Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauraSaskia

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:13

Waar zit jij Amyyy? Dat is ook wel een net bedrag! Ik zit anti-kraak, dus betaal echt heel weinig. Heel veel geluk mee gehad, en is voor de komende 8 maanden. En er is totaal geen budget voor de geplande renovering van dit pand, dus mag hier waarschijnlijk nog wel langer zitten.

Ben alsnog bang dat ik het niet red met betalen, krijg op werk ook prestatiegericht betaald.. Maar de huur is dus niet zo hoog en ik krijg om de twee weken stufi/salaris. En m'n ouders willen voorschieten wanneer nodig geloof ik, dus ik maak me druk om niks :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:47

Ik woon sinds februari in Utrecht op kamers :) Eerst in een huis met 3 jongens op 17m2, maar dat beviel me totaal niet. Nu woon ik in een appartement met een ander meisje op 15m2 met gedeelde keuken enzo en dat gaat echt super! We hebben nog een grote zolder waar ik regelmatig fotoshoots doe en ik krijg deze week een nieuwe roomie, een prachtige Noorse Boskat <3

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:11

Mijn huisgenoten hebben ook een kat! Wel gezellig een beestje in huis. Ben alleen allergisch voor katten dus wil m niet in mijn kamer en was hebben haha :')
Ga iets bedenken voor een waslijntje in mn kamer, want we hebben geen droger, maar dan kan het goed drogen en kan de kat er niet bij! De anderen drogen hun was in de hal/trappenhuis namelijk

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:15

Ik heb vannacht voor het eerst in mijn nieuwe huisje geslapen! Ik heb al wel eerder op mezelf gewoond, 3 maanden in Berlijn en 3 maanden in Maastricht. Deze is alleen wel bedoeld om wat langer te blijven haha! Ik heb met 2 vriendinnen en studiegenootjes een bovenwoning van 125m2, dus slecht hebben we het niet ^^

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:29

Ik zit in Den Bosch! En ja ik heb wel makelaarskosten moeten betalen, maar daar tegenover heb ik nu wel echt een super leuke kamer. Ik zit nog geen 5 minuten lopen van het station af (thuis de deur uit naar stoel in de trein), 5 minuten van het centrum en 5 minuten fietsen van school. Heerlijk! Heel wat beter dan een uur en 45 minuten enkele reis...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:40

Ik zit in Tilburg met m'n kamer op 10 minuten fietsen van het centrum, 6 minuten fietsen van school, centraal station ga ik altijd met de bus heen ivm koffer die k bij me heb als ik van en naar huis ga (is ±10 minuten met bus), maar zou 15 minuten fietsen zijn.
En 2 supermarkten (jumbo's) op 2 minuten fietsen O:)
Ideaal.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:17

Klinkt echt superchill! Ik zit ook ideaal in Noord, 5 minuutjes lopen vanaf de pont, met de pont 3 minuten naar centraal (en dan nog 7 minuutjes met de metro naar school), en vanaf huis 2 minuten lopen naar de appie en 10 minuutjes naar de digros. Heerlijk.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:01

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:58

xTammyy schreef:
Ik woon sinds vorig jaar oktober op kamers in Breda. Tot december elk weekend naar huis gegaan maar dat was ik toen zo zat dat ik zowel werk als paard ook naar Breda heb gehaald.
Ik ga nu nog maar 1x per maand naar mams (of ze komt naar mij) en ik vind het helemaal prima zo!

Waar staat jouw paard, als ik vragen mag?
Heb paard nu nog in mijn oude stad staan, maar ben wel benieuwd naar stallingsmogelijkheden in de buurt van Breda!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:00

Ik zit nu sinds september vorig jaar op kamers in Breda. Bevalt me prima. Leuke huisgenoten ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:03

Ik woon nu anderhalf jaar in Utrecht op mezelf en sinds februari dit jaar in mijn huidige huis. Heb eerst een tijdelijke kamer gehad, waar ik wel contact had met m'n huisgenoten maar niet denderend veel, vervolgens in een huis waar we heel hecht waren maar waar mijn kamers gewoon intens klein waren, en nu woon ik in een hele fijne kamer met de leukste huisgenoten die ik mezelf maar kan toewensen.

