou ik dus nooit doen.
Grote kans dat de man alleen maar flipt omdat ze het aan anderen verteld heeft/niet der best doet om het te verbergen. En geloof me, dan gaat die niet de persoon slaan die verhaal komt halen, maar wel z'n vriendin.[/quote]
Nou ik weet niet hoe ze eruit ziet maar als iemand een blauw oog heeft is dat nogal moeilijk te verbergen. Of depressief of mager of kapotte kleding. Zulke dingen vallen gewoon op ..

Het ergste in elkaar naar boven halen is natuurlijk het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Ik hoop dat ze dat gaan inzien maar het is altijd makkelijk praten als buitenstaander := ...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:29

Is wel een hele andere situatie dan ik eerst dacht.
Dacht dat zij compleet afhankelijk was gemaakt door deze man, en dat het van kwaad tot erger was gegaan. Maar zoals ik nu begrijp is het een ophoping van beide kanten wat steeds verder escaleert.
:n nee we hebben hier geen slachtoffers noch daders, dat het ongezond is staat buiten kijk.

Maar de tips die ik je via pb heb gestuurd.. tsja je kan het evengoed proberen natuurlijk.
Het is ehter wel een hele andere situatie dan ik in eerste instantie dacht.
aan de ene kant gelukkig maar hoor, mentaal/fysieke mishandeling is moeilijk uit te ontsnappen.
De klappen en dergelijke situaties die jij beschrijft zijn ook echt niet ok hoor! En vallen deels ook gerust onder mishandeling.
Maar bij mentale mishandeling zou ze ook continue gekleineerd worden en niet voor zichzelf durven/willen opkomen. Aangezien zij ook in staat is om een klap uit te delen.. is dat, denk ik, niet echt het geval.

Al heb je daar wellicht ook weer verschillen in, ik ben geen psycholoog :+
Heb het wel zelf mee moeten maken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:15

Poiuytrewq schreef:
Nou ik weet niet hoe ze eruit ziet maar als iemand een blauw oog heeft is dat nogal moeilijk te verbergen. Of depressief of mager of kapotte kleding. Zulke dingen vallen gewoon op ..

Het ergste in elkaar naar boven halen is natuurlijk het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Ik hoop dat ze dat gaan inzien maar het is altijd makkelijk praten als buitenstaander := ...

Die dingen kunnen nog een andere oorzaak hebben. Vechtpartij in de stad, overwerkte emoties, even geen geld.
Hoeft allemaal niet direct zijn schuld te zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:42

Als je een beetje slim bent zie je dat verschil vaak wel. In dit geval is het niet of of of, maar alles bij elkaar.
Nu er meer over haar duidelijk is weet ik in dit geval niet meer zo zeker of ik langs zou gaan. Beide hebben "schuld" en zij is ook niet heilig, daar zou ik me minder gauw in mengen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:10

Poiuytrewq schreef:
Als je een beetje slim bent zie je dat verschil vaak wel. In dit geval is het niet of of of, maar alles bij elkaar.
Nu er meer over haar duidelijk is weet ik in dit geval niet meer zo zeker of ik langs zou gaan. Beide hebben "schuld" en zij is ook niet heilig, daar zou ik me minder gauw in mengen. -O-

Ging mij niet zozeer om het verhaal. maar dat jij naar binnen wilt bij iemand die slaat, alleen blijkbaar de gevolgen daarvan niet weet :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:11

Oh jee, ik schrok echter even van de OP :o. Want mijn nare herinneringen kwamen bij mij gelijk weer te boven. Mijn ex mishandelde mij ook alleen bij ons was het juist dat ik werkte en hij zat thuis, maar vertelde mij de les dat ik wel altijd weg was maar beter die tijd in het huishouden had kunnen steken enz...

Ik werd tegen de muren aangesmeten, geslagen, geschopt maar het erge zelfs van de trap af gegooid.

Hoop altijd dat hij voor zich zelf echt hulp gezocht heeft, anders zweer ik voor anderen enz.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:58

Hoe is het nu?

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 12:10

Hoi,

Sorry ik zie nu pas dat ik nog reacties had gekregen. Ze zijn nog steeds samen. Inmiddels heeft ze werk gevonden voor een paar uur per maand en kan ze wat opbouwen. Helaas laat ze haar loon nog wel op zijn rekening storten omdat ze haar pinpas kwijt is en te laks is om een nieuwe aan te vragen.

Ze hebben nog wel ruzie's maar ik hoor er niet veel meer over. Ik denk dat de rust even terug is en nu is het wachten tot de volgende keer, zoals gewoonlijk. Haar moeder weet wel meer nu dan ze wist dat merk ik aan de facebook berichten die ze stuurt. Haar moeder zegt vaak dat ze trots op haar dochter is en dat ze trots op zichzelf moet zijn enz... dat ze zoveel voor anderen doet. Ik weet het niet... vind het allemaal erg makkelijk zo. Sinds het weer wat beter gaat laat ze zelf ook weinig van zich horen, ook omdat ze het druk heeft. Dus ik laat het maar even voor wat het is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:20

Ik heb niet alles gelezen, maar is het steunpunt huiselijk geweld al genoemd? Je kan hier als het goed is contact mee opnemen, eventueel tips krijgen of een melding doen.
Het feit dat het juist stiller erover wordt is denk ik niet een erg goed teken?

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 08:35

Het wordt niet stiller ik spreek haar regelmatig, eergister zijn we nog gaan shoppen. Maar de rust is terug bij hun thuis. Kijk het even aan, voorlopig hebben ze gepraat en ze hebben nog 1 keer ruzie gehad zonder geweld. Hij wilde wiet roken en zij wilde hem niet stoned hebben zitten omdat ze al heel het weekend druk waren geweest met een georganiseerd feest van zijn geloof. Hij wilde tot rust komen met een joint en toen heeft zeg gedreigd bij hem weg te gaan als hij het zou doen (hij rookt het nogal vaak schijnbaar). Toen heeft hij het niet gedaan en schrok van haar poging tot weggaan.

Ze zegt zelf dat het ook wel komt door de financiele problemen die ze hebben waardoor hij zo zou kunnen doen. Ik hoop gewoon dat ze er alsnog uit komen en hun fouten erkennen, allebei dus ook mijn vriendin.

Ze heeft inmiddels een baantje gevonden en hij haalt haar op uit werk omdat ze tot laat werkt. Dus ze doen wel wat meer voor elkaar inmiddels, vond ik fijn om te horen. Voorheen zou ze niet eens durven vragen om opgehaald te worden en gewoon drie uur lopen naar huis.