Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:34

Anoniem schreef:
De ware.....bestaat dat?!

Ja, volgens mij wel.

En inderdaad, als je moet vragen of iemand de ware is, dan is hij niet de ware.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:33

Qimm schreef:
Om een ander gelukkig te kunnen maken moet je in de eerste plaats ZELF gelukkig kunnen zijn. Dat is niet asociaal, zo werkt dat nou eenmaal. En als de ander dus jouw gelukkig zijn beperkt kun je dus nooit geluk schenken

Er zit nogal een verschil in tussen een partner die jou ongelukkig maakt of je geluk zijn beperkt en een partner waarvan je verwacht dat hij jou gelukkig moet maken.

Daarnaast zit er ook een probleem in het feit als beiden partijen verwachten dat de ander hen (eerst) gelukkig maakt en voor het geluk van de ander daarvoor maar (eerst) achterover gaat leunen. En dan vindt men het gek dat er zoveel relaties stuk lopen. Het is eerst geven dan nemen.

Overigens is gelukkig zijn een momentopname. Van korte of van iets langere duur. Een mens kan maar even gelukkig zijn en streeft vervolgens naar meer of iets anders of gaat zelfs twijfelen over de hele situatie (is dit het nu?).

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:37

Sammie schreef:
Overigens is gelukkig zijn een momentopname. Van korte of van iets langere duur. Een mens kan maar even gelukkig zijn en streeft vervolgens naar meer of iets anders of gaat zelfs twijfelen over de hele situatie (is dit het nu?).

Ow, dat vind ik dan weer helemaal niet eigenlijk.
Gelukkig zijn is ook een kunst ... en vooral ook een kwestie van de lat(ten) niet te hoog leggen en niet direct nadat je een relatie hebt gekregen met iemand, te beginnen om datgene te veranderen waar je eerder juist op viel. Want dat zie je zo ontzettend vaak. Ordelijke man wordt verliefd op lief chaotisch meisje, en ze krijgen wat met elkaar en na een jaar gaat het al van ' ja, die rotzooi van jou ook altijd, ruim nou eens wat op!'. En dan helemaal vergeten dat je haar eerst juist zo'n lief sloddervosje vond. Dat is wel iets wat mij verschrikkelijk op valt.

Altijd naar meer streven is inderdaad een menselijk ding, maar het is een valkuil waar je niet in HOEFT te trappen. Daar ben je zelf bij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:31

Sammie schreef:
Qimm schreef:
Om een ander gelukkig te kunnen maken moet je in de eerste plaats ZELF gelukkig kunnen zijn. Dat is niet asociaal, zo werkt dat nou eenmaal. En als de ander dus jouw gelukkig zijn beperkt kun je dus nooit geluk schenken

Er zit nogal een verschil in tussen een partner die jou ongelukkig maakt of je geluk zijn beperkt en een partner waarvan je verwacht dat hij jou gelukkig moet maken.

Daarnaast zit er ook een probleem in het feit als beiden partijen verwachten dat de ander hen (eerst) gelukkig maakt en voor het geluk van de ander daarvoor maar (eerst) achterover gaat leunen. En dan vindt men het gek dat er zoveel relaties stuk lopen. Het is eerst geven dan nemen.

Mijn punt was dus juist dat je geluk niet van een ander AFHANKELIJK moet zijn. Je moet in de basis gelukkig zijn, iemand die dat al in de weg staat moet je niet willen. Als je gelukkig kunt zijn met jezelf kun je ook een ander gelukkig maken en die kan jou gelukkigER maken.

tengeltje11

Re: Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:39

daarin volg ik volledig!

je moet idd eerst zelf gelukkig zijn op je eentje,alvoor je gelukkig kan worden met iemand anders.
je ziet het zo vaak,mensen zijn ongelukkig,en gaan een relatie aan om daarin geluk te vinden.
zo werkt het niet,en zoiets blijft niet duren.

tuurlijk kan je een partner missen,maar daarom ben je nog niet gelukkig op je eentje.

ik denk,als je jezelf zo'n vragen stelt als 'is hij nu echt de ware voor mij?',dat het niet zo is,want anders zou je er geen zo'n vragen over stellen.
als je echt de ware 'te pakken' hebt,dan loopt het gewoon.
tuurlijk heeft elke relatie wel een strubbelingen en ergernissen,maar als je echt met iemand verder wilt,dan kan je dat relativeren,dat haalt niet de bovenhand en je gaat je daarom niet vragen gaan stellen van 'is hij nu echt de ware'

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:09

Je kunt de vraag: is hij de ware, ook volmondig met ja beantwoorden hoor.
Bv eff nadenken over alle leuke dingen samen en de redenen waarom hij de ware is.
Hoeft niet negatief te zijn als je daar even over nadenkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:16

Qimm schreef:
Mijn punt was dus juist dat je geluk niet van een ander AFHANKELIJK moet zijn. Je moet in de basis gelukkig zijn, iemand die dat al in de weg staat moet je niet willen. Als je gelukkig kunt zijn met jezelf kun je ook een ander gelukkig maken en die kan jou gelukkigER maken.

Dus eigenlijk heeft dit weinig van doen voor de situatie zoals besproken in relaties..

Want daar ging het immers om. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:17

Als iemand jou niet gelukkig laat zijn is het niet de ware

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:18

Tja... zo blijven we een beetje in cirkeltjes praten..vrees ik.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:21

Als iemand de ware is, dan weet je dat en hoef je jezelf dat niet af te vragen. Ondanks ergernissen, imperfecties etc.
Desondanks kun je met veel mensen een gelukkig leven leiden, ook al is het niet dat echte dekseltje. Maar ik geloof erin, zie om me heen echt mensen die rust vinden bij elkaar en echt bij elkaar passen.
En ook mensen die doormodderen terwijl hun hart al lang zegt... eigenlijk.....

Tenzij je een enorme pietlut bent en te hoge eisen stelt aan alles.
Maar het hart weet het wel.