Toen ik net op mezelf woonde had ik erg vaak heimwee en ging ik ook eigenlijk nog elk weekend naar huis. Op een gegeven moment kreeg ik een baantje en nu ga ik eigenlijk bijna nooit meer naar huis. Ga liever eens in de hoe veel tijd een avondje naar mijn ouders om met ze te eten dan dat ik een hele week thuis op de bank hang als ik eens een week vrij heb. Mijn ouders zijn niet meer gewend om mij in huis te hebben en ik ben niet meer gewend om zo veel controle om me heen te hebben :+

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:05

oh ik ga wel elk weekend nog naar huis ivm paardrijden en de was xD. Dus elke vrijdag 3,5 uur reizen en elke zondag 3,5 uur reizen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:08

Ik heb hier thuis (gelukkig) gewoon een wasmachine en een droger, ik heb ook in al mijn huizen tot nu toe gewoon kunnen wassen. Het zou voor mij echt complete terror zijn als ik dat niet had, elk weekend met zware tassen vol was naar huis... :n

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:09

Ja dat hebben wij dus niet, geen wasmachine, geen droger, geen afwasmachine xD Maar goed het is nog wel te doen opzich :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:10

Wij hebben ze alledrie, en een bubbelbad O:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:11

Ik heb goddank ook een wasmachine, zie me al gaan met m'n beddengoed iedere week :')

Krijg wel een beetje de ziekte van de NS. Echt iedere keer nog ontzettende vertraging en omleidingen gehad op het traject Utrecht-Rotterdam en Rotterdam-Goes. Nu zometeen weer met de trein nach hause, zie nu al dat het bij Gouda problematisch gaat worden :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:11

Emmaa_ schreef:
Wij hebben ze alledrie, en een bubbelbad O:)

:wow: Mag ik langskomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:13

Ja beddengoed, handdoeken... M'n kleding (behalve onderbroeken en sokken natuurlijk) was ik alleen als het stinkie wordt, maar die eerste twee zou ik echt gek van worden. Zou dan denk ik liever de hele tijd nieuwe kopen :')

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 14:15

Ik moet nog even ergens een wasmachine vandaan toveren (iemand die er één over heeft?). Aansluiting en ruimte is er wel, heb zelfs al een schitterend wasrek gekocht

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:15

Ik heb een wasmachine en een luxe fornuis :D Meer past er niet in het huis, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:17

LauraSaskia schreef:
Ik moet nog even ergens een wasmachine vandaan toveren (iemand die er één over heeft?). Aansluiting en ruimte is er wel, heb zelfs al een schitterend wasrek gekocht

Je zou "gratis af te halen" pagina's even in de gaten kunnen houden, soms komt daar het e.e.a voorbij. Anders even langs de kringloop? Daar kan je vaak voor redelijk weinig geld zo'n ding vinden

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:54

Ik ben blij dat ik een wasmachine en droger heb... Nu alleen nog wasmiddel en dan kan ik beginnen met wassen haha.
Lijkt me echt terror om de hele tijd met de vieze was te moeten sjouwen :( En lastig met het reizen, helemaal als je veel mee moet nemen -O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:54

Wij hebben een fornuis met oven, mega koelkast, een voorraadkast, wasmachine en kledingkamer. Afwasmachine had fijn geweest maar ach het gaat prima zo.
Ben vooral heel blij met de kledingkamer haha!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:54

Wij delen een fornuis, een mega vieze en langzame magnetron en een wasmachine. Gelukkig verhuurden mijn ouders een studentenhuis in Amsterdam die net verkocht was, dus vanuit daar heb ik echt een mega koelkast gekregen + vriezer. Iedereen heeft zijn eigen koelkast maar die van mij is te groot voor mijn kamer dus die staat gewoon in de keuken. :) En verder heb ik in mijn kamer een combi magnetron staan..

Zonder wasmachine zou voor mij ook echt geen optie zijn :=.. Maar als ik de auto kan lenen sleep ik wel altijd mijn dekens en beddengoed mee omdat mijn ouders een droger hebben. Blijven de handdoeken lekker zacht en zit ik niet 4 dagen tegen mijn drogende beddengoed aan te kijken. (Mijn kamer is nou ook weer niet zo groot dus dan zo'n droogrek staat nogal in de weg :P).

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:48

Ik heb wel wasmachine + droger bij mijn studentenhuis, maar laat mijn was thuis wassen. Ik kan hier dus wel wassen als ik wil, maar als ik hier telkens was, dan moet ik bijna iedere keer dezelfde kleren aan. Ik ben ook nog ieder weekend en vakantie thuis dus daar moet ik ook nog genoeg kleren hebben om af te wisselen xD dus ik sleep gewoon mijn koffer met me mee xD ben ook niet anders gewend, heb 3 jaar lang geen wasmachine gehad. Maar ik heb rechtstreekse trein nu, hoef gelukkig niet meer over te stappen. Dat scheelt al enorm.