Poiuytrewq schreef:Verhaal van 1 kant is lastig een mening over te hebben. Al is mishandeling nooit goed te praten er moet toch een reden zijn waarom hij dit doet.
Goed dat ze naar een maatschappelijk werker gaat en ik hoop dat ze gewoon eerlijk alles verteld.
Politie maakt alles alleen maar erger.
Zelf zou ik gewoon een poging wagen en naar die vriend gaan. Ik zou zeggen dat ik zie dat ze onder de blauwe plekken zit, is afgevallen, depressief doet en er als een junkie bij loopt. Of er misschien iets speelt en dat je wil helpen ofzo als er wat is. Kijken wat ie zegt, ff praten en gauw weer pleiten. Als je tot vervelends toe blijft doorgaan word je zwaar vervelend en mept ie jou dadelijk het huis uit.
Maar al is het alleen maar dat het hem opvalt dat de buitenwereld het ook ziet.
Verder hoop ik dat ze goede hulp krijgt . Is therapie niets? Ik denk ook niet dat hij dit voor zijn lol doet. Als de oorzaak boven water is kan ze zelf oordelen of de relatie wel of niet te helpen is.
Hier wil ik even op reageren. En dan op het stuk van het twee kanten verhaal. Ze zijn namelijk allebei agressief naar elkaar. Alleen is zij de zwakkere van het stel. Ze geeft hem net zo goed een klap met een vlakke hand. Laatst was dat ook de reden dat hij haar op haar neus sloeg. Echter vind ik het geen excuus.
Deze gozer is nooit slecht geweest maar de combinatie met haar maakt hem het slechtste van zichzelf. Hij wil al een tijd de relatie verbreken wat zij tegen houdt door te smeken waarna hij toegeeft en het sneu vind denk ik. Daarbij een hypotheek achterstand, credit card achterstand, andere schulden, een werkloze vriendin die de afwas laat staan zodat hij na een lange werkdag alsnog staat te ruimen... hij is denk ik ook moe.
Ik praat niks goed maar tuurlijk zal hij zijn redenen hebben voor dit gedrag. Daarom kunnen ze beter uit elkaar gaan maar dat wil ze niet.
Het komt van twee kanten. Ze was eerst de dominante. Ze krabbelt en knijpt venijnig als ze haar zin niet kreeg onder het mom grapje maken. Ze zijn er in door geslagen en ondanks dat zij lang niet zo hard slaat als hij, hebben ze beide niet meer door wat ze elkaar en zichzelf aandoen.
Gisteren hebben we het er niet over gehad. Ik had het zelf even gehad en was blij dat ze vrolijk was.

...
nee we hebben hier geen slachtoffers noch daders, dat het ongezond is staat buiten kijk.
. Want mijn nare herinneringen kwamen bij mij gelijk weer te boven. Mijn ex mishandelde mij ook alleen bij ons was het juist dat ik werkte en hij zat thuis, maar vertelde mij de les dat ik wel altijd weg was maar beter die tijd in het huishouden had kunnen steken enz...